داتك تله كام

hardwriter

کاربر سایت
همزما با اعمال محدوديت بر سرعت دسترسي به اينترنت براي کاربران خانگي برخي شرکت هاي ارائه دهنده خدمات اينترنت پرسرعت به نقض حقوق مشتريان خود مشغول شده اند. از جمله اين شرکت ها مي توان به داتک ارائه کرد که به عنوان مثال زماني که هزينه ارائه خدمات 128 کيلوبيت در ثانيه را از مشتريانش دريافت مي کند در عمل سرويسي با سرعت 70 تا 75 کيلبيت در ثانيه را به آنها ارائه مي کند که چندان تفاوتي با سرويس هاي dial-up ندارد.
وضعيت سرويس هاي پرسرعت ديگر و بي سيم اين شرکت نيز به همين منوال است.
جالب آنکه متصديان واحد پشتيباني داتک هم مشترکان خود را احمق فرض کرده و به عنوان مثال برخي از آنها علت اين امر را عمليات کابل برگردان در مرکز تلفن محل اعلام مي کنند و مشخض نيست اين چه کابل برگرداني است که بيش از 15 روز است شروع شده و پايان هم نمي يابد!
مشکل نرم افزار ضدويروس، لزوم از کار انداختن فايروال، وجود نويز در کابل هاي مخابرات و ادعاهاي مضحک ديگر از جمله نکاتي است که از سوي واحد پشتيباني داتک براي دست به سر کردن مشترکان ناراضي به کار گرفته مي شود.
خوشبختانه مدتي است که تحرکاتي در اين زمينه آغاز شده که از جمله آنها مي توان به راه اندازي وبلاگ / و تدوين اعتراض نامه اينترنتي اشاره کرد. اميدواريم اقدامات حقوقي و قضايي براي پيگيري اين مساله هر چه زودتر آغاز شود.

-------------------------------------------------------------------
قبلا هم اعلام کرده بودیم که شرکت فناوری اطلاعات داتک کاویان بدون هیچ دلیلی پهنای باند مشترکان خود را از تاریخ 17 مهر 1385 به مدت حدود 40 روز به نصف کاهش داد. بعد از تلاشهای مستمر و مراجعه و مکاتبه با نهادهای مختلف، اولین عقب نشینی این شرکت اتفاق افتاد. اغلب کاربران از آن روز اعلام کردند که پهنای باند در حال افزایش و رسیدن به حالت قبلی است.
اما بر خلاف وعده ای که شرکت داتک مبنی بر جبران کردن خسارات وارده در شارژ ماه بعد داده بود (که دلیل این مشکلات را شیطنت تعدادی از افراد پشتیبانی اعلام کردند!) ، این ماه (یعنی آذر ماه) شارژ خود را بدون هیچ تخفیفی از دو هفته جلوتر طلب میکنند. حتی با ارسال نامه به درب منازل مشترکین و ارسال پیام کوتاه (SMS) به آنها اعلام میکنند در صورت ندادن شارژ اینترنت پر سرعت شما قطع خواهد شد. (مسلما مشترکین نیازی به این یادآوری ندارند و واقف هستند که برای استفاده از اینترنت پر سرعت باید هزینه آن را هم بپردازند) این خود نوعی تهدید از سوی شرکت است که نه تنها خسارتی نمیدهیم، باید شارژ خود را تمام و کمال بپردازید!
به همین دلیل تعدادی از کاربران ابتدا با مراجعه به شورای حل اختلاف سعی داشتند تا به گرفتن تائید از کارشناس مبنی بر تخلف شرکت نسبت به تعهدات اقدام به شکایت دادگاهی کنند. بعد از رسیدن خبر افتتاح شورای حل اختلاف اینترنتی شکایت خود را به این بخش اعلام کردند و خوشبختانه در مرحله اول با تائید مسئول حاضر (که خدا را شکر تخصص و اطلاعات را در این زمینه داشتند) صحت شکایت ثابت شد.
قرار است در چند روز آینده و با تشکیل اولین جلسه شورا، به این شکایت رسیدگی شود. از همینجا از تمامی مشترکین اینترنت پر سرعت داتک که نسبت به این تخلف شکایت دارند، تقاضا میشود تا با شماره تلفنهای 22884932 و 22884934 مربوط به شورای حل اختلاف اینترنتی تماس گرفته و شکایت خود را به صورت شفاهی بیان کنند. و یا به آدرس خیابان ارسباران، کوچه عطار، کوچه چلچله، پلاک 26، طبقه سوم مراجعه و به صورت کتبی شکایت خود را ارائه دهند. البته مسلما شکایت کتبی تاثیر بسیار بهتری در روند رسیدگی به شکایات دارد.

منبع : سلام هموطن

 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or