خیلی حرکت بی جایی از سوی سونی خواهد بود اگر بازی روی PS3 عرضه بشه! مرد حسابی کنسول جدید دادین بیرون باید برای اون بازی انحصاری بدین بیرون....الان PS3 خیلی وقته دیگه به خاطرات ماها پیوسته
يه خداحافظي با شكوه براي PS3 اگه بياد....بخاطر اين بازي رفتم ps3 خريدم يه چند سالي دستم بود يه هفت ماه پيش فروختمش از بس عرضه بازي رو معطل كردن و طرفدارا رومنتظر بازم منتظرم بياد و اميدي هست
این آمازون که چرت و پرته ولی یه چیز کلی در مورد پلتفرم مقصد احتمالی TLG بگم شاید بدرد بخور بود، من 10-15% بیشتر احتمال نمی تونم بدم که بازی Cross-gen باشه، دو تا حالت داره، یک:
اگه بر فرض همه این تأخیرها دلایل دیگه ای داشته و بخاطر بی نظمی و کمبود نیرو و یهویی گذاشتن رفتن Ueda و... بوده و از 2007 تا همین الان همه بیس کار همچنان همون PS3 بوده که Team Ico اونقدر تو این چند سال کم و کمتر شده که توان و وقت پورت بازی به PS4 رو الان ندارن و حتی اگه بقیه تیم های استدیوهای ژاپن بیان کمکشون فکر نکنم با اون وضعیتی که Druckmann توصیف می کرد پورت بازی واسه PS4 کار آسون و غیر زمانبری باشه! در نتیجه بعید نیست یه چیزی تو مایه های GOW بشه و واسه نسل فعلی به کل نیاد و یا حالا حداقل 1 سال دیگه با تأخیر بیاد. همون SoTC هم آنچنان موقع خوبی ریلیز نشد رو PS2 و کلاً زدن همچین حرکاتی بعید نیس و اگه فعلاً فقط واسه PS3 تاریخ خورد تعجب نباید کرد.
حالت دو:
اگه TLG روی سخت افزار PS3 قابل پیاده شدن بود تو همین 4-5 سال دیگه هفته ای یه روز هم وقت صرفش می شد یه خروجی گرفته بودن تا حالا:d و اینکه دقیقاً از وقتی نسل بعد شروع شد یوشیدا حرف از تأیید در دست ساخت بودن بازی زد و از اونطرف Ueda هم گفت عذرخواهی می کنیم و بزودی می تونیم اطلاعاتی بدیم و... فکر کنم قضیه رو واضح می کنه که اینا معطل بودن تا PS4 بیاد مگرنه قبل تر از اون 1سالی بود عملاً هیچی از TLG نمی شنیدیم:d واسه همین اینکه 1-2 سالی باشه دارن بازی رو واسه PS4 آماده می کنن و الانم تو مراحل پایانی ساخت رفتن چیز نشدنی نیست.
در مورد ضعف سخت افزاری PS3 هم با توجه به حالت دو که شاید واسه بعضی ها بعید بنظر برسه و بگن باو TLOU روش اجرا شده چی میگی تو؟:d مسئله اینه که تا حالا چیزی شبیه به TLG رو تو این سطح کیفی تو صنعت نداشتیم - اگرم داشتیم شما بگین من ندیدم- خود Ueda هم اگه اشتباه نکنم وقتی First Play تو توکیو داخل دفترش باهاش مصاحبه کرده بودن همین نکته رو گفت، مصاحبه تصویری ـه میتونین پیدا کنین.
واقعاً نمیشه حدس زد اصلی ترین جنبه ـش که رُس سخت افزر رو میخواد بکشه قراره چی باشه، قراره وسعت محیط ها با توجه به جثه Trico که کلاً لول دیزاین رو زیر و رو می کنه چطوری باشه؟ اصلاً ممکنه مثل SoTC حالت جهان باز داشته باشه محیط؟ هوش مصنوعی Trico که تو این مورد هر گاف و عکس العمل غیر طبیعی داشته باشه خیلی خیلی بیشتر از یه NPC هم قد و قواره آدمیزاد به چشم میاد چقدر باید پیشرفت کنه تا یه حیوون طبیعی بنظر بیاد؟ یکی مثل Yorda تو Ico در قیاس با Trico اصن هوشی نیاز نداره دستشو می گرفتی می بردی :dو نهایتش با انگشت اشاره قرار بود چند جا رو بهت نشون بده ولی Trico تو تریل 2010 TGS هم معلوم بود نصف کارها رو خودش باید بکنه و کلاً خیلی بیشتر از هر دستیار دیگه ای بازیکن باهاش سر و کار پیدا می کنه. غیر این برخوردش با محیط و میزان تخریب پذیری و رئالیستیک بودن و... در چه حد می تونه باشه که اینطوری که تا الان معلومه از هر جایی می پره یا دست به هر ساختمونی میزنه متلاشی میشه!:d غیر همه اینها اونچیزی که نهایتاً بازیهای Ueda رو آخر عاقتشون رو مشخص می کنه ضلع سوم داستانهاشه - که تو Ico میشد Queen و موجودات زیر دستش - و تو SoTC هم Dormin- که تا حالا معلوم نیست واسه TLG چی رو در نظر گرفته و همیشه هم تو 1-2 ساعت پایانی بازی این قسمت رو فاش می کنه و تو TLG مثلاً فرض کنین بنا باشه اندینگ بازی حول این بچرخه که 10 تا موجود دیگه مثل Trico هم وجود داشته باشن، مثلاً گفتم:d یا چمیدونم نهایتاً این دو تا بتونن از اون دیوار رد بشن و پشت اون دیوار اندینگ اتفاق بیوفته باشه یا کلاً رهبر این سربازها که تابلوئه آدمیزاد نیستن خودش از نژاد موجودات غول پیکری مثل Trico باشه:d یا هر چیزی که زیادی Epic و رویایی بنظر برسه دیدن Real-Time ـش! و من حالا اینو رو فقط مثال زدم ولی کسایی که Ueda رو می شناسن می دونن اینطور فکر کردنها اصن ازش بعید نیست. همون SoTC رو هم اگه جا داشت 1-2 سال دیگه تاخیر میزد می فرستاد رو PS3:d یادمه می خوندم که میخواسته تو اندینگ کلهم مردم دهکده Wander بیان طرف معبد نه فقط Lord Emon و 2-3 تا سرباز:d و کلاً طور دیگه ای میخواسته داستان رو جمع کنه:d
کلاً من 90% رو حالت 2 شرط می بندم ولی بازم باید دید چی میشه. Team Ico تا حالا 2 تا کار ساخته جایگاهشونم که تابلو، میانگین سنی اعضاش هم از خود Ueda گرفته تا Hosono و Yonemoto و کلاً هر قسمتیشون از Designer ـها تا AI Programer ـهاشون رفته بالای 30-40 ساله و مطمئنم تو اوج پختگی این سومین کارشون رو هم هر طور شده جمع می کنن و در مورد کیفیت TLG حتی بعد این سالها شکی ندارم، تو E3 هم نمایش داره #Believe:d