ممنون بابت خبر ولی کاشکی کامل و دقیق ترجمه اش میکردی:
“They asked for things pretty quickly,” said a source. “We kept telling them, ‘We cannot make this game for the budget you want.’ There was just no leeway. After spending $2 million, [Microsoft] said, ‘OK, let’s cut our losses.’”
“But at the same time, they didn’t use any of our assets, they didn’t use any of our card packs, nothing. Basically what they showed had nothing to do with the game whatsoever. We had no idea that was even happening… It was like, ‘Holy crap, now fans are expecting characters to look like that, and that’s not what we’re making.’”
بعد برخلاف چیزی که توی پست اول نوشته شده ظاهرا طبق قرار داد فقط Darkside حق نداشته به کسی بگه که دارن بازی رو میسازن و مایکرو به صورت اختیاری اینکار رو نکرده:
The studio was also under a ‘gag order’ which meant it couldn’t announce it was working on the title, and Microsoft wouldn’t tell anyone that Darkside was developing the game either.
“It was very sad,” said another source which worked on the project. “It showed a lack of confidence in us.”
اینم از منبع اصلی:
Perhaps most frustratingly for people at the studio, Microsoft wouldn’t tell anyone that Darkside was developing the game. Darkside was put on a gag order; though the game had been announced, they still couldn’t tell anyone they were making it. “It was very sad,” said one person on the project. “It showed a lack of confidence in us.”
----
VG247 اینو ننوشته ولی بازم از منبع اصلی (Kotaku):
Shortly afterward, Darkside laid off all of its staff. The owners would later go on to contract a few artists and programmers for small projects, but today the studio is a shell of itself. Almost all of their employees have either relocated or taken jobs at nearby game companies like Magic Leap and High Voltage. When the Phantom Dust deal fell apart, Darkside did too.
مدتی بعد از این جریان استدیوی Darkside مجبور به اخراج تمامی اعضاش میشه. البته بعدا روسای استدیو با چندتا طراح و برنامه نویس برای کار کردن روی پروژه های کوچیکتر تماس میگیرن ولی خب استدیوی DS الان تنها یه پوسته ای از اون چیزیه که قبلا بوده. تقریبا تمام اعضای قبلی استدیو یا از اونجا رفتن و یا توی استدیوهای بازیسازی های نزدیک به Darkside مثل Magic Leap و High Voltage مشغول به کار شدن. موقعی که (پروژه) Phantom Dust از هم میپاشه استدیوی Darkside هم به سرنوشتی مشابه دچار میشه.
----
دوباره از Kotaku:
No more than a week after they’d signed the contract, according to several ex-Darkside employees, Microsoft’s team came back to the studio with a new request: they wanted a single-player campaign. “They decided that fans were gonna want a single-player game,” said a person who worked on the project. “But they weren’t going to change the budget or the timeframe.”
Suddenly, what was once a $5 million multiplayer reboot of Phantom Dust had become a $5 million multiplayer reboot of Phantom Dust with a six-hour single-player story mode attached.
یه گفته چندین کارمند سابق Darkside، تنها یه هفته بعد از امضای قرار داد برای ساخت بازی تیم مایکروسافت با یه درخواست جدید به استدیو برمیگرده: اونا یه کمپین تک نفره (Single Player) میخواستن."اونا به این نتیجه رسیده بودن که هوادارا یه بازی Single Player/تک نفره میخوان" یکی از کسایی که قبلا روی پروژه کار میکرده این رو میگه. "با این وجود قصد نداشتن بودجه یا مدت زمان ساخت بازی رو تغییر(افزایش) بدن".
یه دفعه ای عنوانی که زمانی یه پروژه 5 میلیونی (برای) ریبوت Phantom Dust به صورت مولتی پلیر بود، تبدیل شد به یه پروژه 5 میلیونی ریبوت Phantom Dust به صورت مولتی پلیر همراه با بخش سینگل و داستانیه 6 ساعته.
----
خیلی دوست دارم بدونم کدوم یکی از اعضای مایکرو مسئول نظارت بر این پروژه بوده.
===
متن اصلی(مقاله اصلی سایت Kotaku) خیلی طولانی و کامله برای همین ترجمه اش واقعا سخته، ولی اگه زبانتون خوبه شدیدا توصیه میکنم بخونیدش:
http://kotaku.com/how-a-small-game-studio-almost-made-it-big-1696997142
بدجوری دلم به حال Darkside سوخت، بدبختا بعد از سالها ساختن Content و بخشای اضافی برای بازی سایر استدیوها (GeoW:J, Spec ops the line, Bioshock, Call of Duty, Sunset Overdrive, Borderlands و...) تازه میخواستن اولین بازیشون رو بسازن و کلی براش هیجان داشتن. ظاهرا اینقدر دوست داشتن بازیشون به نتیجه برسه و بتونند خودشون رو به عنوان یه استدیوی قابل اعتماد ثابت کنند که حتی بعد از اون جریان اضافه شدن یهویی بخش سینگل به قرارداد قبلی (که میگفته بازی فقط مولتی پلیره) و با وجود ثابت موندن بودجه و زمان ساخت بعد از این موضوع، بازم میخواستن هرجوری شده یه بازی با کیفیت تحویل بدن.
ظاهرا برنامه شون این بوده که یه بخشی از بازی رو بسازن و به عنوان نمونه کار به مایکرو نشون بدن و اینجوری راضیشون کنند تا سرمایه و وقت اضافیی که لازم دارن رو بهشون بدن که خب قبل از اینکه بتونند اینکار رو انجام بدن اون معرفی E3 اتفاق میوفته و کلا همه چیز بهم میریزه. حتی بعد از اون هم باز استدیو با جدیت کارش رو ادامه میده و از آگوست پروسه ساخت بازی سرعت میگیره ولی در طول این مدت هی خواسته های مایکرو تغییر میکنه. یه بار کمپین طولانی تر میخوان، بعد میان میگن یه سری بخشا و کارت های بازی رو باید تغییر بدن، بعد ازشون میخوان توی ساخت بازی موبایلی که مایکرو در نظر گرفته هم شرکت کنند. یکی از کارمندای سابق DS میگفته به صورت ماهانه این درخواستا هی عوض میشدن. طرف میگه مایکرو میخواسته خیلی سریع کارا رو بکنه و ما هی بهشون میگفتیم با این بودجه این چیزی که میخواید رو نمیشه درست کرد.
پاییز گذشته هم ظاهرا یکی از کارگردان های هنری مایکرو که جلوی درخواستای غیر منطقی شرکت می ایستاده و به گفته DS نقش حیاتی توی موفقیت PD داشته (ظاهرا هوادار خیلی بزرگ PD هم بوده و توی ارتباطات بین دو شرکت هم نقش اساسی داشته) از مایکرو جدا میشه و همین موضوع کار رو خیلی برای DS سخت تر میکنه.
اینجوری که میگن قرار بوده اون نمایش اولیه بازی از DS به مایکرو توی December اتفاق بیوفته ولی بخاطر شرایط نه چندان مناسب ساخت بازی DS به یه ضرب و زوری مایکرو رو راضی میکنه تا اون وقت رو یک ماه تمدید و به January بندازن. اون موقع بوده که یه لحظه شوکه کننده دیگه برای DS اتفاق میوفته. موقعی که
Ken Lobb از مایکروسافت توی یه پادکست میگه PD قراره "یه JRPG طولانی و 30 ساعته باشه". اعضای استدیوی بعد از شنیدن این حرف هنگ کرده بودن چون این هیچوقت جزیی از برنامه شون نبوده. یکی از کارمندای سابق DS میگه: "اصلا قرار نبود همچین حرفی بزنه" وقتی از مایکرو هم پرسیدن بهشون گفتن که Ken همینطوری هر از چندگاهی خود به خود یه چیزایی میگه.
خلاصه موقع نمایش هم میرسه، بازی رو به مایکرو هم نشون میدن و مایکرو هم از بازی خیلی خوشش میاد و همونجا توی دفتر موقع نمایش اصلا مسئولای مایکرو داشتن تجربه اش میکردن و ازش لذت میبردن. خود اعضای استدیو هم بعدا به مناسبت موفق بودن اولین نمایششون جشن میگیرن ولی خب مسئله پول و بودجه کم بازی توی ماه فبریه مشکل ساز میشه. DS بودجه کافی برای برآورده کردن تمام چیزایی که مایکرو میخواسته رو نداشته.
یکی از اعضای سابق استدیو میگه "مایکرو عاشق ما بود، اونا میگفتن ما یکی از بهترین سازنده هایی هستیم که تا حالا باهاشون کار کردن. اونا میخواستن به کار با ما ادامه بدن ولی خب مسئله بودجه بود"
در ادامه هم هرچی مسئولای استدیو با مایکرو مذاکره میکنند نتیجه ای نمیگیرن و جواب مایکرو همون بوده و حاضر نبوده بودجه بیشتری به استدیو بده. نهایتا 17 فبریه DS یه تماس تلفنی از مایکرو دریافت میکنه و بهشون اطلاع داده میشه که مایکرو دیگه نمیخواد سر پروژه PD باهاشون کار کنه. به محض دریافت خبر روسای استدیو اعضا رو جمع میکنند و بهشون میگن که بازیشون کنسل شده و بخاطر اینکه همه چیزشون رو روی این پروژه و موفقیتش گذاشته بودن مجبورن فورا تمام اعضاشون رو اخراج کنند.