دانلود پورت بازی Super Mario 64 برای Ps2

saeid0034

کاربر سایت
توی این پست می‌خوام یک پورت خیلی خوب از بازی Super Mario 64 رو برای Ps2 باهاتون به اشتراک بزارم.
این پورت چیز جدیدی نیست و تقریبا میشه گفت از انتشارش بیشتر از یک ساله که میگذره.

خوب بریم سراغ ویژگی های پورت:
  • پرفورمنس خیلی خوب، این بازی بصورت مستقیم برای Ps2 پورت شده، یعنی خبری از شبیه سازی نیست (پورت از دیکامپایل اصلی خود SM64 ساخته شده)​
  • قابل بازی بودن بصورت کامل از صفر تا صد درصد​
  • پشتیبانی کامل از کنترلر PS2
  • مشکلات گرافیکی خیلی کم (توی کل تست من صرفا دو مشکل دیدم: یکی تکسچر منوی اصلی، و یکی تکسچر انفجار بمب ها).​
  • این آخری رو نمیشه ویژگی گفت، ولی سایز بازی پورت هم خیلی کمه، صرفا 14 مگ بعد از استخراج از آرشیو!
اتمام بازی داخل PS2
super-mario-64-pc-nintendo.jpg

لینک دانلود از پیکوفایل (میخواستم داخل همینجا پیوست کنم، ولی حجمشون بیشتر از سقف مجاز دانلود انجمن بود): دانلود
داخل آرشیو دو بیلد از پورت وجود داره: نسخه رنگ 16 بیتی و 24 بیتی، نسخه پیشنهادی من 24 بیتی هست
Code:
sm64.us.f3dex2e-24.elf

آموزش اجرای بازی: صرفا فایل elf رو یجایی بریزید و توسط OPL یا uLaunchELF (یا هر برنامه‌ی دیگه ایی که میتونه فایل های elf رو اجرا کنه) اجراش کنید.
 
آخرین ویرایش:
چه عالی و جالب 💐🌺🌸
خیلی خوبه
همین شبیه سازی نبودنش ویژگیه خوبیه

کاش میتونستن ماریو گلگسی با کاهش گرافیک و ..... پورت کنن
عالی میشد

شبیه ساز n64 رو ps2 هنوز آزمایشی مونده یا روش کار شده ؟
فکر نمیکنم ماریو گلکسی اصلا ممکن باشه، دلیل اینکه این پورت ممکن شد به این خاطره که موفق شدن خود بازی رو دیکامپایل کنن و تقریبا به سورس دسترسی پیدا کنن و بعد از اون پورت کنن به کنسول های مختلف...
همچین چیزی برای ماریو گلکسی فکر نمیکنم اتفاق افتاده باشه...
راجب شبیه ساز n64 والا خیلی پیگیر نبودم و اطلاعی ندارم.
 
الان ماریو گلگسی که با شبیه ساز راحت روی windows و android و کنسول ها جدید nintendo اجرا میشه

بنظر من چون گرافیک و قدرت خیلی بیشتری نسبت به سخت افزار ps2 نیاز داره نتونستن
چون چیدمان سخت افزاری wii کلا با ps2 متفاوتن
و اینکه از نظر سخت افزاری روی کاغذ wii حدودا با xbox original یه قدرت داره
البته از نظر FLOPS از ایکس باکس اورجینال ضعیفتره

و n64 و super mario 64 تونستن بیان چون سخت افزار خیلی ضعیفتری نسبت به ps2 دارن ( چون کنسول برای نسل قبلشه ، هم نسل ps1 ه )
حتی اوج رام ها n64 بازی رزیدنت ایول ۲ هست که ۶۳ مگابایته اگر اشتباه نکنم

البته کلا بازی فن پورتی برای ps2 بندرت دیدم
برای شبیه سازی نیاز به قدرت پردازشی به مراتب زیاد تر نسبت به چیزی که میخواید شبیه سازی کنید دارید.
بیشتر سیستم های الان چندین برابر قوی تر از کنسول های قدیمی مثل wii یا n64 هستن، به همین خاطره که شبیه سازی روشون امکان پذیره
ولی سخت افزاری مثل PS2 خیلی قدیمیه و نمیتونه از پس این شبیه سازی ها بر بیاد... حتی کنسول n64 که خودتون هم گفتید یجورایی هم پایه PS1 هست رو هم نمیتونه به خوبی شبیه سازی کنه (در واقع به بدی میکنه فعلا)
تنها دلیل اینکه اجرا SM64 ممکن شده اونم به این خوبی همونطور که گفتم داشتن دسترسی به سورس بازی و پورت کردن مستقیم بوده...
همچین چیزی برای SMG امکان پذیر نیست، اگه سورس در دسترس بود شاید اگه یه عده برنامه نویس سنگین کار میکردن روش و بهینه سازی های مختلف اعمال میکردن امکان پذیر بود، ولی شبیه سازی..؟ اصلا ممکن نیست...
 
سر قضیه ماریو گلگسی منظورم پورت بود نه شبیه سازی
چون قدرتش کمتر از wii اصلا امکان نداره

درباره n64 کلا مشکل داره شبیه سازش حتی رو کامپیوتر و اندروید
حتی رو ps one classic اجرا کردن n64 رو کلا لگ خالص بود

1.%20Capa%20(Frente).jpg
اگه سورس در دسترس بود احتمال شدنش یکم بود، اونم با کاهش گرافیک و بهینه کردن...
که اونم فکر نمیکنم باشه...
درکل PS2 کلا پلتفرم سختیه، بخاطر همینه بازی های فن مید براش کمه در مقایسه با سایر پلتفرم ها...
البته جدیدا یسری تلاش ها برای بهبود این بوده، مثل نوشتن یک انجین بازی تحت Js توسط دنیل، ولی همونم هنوز خیلی کار داره و پرفورمنسش هم تعریفی ندارد (برای چیزای کوچیک خوبه، ولی برای بزرگ ها کم میاره)
درکل PS2 داره دوباره موتورش راه میوفته...
 
توی این پست می‌خوام یک پورت خیلی خوب از بازی Super Mario 64 رو برای Ps2 باهاتون به اشتراک بزارم.
این پورت چیز جدیدی نیست و تقریبا میشه گفت از انتشارش بیشتر از یک ساله که میگذره.

خوب بریم سراغ ویژگی های پورت:
  • پرفورمنس خیلی خوب، این بازی بصورت مستقیم برای Ps2 پورت شده، یعنی خبری از شبیه سازی نیست (پورت از دیکامپایل اصلی خود SM64 ساخته شده)​
  • قابل بازی بودن بصورت کامل از صفر تا صد درصد​
  • پشتیبانی کامل از کنترلر PS2
  • مشکلات گرافیکی خیلی کم (توی کل تست من صرفا دو مشکل دیدم: یکی تکسچر منوی اصلی، و یکی تکسچر انفجار بمب ها).​
  • این آخری رو نمیشه ویژگی گفت، ولی سایز بازی پورت هم خیلی کمه، صرفا 14 مگ بعد از استخراج از آرشیو!
View attachment 277266

لینک دانلود از پیکوفایل (میخواستم داخل همینجا پیوست کنم، ولی حجمشون بیشتر از سقف مجاز دانلود انجمن بود): دانلود
داخل آرشیو دو بیلد از پورت وجود داره: نسخه رنگ 16 بیتی و 24 بیتی، نسخه پیشنهادی من 24 بیتی هست
Code:
sm64.us.f3dex2e-24.elf

آموزش اجرای بازی: صرفا فایل elf رو یجایی بریزید و توسط OPL یا uLaunchELF (یا هر برنامه‌ی دیگه ایی که میتونه فایل های elf رو اجرا کنه) اجراش کنید.
سلام اقا سعید
اگه میشه راهی برای اجرای بازی های نینتندو 64 بر روی ps2 رو بزارید چون من هرچی خودم گشتم تو گوگل چیزی برای اجرای اون پیدا نکردم
 
سلام اقا سعید
اگه میشه راهی برای اجرای بازی های نینتندو 64 بر روی ps2 رو بزارید چون من هرچی خودم گشتم تو گوگل چیزی برای اجرای اون پیدا نکردم
سلام، نمیشه امولیشن درست حسابی از n64 گرفت توی ps2، دلیلش هم یه چیز سادس، سخت افزار ps2 به اندازه کافی قوی نیست متاسفانه... شاید با کلی بهینه سازی بشه یچیز متوسط گرفت ولی شک دارم کسی بیاد این انرژی رو بزاره براش.
البته این جلوی مردم رو نگرفته که امولاتورهایی که خوب کار نمیکنن رو بسازن، مثلا یه نمونه که من میشناسم DaedalusX64 هست، شاید چیزای دیگه هم باشن که من نشناسم... ولی یه نکته مشترک همشون اینه که تقریباً خوب کار نمیکنن...
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: vendor

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or