رتبه بندی بازی های کوانتیک دریم از نظر خودم

Siavash_777

عضو جدید
Jan 17, 2024
1
خب فکر کنم خیلی هاتون مثل من عاشق دیوید کیج هستید پس واسه همین اومدم تا بازی های کوانتیک دریم رو رتبه بندی کنم


5#. Omikron: The Nomad Soul (1999)

بیشتر مردم نام Omikron: The Nomad Soul را به خاطر نمی آورند یا حتی شنیده اند. این تنها بازی ویدیویی است که دیوید بووی بخشی از آن بوده است. او موسیقی متن بازی را تهیه کرد و حتی چهره خود را برای یکی از شخصیت ها قرض داد. این یک بازی ماجراجویی سایبرپانک است که در سال 1999 ساخته شد و برای Dreamcast منتشر شد. کسانی که در آن زمان به اندازه کافی خوش شانس بودند که آن را بازی کنند، از داستان و عمق آن غافلگیر شدند. اگرچه توسط معدود کسانی که آن را بازی کرده‌اند دوست دارند، اما اکنون بسیار قدیمی و غیرممکن است که به دست شما برسد.
در Nomad Soul می‌توانید آزادانه از یک شهر سایبرپانک عبور کنید، سوار وسایل نقلیه آینده نگر شوید و با افراد مختلف شهر معاشرت کنید تا سرنخ‌هایی پیدا کنید. ابعاد مختلفی در بازی وجود دارد و از شما خواسته شده است که یکی از ابعاد معروف این است که Omikron را وارد کنید تا یک قاتل سریالی را ردیابی کنید. یکی از جالب ترین مکانیک های بازی، برداشت آن از مرگ بود. هر بار که می میرید، به عنوان آخرین NPC که با آن صحبت کرده اید، برمی گردید.

4#. Beyond: Two Souls (2013)

این داستان یک دختر جوان با قدرت های به ظاهر ماوراء طبیعی است. در واقع، برادرش که در رحم مرده است علت همه چیز است. نام های بزرگ زیادی از جمله الیوت پیج و ویلیام دفو در این بازی حضور دارند. شاید این اولین باری باشد که بازیکنان احساس می‌کنند در یک فیلم هستند و می‌توانند آن را کنترل کنند. شما باید در مورد سرنوشت جودی هلمز تصمیم بگیرید. آیا او عشق پیدا می کند، می میرد یا به خنده های روحانی برادر دوقلویش پایان می دهد؟
گزینه ای برای Co-op وجود دارد که در آن یک نفر کنترل آیدن و دیگری جودی را در دست می گیرد، اما از نظر گیم پلی بهترین نیست. Co-op بیهوده است زیرا آیدن واقعاً نمی تواند در طرح بزرگ کارها، علاوه بر واژگونی اشیا، کار زیادی انجام دهد. با این وجود، این یک داستان دلخراش است که باعث می شود فقط بهترین ها را برای جودی هلمز بخواهید.

3#. Heavy Rain (2010)

Heavy Rain در سال 2010 منتشر شد و محبوب ترین و شناخته شده ترین بازی ویدیویی Quantic Dream است. شما به عنوان یک پدر مجرد مشکل دار بازی می کنید که فقط سعی می کند از پسرش محافظت کند. یک قاتل اوریگامی در راه است و کودکان هدف اصلی او هستند. Heavy Rain به خاطر گیم پلی خلاقانه و طراحی روایی خود جوایز متعددی دریافت کرد.
این بازی یک تجربه اکشن و شدید درباره تلاش پدری برای نجات پسرش است. شما می توانید شکست بخورید، بمیرید، دوباره عشق پیدا کنید و حتی پرونده قاتل اوریگامی را حل کنید. یا نمی توانید هیچ کدام را انجام دهید. شما می توانید تا چهار شخصیت مختلف را کنترل کنید و تا 17 پایان مختلف وجود دارد. این بازی حتی اگر به شکل طعنه آمیزی باشد، کاملاً ارزشمند است.

2#. Fahrenheit: Indigo Prophecy (2005)

فارنهایت یکی دیگر از بازی های قدیمی Quantic Dream است که در سال 2005 منتشر شد. این بازی بر روی پلتفرم های مختلف از جمله پلی استیشن 2 و 4، ایکس باکس و رایانه شخصی در دسترس است. با این حال، داستان بسیار جذاب تر و سرگرم کننده تر است. شما باید سه نفر مختلف را کنترل کنید و باید بفهمید که قاتل کیست. شما کنترل شخصیت اصلی لوکاس و دو کارآگاه دیگر را دارید.
بازی در نقش این سه شخصیت مختلف سرگرمی های زیادی رابه ارمغان می آورد. از یک طرف، شما به عنوان قاتل فرضی بازی می کنید، اما می دانید که چیزی درست نیست. تو این کار را نکردی از طرف دیگر، این وظیفه شماست که این پرونده را حل کنید و همه سرنخ ها به لوکاس اشاره می کنند.

1#. Detroit: Become Human (2018)

Heavy Rain یا Fahrenheit: Indigo Prophecy به طور کلی یکی از بهترین بازی‌هایی است که در طول تاریخ ساخته شده است، اما Detroit: Become Human بازیکنان جدیدی را به دنیای بازی‌های مبتنی بر تصمیم‌گیری معرفی کرد. هیچ چیز جذاب تر و جالب تر از چیزهای آینده نگر مانند سایبرپانک و روبات ها نیست.
فیلم‌ها و سریال‌های زیادی در مورد اینکه اگر ماشین‌ها تصمیم بگیرند چه اتفاقی می‌افتد، وجود دارد. اما چنین رسانه‌هایی به ما اجازه نمی‌دهند که جزر و مد را تغییر دهیم و مانند این بازی ویدیویی بر روایت تأثیر بگذاریم. Detroit: Become Human در سال 2018 عرضه شد و از نظر بصری جذاب ترین بازی Quantic Dream تا به امروز است. نام‌های معروفی مانند جسی ویلیامز نیز صدای خود را به آن وام داده‌اند. شما می توانید به عنوان روبات ها در Detroit: Become Human بازی کنید و سرنوشت شهر را تعیین کنید.


خب اینم از رتبه‌بندی من امیدوارم که شما هم بنویسید که موافقید یا مخالف
بخوام به هر بازی دیوید کیج نمره ای بدم

Omikron: The Nomad Soul (1999): 8/10
Fahrenheit: Indigo Prophecy (2005): 9.5/10
Heavy Rain (2010): 9/10
Beyond: Two Souls (2013): 8.5/10
Detroit: Become Human (2018): 10/10
 
  • Like
Reactions: mehdi-ss and MK_COD

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر