
روز گذشته سونی در مراسمی گزارش مالی خود را برای دوره سه ماهه ی اخیر اعلام کرد. همان طور که همه ی ما میدانیم، چهارمین پلی استیشن در راه است، پس بیشتر سوالات از طرف تحلیلگران و سرمایه گذاران، پیرامون این دستگاه بوده. پاسخ یکی از این سوالات که در این مراسم پرسیده شده را، یکی از مدیران بخش روابط سرمایه گذاری این شرکت پاسخ و در مورد اینکه چطور PS4 نسبت به PS3، احتیاج به سرمایه گذاری های کمتری دارد توضیحاتی داده است. او همچنین به نکاتی در مورد آینده سرویس های ابری و سرمایه گذاری برای سرور های اختصاصی اشاره می کند!
پلتفرم پلی استیشن 4 به خودی خود، همانطور که قبلا شرح داده ایم، پلتفرم سبک تری نسبت به PS3 از دید سرمایه گذاری است. اگر بخواهیم وارد جزعیات شویم، ما دیگر پردازنده ی کنسولمان را خودمان طراحی نکرده ایم و به این ترتیب دیگر بخشی به نام تولیدات محصولات نیمه هادی برای این نسل نداریم. پس دیگر بار هزینه های هنگفت برای این تولیدات را بر دوش نمی کشیم.
برای آینده، ما نیاز به سرمایه گذاری برای سرویس های آنلاین خواهیم داشت. سال گذشته با به دست آوردن Gaikai، ما سرویس ابری را برای آینده پایه گذاری و تاسیس کردیم. وقتی بخواهیم این سرویس را تجاری کرده و در اختیار کاربران بگذاریم، احتیاج به سرورهای زیادی خواهیم داشت و به همراه آن باید در این مورد سرمایه گذاری های زیادی انجام دهیم.
در گذشته که ما بخش تولیدات نیمه هادی ها را راه اندازی و گسترش دادیم، سرمایه ی بزرگی که شامل صدها میلیارد یِن می شد را، صرف آن کردیم.
در مقایسه با آن مقدار هزینه، سرمایه گذاری ای که برای سرور های مورد نیاز در آینده خواهیم داشت، بسیار کمتر از آنی است که در گذشته با آن روبرو بودیم.
نتیجه ای که میتوان از این پرسش و پاسخ گرفت، آن است که سونی از اشتباهات گذشته اش درس گرفته و به جای اینکه از معماری عجیب و بکری استفاده کند که به خاطر هزینه های تولید سنگینش، باعث بالا رفتن قیمت نهایی کنسول شود، راه آسان تر را برگزیند و سرمایه گذاری برای آن را سبک تر در نظر بگیرد.
و از همه مهم تر اینکه، سونی واقعا قصد دارد با Gaikai چه کاری انجام دهد؟ و از آن چطور استفاده کند؟ و یا اینکه برداشت کلیِ سونی از سرویس های ابری چیست؟
آخرین ویرایش: