رییس کمپانی EA درباره‌ی منفعت‌های هوش‌ مصنوعی در صنعت بازی

Khosro Farkhone

کاربر سایت
Oct 20, 2023
21
نام
خسرو فرخنده
نقش پر رنگ هوش مصنوعی در آینده‌ی دنیای سرگرمی انکار ناپذیر است و بازی‌های ویدیویی نیز از این داستان مستثنی نیستند. مدیر اجرایی کمپانی EA، لائورا میل نظراتش را درباره‌ی چگونگی تاثیر مثبت هوش مصنوعی در آینده‌ی بازی‌ها، در راستای صحبت‌های مدیرعامل EA، اندرو ویلسون، بیان کرده است.

میل با ۳۰ سال سابقه در کمپانی EA در گفتگویی با خبرگذاری بلومبرگ درباره‌ی این موضوع که چطور EA از سال انتشار اولین عنوان Madden [بازی فوتبال آمریکایی] در سال ۱۹۸۸ با اشاره به این نکته که چطور این عنوان از هوش مصنوعی برای برنامه‌ریزی بازیکنان تیم مدافع استفاده کرده است، EA را «کمپانی هم زیست با هوش مصنوعی*» معرفی کرد. در ادامه اضافه کرد، اما در سال ۲۰۲۳، هوش مصنوعی وارد دوره‌ی جدیدی شده است و می‌تواند آینده‌ی صنعت بازی را به شدت تغییر دهد:

«قطعا هوش مصنوعی ابزار‌ها و روند کار را بهینه خواهد کرد و به توسعه‌دهندگان و بازیکنان این امکان را می‌دهد تا تجربه‌های بهتری خلق کنند. همچنین این تکنولوژی محتوا، تناوب تولید محتوا و شکل ارائه‌ی آن را گسترش می‌دهد.»

وی افزود که هوش مصنوعی مدل‌های تجاری EA را «به طرز غیر قابل باوری دگرگون خواهد ساخت» و کمک خواهد کرد تا کمپانی به سطحی جدید برسد:

«هوش مصنوعی در ایده‌ی حول محور نظارت بر محتوا و حفظ امنیت اجتماعات مصرف کنندگان و همینطور رساندن ما (کمپانی EA) به سطح جدید، نقش بسزایی خواهد داشت»

پیش از این میل اظهار داشت، هوش مصنوعی به توسعه دهندگان در راستای تسریع روند «پیشرفت و بهبود ایده‌ها» می‌تواند کمک کند. با توجه به بررسی ایده‌های مختلف توسط توسعه‌دهندگان برای رسیدن به، همانطور که خودشان می‌گویند «فان را پیدا کن»، روند توسعه و تولید بازی‌ها بسیار پر هزینه و طولانی است. میل بیان می‌کند، هوش مصنوعی می‌تواند «سرعت تولید محتوا» را افزایش دهد.

یکی از نگرانی‌های مهم نسبت به رشد هوش مصنوعی، از بین رفتن مشاغل است. به گفته‌ی مدیرعامل EA، اندرو ویلسون، با اشاره به جابجایی نیروی کار در نتیجه‌ی انقلاب‌های صنعتی و کشاورزی، این موضوع را بسیار جدی و محتمل می‌داند. در نهایت اما، ویلسون احتمال ایجاد فرصت‌های شغلی معنا دار و جدید، در آینده‌ی صنعت بازی‌ها می‌بیند.

اما همچنان بعضی افراد فعال در صنعت بازی‌، نگران نقشی هستند که هوش مصنوعی می‌تواند در آینده‌ی این صنعت داشته باشد.

در حال حاضر، سال‌های زیادی است که EA روی سیستم‌های پیشرفته‌ی توسعه با استفاده از هوش مصنوعی کار می‌کند. در سال ۲۰۱۸ کمپانی از پروژه‌ی جاه‌طلبانه‌ی تکنولوژی صدا به نام پروژه‌ی اطلس رونمایی کرد که بیش از هزار نفر روی آن کار می‌کردند.

در دنیای تکنولوژی، EA تنها کمپانی معتقد به هوش مصنوعی نیست. مایکروسافت با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در چت جی‌پی‌تی، با این کمپانی شریک شده است. مدیر عامل بخش بازی‌های مایکروسافت، فیل اسپنسر معتقد است که هوش مصنوعی عنصری مثبت و بهبود دهنده، در دنیای بازی خواهد بود. استاروس زلنیک مدیر کمپانی مادر بازی GTA، Take-Two، نیز به هوش مصنوعی باور دارد اما معتقد نیست که توسعه‌ دهنده‌ی دیگری به این زودی بتواند با کمک هوش مصنوعی، عنوانی در حد GTA بسازد. در همین حال، عنوان جدید برندان گرین، خالق بازی PUBG، از سیستم‌ یادگیری پیشرفته برای خلق دنیا‌های باز بسیار بزرگ استفاده می‌کند.

* Native AI Entertainment Company
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر