خبرهایی از Far Cry 2 و موتور قدرتمند دنیا
بالاخره چند وقت پیش UBISOFT MONTREAL نام موتور بازی FAR CRY 2 رو بعد از گزینش های فراوان به علت وسعت محیط بازی دنیا '' DUNIA ENGINE'' اعلام کرد DOMINIC GUAY کارگردان قسمت فنی بازی و کسی که قبلآ عهده دار سمت برنامه نویس نسخه کنسول بازی SPLINTER CELL: CHAOS THEORY بوده در این زمینه مطالب زیر را بیان کرده
همانطور که اطلاع دارید اکثر بازیهای UBISOFT با نیل به این هدف که با کیفیت ترین بازیهای عصر خودشون باشن طراحی و به بازار عرضه میشن یقین داشته باشید که بازی ما هم از این قاعده مستثنی نیست.
به منظور تحقق اهدافی که برای طراحی محیط دلخواه بازی مد نظر داشتیم و همچنین بعد از بازدید کشور کنیا درقاره افریقا که برخی از اسکلت بندی های اصلی محیطهای بازی براساس انچه که در انجا دیدیم طراحی شده یک انجین کاملآ تازه رو برای بازی ساختیم که پس از رد و بررسی اسمهای گوناگون نام دنیا DUNIA را برای ان انتخاب کردیم.ویژگیهای منحصر بفدر این موتور به ما این قابلیت را داد که دنیایی با مساحت 50 کیلومتر مربع رو برای بازی طراحی کنیم این سیستم محیطهایی کاملآ پویا را برای بازی به ارمغان اورده به این صورت که پوشش گیاهی موجود در بازی مثل چمن ها دائمآ در حال حرکت هستند و در صورت راه رفتن برروی انها له میشند. درختها که شاخه های انها توسط موتور بازی هر لحظه یک حالت متفاوت رو به خودشون میگیرند میتونند تخریب بشن یا اینکه در مقابل عوامل تهدید کننده محیط مثل اتش یا تغییرات جوی بلافاصله از خودشون عکس العمل نشان میدن و در صورت حر کت شما به یکی از انها برحسب اندازه گیاه درخت ممکنه که بشکنه یا اینکه تکون بخوره فقط در صورتی که جثه ان بزرگ باشه شخصیت بازی با دویدن و برخورد به ان به روی زمین میافته.
بعد از ان اب و هوای بازیه که در نوع خودش کاملآ منحصر بفرده این سیستم اب و هوا که براساس mood-setting شخصیت اصلی بازی طراحی شده و در بازی اعمال میشه میتونه بازی را از یک روز گرم افتابی به یکباره به روز طوفانی تغییر بده در همچین موقعیتی میتونید شاهد عکس العمل های بوته ها و درخت های اطراف محل وقوع طوفان به تغییرات اب و هوایی جدیدی که به وجود امده باشید همچنین با تغییر اب و هوای بازی شاهد تغییر مکان و اندازه سایه های بازی با توجه به زاویه نور تابیده شده به ان ناحیه خواهید بود که سعی ما مبنی بر هر چه طبیعی جلوه دادن این مهم بوده. نکته بعد در مورد سیستم تولید و ترویج اتش در بازیه , موتور دنیا قابلیت این رو داره که اتش را در بین هر چیز قابل اشتعالی که در بازی هست پخش کنه دیگه فکر نمیکنم لازم باشه بگم که جهت وزیدن باد تاثیر مستقیمی بر روی جهت حرکت اتش داره.
تدارک همه این ویژگیها به خاطر این بوده که کاربر بازی احساس کنه که با یک محیط تمامآ پویا و قابل باور سر کار داره به خصوص اینکه بازی در کنار crysis و چندین عنوان دیگه جز بازیهای next -gen سبک fps کامپیوترهای خانگی طبقه بندی میشه.
مقوله دیگری که موتور بازی با ان سرو کار داره AI است به جرات میگم که AI در محیط 50sq/km بازی ما زندگی میکنه هیچ چیز در بازی از پیش نوشته شده نیست و هر عملی ممکنه در بازی به شیوه ای کاملآ متفاوت از قبل بازنمود پیدا کنه مثلآ یک بز کوهی در هنگامیکه هوا روشن میشه از خواب بیدار میشه و به سوی اولین برکه ای که میبینه میره تا اب بخوره ما به این نقاط میگیم SMART TERRAIN POINTS در این نقاط اعمال خاصی از سوی NPC ها صورت میگیره مثل چیزی که مثال زدم به علاوه سربازان بازی در هنگام شب شروع به زدن چادرهای مخصوص می کنند در این حالت شما با یک حمله غافلگیرانه میتونید در حالی که خوابند انها را نابود کنید بنابراین حمله ای که در روز صورت میگیره با نمونه اش در شب کاملآ متفاوته سربازایی که ما در FAR CRY 2 به وجود اوردیم مثل یک انسان عادی تمامآ تابع زمان و وضعیت اب و هوایی ان منطقه هستند علاوه بر اینها در هنگام رویارویی با شما براساس نوع استراتژی شما به منظور غلبه کردن به انها و همچنین وسایل موجود در محیط اطرافشون از خودشون واکنش نشان میدن به عنوان مثال اگر در همون اطراف وسیله نقلیه ای وجود داشته باشه سربازی که در ان اطراف حضور داره سریعآ سعی میکنه که به ان دست پیدا کنه تا اینکه پیاده به دنبال شما بیاد ما در بازی این انتخاب رو به بازیکن میدیم که هر جور که دوست داره ماموریتها رو به پیش ببره
چیز دیگری که میخوام در این مورد بهش اشاره کنم وجود روحیه در سربازان دشمن هست در بازی اگر به عنوان مثال یکی از دوسربازی رو که کنار هم قرار گرفتند به طرز فجیعی به قتل برسونید متوجه وجود ترس در صورت یار کناریش میشید گاهی اوقات ممکنه که ان سرباز از مهلکه فرار کنه در هر صورت اگر فرمانده یا شخصی را که فرمان های لازمه از طرف ان برای مقابله با شما صادر میشه را هدف بگیرید شاهد بی نظمی و سر در گمی در بین نیروهای دشمن میشید که در این حالت راحت تر میتونید از پس انها بربیاید استراتژی شما چیزیه که شما هنگام انجام بازی در این رابطه تصمیم میگیرید و متقابلآ برهمین اساس هم با عکس العملهای افراد دیگه مبنی بر تصمیمتون مواجه میشید .
از طرف دیگه PATRICK REDDING وAlexandre Amancio که به ترتیب وظیفه طراحی داستان و کارگردان وجه هنری این نسخه را بر دوش می کشند در مورد داستان این نسخه اظهار کردند که :
داستان FAR CRY 2 به صورت دینامیک و پویا طراحی شده.به خاطر محیط وسیع بازی روند داستان بازی را طوری طراحی کردیم تا به وسیله یک موتور نمایشی ساده که شخصیت های مختلف را در نقاط گوناگون داستان جا میده طی بشه. چکیده خط اصلی داستان بازی در مورد شکار یک قاچاقچی بزرگ اسلحه است که به دو طرف جنگ ان منطقه اسلحه میفروشه در این میان شما میتونید از همکاری گروه های داستان که به شما قول مساعدت در دستیابی به هدفتون دادند هم استفاده کنید ولی این یک انتخاب کاملآ ازاد در بازیه شما میتونید با هر دو گروه موجود در بازی همکاری کنید یا اینکه با نیرو های دولت همراه بشید تا به هر صورتی در منطقه شهرت پیدا کنید حالا این شهرت میتونه برای شما به صورت خوش نامیه یه فرد خوب باشه یا اینکه بدنامیه یه قاتل بی رحم را براتون به دنبال داشته باشه. همینطور که در بازی پیشرفت میکنید متوجه جو کثیف و دورویی حاکم بر فضای بازی میشید به این صورت که ممکنه گروهی به شما ماموریت بده که کار خاصی را برای انها انجام بدید ولی ممکنه در قسمت بعد همان گروه به شما در اینده رودست بزنه در ضمن طبق نظر سنجیی که ما از مردم پیرامون شماره اول بازی به عمل اوردیم خیلی از افراد از حضور مخلوقات ماوراطبیعه شماره اول بازی که توسط CRYTEK ساخته شده بود و کشیده شدن داستان به قسمت های مربوط به این موجودات ناراضی بودند که ما تصمیم گرفتیم نه انها و نه هیچ موجود ماوراطبیعه دیگری را در این شماره نیاریم.
گرچه بعضی از وقایع کلیدی بازی برای همه اتفاق میافته ولی شخصیتهایی که در ان واقعه با شما یا بر ضد شما همراهن, محل وقوع انجام ان اتفاق ها, و نحوه تصمیم گیری به منظور حل یا رفع کردن ان حادثه کاملآ برعهده شما و براساس تصمیمات شما صورت میگیره.
چیزی که شما در بازی می بینید و تجربه میکنید جلوه ای از بازتابهای کنش های شما در بازی است محض همین ممکنه اتفاقی که شما در یکی از ماموریتهای بازی مشاهده می کنید در کامپیوتر همسایه بغلیتون اصلآ اتفاق نیافته
از یه نظر ALEX معتقده که :
به نظر من به دلیل اینکه در بازیهای اول شخص شما بازی را از دید خود شخصیت بازی میبینید بیشتر از سایر سبک های دیگه به این نیاز دارید که خودتون را کاملآ در گیر و دار حوادث بازی احساس کنید و این مهم تحقق پیدا نمیکنه مگر با ایجاد یک جو و فضای درگیرکننده و گیرا در بازی که یکی از اهداف بلند مدت ما ازسال 2005 شروع زمان ساخت بازی تا به امروز بوده.
نکته جالبی که در این شماره وجود داره این هست که مدیریت اسلحه در بازی نسبت به بازیهای اول شخص دیگه چندین پله به بالاتر صعود کرده به این صورت اسلحه به خاطر استفاده مکرر و نحوه استفاده شما از ان ممکنه که فرسوده بشه و موقع پر کردن به صورت ناخوداگاه اسلحه شما قفل کنه یا اینکه قنداق ان بشکنه و... بهرحال اگه نظر منو میخواید بهتره با سلاحهاتون در این نسخه خوش رفتار باشید
اطلاعات جانبی FAR CRY 2
تاریخ شروع ساخت: 2005
برخی از اعضای تیم طراحی بازی ( در عکس به ترتتیب از راست به چپ)
Producer: Louis-Pierre Pharand
Art Director: Alex Amancio
Creative Director: Clint Hocking
Technical Director: Dominic Guay
Story Designer Patrick redding
موتور بازی:دنیا(DUNIA)
ویژگیهای انجین دنیا:
پوشش گیاهی کاملآ دینامیک, چرخه 24 ساعته شب و روز (که به وجود تکنیکهای نورپردازی پویا در بازی اشاره داره) فناوری جدیدی برای تولید و ترویج اتش , وجود یک سیستم انیمیشنی کاملآ جدید در بازی, داشتن نزدیک به 650 تا 700 متر دید و چشم انداز از هر نقطه بازی,ایجاد صورت های گوناگون با سایه زنی های متفاوت در NPC ها, پشتیبانی از DirectX 10
سیستم سلامتی بازی:
مرگ در صورت شدت زیاد ضربات وارده شبیه به بازیه CALL OF DUTY 2
شایعات رد شده بازی:
عدم وجود ماموریتی مبنی بر شکار حیوانات در بازی
عدم وجود Trigen (موجودات ماوراطبیعه شماره اول)
شخصیت اصلی بازی جک کارور نیست
مکانهایی که ماموریتها و داستان بازی در انجا رخ میده:
River Network
Desert Crash site
Shanty Town
Dogon village
Desert Water hole
Savannah
Jungle
گروه های احتمالی موجود در بازی:
UFLL: United Front for Liberation and Labor
APR: Alliance for Popular Resistance
نام شخصیتهای احتمالی داستان که در این نسخه حضور دارند:
The Jackal
Marty Alencar
Warren Clyde
Nasreen Davar
Hakim Echebbi
Paul Ferenc
Flora Guillen
Andre Hyppolite
Josip Idromeno
Frank Bilders
کلاسهای موجود در بخش MULTIPLAYER:
Grunt
Engineer
Medic
Sniper
تاریخ عرضه بازی:
بین سه ماهه دوم تا سه ماهه چهارم سال 2008
لقب FAR CRY 2 از نظر طرفداران بازی:
Stalker meets Safari
![45052.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fi84.imagethrust.com%2Fi%2F1306820%2F45052.jpg&hash=d6d4be65638b4c75bfcc85559be2e6dd)
بالاخره چند وقت پیش UBISOFT MONTREAL نام موتور بازی FAR CRY 2 رو بعد از گزینش های فراوان به علت وسعت محیط بازی دنیا '' DUNIA ENGINE'' اعلام کرد DOMINIC GUAY کارگردان قسمت فنی بازی و کسی که قبلآ عهده دار سمت برنامه نویس نسخه کنسول بازی SPLINTER CELL: CHAOS THEORY بوده در این زمینه مطالب زیر را بیان کرده
![dominicguaytechnologydire.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fi84.imagethrust.com%2Fi%2F1306819%2Fdominicguaytechnologydire.jpg&hash=117a07c33703d4e8029f74769699298e)
همانطور که اطلاع دارید اکثر بازیهای UBISOFT با نیل به این هدف که با کیفیت ترین بازیهای عصر خودشون باشن طراحی و به بازار عرضه میشن یقین داشته باشید که بازی ما هم از این قاعده مستثنی نیست.
به منظور تحقق اهدافی که برای طراحی محیط دلخواه بازی مد نظر داشتیم و همچنین بعد از بازدید کشور کنیا درقاره افریقا که برخی از اسکلت بندی های اصلی محیطهای بازی براساس انچه که در انجا دیدیم طراحی شده یک انجین کاملآ تازه رو برای بازی ساختیم که پس از رد و بررسی اسمهای گوناگون نام دنیا DUNIA را برای ان انتخاب کردیم.ویژگیهای منحصر بفدر این موتور به ما این قابلیت را داد که دنیایی با مساحت 50 کیلومتر مربع رو برای بازی طراحی کنیم این سیستم محیطهایی کاملآ پویا را برای بازی به ارمغان اورده به این صورت که پوشش گیاهی موجود در بازی مثل چمن ها دائمآ در حال حرکت هستند و در صورت راه رفتن برروی انها له میشند. درختها که شاخه های انها توسط موتور بازی هر لحظه یک حالت متفاوت رو به خودشون میگیرند میتونند تخریب بشن یا اینکه در مقابل عوامل تهدید کننده محیط مثل اتش یا تغییرات جوی بلافاصله از خودشون عکس العمل نشان میدن و در صورت حر کت شما به یکی از انها برحسب اندازه گیاه درخت ممکنه که بشکنه یا اینکه تکون بخوره فقط در صورتی که جثه ان بزرگ باشه شخصیت بازی با دویدن و برخورد به ان به روی زمین میافته.
![weather.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fi84.imagethrust.com%2Fi%2F1306841%2Fweather.jpg&hash=f9efe7df12e542594ca3e55525c638aa)
بعد از ان اب و هوای بازیه که در نوع خودش کاملآ منحصر بفرده این سیستم اب و هوا که براساس mood-setting شخصیت اصلی بازی طراحی شده و در بازی اعمال میشه میتونه بازی را از یک روز گرم افتابی به یکباره به روز طوفانی تغییر بده در همچین موقعیتی میتونید شاهد عکس العمل های بوته ها و درخت های اطراف محل وقوع طوفان به تغییرات اب و هوایی جدیدی که به وجود امده باشید همچنین با تغییر اب و هوای بازی شاهد تغییر مکان و اندازه سایه های بازی با توجه به زاویه نور تابیده شده به ان ناحیه خواهید بود که سعی ما مبنی بر هر چه طبیعی جلوه دادن این مهم بوده. نکته بعد در مورد سیستم تولید و ترویج اتش در بازیه , موتور دنیا قابلیت این رو داره که اتش را در بین هر چیز قابل اشتعالی که در بازی هست پخش کنه دیگه فکر نمیکنم لازم باشه بگم که جهت وزیدن باد تاثیر مستقیمی بر روی جهت حرکت اتش داره.
تدارک همه این ویژگیها به خاطر این بوده که کاربر بازی احساس کنه که با یک محیط تمامآ پویا و قابل باور سر کار داره به خصوص اینکه بازی در کنار crysis و چندین عنوان دیگه جز بازیهای next -gen سبک fps کامپیوترهای خانگی طبقه بندی میشه.
![fire.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fi83.imagethrust.com%2Fi%2F1306851%2Ffire.jpg&hash=330354f97d965bba432ea98dabc9a009)
مقوله دیگری که موتور بازی با ان سرو کار داره AI است به جرات میگم که AI در محیط 50sq/km بازی ما زندگی میکنه هیچ چیز در بازی از پیش نوشته شده نیست و هر عملی ممکنه در بازی به شیوه ای کاملآ متفاوت از قبل بازنمود پیدا کنه مثلآ یک بز کوهی در هنگامیکه هوا روشن میشه از خواب بیدار میشه و به سوی اولین برکه ای که میبینه میره تا اب بخوره ما به این نقاط میگیم SMART TERRAIN POINTS در این نقاط اعمال خاصی از سوی NPC ها صورت میگیره مثل چیزی که مثال زدم به علاوه سربازان بازی در هنگام شب شروع به زدن چادرهای مخصوص می کنند در این حالت شما با یک حمله غافلگیرانه میتونید در حالی که خوابند انها را نابود کنید بنابراین حمله ای که در روز صورت میگیره با نمونه اش در شب کاملآ متفاوته سربازایی که ما در FAR CRY 2 به وجود اوردیم مثل یک انسان عادی تمامآ تابع زمان و وضعیت اب و هوایی ان منطقه هستند علاوه بر اینها در هنگام رویارویی با شما براساس نوع استراتژی شما به منظور غلبه کردن به انها و همچنین وسایل موجود در محیط اطرافشون از خودشون واکنش نشان میدن به عنوان مثال اگر در همون اطراف وسیله نقلیه ای وجود داشته باشه سربازی که در ان اطراف حضور داره سریعآ سعی میکنه که به ان دست پیدا کنه تا اینکه پیاده به دنبال شما بیاد ما در بازی این انتخاب رو به بازیکن میدیم که هر جور که دوست داره ماموریتها رو به پیش ببره
![far.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fi84.imagethrust.com%2Fi%2F1306861%2Ffar.jpg&hash=da19825d77cbbf6fb32f5c67e9c02dc9)
![cd.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fi83.imagethrust.com%2Fi%2F1306863%2Fcd.jpg&hash=4f9a40ea27bcae9e2fd5c667fc70a54c)
از طرف دیگه PATRICK REDDING وAlexandre Amancio که به ترتیب وظیفه طراحی داستان و کارگردان وجه هنری این نسخه را بر دوش می کشند در مورد داستان این نسخه اظهار کردند که :
داستان FAR CRY 2 به صورت دینامیک و پویا طراحی شده.به خاطر محیط وسیع بازی روند داستان بازی را طوری طراحی کردیم تا به وسیله یک موتور نمایشی ساده که شخصیت های مختلف را در نقاط گوناگون داستان جا میده طی بشه. چکیده خط اصلی داستان بازی در مورد شکار یک قاچاقچی بزرگ اسلحه است که به دو طرف جنگ ان منطقه اسلحه میفروشه در این میان شما میتونید از همکاری گروه های داستان که به شما قول مساعدت در دستیابی به هدفتون دادند هم استفاده کنید ولی این یک انتخاب کاملآ ازاد در بازیه شما میتونید با هر دو گروه موجود در بازی همکاری کنید یا اینکه با نیرو های دولت همراه بشید تا به هر صورتی در منطقه شهرت پیدا کنید حالا این شهرت میتونه برای شما به صورت خوش نامیه یه فرد خوب باشه یا اینکه بدنامیه یه قاتل بی رحم را براتون به دنبال داشته باشه. همینطور که در بازی پیشرفت میکنید متوجه جو کثیف و دورویی حاکم بر فضای بازی میشید به این صورت که ممکنه گروهی به شما ماموریت بده که کار خاصی را برای انها انجام بدید ولی ممکنه در قسمت بعد همان گروه به شما در اینده رودست بزنه در ضمن طبق نظر سنجیی که ما از مردم پیرامون شماره اول بازی به عمل اوردیم خیلی از افراد از حضور مخلوقات ماوراطبیعه شماره اول بازی که توسط CRYTEK ساخته شده بود و کشیده شدن داستان به قسمت های مربوط به این موجودات ناراضی بودند که ما تصمیم گرفتیم نه انها و نه هیچ موجود ماوراطبیعه دیگری را در این شماره نیاریم.
![image1jpgdd.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fi84.imagethrust.com%2Fi%2F1306864%2Fimage1jpgdd.jpg&hash=8d576ce77f9e9d714d9672994feeba1e)
گرچه بعضی از وقایع کلیدی بازی برای همه اتفاق میافته ولی شخصیتهایی که در ان واقعه با شما یا بر ضد شما همراهن, محل وقوع انجام ان اتفاق ها, و نحوه تصمیم گیری به منظور حل یا رفع کردن ان حادثه کاملآ برعهده شما و براساس تصمیمات شما صورت میگیره.
چیزی که شما در بازی می بینید و تجربه میکنید جلوه ای از بازتابهای کنش های شما در بازی است محض همین ممکنه اتفاقی که شما در یکی از ماموریتهای بازی مشاهده می کنید در کامپیوتر همسایه بغلیتون اصلآ اتفاق نیافته
![farcry2.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fi84.imagethrust.com%2Fi%2F1306865%2Ffarcry2.jpg&hash=fd84c0ca6834e06f0fe106f91814c9cd)
به نظر من به دلیل اینکه در بازیهای اول شخص شما بازی را از دید خود شخصیت بازی میبینید بیشتر از سایر سبک های دیگه به این نیاز دارید که خودتون را کاملآ در گیر و دار حوادث بازی احساس کنید و این مهم تحقق پیدا نمیکنه مگر با ایجاد یک جو و فضای درگیرکننده و گیرا در بازی که یکی از اهداف بلند مدت ما ازسال 2005 شروع زمان ساخت بازی تا به امروز بوده.
![image12.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fi84.imagethrust.com%2Fi%2F1306868%2Fimage12.jpg&hash=033424c7a3a13a20d9233c738c087ab1)
نکته جالبی که در این شماره وجود داره این هست که مدیریت اسلحه در بازی نسبت به بازیهای اول شخص دیگه چندین پله به بالاتر صعود کرده به این صورت اسلحه به خاطر استفاده مکرر و نحوه استفاده شما از ان ممکنه که فرسوده بشه و موقع پر کردن به صورت ناخوداگاه اسلحه شما قفل کنه یا اینکه قنداق ان بشکنه و... بهرحال اگه نظر منو میخواید بهتره با سلاحهاتون در این نسخه خوش رفتار باشید
![image2.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fi83.imagethrust.com%2Fi%2F1306889%2Fimage2.jpg&hash=38ba8a88c171814121c48f0f60122f3c)
اطلاعات جانبی FAR CRY 2
تاریخ شروع ساخت: 2005
برخی از اعضای تیم طراحی بازی ( در عکس به ترتتیب از راست به چپ)
Producer: Louis-Pierre Pharand
Art Director: Alex Amancio
Creative Director: Clint Hocking
Technical Director: Dominic Guay
Story Designer Patrick redding
![ffef.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fi84.imagethrust.com%2Fi%2F1306876%2Fffef.jpg&hash=86afe5918fbf6c3d0a76f28fa2cb638f)
موتور بازی:دنیا(DUNIA)
ویژگیهای انجین دنیا:
پوشش گیاهی کاملآ دینامیک, چرخه 24 ساعته شب و روز (که به وجود تکنیکهای نورپردازی پویا در بازی اشاره داره) فناوری جدیدی برای تولید و ترویج اتش , وجود یک سیستم انیمیشنی کاملآ جدید در بازی, داشتن نزدیک به 650 تا 700 متر دید و چشم انداز از هر نقطه بازی,ایجاد صورت های گوناگون با سایه زنی های متفاوت در NPC ها, پشتیبانی از DirectX 10
![46cc0bb45d2adfeaturedwith.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fi83.imagethrust.com%2Fi%2F1306884%2F46cc0bb45d2adfeaturedwith.jpg&hash=a9220b9e879bd576f48389d38a155982)
سیستم سلامتی بازی:
مرگ در صورت شدت زیاد ضربات وارده شبیه به بازیه CALL OF DUTY 2
شایعات رد شده بازی:
عدم وجود ماموریتی مبنی بر شکار حیوانات در بازی
عدم وجود Trigen (موجودات ماوراطبیعه شماره اول)
شخصیت اصلی بازی جک کارور نیست
مکانهایی که ماموریتها و داستان بازی در انجا رخ میده:
River Network
Desert Crash site
Shanty Town
Dogon village
Desert Water hole
Savannah
Jungle
![8618.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fi84.imagethrust.com%2Fi%2F1306882%2F8618.jpg&hash=eedf437849fc0ecbcf78a28245a220bf)
گروه های احتمالی موجود در بازی:
UFLL: United Front for Liberation and Labor
APR: Alliance for Popular Resistance
نام شخصیتهای احتمالی داستان که در این نسخه حضور دارند:
The Jackal
Marty Alencar
Warren Clyde
Nasreen Davar
Hakim Echebbi
Paul Ferenc
Flora Guillen
Andre Hyppolite
Josip Idromeno
Frank Bilders
![image4.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fi84.imagethrust.com%2Fi%2F1306963%2Fimage4.jpg&hash=998afc1f53161a258941730271a50d28)
Grunt
Engineer
Medic
Sniper
تاریخ عرضه بازی:
بین سه ماهه دوم تا سه ماهه چهارم سال 2008
لقب FAR CRY 2 از نظر طرفداران بازی:
Stalker meets Safari
![image3.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fi83.imagethrust.com%2Fi%2F1306895%2Fimage3.jpg&hash=7cb78b78b98a9949b576180be5560c13)
آخرین ویرایش: