گزارش سونی با درآمد میلیارد دلاری در استیم تاریخ‌ساز شد

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
10829.jpg

تصمیم سونی مبنی بر انتشار بازی‌های PlayStation روی استیم، به نظر می‌رسد که در حال نتیجه دادن است. طبق ادعای یک شرکت تحلیلگر، این شرکت از زمان شروع قرار دادن بازی‌های فرست‌پارتی خود روی این پلتفرم، بیش از ۱ میلیارد دلار درآمد داشته است.
شرکت تحلیلی Alinea Analytics در آخرین گزارش خود به جزئیات موفقیت عناوین استودیوهای PS پرداخته است. آن‌ها اشاره می‌کنند که این رقم پس از کسر سهم Valve از فروش به دست آمده است.
این شرکت می‌گوید که طبق برآوردهای آن‌ها، در مجموع بیش از ۱.۵ میلیارد دلار درآمد ایجاد شده است. از این مجموع، سونی ۱.۲ میلیارد دلار دریافت کرده، در حالی که Valve حداقل ۳۵۰ میلیون دلار سهم داشته است. سهم ولو از فروش در ابتدا ۳۰٪ است. هنگامی که فروش یک بازی به ۱۰ میلیون دلار برسد، این سهم به ۲۵٪ کاهش می‌یابد. پس از رسیدن به ۵۰ میلیون دلار، این سهم کمی بیشتر و به ۲۰٪ افت می‌کند.​
10830.jpg
با این حال، حتی با وجود سهمی از سود که به Valve می‌رسد، سونی باید از درآمدی که بازی‌های پلی‌استیشن در این پلتفرم ایجاد می‌کنند، راضی باشد.
پنج بازی پیشتاز PlayStation در استیم
با در نظر گرفتن برآوردهای Alinea, که البته تأکید می‌شود بسیاری از این ارقام هنوز به طور کامل توسط سونی تأیید نشده‌اند، گزارش می‌دهد که Helldivers 2 موفق‌ترین بازی فرست‌پارتی در استیم است. این بازی از زمان انتشارش در فوریه سال ۲۰۲۴، ۱۲.۷ میلیون نسخه فروخته است. در رتبه دوم، با فاصله‌ای زیاد، Horizon Zero Dawn قرار دارد که ۴.۵ میلیون نسخه فروخته است. پس از آن God of War با ۴.۲ میلیون، Days Gone با ۳.۴ میلیون، و Spider-Man Remastered با ۲.۷ میلیون نسخه فروخته شده، قرار دارند.
با وجود موفقیت این بازی‌ها، Alinea هشدار می‌دهد که «تازگی» عرضه بازی‌های PS روی استیم در حال کم شدن است.
رایس الیوت، رئیس بخش تحلیل بازار Alinea، گفت: «مخاطبانی که زمانی برای اولین بار مشتاق تجربه این بازی‌ها بودند، تا حد زیادی جذب شده‌اند. نسخه‌های بعدی به طور طبیعی با مخاطبان بالقوه کمتری روبرو می‌شوند، و برآوردهای ما این موضوع را به وضوح نشان می‌دهد.»
با بررسی داده‌های خود، Alinea اشاره می‌کند که زمانی که PS برای اولین بار عناوین خود را در استیم منتشر کرد، فروش قوی‌تر بود. یکی از مثال‌هایی که آن‌ها استفاده کردند، God of War است. این بازی در ۴۲۷ روز ۲.۵ میلیون نسخه فروخت. این رقم ۲.۵ برابر بیشتر از نسخه‌ی دنباله آن، God of War Ragnarök، در همان بازه زمانی بود.
بازی دیگری که مورد مثال قرار گرفت، Spider-Man و Spider-Man 2 بود. Spider-Man طی ۲۹۴ روز اول در این پلتفرم، دو برابر بیشتر از دنباله‌اش نسخه فروخت.
 
زیاد چشم گیر نیست.
سهم استیم و تخفیف ها رو باید حساب کرد که درصد قابل توجهیه.
مخصوصا که انتظارات واقعا برآورده نشد با TLOU P1 و 2.
همون بازه یک ساله برای عرضه روی استیم کار درستیه و گس ها هم لانچ همزمان + عرضه رو Xbox.
 
آخرین ویرایش:
زیاد چشم گیر نیست.
سهم استیم و تخفیف ها رو باید حساب کرد که درصد قابل توجهیه.
مخصوصا که انتظارات واقعا برآورده نشد با TLOU P1 و 2.
هنون بازه یک ساله برای عرضه روی استیم کار درستیه و گس ها هم لانچ همزمان + عرضه رو Xbox.
لست لانچش رو پی سی فاجعه بود، اگه تو ویدئو های خنده دار ترین باگ ها بازیای بتزدا رو حساب نکنیم یکی سایبر پانک میمونه و یکی لست، موقع عرضشون.
 
عجیبه لست 2 نیست ولی دیزگان هست
من هنوز افسوس میخورم دیزگان 2 ساخته نشد
بنظرم لانچ افتضاح یکش خیلی تاثیر منفی گذاشت!

من سایبرپانکو که به لانچ افتضاحش معروفه رو سیستم قدیمم تموم کردم به مشکل عجیبی نخوردم حتی همون زمان لانچ اما Tlou p1 با اینکه رو سیستم الانم رفتم روز لانچ واقعا فاجعه بود.
درسته بعدا فیکسش کردن اما خب قشنگ هایپشو کشت!
 
بنظرم لانچ افتضاح یکش خیلی تاثیر منفی گذاشت!

من سایبرپانکو که به لانچ افتضاحش معروفه رو سیستم قدیمم تموم کردم به مشکل عجیبی نخوردم حتی همون زمان لانچ اما Tlou p1 با اینکه رو سیستم الانم رفتم روز لانچ واقعا فاجعه بود.
درسته بعدا فیکسش کردن اما خب قشنگ هایپشو کشت!
حالا بگذریم که این آمار که رسمی نیست ، اعداد واقعی شاید از این ها هم پایینتر باشه.

غیر از این مورد روز انتشار که اشاره کردی ، ریمیک/ریمسترهای Tlou روی خود PS5 مگه چه آمار خفنی به جای گذاشتن که بخوان روی PC آمار قابل توجهی به جای بزارن؟
با این حال فکر نکنم دیگه زیر یک میلیون فروخته باشن که بگیم خیلی بد بوده.
صرفا تو این گزارش بهشون اشاره نشده و از رقم 2.7 میلیونی برای سپایدرمن پایینتر نیومدن.
 
رقم بسیار خوبی هست این را باید در نظر داشت که خیلی ها از کامپیوتر دارها بعضا بخاطر یک بازی رفتن و کنسول را خریدن اصولا این امار واسه کسایی هست که مقاومت کردن و کنسول نخریدن مثلا گاد کاملا بخاطرش مردم میرن کنسول میخرن من اگر باشم برای فروش بهتر بازی را با قابلیت های بیشتر مثلا دی ال سی اضافه یا اسکین متفاوت میدم تا یکم جون بهتر بگیره و اونایی که حتی بخاطر یک بازی خاص کنسول خریدن دوباره بازی محبوبشون را روی pc هم تهیه کنند
 
  • Like
Reactions: Changed_Man 50
با وجود موفقیت این بازی‌ها، Alinea هشدار می‌دهد که «تازگی» عرضه بازی‌های PS روی استیم در حال کم شدن است.
خوبه که سونی داره سر عقل میاد.
بهترین کار اینه که فقط gaas ها رو برای PC و Xbox بده. بازی انحصاری اسمش روشه.
 
  • Like
Reactions: Farh@d
پورت های سونی اگه نیم میلیون نسخه هم بفروشن به شدت سود آورن برا سونی.

هزینه پورت خیلی ناچیزه نسبت به ساخت بازی.
تو لیک های اینسامنیاک بود فکر کنم یه یه نامه بود از مدیریت که اگه هزینه پورت بازی ها رو پی سی نهایتاً 30 میلیون دلار بشه نیاز به چراغ سبز ندارد و استودیو ها پورت کنند.

البته که قدیمی شده و ممکنه استراتژی فرق کرده باشه.
 
  • Like
Reactions: m.d.makan
تو لیک های اینسامنیاک بود فکر کنم یه یه نامه بود از مدیریت که اگه هزینه پورت بازی ها رو پی سی نهایتاً 30 میلیون دلار بشه نیاز به چراغ سبز ندارد و استودیو ها پورت کنند.

البته که قدیمی شده و ممکنه استراتژی فرق کرده باشه.
درست میگی ولی خیلی کمتر از این بود.
عددش یادم نیست ولی مطمئنا 30 میلیون نبوده.
جنگه مگه؟ :D
 
تا نهایتا 30 میلیون دلار! یعنی خب زیر این رقم.
درست میگی ، رفتم دیدم همین بوده.

ماشالله چه خبره؟
بالاخره این سقفی که گذاشتن فانتزی که نیست ، حتما یه برآوردی داشتن.
40 میلیون هزینه ساخت KCD2 بود.

یه پورت PC اگه هزینه پورتش بخواد بالای 10 میلیون بشه من یکی خودم عذاب وجدان میگیرم که بشینم بازیش کنم :D
 
  • Like
Reactions: m.a.t and MoonD

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or