ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
معرفی و بحث پیرامون بازیها
داستان، تاریخچه و معرفی بازیها
ذهن شکسته: چرا The Evil Within 2 بهترین عنوان سبک ترس و بقا در دهه گذشته است؟
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="ARTHUR WESKER" data-source="post: 5079236" data-attributes="member: 134390"><p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">[ATTACH=full]238197[/ATTACH]</p><p></p><p></p><p><span style="font-size: 15px">با اینکه نسخهی اول The Evil Within یک عنوان تحسینبرانگیز بود، اما مشکلات بسیاری در خود داشت. نه تنها بازی در زمان عرضه یک فاجعهی تکنیکی قلمداد میشد که در دریایی از باگها و افت فریمها غرق شده است، بلکه بسیاری از خصیصههای خودمخرب عناوین ناامیدکنندهی سبک ترس و بقا را با خود به یدک میکشید. اولین تلاش استدیوی Tango Gameworks با The Evil Within هر چند در بسیاری از موارد موفق عمل کرده بود، اما به جای اینکه حرف جدیدی برای گفتن داشته باشد، تاکید بسیاری را بر کلیشههای سبک اعمال کرده بود.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">با سه سال فرصتی که توسعهدهندگان برای یادگیری از اشتباهات گذشته داشتهاند، بسیاری از عناصری که طرفداران از آن ناراضی بودند، اصلاح شده است (خوشبختانه دو نوار سیاه در بالا و پایین تصویر نیز از بین رفتهاند). استدیوی Tango حالا قصد توسعهی یک عنوان ترس و بقای مدرن را کرده است که با حفظ هویت متفاوت این سری، گامهای مهمی از نوآوریِ خالص را برداشته است که نتیجهی آن بشدت موفقیتآمیز بوده است.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">The Evil Within 2 با دمیدن روحی تازه به یک سبک کلاسیک که بسیاری در صنعت بازی، آنرا را مرده میخواندند (حداقل در فضای عناوین AAA)، قدمی رو به جلو را برای ترس و بقا برداشته است. قدمی که بعد از Resident Evil 4 بشدت نیاز به آن احساس میشد. حالا ثابت شده است که سبک ترس و بقا در سال 2017 نیز میتواند تازگیهای خود را داشته باشد.</span></p><p></p><p></p><p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px">[ATTACH=full]238198[/ATTACH]</span></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px">10<strong>- لحظات پر زرق و برقِ اکشن، هیچوقت به تمرکز اصلی بازی تبدیل نمیشوند</strong></span></p> <p style="text-align: center"></p><p></p><p><span style="font-size: 15px">درست مانند نسخهی اول، The Evil Within 2 از لحظات اکشن عظیمی در طول گیمپلی خود برخوردار است اما خوشبختانه این لحظات به دفعات زیاد اتفاق نمیافتند و هنوز میتوانند به فرمول ترس و بقای بازی، پایبند بمانند.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">تمرکز بازی بر روی رویاروییهای کمتعداد با دشمنان یا حتی یک موجود تنها، باعث شده است که در صورت دستکم گرفتن این چالش، با تهدیدی بزرگ مواجه شوید که مبارزات بازی را بشدت تنشزاتر از قبل میکند. در نتیجه، به دلیل اینکه یک دشمن معمولی در بازی به راحتی میتواند خط سلامتی شما را خالی کند، بنابراین رویارویی با گروه بزرگی از دشمنان، بشدت هیجانانگیز و استرسزا میباشد. شما هیچوقت قرار نیست در مبارزات بازی، حس قدرتمند بودن را داشته باشید و در بیشتر مواقع از مبارزات با زخمهای بزرگ و منابع تهکشیده، بیرون خواهید آمد.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">برخلاف نسخهی قبل، The Evil Within 2 درک کرده است که هر چقدر هم که در بازی پیشروی کنیم، دشمنان باید یک تهدید واقعی باقی بمانند و این به معنی آن است که مبارزات در بازی همیشه با اهمیتتر از فقط یک نشانهگیری ساده میباشد.</span></p><p></p><p></p><p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px">[ATTACH=full]238199[/ATTACH]</span></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px">9<strong>- بازی به جای اینکه به مکانیکهای کلاسیک تکیه کند، بر روی آن توسعه یافته است</strong></span></p><p></p><p><span style="font-size: 15px">با اینکه نشانههای همیشگیِ این سبک مانند گلولههای محدود، خط سلامتی کوتاه و مدیریت منابع، هنوز در قلب The Evil Within 2 وجود دارد اما بازی هیچوقت بصورتی همهجانبه بر روی این ستونها تکیه نکرده و همیشه چیزی جدید را به آنها اضافه میکند.برای مثال، مدیریت منابع هنوز در بازی وجود دارد اما حالا در بطن یک سیستم گیمپلیِ "ریسک و پاداش" قرار گرفته است که در آن بازیکنان وضعیت را سبک و سنگین کرده و تصمیم میگیرند که آیا وضعیت فعلی، ارزش آن را دارد که منابع و گلولههای خود را در راستای ماموریتهای اصلی و فرعی استفاده کنند و با شکست دادن دشمنان و البته کاهش مهمات خود، به قابلیتهای جدیدی دست پیدا کنند؟ از کشتن دشمنان مادهای به نام "ژل سبز" بدست میآید که قابلیتهای جدیدی مانند آزاد شدن از چنگ دشمنان با استفاده از بطریهای شیشهای، یا قابلیتی با نام Stun-Kick که دشمنان را برای لحظهای متوقف کرده و فاصلهی لازم را برای تیراندازی به آنها فراهم میکند.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">با تمام نکات مثبتی که در Resident Evil 7 شاهد بودیم، بازی ایدههای جدیدِ بسیاری کمی را درون خود داشت که از دیگر عناوین سبک تقلید نشده بودند. به جز تغییری اساسی در زاویهی دوربین (چیزی که The Evil Within 2 به راحتی آنرا در یکی از مراحلش پیادهسازی میکند)، RE7 بخاطر بازگشت به ریشهها و فرمول گیمپلی جذابی که از سالها گذشته پیادهسازی شده است، مورد تحسین قرار گرفته است و این موضوع که چه چیز جدیدی به این سبک تزریق کرده است، به اندازهی کافی موردبررسی قرار نگرفته است.در طرف دیگر The Evil Within 2 توسط گذشته، دست و پای خود را نبسته است و هیچوقت بدون اضافه کردن چیز جدیدی، به تکرار مکانیکهای آشنا و قدیمی نمیپردازد.</span></p><p></p><p></p><p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px">[ATTACH=full]238200[/ATTACH]</span></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px">8<strong>- تعادلی بینقص از ترس روانشناسانه و خشونت</strong></span></p><p></p><p><span style="font-size: 15px">The Evil Within به طور کلی عنوانی عالی بود اما از ترسهایی آشنا بهره میبرد. تکیه کردن به طراحیها و نمادهای قدیمی و آَشنا که طرفداران سبک به آن عادت کردهاند، از ترس آن کاسته بود. مثلا فرار کردن از فردی که با ارهبرقی به دنبالتان افتاده است، دیگر به اندازهی قبل وحشتناک و دلهرهآور نیست.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">نسخهی دوم خوشبختانه با عوض کردن مقدار زیادی از ترس خشنونتآمیز با ترس روانشناسانه، دوباره به تلهی قبل نمیافتد. با حداکثر آزادی عمل برای استفاده از تخیل و دیوانگی، این نسخه از یک واقعیت کاملا نو و با پتانسیل استفاده کرده است تا به راحتی هر بلایی که میخواهد بر سر شخصیت اصلی بازی یعنی سباستین بیاورد.در نتیجه، بازی فقط زنجیری پیوسته از هیولاهای عجیب و غریب نیست که با خشونت خود تمام صفحه را با خون بپوشاند (البته در این نسخه نیز تعدادی زیادی از این موارد وجود دارد)، در عوض بازی پر از تکههایی از ترس روانشناسانه است که طراحی شدهاند تا شما را بترسانند، نه اینکه با صحنههای ناخوشایند، حالتان را به هم بزنند.</span></p><p></p><p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px">[ATTACH=full]238201[/ATTACH]</span></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px">7<strong>- مبارزات بازی هم به عنوان اکشن و هم به عنوان ترس و بقا جواب میدهد</strong></span></p> <p style="text-align: center"></p><p></p><p><span style="font-size: 15px">برخلاف عناوین دیگرِ سبک، The Evil Within 2 ترسی از اینکه بازیکنان را با اسلحههای قوی حمایت کند، ندارد. حتی پس از فقط چند ساعت به راحتی میتوانید به اسلحههای متنوعی از جمله هفتتیر، شاتگان، اسلحهی اسنایپر و حتی یک کمان پیشرفته که گلولههایی آهنی، الکتریکی و انفجاری پرتاب میکند، دسترسی پیدا کنید.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">این ممکن است برای این مدت زمان کم، مقدار بسیاری سلاح باشد اما بازی هیچوقت مبارزات تنشزا و هوشمندانه را قربانی لحظات اکشن بیمغز نمیکند. در عوض محدودیت گلولهها کمک کرده است تا آسودگی خاطری که از داشتن اسلحههای بسیار بدست میآورید، به تنش و استرس بیشتر تبدیل شود. بله، به راحتی میتوانید با دو گلولهی انفجاری، چند دشمن معمولی را از پای دربیاورید اما اگر به یک هیولای عظیم در مسیرتان برخوردید، ممکن است فقط در چند دقیقه با تمام شدن مهماتتان، از پای دربیایید.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">نه تنها مبارزات بازی بصورت هوشمندانه طراحی شدهاند بلکه در هنگام مبارزه نیز حس خوبی را منتقل میکنند. شاتگانها حس سنگینی دارند و صدای منفجر کردن سر دشمنان، رضایت بخش است. چه برای بار اول آنرا بشنوید و چه برای بار صدم. با این حقیقت که مبارزات همیشه تنشزا و سنگین باقی میماند، The Evil Within 2 استاندارد جدیدی را برای عناوین سبک ترس و بقا در بخش مبارزات به ثبت رسانده است.</span></p><p></p><p></p><p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px">[ATTACH=full]238202[/ATTACH]</span></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px">6<strong>- متعادل سازی ترسهای اصیل و لحظات بامزه</strong></span></p> <p style="text-align: center"></p><p></p><p><span style="font-size: 15px">با اینکه بازاریابیِ پیرامون بازی با لحن و ارائهای بسیار جدی صورت گرفته است اما بازی از همان ساعات ابتدایی ثابت میکند که کمی از حس غیرجدیت و الهامگیری از فیلمهای ترسناک کمخرج که در نسخهی گذشته بود را نیز حفظ کرده است. بنابراین با اینکه بازی با افزایش تنش در صحنههای حساس، شما را در بسیاری از موارد میترساند، اما در کنار اینها، وقت خود را نیز به سرگرمکردن شما با دیالوگهای مزهپران و دشمنهایی که جوکهایی مریضگونه میگویند، اختصاص داده است.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">در بازی یک حس و حال مشابه به Twin Peaks (یک سریال تلویزیونی موفق و مشهور) نیز موج میزند؛ بازی زمانی که بخواهد ترسناک و وحشتزا بشد، به راحتی اینکار را میکند اما خیلی راحت میتواند احمقانه (به روشی خوب!) نیز باشد. مثل رویکرد جذابی که شخصیت اصلی با نوشیدن قهوه، خط سلامتی خود را پر میکند. اینگونه رویکردها میتواند با کمی بیسلیقگی به ضرر بازی تمام شوند اما شوخیهای تاریک The Evil Within 2 به طبیعتِ غیرقابل پیشبینیِ این عنوان اضافه میکند.</span></p><p></p><p></p><p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">[ATTACH=full]238204[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px">5<strong>- طراحی موجودات حیرتانگیز است</strong></span></p><p></p><p><span style="font-size: 15px">با اینکه نسخهی اول در بخش طراحی دشمنان بسیار جذاب عمل کرده بود اما در بیشتر مواقع نمیتوانستیم آنها را از هیولاهایی که در عناوینی مانند Resident Evil و Silent Hill دیدهایم، متمایز کنیم.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">The Evil Within 2 از طرفی دیگر، اساس طراحیهای نسخهی اول را برگزیده است و حالا آنها را بسیار به یاد ماندنیتر از قبل کرده است. هنوز تمرکز بسیار زیادی بر روی ترسهای ژاپنی در موجودات بازی وجود دارد اما ظاهر و رفتار هر نوع از موجودات، بسیار متفاوت تر از بقیهی دشمنان شده است. البته طراحیها هنوز شباهتهایی را به موجودات عناوین دیگر دارند اما این نسخه موفق شده است که به اندازهی کافی از هویت این سری را به موجوداتش تزریق کند تا حس اصیل و تازهای را منتقل کنند.</span></p><p></p><p></p><p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">[ATTACH=full]238205[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px">4<strong>- مخلوطی از سبکها</strong></span></p><p></p><p><span style="font-size: 15px">به لطف طبیعت غیرواقعی سیستم STEM که دنیای بیثبات The Evil Within را به وجود آورده است، بازی میتواند بدون اینکه چیزی را توضیح بدهد، به راحتی بین انواع مختلفی از ترسها انتقال پیدا کند. بوسیلهی تغییرات پیدرپیِ واقعیت و ظواهری از داخل ذهن سباستین که هولناکترین ترسهای او را به این دنیا تزریق میکند، هیچ وقت نمیتوانید پیشبینی کنید که در گوشه و کنار بازی چه چیزی انتظارتان را میکشد.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">به لطف این دنیای آزادانه، بازی میتواند به راحتی به سبکهای مختلف ورود و خروج پیدا کند و از طیف وسیعی از الهامگیریها بهره ببرد. برای مثال گشتوگذار در شهر آلوده به خطرِ Union، حال و هوایی دارد که انگار از فیلم Dawn of the Dead الهام گرفته است؛ در حالی که پردههای بلند و قرمز و طراحیهای مربوط به آشیانهی آنتاگونیستِ داستان، حس و حالی بسیار مشابه به Twin Peaks را منتقل میکند.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">ترس زمانی که تازه باشد، بهترین تاثیر را دارد و یافتن راهی که بتوان بین سبکهای مختلف جابهجا شد، به این معنی است که The Evil Within 2 هیچوقت به باتلاق تکرار فرو نمیرود و همیشه بازیکنان را با ترسناک و غیرمنتظره ماندن سوپرایز میکند.</span></p><p></p><p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">[ATTACH=full]238206[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px">3<strong>- تاکیدی بر بقای واقعی</strong></span></p><p></p><p><span style="font-size: 15px">برخلاف مفهومی که اسم این سبک منتقل میکند، عناوین ترس و بقای بسیار کمی وجود دارند که مستقیما تمرکز خود را بر روی بخش بقا قرار داده باشند. درست است که در بیشتر عناوین بازیکنان اغلب مجبور میشوند که از مهمات خود با دقت استفاده کنند تا به بخش داستانی بعدی برسند، اما خیلی از آنها از طراحی مراحل یا مبارزاتی بهرهمند نیستند که حس یک بازماندهی واقعی را به شما منتقل کنند.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">به لطف طراحی سندباکس، The Evil Within 2 این جنبه را به تمرکز بازی تبدیل کرده است. تمام وظایفی که در بازی انجام میدهید در راستای این است که کمی بیشتر در این دنیای بیرحم دوام آورده و این عنصر با جستجوی بیوقفه برای مهمات، منابع و اسلحههای جدید که شما را به یک جنگنده بهتر تبدیل میکند، بسیار پررنگتر شده است.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">با غارت محیطهای بازی و یادگیری از اشتباهات دیگر قربانیان، بازی به شما این حس را منتقل میکند که شما زنده مانده و پیشرفت کردهاید، در صورتی که دیگران به طرز فجیعی شکست خوردهاند. این حقیقت و احساس، پاداش فوقالعادهای است که شما را به ادامه دادن تشویق میکند.</span></p><p></p><p></p><p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px">[ATTACH=full]238207[/ATTACH]</span></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px">2<strong>- ترس بازی فقط به لحظات خطی و مشخص شده اختصاص ندارد</strong></span></p> <p style="text-align: center"></p><p></p><p><span style="font-size: 15px">برخلاف عناوین دیگر که لحظات ترسناک خود را برای صحنههای پرزرقوبرق و بزرگ خود نگه داشتهاند، The Evil Within 2 برای نمایش ترس خود نیازی به تکیه کردن به این لحظات عظیم و اسکریپت شده ندارد. بازی هنوز هم دارای این لحظات به یادماندنی و بزرگ است اما همینطور محیطهای بازی پر از ترسهای کوچک و غیرخطی است که بصورت طبیعی در حین گیمپلی شما را سوپرایز میکنند.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">گشت و گذار در یک خانهی معمولی و دیدن یک سایه بر روی دیوار یا شنیدن صدای کوبیده شدن به پنجره از طبقهی پایین، به اندازهای کافی است که شما را تا مرز ترس برده و مجبورتان کند که با حداکثر دقت تمام گوشه و کنار محیط را جستوجو کنید. این باعث شده است که بازی برای دریافت لقب "ترسناک"، نیازی به یک ترس لحظهای بزرگ در انتهای مرحله نداشته باشد.</span></p><p></p><p></p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH=full]238203[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px"><strong>1- مناطق سندباکس، چیزی جدید را ارائه میدهند</strong></span></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p><p><span style="font-size: 15px">با قاطعیت میتوان گفت که بزرگترین ویژگی The Evil Within 2 که آن را به یک تجربهی ترس و بقای انقلابی تبدیل کرده است، طراحی جهانبازی است که در برخی مراحل آن وجود دارد. با اینکه در ابتدا به نظر میرسید The Evil Within 2 فقط برای همجهت شدن با موج عناوینی که این روزها عناصر سندباکس را به گیمپلی خود اضافه کردهاند، پا در این مسیر گذاشته است، اما بازی با قدرت این تغییر جهت خود را توجیه میکند.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">The Evil Within 2 زمانی در بهترین حالت خود قرار دارد که با فراهم کردن بسیاری از محیطهای متنوع شما را برای گشتوگذار به حال خود رها میکند. به تکامل رسیدن در این محیطهای باز، حیرتانگیز است و مناطق به اندازهای بزرگ هستند که حس یک سندباکس تمامعیار را منتقل کنند و از آن طرف به اندازهای محدود هستند که باعث میشوند هر چیزی که در آنها پیدا میکنید هنوز خاطرهانگیز و پرجزئیات باقی بماند و گیمپلی در منجلاب تکرار فرو نرود.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">همه چیز زمانی تحسینبرانگیز میشود که بدانید، گشتوگذار کردن در محیط فقط با منابع و مهمات پاداش داده نمیشوند و داستانهای کاملا مستقل و جدید، کاتسینهایی مخصوص و سوپرایزهایی شگفتانگیز در گوشه و کنار تاریک بازی انتظارتان را میکشند. این عنصر کلیدی باعث شده است که Union به دنیایی منسجم و پیچیده تبدیل شود. در هر جایی که میبینید، میتوان ترس را پیدا کرد و با باز کردن طراحی مراحل و اهدای آزادی عمل به مخاطب، The Evil Within 2 این سبک را در مسیری هدایت کرده است که میتواند آِیندهی ترس و بقا را رقم بزند.</span></p><p></p><p></p><p></p><p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px">مترجم: علیرضا رزمجویی</span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px"></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px">ویراستار: بهزاد کریمی</span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px"></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px"></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px"><a href="https://whatculture.com/gaming/10-reasons-the-evil-within-2-is-the-best-survival-horror-of-the-decade">10 Reasons The Evil Within 2 Is The Best Survival Horror Of The Decade</a></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ARTHUR WESKER, post: 5079236, member: 134390"] [CENTER] [ATTACH type="full"]238197[/ATTACH][/CENTER] [SIZE=4]با اینکه نسخهی اول The Evil Within یک عنوان تحسینبرانگیز بود، اما مشکلات بسیاری در خود داشت. نه تنها بازی در زمان عرضه یک فاجعهی تکنیکی قلمداد میشد که در دریایی از باگها و افت فریمها غرق شده است، بلکه بسیاری از خصیصههای خودمخرب عناوین ناامیدکنندهی سبک ترس و بقا را با خود به یدک میکشید. اولین تلاش استدیوی Tango Gameworks با The Evil Within هر چند در بسیاری از موارد موفق عمل کرده بود، اما به جای اینکه حرف جدیدی برای گفتن داشته باشد، تاکید بسیاری را بر کلیشههای سبک اعمال کرده بود. با سه سال فرصتی که توسعهدهندگان برای یادگیری از اشتباهات گذشته داشتهاند، بسیاری از عناصری که طرفداران از آن ناراضی بودند، اصلاح شده است (خوشبختانه دو نوار سیاه در بالا و پایین تصویر نیز از بین رفتهاند). استدیوی Tango حالا قصد توسعهی یک عنوان ترس و بقای مدرن را کرده است که با حفظ هویت متفاوت این سری، گامهای مهمی از نوآوریِ خالص را برداشته است که نتیجهی آن بشدت موفقیتآمیز بوده است. The Evil Within 2 با دمیدن روحی تازه به یک سبک کلاسیک که بسیاری در صنعت بازی، آنرا را مرده میخواندند (حداقل در فضای عناوین AAA)، قدمی رو به جلو را برای ترس و بقا برداشته است. قدمی که بعد از Resident Evil 4 بشدت نیاز به آن احساس میشد. حالا ثابت شده است که سبک ترس و بقا در سال 2017 نیز میتواند تازگیهای خود را داشته باشد.[/SIZE] [CENTER] [SIZE=4][ATTACH type="full"]238198[/ATTACH][/SIZE] [SIZE=6]10[B]- لحظات پر زرق و برقِ اکشن، هیچوقت به تمرکز اصلی بازی تبدیل نمیشوند[/B][/SIZE] [/CENTER] [SIZE=4]درست مانند نسخهی اول، The Evil Within 2 از لحظات اکشن عظیمی در طول گیمپلی خود برخوردار است اما خوشبختانه این لحظات به دفعات زیاد اتفاق نمیافتند و هنوز میتوانند به فرمول ترس و بقای بازی، پایبند بمانند. تمرکز بازی بر روی رویاروییهای کمتعداد با دشمنان یا حتی یک موجود تنها، باعث شده است که در صورت دستکم گرفتن این چالش، با تهدیدی بزرگ مواجه شوید که مبارزات بازی را بشدت تنشزاتر از قبل میکند. در نتیجه، به دلیل اینکه یک دشمن معمولی در بازی به راحتی میتواند خط سلامتی شما را خالی کند، بنابراین رویارویی با گروه بزرگی از دشمنان، بشدت هیجانانگیز و استرسزا میباشد. شما هیچوقت قرار نیست در مبارزات بازی، حس قدرتمند بودن را داشته باشید و در بیشتر مواقع از مبارزات با زخمهای بزرگ و منابع تهکشیده، بیرون خواهید آمد. برخلاف نسخهی قبل، The Evil Within 2 درک کرده است که هر چقدر هم که در بازی پیشروی کنیم، دشمنان باید یک تهدید واقعی باقی بمانند و این به معنی آن است که مبارزات در بازی همیشه با اهمیتتر از فقط یک نشانهگیری ساده میباشد.[/SIZE] [CENTER] [SIZE=4][ATTACH type="full"]238199[/ATTACH][/SIZE] [SIZE=6]9[B]- بازی به جای اینکه به مکانیکهای کلاسیک تکیه کند، بر روی آن توسعه یافته است[/B][/SIZE][/CENTER] [SIZE=4]با اینکه نشانههای همیشگیِ این سبک مانند گلولههای محدود، خط سلامتی کوتاه و مدیریت منابع، هنوز در قلب The Evil Within 2 وجود دارد اما بازی هیچوقت بصورتی همهجانبه بر روی این ستونها تکیه نکرده و همیشه چیزی جدید را به آنها اضافه میکند.برای مثال، مدیریت منابع هنوز در بازی وجود دارد اما حالا در بطن یک سیستم گیمپلیِ "ریسک و پاداش" قرار گرفته است که در آن بازیکنان وضعیت را سبک و سنگین کرده و تصمیم میگیرند که آیا وضعیت فعلی، ارزش آن را دارد که منابع و گلولههای خود را در راستای ماموریتهای اصلی و فرعی استفاده کنند و با شکست دادن دشمنان و البته کاهش مهمات خود، به قابلیتهای جدیدی دست پیدا کنند؟ از کشتن دشمنان مادهای به نام "ژل سبز" بدست میآید که قابلیتهای جدیدی مانند آزاد شدن از چنگ دشمنان با استفاده از بطریهای شیشهای، یا قابلیتی با نام Stun-Kick که دشمنان را برای لحظهای متوقف کرده و فاصلهی لازم را برای تیراندازی به آنها فراهم میکند. با تمام نکات مثبتی که در Resident Evil 7 شاهد بودیم، بازی ایدههای جدیدِ بسیاری کمی را درون خود داشت که از دیگر عناوین سبک تقلید نشده بودند. به جز تغییری اساسی در زاویهی دوربین (چیزی که The Evil Within 2 به راحتی آنرا در یکی از مراحلش پیادهسازی میکند)، RE7 بخاطر بازگشت به ریشهها و فرمول گیمپلی جذابی که از سالها گذشته پیادهسازی شده است، مورد تحسین قرار گرفته است و این موضوع که چه چیز جدیدی به این سبک تزریق کرده است، به اندازهی کافی موردبررسی قرار نگرفته است.در طرف دیگر The Evil Within 2 توسط گذشته، دست و پای خود را نبسته است و هیچوقت بدون اضافه کردن چیز جدیدی، به تکرار مکانیکهای آشنا و قدیمی نمیپردازد.[/SIZE] [CENTER] [SIZE=4][ATTACH type="full"]238200[/ATTACH][/SIZE] [SIZE=6]8[B]- تعادلی بینقص از ترس روانشناسانه و خشونت[/B][/SIZE][/CENTER] [SIZE=4]The Evil Within به طور کلی عنوانی عالی بود اما از ترسهایی آشنا بهره میبرد. تکیه کردن به طراحیها و نمادهای قدیمی و آَشنا که طرفداران سبک به آن عادت کردهاند، از ترس آن کاسته بود. مثلا فرار کردن از فردی که با ارهبرقی به دنبالتان افتاده است، دیگر به اندازهی قبل وحشتناک و دلهرهآور نیست. نسخهی دوم خوشبختانه با عوض کردن مقدار زیادی از ترس خشنونتآمیز با ترس روانشناسانه، دوباره به تلهی قبل نمیافتد. با حداکثر آزادی عمل برای استفاده از تخیل و دیوانگی، این نسخه از یک واقعیت کاملا نو و با پتانسیل استفاده کرده است تا به راحتی هر بلایی که میخواهد بر سر شخصیت اصلی بازی یعنی سباستین بیاورد.در نتیجه، بازی فقط زنجیری پیوسته از هیولاهای عجیب و غریب نیست که با خشونت خود تمام صفحه را با خون بپوشاند (البته در این نسخه نیز تعدادی زیادی از این موارد وجود دارد)، در عوض بازی پر از تکههایی از ترس روانشناسانه است که طراحی شدهاند تا شما را بترسانند، نه اینکه با صحنههای ناخوشایند، حالتان را به هم بزنند.[/SIZE] [CENTER] [SIZE=4][ATTACH type="full"]238201[/ATTACH][/SIZE] [SIZE=6]7[B]- مبارزات بازی هم به عنوان اکشن و هم به عنوان ترس و بقا جواب میدهد[/B][/SIZE] [/CENTER] [SIZE=4]برخلاف عناوین دیگرِ سبک، The Evil Within 2 ترسی از اینکه بازیکنان را با اسلحههای قوی حمایت کند، ندارد. حتی پس از فقط چند ساعت به راحتی میتوانید به اسلحههای متنوعی از جمله هفتتیر، شاتگان، اسلحهی اسنایپر و حتی یک کمان پیشرفته که گلولههایی آهنی، الکتریکی و انفجاری پرتاب میکند، دسترسی پیدا کنید. این ممکن است برای این مدت زمان کم، مقدار بسیاری سلاح باشد اما بازی هیچوقت مبارزات تنشزا و هوشمندانه را قربانی لحظات اکشن بیمغز نمیکند. در عوض محدودیت گلولهها کمک کرده است تا آسودگی خاطری که از داشتن اسلحههای بسیار بدست میآورید، به تنش و استرس بیشتر تبدیل شود. بله، به راحتی میتوانید با دو گلولهی انفجاری، چند دشمن معمولی را از پای دربیاورید اما اگر به یک هیولای عظیم در مسیرتان برخوردید، ممکن است فقط در چند دقیقه با تمام شدن مهماتتان، از پای دربیایید. نه تنها مبارزات بازی بصورت هوشمندانه طراحی شدهاند بلکه در هنگام مبارزه نیز حس خوبی را منتقل میکنند. شاتگانها حس سنگینی دارند و صدای منفجر کردن سر دشمنان، رضایت بخش است. چه برای بار اول آنرا بشنوید و چه برای بار صدم. با این حقیقت که مبارزات همیشه تنشزا و سنگین باقی میماند، The Evil Within 2 استاندارد جدیدی را برای عناوین سبک ترس و بقا در بخش مبارزات به ثبت رسانده است.[/SIZE] [CENTER] [SIZE=4][ATTACH type="full"]238202[/ATTACH][/SIZE] [SIZE=6]6[B]- متعادل سازی ترسهای اصیل و لحظات بامزه[/B][/SIZE] [/CENTER] [SIZE=4]با اینکه بازاریابیِ پیرامون بازی با لحن و ارائهای بسیار جدی صورت گرفته است اما بازی از همان ساعات ابتدایی ثابت میکند که کمی از حس غیرجدیت و الهامگیری از فیلمهای ترسناک کمخرج که در نسخهی گذشته بود را نیز حفظ کرده است. بنابراین با اینکه بازی با افزایش تنش در صحنههای حساس، شما را در بسیاری از موارد میترساند، اما در کنار اینها، وقت خود را نیز به سرگرمکردن شما با دیالوگهای مزهپران و دشمنهایی که جوکهایی مریضگونه میگویند، اختصاص داده است. در بازی یک حس و حال مشابه به Twin Peaks (یک سریال تلویزیونی موفق و مشهور) نیز موج میزند؛ بازی زمانی که بخواهد ترسناک و وحشتزا بشد، به راحتی اینکار را میکند اما خیلی راحت میتواند احمقانه (به روشی خوب!) نیز باشد. مثل رویکرد جذابی که شخصیت اصلی با نوشیدن قهوه، خط سلامتی خود را پر میکند. اینگونه رویکردها میتواند با کمی بیسلیقگی به ضرر بازی تمام شوند اما شوخیهای تاریک The Evil Within 2 به طبیعتِ غیرقابل پیشبینیِ این عنوان اضافه میکند.[/SIZE] [CENTER] [ATTACH type="full"]238204[/ATTACH] [SIZE=6]5[B]- طراحی موجودات حیرتانگیز است[/B][/SIZE][/CENTER] [SIZE=4]با اینکه نسخهی اول در بخش طراحی دشمنان بسیار جذاب عمل کرده بود اما در بیشتر مواقع نمیتوانستیم آنها را از هیولاهایی که در عناوینی مانند Resident Evil و Silent Hill دیدهایم، متمایز کنیم. The Evil Within 2 از طرفی دیگر، اساس طراحیهای نسخهی اول را برگزیده است و حالا آنها را بسیار به یاد ماندنیتر از قبل کرده است. هنوز تمرکز بسیار زیادی بر روی ترسهای ژاپنی در موجودات بازی وجود دارد اما ظاهر و رفتار هر نوع از موجودات، بسیار متفاوت تر از بقیهی دشمنان شده است. البته طراحیها هنوز شباهتهایی را به موجودات عناوین دیگر دارند اما این نسخه موفق شده است که به اندازهی کافی از هویت این سری را به موجوداتش تزریق کند تا حس اصیل و تازهای را منتقل کنند.[/SIZE] [CENTER] [ATTACH type="full"]238205[/ATTACH] [SIZE=6]4[B]- مخلوطی از سبکها[/B][/SIZE][/CENTER] [SIZE=4]به لطف طبیعت غیرواقعی سیستم STEM که دنیای بیثبات The Evil Within را به وجود آورده است، بازی میتواند بدون اینکه چیزی را توضیح بدهد، به راحتی بین انواع مختلفی از ترسها انتقال پیدا کند. بوسیلهی تغییرات پیدرپیِ واقعیت و ظواهری از داخل ذهن سباستین که هولناکترین ترسهای او را به این دنیا تزریق میکند، هیچ وقت نمیتوانید پیشبینی کنید که در گوشه و کنار بازی چه چیزی انتظارتان را میکشد. به لطف این دنیای آزادانه، بازی میتواند به راحتی به سبکهای مختلف ورود و خروج پیدا کند و از طیف وسیعی از الهامگیریها بهره ببرد. برای مثال گشتوگذار در شهر آلوده به خطرِ Union، حال و هوایی دارد که انگار از فیلم Dawn of the Dead الهام گرفته است؛ در حالی که پردههای بلند و قرمز و طراحیهای مربوط به آشیانهی آنتاگونیستِ داستان، حس و حالی بسیار مشابه به Twin Peaks را منتقل میکند. ترس زمانی که تازه باشد، بهترین تاثیر را دارد و یافتن راهی که بتوان بین سبکهای مختلف جابهجا شد، به این معنی است که The Evil Within 2 هیچوقت به باتلاق تکرار فرو نمیرود و همیشه بازیکنان را با ترسناک و غیرمنتظره ماندن سوپرایز میکند.[/SIZE] [CENTER] [ATTACH type="full"]238206[/ATTACH] [SIZE=6]3[B]- تاکیدی بر بقای واقعی[/B][/SIZE][/CENTER] [SIZE=4]برخلاف مفهومی که اسم این سبک منتقل میکند، عناوین ترس و بقای بسیار کمی وجود دارند که مستقیما تمرکز خود را بر روی بخش بقا قرار داده باشند. درست است که در بیشتر عناوین بازیکنان اغلب مجبور میشوند که از مهمات خود با دقت استفاده کنند تا به بخش داستانی بعدی برسند، اما خیلی از آنها از طراحی مراحل یا مبارزاتی بهرهمند نیستند که حس یک بازماندهی واقعی را به شما منتقل کنند. به لطف طراحی سندباکس، The Evil Within 2 این جنبه را به تمرکز بازی تبدیل کرده است. تمام وظایفی که در بازی انجام میدهید در راستای این است که کمی بیشتر در این دنیای بیرحم دوام آورده و این عنصر با جستجوی بیوقفه برای مهمات، منابع و اسلحههای جدید که شما را به یک جنگنده بهتر تبدیل میکند، بسیار پررنگتر شده است. با غارت محیطهای بازی و یادگیری از اشتباهات دیگر قربانیان، بازی به شما این حس را منتقل میکند که شما زنده مانده و پیشرفت کردهاید، در صورتی که دیگران به طرز فجیعی شکست خوردهاند. این حقیقت و احساس، پاداش فوقالعادهای است که شما را به ادامه دادن تشویق میکند.[/SIZE] [CENTER] [SIZE=4][ATTACH type="full"]238207[/ATTACH][/SIZE] [SIZE=6]2[B]- ترس بازی فقط به لحظات خطی و مشخص شده اختصاص ندارد[/B][/SIZE] [/CENTER] [SIZE=4]برخلاف عناوین دیگر که لحظات ترسناک خود را برای صحنههای پرزرقوبرق و بزرگ خود نگه داشتهاند، The Evil Within 2 برای نمایش ترس خود نیازی به تکیه کردن به این لحظات عظیم و اسکریپت شده ندارد. بازی هنوز هم دارای این لحظات به یادماندنی و بزرگ است اما همینطور محیطهای بازی پر از ترسهای کوچک و غیرخطی است که بصورت طبیعی در حین گیمپلی شما را سوپرایز میکنند. گشت و گذار در یک خانهی معمولی و دیدن یک سایه بر روی دیوار یا شنیدن صدای کوبیده شدن به پنجره از طبقهی پایین، به اندازهای کافی است که شما را تا مرز ترس برده و مجبورتان کند که با حداکثر دقت تمام گوشه و کنار محیط را جستوجو کنید. این باعث شده است که بازی برای دریافت لقب "ترسناک"، نیازی به یک ترس لحظهای بزرگ در انتهای مرحله نداشته باشد.[/SIZE] [CENTER][ATTACH type="full"]238203[/ATTACH] [SIZE=6][B]1- مناطق سندباکس، چیزی جدید را ارائه میدهند[/B][/SIZE] [/CENTER] [SIZE=4]با قاطعیت میتوان گفت که بزرگترین ویژگی The Evil Within 2 که آن را به یک تجربهی ترس و بقای انقلابی تبدیل کرده است، طراحی جهانبازی است که در برخی مراحل آن وجود دارد. با اینکه در ابتدا به نظر میرسید The Evil Within 2 فقط برای همجهت شدن با موج عناوینی که این روزها عناصر سندباکس را به گیمپلی خود اضافه کردهاند، پا در این مسیر گذاشته است، اما بازی با قدرت این تغییر جهت خود را توجیه میکند. The Evil Within 2 زمانی در بهترین حالت خود قرار دارد که با فراهم کردن بسیاری از محیطهای متنوع شما را برای گشتوگذار به حال خود رها میکند. به تکامل رسیدن در این محیطهای باز، حیرتانگیز است و مناطق به اندازهای بزرگ هستند که حس یک سندباکس تمامعیار را منتقل کنند و از آن طرف به اندازهای محدود هستند که باعث میشوند هر چیزی که در آنها پیدا میکنید هنوز خاطرهانگیز و پرجزئیات باقی بماند و گیمپلی در منجلاب تکرار فرو نرود. همه چیز زمانی تحسینبرانگیز میشود که بدانید، گشتوگذار کردن در محیط فقط با منابع و مهمات پاداش داده نمیشوند و داستانهای کاملا مستقل و جدید، کاتسینهایی مخصوص و سوپرایزهایی شگفتانگیز در گوشه و کنار تاریک بازی انتظارتان را میکشند. این عنصر کلیدی باعث شده است که Union به دنیایی منسجم و پیچیده تبدیل شود. در هر جایی که میبینید، میتوان ترس را پیدا کرد و با باز کردن طراحی مراحل و اهدای آزادی عمل به مخاطب، The Evil Within 2 این سبک را در مسیری هدایت کرده است که میتواند آِیندهی ترس و بقا را رقم بزند.[/SIZE] [CENTER][SIZE=6]مترجم: علیرضا رزمجویی ویراستار: بهزاد کریمی [URL="https://whatculture.com/gaming/10-reasons-the-evil-within-2-is-the-best-survival-horror-of-the-decade"]10 Reasons The Evil Within 2 Is The Best Survival Horror Of The Decade[/URL][/SIZE][/CENTER] [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
معرفی و بحث پیرامون بازیها
داستان، تاریخچه و معرفی بازیها
ذهن شکسته: چرا The Evil Within 2 بهترین عنوان سبک ترس و بقا در دهه گذشته است؟
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft