

Peter Molyneux طراح و موسس استدیو 22 Cans
پروژههای فعلی: Godus
بازیهای قبلی: Dungeon Keeper, Populous, Black & White, Fable, Curiosity
من احساس میکنم آنان چیز فوق العادهای را ارائه دادهاند، آنان رونمایی خوبی داشتهاند. من در قلبم یک گیمر دارم، من عاشق بازی و عاشق کنسولم هستم. اگر من درباره بازیهای قضاوت کنم مانند این است که گوشت درمیان استخوانها ندیدم یعنی اطلاعات کافی وجود نداشت. به اندازه کافی نمایش دمو و معرفی بازی در این کنسول ندیدم، چیزی که نمایش داده شده انیمیشن و motion capture ضبط بوده است، که من هزاران بار این نمایشها را دیدهام. من علاقه دارم بدانم این کنسول چکار میکند، Xbox One میتواند برای من که یک گیمر هستم پاسخگو نیازهایم باشد و کارهایی را انجام بدهد، به نظر من کمی بیشتر درمورد قابلیتهای دیگر خود که قادر به انجام آن کارها است تاکید دارد. من فقط میخوام این کنسول نهایتا برای بازی باشد، و من مطمئن نیستم این کنسول آن چیزی که من میخواستم را داشته باشد.

Brad Muir مدیر پروژه استدیو Double Fine
پروژههای فعلی: هنوز تایید نشده است.
بازیهای قبلی: Iron Brigade, Brazen, Brutal Legend, Psychonauts
من بیشتر امیدوار مایکروسافت برنامههای خود را درمورد سازندگان indie اعلام کند. و چیزی شبیه به یک فروشگاه یک پارچه را ارئه دهد که بتوان بازیهای کوچک را در کنار بازیهای بزرگ AAA دید، من احساس میکنم این موضوع فروشگاه جالب و متوع کمی زمان ببرند و راه طولانی داشته باشد، اگر بتوانند چنین چیزی را ایجاد کنند این بدان معنا خواهد بود که بیشتر از مسائل مربوط به dashboard کنسول به آن اهمیت میدهند. من امیدوارم برنامههای خود را واضح اعلام کنند و تعدادی بازی نمایش بدهند. دیدن آپشنهای جدید در بازیها و وجود داشتن امکاناتی که برمبنای اینکه دوست شما با تلفن همراه خود چه بازیی انجام میدهد خود یک حرکت مثبت و قدمی بزرگ در این راه است. من عاشق ایدههای کوچک هستم، یک بازی خلاقانه در این زمینه توجه بسیاری را به خود جلب می کند و باعث جذب بسیاری از بازیبازان جدیدی می شود که اگر این خلاقیت را نداشت به آن توجه نمی کردند.
در آخر من بسیار هیجان زدهام تا ببینم آنان چه چیزی را در E3 نشان خواهند داد. آنان نمایش شگفن انگیزی را خواهند داشت هردوی آنان سونی و مایکروسافت با هم سخت افزار جدیدشان را نشان خواهند داد. من واقعا امیدوارم گیمران از رقابت شرکتهای در نسل بعدی سود کنند.

Edmund McMillen طراح و موسس استدیو Team Meat
پروژههای فعلی: Mew-Genics
بازیهای قبلی: Super Meat Boy, Gish
هفت سال پیش من یکی از PC هایم را به تلویزیون وصل کردم و دیگر هم به عقب نگاه نکردم،پس این Media PC که مایکروسافت این همه در موردش مانور می دهد ذرهای مرا به هیجان نیاورده است. من X360 را برای بازی کردن Braid,N+,Castle Crashers,Rock Band و Fallout 3 خریدم.به شخصه تا زمانی که XBOX ONE یک عنوان بلاک باستر(پرطرفدار) انحصاری یا بازیهای Indie بی نظیری نداشته باشد آن را خریداری نخواهم کرد.
به عنوان یک سازنده بازی هم بسیار ناراحتم که هیچ کدام از عناوین گذشته Xbx Live به سوی XBOX ONE حرکت نمی کنند. کمبود بازیهای مستقل در آن باعث می شود من به عنوان یک سازنده در درجه اول Xbox One را یک Media PC ببینم و بعد از آن یک کنسول بازی. من از gimmicky tech خسته شدم و همچنین در حال حاضر یک Media PC که به تلوزیون وصل شده دارم.
مهمترین مسئله برای سازندگان برای ساخت یک عنوان روی پلتفورمی این است که آیا این عنوان روی این پلتفورم فروش خواهد کرد یا خیر. به نظر می رسد XBOX ONE بیشتر میخواهد تلویزیون بفروشد تا بازیهای کامپیوتری پس انتخاب من نخواهد بود.
Tommy Refenes طراح و موسس استدیو Team Meat
پروژههای فعلی: Mew-Genics
بازیهای قبلی: Super Meat Boy
با توجه به چیزی که نشان داده شد به نظر نمی رسد XBOX ONE چیزی جدیدی داشته باشد که شخصا در اتاق نشیمنم به آن نیاز داشته باشم یا چیزی به آن اتاق اضافه کند. من یک PC دارم که با کابل به تلویزیون وصل شده پس علاقه ای به استفاده کینکت ندارم یا حتی به Call of Duty یا عناوین ورزشی EA هم علاقه ای ندارم. میدانم در E3 بازیهای بیشتری معرفی می شود که شاید مرا متقاعد به خرید Xbox One کند اما باید دید چه پیش می آید. به شخصه متوجه ام آنها قصد چه کاری را دارند. هدف آنها ترکیب یک کنسول بازی با دستگاه پخش Blu-Ray به همراه DVR است تا یک سوپر دستگاه خلق کنند که همه چیز را داشته باشد تا برای همه اتاقهای نشیمن نیازی ضروری باشد. مثل پخش کننده DVDها در سالهای قبل یا DVR در حال حاضر.هر کمپانی که اول موفق به این کار شود برد بزرگی کرده است.
من فکر می کنم قیمت گذاری نقش تعیین کننده ای در اینکه Xbox One موفق به انجام این کار می شود یا نه خواهد داشت.اگر قیمت بالایی برای آن در نظر بگیرند حرکت مناسبی برای پخش در بازار انبوه انجام نداده اند اما اگر قیمت منطقی باشد به همراه تبلیغات مناسب آنها به نتایجی دست خواهند یافت.
به من 5 عنوان شگفت انگیز در Xbox One نشان بدهید که نتوانم آنان را در Steam انجام دهم آن وقت یک Xbox One خواهم خرید.

Alex Hutchinson طراح و کارگردان استدیو Ubisoft Montreal
پروژههای فعلی: هنوز تایید نشده است.
بازیهای قبلی: Assassin's Creed III, Spore, The Sims 2, Army of Two: The 40th Day
هیچ چیز برای من از بوی پلاستیک تازه و اولین بازی که صفحه بوت یک کنسول جدید را مشاهده میکنم هیجان انگیز تر نیست(با عرض معذرت از همسر و پسرم). آن لحظه مملو از امید و تعهد است و حتی بیشتر از تجمع IPهای جدید به همراه تبدیل عناوین این نسل برای نسل بعد. تا جایی که من یاد دارم همیشه مردم در ابتدای عرضه یک کنسول و حتی تا سال اول نسبت به ان ناامید می شوند در درجه اول به این علت که نسبت به این قطعه ی سخت افزاری بی جان و بازیهایش گیج می شوند. هر چند این نسل کامل در مورد نرم افزار خواهد بود.
وقتی سخت افزار دو کنسول معرفی شد چیزی بیشتر از یک تخت کوچک بود (و پر از چیزهایی که به شخصه اهمیتی نمی دهم مانند دسترسی به تلویزیون یا اخبار ورزشی). من تعدادی از بازیهای در حال ساخت را می دانم و باز این بابت بسیار هیجان زده هستم. ما بالاخره از گرافیک جدیدتر و پرداخت بیشتر فراتر رفتیم تا در نقطه اصلی فروش باشیم و با مشکلات فروش تجربه جدید و محتوای تازه دست و پنجه نرم کنیم.اینجا نقطه اوج تاثیر گیم در جامعه قابل پیش بینی آینده است. دیگر روی ترفندهای دست پایین نمی شود حساب کرد، ساخت بازیهایی که مردم به آن اهمیت بدهند.
با تشکر از مجتبی
silent assassin
منبع
آخرین ویرایش: