رنگ هایی که جان گرفتند

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
5708a.jpg
[/FONT]​
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
The Bolobیک پروژه دانشجویی برای PC بود که بعد از موفقیت ایده های کلی آن به صورت یک بازی در سال 2008 به نام DB) De Blob) به صورت انحصاری بر روی Wii عرضه شد. با گذشت سه سال از عرضه نسخه اول، دومین عنوان از این سری با نام De) DB2 Blob2 ) برای xbox 360 . ps3 . wii و ds عرضه شده اما DB2 همچون عنوان اول دارای ایده هایی جدید و جالب نیست و در سطح نسخه اول قرار نمی گیرد اما مطمئناً جزو یکی از Action Platforning های خوب بازار است.

[/FONT]

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]بازگشت حاکم متقلب
[/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
داستان کلی روایت گر وقایع چند سال بعد از عنوان اول است. بعد از نابودی Comrade black و INKT Corporation آرامش برای بار دیگر به شهر Prisma برگشته و ساکنین آن در حال آماده کردن مراسم انتخابات هستند. در همین اوضاع شخصی به نام Papa Blanc ظاهر شده و در این انتخابات نامزد می شود. وی با ایجاد دستگاه هایی در مکان های اخذ رای تقلب کرده و انتخاب می شود. در ادامه مشخص می شود که Papa Blanc در اصل همان Comrade Black است که در انتهای شماره اول به نظر می رسید از پا در آمده است. در همین وضعیت است که بار دیگر نوبت به Blob می رسد تا به کمک دوستان خود در Color Un- derground رنگ های دزدیده شده توسط INKT Corporation رابه شهر بازگردانده و این سازمان را از بین ببرد. داستان بازی به نسبت نسخه اول دارای جذابیت بیشتری است که در بیشتر مواقع مدیون میان پرده های خنده دار و جالب بازی است. البته بایستی به این مسئله اشاره کرد که داستان نسخه DS کمی متفاوت بوده و بلافاصله از پایان شماره اول شروع می شود.

[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]رنگ هایی که دزدیده شدند
[/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
در DB2 همچون شماره اول بازیباز وظیفه دارد که با گرفتن رنگ های مختلف به خود ساختمان ها و دیگر اجزای محیطی را رنگ کرده و شهر را به حالت عادی خود برگرداند. بلاب با هر برخورد تمام سطح یک ساختمان را رنگ کرده و آن را به حالت عادی خود بر می گردارند. در بازی ساختمان های خاصی وجود دارد که دارای سطوحی مجزا از یکدیگر هستند و برای رنگ کردن هر کدام بازیباز نیاز دارد تا از رنگ به خصوصی استفاده کند. یکی از مشکلات بازی در این بخش مربوط به مأموریت های تکراری است که بعد از مدتی بیشتر خود را نشان داده و تبدیل به عاملی خسته کننده می شوند. در کنار رنگ کردن ساختمان ها یک سری دیگر از اجزای محیطی نیز قابل رنگ کردن هستند که از لحاظ ساختار با ساختمان های معمولی کمی متفاوت هستند. به طور مثال اگر زنگ زرد به یک درخت زده شود، ظاهر آن تغییر کرده و به صورت درخت های مناطق ساحلی در می آید. اما تمامی گیم پلی DB2 مربوط به رنگ آمیزی بخش های مختلف شهر نیست. بازیباز در طول بازی مجبور به مبارزه با دشمن ها نیز هست. این نیروها اکثراً به صورت دسته ای در بازی ظاهر می شوند و بازیباز برای از بین بردن هر کدام از آن ها مجبور به قفل کردن هدف و انجام حرکات مختلفی است تا بتواند هر کدام از آن ها را از بین ببرد. در بعضی مواقع شاهد وجود یک سری بشکه های انفجاری هستیم که در میان دشمن ها قرار گرفته اند و بازیبازبا برخورد به آن ها صدمه می بیند.

[/FONT]
image0025_TM_Standard.jpg
image0038_TM_Standard.jpg
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]

مکانیک قفل کردن هدف بازی خودکار عمل می کند و با 2 بار زدن دکمه A انجام میوشد.

[/FONT]

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]ساده، زیبا و به یاد ماندنی
[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]این بار نسخه دوم برای کنسول های DS نیز عرضه شده و همین مسئله باعث شده تا از لحاظ گرافیکی شاهد عملکرد خوبی باشیم. شاید DB2 از لحاظ فنی و خصوصیت بارزی را یدک نکشد اما از بعد هنری یکی از نمونه های خوب موجود است. طراحی زیبا و طنز آمیز تمامی اجزای بازی و به خصوص شخصیت ها باعث شده تا بازیباز به خوبی با دنیایی موجود در DB2 ارتباط برقرار کند. از سویی موسیقی های زیبا بازی که با روند گیم پلی نیز تغییر می کنند باعث شده اند تا این ارتباط به نسبت گذشته بهتر و پایدارتر باشد و بازیباز در طول بازی تجربه به مراتب مناسب تری را در پیش رو داشته باشد. DB2 از آن دست عناوینی است که شاید نتوانسته تا در سطح و اندازه نسخه قبلی خود ظاهر شود اما مطمئناً یکی از بازی های خوب این سبک است.[/FONT]
 

stryk3r

کاربر سایت
Jan 17, 2014
251
نام
جواد
یه امولاتور درست و حسابی واسه اجرای بازی های سگا روی دی اس پیدا نکردی؟ من یکی دارم امتیاز هم خوب آورده ولی تصویرش بزرگتر از ال سی دی دی اس لایته، فک کنم واسه DSI طراحی شده.
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
یه امولاتور درست و حسابی واسه اجرای بازی های سگا روی دی اس پیدا نکردی؟ من یکی دارم امتیاز هم خوب آورده ولی تصویرش بزرگتر از ال سی دی دی اس لایته، فک کنم واسه DSI طراحی شده.

املاتور بازیاسگا مگا درایو 2 تو وبلاگ گذاشتم

اینم لینکش

طرفدارن nintendo ds - شبیه ساز jEnesis
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر