سونی: 1080p Native تجربه ی بازی بهتری به شما میدهد.

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Reza Razor

کاربر سایت
رییس کمپانی سونی Shuhei Yoshida و طراح ارشد PS4 مارک سرنی اعتقاد دارند ساخت بازی در 1080p "تجربه ای متفاوت" است .
2376785-ps4-hrdware-large19.jpg


پیرو اختلاف رزولوشن بازی Call of Duty Ghost بصورت 720p , 1080p در دوکنسول نسل بعد یوشیدا معتقد است که دلیل واضحی برای اینکه سازندگان با هدف رسیدن به این رزولوشن کار میکنند وجود دارد. مسلما هیچ تیمی تنها با هدف 1080p کار نمیکند ولی این یکی از اِلمان های مهم است . این مورد میتواند باعث تجربه ی دقیق تر و بهتری از بازی باشد که بوضوح میتوان آنرا یک برتری نامید .

در ادامه مثالی از بازی Killzone: Shadow Fall زد که شما بلافاصله با دیدن این بازی میتوانید تفاوتی را که با نسخه ی 720p قبلی این بازی بروی PS3 بود حس کنید. دشمن ها در فواصل دور یا در مه بیشتر قابل روییت هستند که این بعلاوه ی دقت بالای DS4 به شما امکان اینرا میدهد که با "دقت پیکسلی" به دشمن هدف بگیرید.

درجواب به همین مورد مارک سرنی که کارگردان بازی Knack هم میباشد اضافه کرد:
رزولوشن متفاوت تجربه ی متفاوتی ارائه میدهد . بعضیها میگویند تا شما زیاد به نمایشگر نزدیک نباشید نمیتوانید این تفاوت پیکسل هارو تشخیص بدید . اما حتی یک تصویر 1080p که به 720p بصورت Downscale بنمایش درآید بهتر بنظر می اید. این اتفاق مربوط به تکنیک گرافیکی مهم Supersampling میشود.
او درادامه اضافه کرد در Knack برای مثال حالت 720p وجود ندارد اما اگر شما بازی رو بروی یک نمایشگر قدیمی 720p اجرا کنید ما بازی رو به همین رزولوشن Downscale میکنیم که تصویر دریافتی شما از حالتی که ما بازی را روی 720p میساختیم بسیار بهتر است. بطوری که جزییات صحنه بشکل بهتری قابل دیدن هستند.

اما برای بعضی بازیها وضوح بالا بدون هزینه هم نیست. بطوریکه Jeff Gerstmann منتقد سایت Giant Bomb مقدار قابل توجهی افت فریم رو مشاهده کرده. البته این درحالی است که به گفته ی Shaun Mclnnis منتقد GamSpot همچین تجربه ای رو دربازی مشاهده نکرده ولی Gerstmann اضافه کرده این مشکل قرار است با ارائه ی یک پچ از IW حل شود .

درتوضیح این موضوع سرنی گفته: هر سازنده ای بین وضوح و نرخ فریم سبک و سنگین میکند و براساس نوع بازی سنگینی کفه را انتخاب میکند. معمولا بازیهای Fighting , Racing بخاطر سرعت گیم پلی به نرخ فریم 60 نیاز دارند و دراین مورد حساسترند. بقیه بازیهای دراین مورد آزادی عمل بیشتری دارند که با نگاه با Launch Line-up PS4 میبینید که اکثرن 1080p با نرخ فریم های متفاوتی وجود دارند .

GameSpot
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: WAR.Wolf1
رییس کمپانی سونی Shuhei Yoshida و طراح ارشد PS4 مارک سرنی اعتقاد دارند ساخت بازی در 1080p "تجربه ای متفاوت" است .
2376785-ps4-hrdware-large19.jpg


پیرو اختلاف رزولوشن بازی Call of Duty Ghost بصورت 720p , 1080p در دوکنسول نسل بعد یوشیدا معتقد است که دلیل واضحی برای اینکه سازندگان با هدف رسیدن به این رزولوشن کار میکنند وجود دارد. مسلما هیچ تیمی تنها با هدف 1080p کار نمیکند ولی این یکی از اِلمان های مهم است . این مورد میتواند باعث تجربه ی دقیق تر و بهتری از بازی باشد که بوضوح میتوان آنرا یک برتری نامید .

در ادامه مثالی از بازی Killzone: Shadow Fall زد که شما بلافاصله با دیدن این بازی میتوانید تفاوتی را که با نسخه ی 720p قبلی این بازی بروی PS3 بود حس کنید. دشمن ها در فواصل دور یا در مه بیشتر قابل روییت هستند که این بعلاوه ی دقت بالای DS4 به شما امکان اینرا میدهد که با "دقت پیکسلی" به دشمن هدف بگیرید.

درجواب به همین مورد مارک سرنی که کارگردان بازی Knack هم میباشد اضافه کرد:
رزولوشن متفاوت تجربه ی متفاوتی ارائه میدهد . بعضیها میگویند تا شما زیاد به نمایشگر نزدیک نباشید نمیتوانید این تفاوت پیکسل هارو تشخیص بدید . اما حتی یک تصویر 1080p که به 720p بصورت Downscale بنمایش درآید بهتر بنظر می اید. این اتفاق مربوط به تکنیک گرافیکی مهم Supersampling میشود.
او درادامه اضافه کرد در Knack برای مثال حالت 720p وجود ندارد اما اگر شما بازی رو بروی یک نمایشگر قدیمی 720p اجرا کنید ما بازی رو به همین رزولوشن Downscale میکنیم که تصویر دریافتی شما از حالتی که ما بازی را روی 720p میساختیم بسیار بهتر است. بطوری که جزییات صحنه یشکل بهتری قابل دیدن هستند.

اما برای بعضی بازیها وضوح بالا بدون هزینه هم نیست. بطوریکه Jeff Gerstmann منتقد سایت Giant Bomb مقدار قابل توجهی افت فریم رو مشاهده کرده. البته این درحالی است که به گفته ی Shaun Mclnnis منتقد GamSpot همچین تجربه ای رو دربازی مشاهده نکرده ولی Gerstmann اضافه کرده این مشکل قرار است با ارائه ی یک پچ از IW حل شود .

درتوضیح این موضوع سرنی گفته: هر سازنده ای بین وضوح و نرخ فریم سبک و سنگین میکند و براساس نوع بازی سنگینی کفه را انتخاب میکند. معمولا بازیهای Fighting , Racing بخاطر سرعت گیم پلی به نرخ فریم 60 نیاز دارند و دراین مورد حساسترند. بقیه بازیهای دراین مورد آزادی عمل بیشتری دارند که با نگاه با Launch Line-up PS4 میبینید که اکثرن 1080p با نرخ فریم های متفاوتی وجود دارند .

GameSpot

ما العان چند سال داریم کله گیمارو 1600p به بالا اجرا میکنیم این بابا هنوز توو 1080 گیر کرده ...واسه خیلی ها هم مسخرست هم غیر قابل تحمل...
 
خیلی مسخره بازی شده دیگه...هی پز نسل و قدرت میدن ینی واقعا نمیفهمن و نمیدونن ملت چند سال رو پی سی دارن با 1080 و 80 فریم بازی میکنن :|
لانچ تریلر کیلزون رو دیدم , از نظر گرافیکی نمیشه نظر قطعی داد ولی انصافن با اونی که تو E3 بود فرق داشت...
 
ما العان چند سال داریم کله گیمارو 1600p به بالا اجرا میکنیم این بابا هنوز توو 1080 گیر کرده ...واسه خیلی ها هم مسخرست هم غیر قابل تحمل...

داداش میشه بگی spec سیستمت چیه که 1600p میتونی اجرا کنی ....
مطمئنم دروغ نمیگی ولی یه عکسی چیزی از سیستمت آپلود کنی بدک نیست ..
ایراده شما pc فنا اینکه هر وقت بحث مقایسه کنسول و pc میشه فکرتون میره به پیشه gtx sli 780 که یه بچه ی دو سالم میدونه از ps4 قویتره ...
مساله اینجاست چند درصد از pc گیمرا یه همچین سیستمائی دارن و اینکه در حال حاضر ps4 از میانگین pc هائی که گیمر ها دارن خیلی قویتره ...
 
  • Like
Reactions: WAR.Wolf1
خیلی مسخره بازی شده دیگه...هی پز نسل و قدرت میدن ینی واقعا نمیفهمن و نمیدونن ملت چند سال رو پی سی دارن با 1080 و 80 فریم بازی میکنن :|
لانچ تریلر کیلزون رو دیدم , از نظر گرافیکی نمیشه نظر قطعی داد ولی انصافن با اونی که تو E3 بود فرق داشت...

شما تو این خبر کلمه ای مربوط به PC می بینی؟:|
 
این تاپیک قفل میشه چون دوباره حرفها و بحثهای تکراری بوجود میاد ، 100 تا تاپیک داریم در حال حاضر که این صحبتها ادامه داره ...
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or