ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
سرانجام گرافیک Borderlands چه شد !
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="Nemesis" data-source="post: 670280" data-attributes="member: 1042"><p><strong>is it thing...cel-shaded ?</strong></p><p></p><p>گرافیکهای مبتنی بر رندرینگ Cel-Shade دارای مشخصه های خاصی هستند ولی دارا بودن چندی از این مشخصه ها الزاما به معنای استفاده از این تکنولوژی نیستش...</p><p></p><p>به عنوان مثال خطوط "جوهری" یکی از علائم استفاده از Cel-Shade هستند که برای پیاده سازیشون در هنگام رندر خطوط رو کمی (در حد 5.5 درصد) بزرگتر رندر میکنن و سپس با محاسبات پشت سر هم و عملیات Smoothing (که سعی میکنه Jaggy ها رو جمع و جورتر و به اصطلاح Allias ها رو برطرف کنه) در نهایت به رندری میرسن که نه خط معمولی با تعداد پیکسلهای خطی هستش و نه یک آبجکت جدا...</p><p></p><p>همین تکنیک بالا یکی از نمادهای Cel-Shading هستش و اکثر ما Cel-Shaded Graphics رو با اون میشناسیم ولی باید گفت که این فقط یکی از تکنیکهایی هستش که در Cel-Shading به کار میره...</p><p>از دیگر تکنیکها میشه دسته بندی سایه ها و رنگها رو نام برد که بعد از محاسبه ی مقدار نور تابیده شده به جسم، میان و بر اساس نرمال بردار یک Truncate انجام میدن و نورها و رنگها و سایه ها رو به جای اینکه بین بازه ی صفر تا یک باشن، مثلا در بازه های 3 تایی قرار میدن...و به نظر میرسه که گرافیک بازی واقعا رنگ آمیزی دستی و آماتور داره...</p><p></p><p>در BorderLands این دسته بندی به بیش از 20 تا رسیده که باعث میشه گرافیک و نورپردازی و Shade های بازی بسیار نزدیک به گرافیک بازیهای معمولی با سیستم رندرینگ یکسان بشه ولی با توجه به این محدودیت، چشم باز هم قادر هستش که این تفاوت رو شناسایی بکنه...</p><p></p><p>پس درسته که BorderLands گرافیکش شباهت خاصی با Cel-Shaded Graphics داره ولی الزاما سیستم رندرینگش اینطوری نیست.البته لازم به ذکره که حتی اگر اینطوری هم بودش، GearBox عمرا بهش اشاره ایی نمیکرد...همین که بحث سیستم رندرش سر زبونها باشه خودش یه بازار درآمد محسوب میشه !</p><p></p><p>موفق باشید</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nemesis, post: 670280, member: 1042"] [b]is it thing...cel-shaded ?[/b] گرافیکهای مبتنی بر رندرینگ Cel-Shade دارای مشخصه های خاصی هستند ولی دارا بودن چندی از این مشخصه ها الزاما به معنای استفاده از این تکنولوژی نیستش... به عنوان مثال خطوط "جوهری" یکی از علائم استفاده از Cel-Shade هستند که برای پیاده سازیشون در هنگام رندر خطوط رو کمی (در حد 5.5 درصد) بزرگتر رندر میکنن و سپس با محاسبات پشت سر هم و عملیات Smoothing (که سعی میکنه Jaggy ها رو جمع و جورتر و به اصطلاح Allias ها رو برطرف کنه) در نهایت به رندری میرسن که نه خط معمولی با تعداد پیکسلهای خطی هستش و نه یک آبجکت جدا... همین تکنیک بالا یکی از نمادهای Cel-Shading هستش و اکثر ما Cel-Shaded Graphics رو با اون میشناسیم ولی باید گفت که این فقط یکی از تکنیکهایی هستش که در Cel-Shading به کار میره... از دیگر تکنیکها میشه دسته بندی سایه ها و رنگها رو نام برد که بعد از محاسبه ی مقدار نور تابیده شده به جسم، میان و بر اساس نرمال بردار یک Truncate انجام میدن و نورها و رنگها و سایه ها رو به جای اینکه بین بازه ی صفر تا یک باشن، مثلا در بازه های 3 تایی قرار میدن...و به نظر میرسه که گرافیک بازی واقعا رنگ آمیزی دستی و آماتور داره... در BorderLands این دسته بندی به بیش از 20 تا رسیده که باعث میشه گرافیک و نورپردازی و Shade های بازی بسیار نزدیک به گرافیک بازیهای معمولی با سیستم رندرینگ یکسان بشه ولی با توجه به این محدودیت، چشم باز هم قادر هستش که این تفاوت رو شناسایی بکنه... پس درسته که BorderLands گرافیکش شباهت خاصی با Cel-Shaded Graphics داره ولی الزاما سیستم رندرینگش اینطوری نیست.البته لازم به ذکره که حتی اگر اینطوری هم بودش، GearBox عمرا بهش اشاره ایی نمیکرد...همین که بحث سیستم رندرش سر زبونها باشه خودش یه بازار درآمد محسوب میشه ! موفق باشید [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
سرانجام گرافیک Borderlands چه شد !
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft