رییس کمپانی سونی Shuhei Yoshida و طراح ارشد PS4 مارک سرنی اعتقاد دارند ساخت بازی در 1080p "تجربه ای متفاوت" است .
پیرو اختلاف رزولوشن بازی Call of Duty Ghost بصورت 720p , 1080p در دوکنسول نسل بعد یوشیدا معتقد است که دلیل واضحی برای اینکه سازندگان با هدف رسیدن به این رزولوشن کار میکنند وجود دارد. مسلما هیچ تیمی تنها با هدف 1080p کار نمیکند ولی این یکی از اِلمان های مهم است . این مورد میتواند باعث تجربه ی دقیق تر و بهتری از بازی باشد که بوضوح میتوان آنرا یک برتری نامید .
در ادامه مثالی از بازی Killzone: Shadow Fall زد که شما بلافاصله با دیدن این بازی میتوانید تفاوتی را که با نسخه ی 720p قبلی این بازی بروی PS3 بود حس کنید. دشمن ها در فواصل دور یا در مه بیشتر قابل روییت هستند که این بعلاوه ی دقت بالای DS4 به شما امکان اینرا میدهد که با "دقت پیکسلی" به دشمن هدف بگیرید.
درجواب به همین مورد مارک سرنی که کارگردان بازی Knack هم میباشد اضافه کرد:
رزولوشن متفاوت تجربه ی متفاوتی ارائه میدهد . بعضیها میگویند تا شما زیاد به نمایشگر نزدیک نباشید نمیتوانید این تفاوت پیکسل هارو تشخیص بدید . اما حتی یک تصویر 1080p که به 720p بصورت Downscale بنمایش درآید بهتر بنظر می اید. این اتفاق مربوط به تکنیک گرافیکی مهم Supersampling میشود.
او درادامه اضافه کرد در Knack برای مثال حالت 720p وجود ندارد اما اگر شما بازی رو بروی یک نمایشگر قدیمی 720p اجرا کنید ما بازی رو به همین رزولوشن Downscale میکنیم که تصویر دریافتی شما از حالتی که ما بازی را روی 720p میساختیم بسیار بهتر است. بطوری که جزییات صحنه بشکل بهتری قابل دیدن هستند.
اما برای بعضی بازیها وضوح بالا بدون هزینه هم نیست. بطوریکه Jeff Gerstmann منتقد سایت Giant Bomb مقدار قابل توجهی افت فریم رو مشاهده کرده. البته این درحالی است که به گفته ی Shaun Mclnnis منتقد GamSpot همچین تجربه ای رو دربازی مشاهده نکرده ولی Gerstmann اضافه کرده این مشکل قرار است با ارائه ی یک پچ از IW حل شود .
درتوضیح این موضوع سرنی گفته: هر سازنده ای بین وضوح و نرخ فریم سبک و سنگین میکند و براساس نوع بازی سنگینی کفه را انتخاب میکند. معمولا بازیهای Fighting , Racing بخاطر سرعت گیم پلی به نرخ فریم 60 نیاز دارند و دراین مورد حساسترند. بقیه بازیهای دراین مورد آزادی عمل بیشتری دارند که با نگاه با Launch Line-up PS4 میبینید که اکثرن 1080p با نرخ فریم های متفاوتی وجود دارند .
GameSpot

پیرو اختلاف رزولوشن بازی Call of Duty Ghost بصورت 720p , 1080p در دوکنسول نسل بعد یوشیدا معتقد است که دلیل واضحی برای اینکه سازندگان با هدف رسیدن به این رزولوشن کار میکنند وجود دارد. مسلما هیچ تیمی تنها با هدف 1080p کار نمیکند ولی این یکی از اِلمان های مهم است . این مورد میتواند باعث تجربه ی دقیق تر و بهتری از بازی باشد که بوضوح میتوان آنرا یک برتری نامید .
در ادامه مثالی از بازی Killzone: Shadow Fall زد که شما بلافاصله با دیدن این بازی میتوانید تفاوتی را که با نسخه ی 720p قبلی این بازی بروی PS3 بود حس کنید. دشمن ها در فواصل دور یا در مه بیشتر قابل روییت هستند که این بعلاوه ی دقت بالای DS4 به شما امکان اینرا میدهد که با "دقت پیکسلی" به دشمن هدف بگیرید.
درجواب به همین مورد مارک سرنی که کارگردان بازی Knack هم میباشد اضافه کرد:
رزولوشن متفاوت تجربه ی متفاوتی ارائه میدهد . بعضیها میگویند تا شما زیاد به نمایشگر نزدیک نباشید نمیتوانید این تفاوت پیکسل هارو تشخیص بدید . اما حتی یک تصویر 1080p که به 720p بصورت Downscale بنمایش درآید بهتر بنظر می اید. این اتفاق مربوط به تکنیک گرافیکی مهم Supersampling میشود.
او درادامه اضافه کرد در Knack برای مثال حالت 720p وجود ندارد اما اگر شما بازی رو بروی یک نمایشگر قدیمی 720p اجرا کنید ما بازی رو به همین رزولوشن Downscale میکنیم که تصویر دریافتی شما از حالتی که ما بازی را روی 720p میساختیم بسیار بهتر است. بطوری که جزییات صحنه بشکل بهتری قابل دیدن هستند.
اما برای بعضی بازیها وضوح بالا بدون هزینه هم نیست. بطوریکه Jeff Gerstmann منتقد سایت Giant Bomb مقدار قابل توجهی افت فریم رو مشاهده کرده. البته این درحالی است که به گفته ی Shaun Mclnnis منتقد GamSpot همچین تجربه ای رو دربازی مشاهده نکرده ولی Gerstmann اضافه کرده این مشکل قرار است با ارائه ی یک پچ از IW حل شود .
درتوضیح این موضوع سرنی گفته: هر سازنده ای بین وضوح و نرخ فریم سبک و سنگین میکند و براساس نوع بازی سنگینی کفه را انتخاب میکند. معمولا بازیهای Fighting , Racing بخاطر سرعت گیم پلی به نرخ فریم 60 نیاز دارند و دراین مورد حساسترند. بقیه بازیهای دراین مورد آزادی عمل بیشتری دارند که با نگاه با Launch Line-up PS4 میبینید که اکثرن 1080p با نرخ فریم های متفاوتی وجود دارند .
GameSpot
آخرین ویرایش: