از چند سال پیش بزرگان سبک ترس در بازیهای ویدیویی به دلایل مختلفی نتوانستند جایگاه این سبک را آنطور که باید و شاید حفظ کنند . اما بعد از وقفه ای کوتاه توسعه دهندگانی که قبلاً در این سبک چندان مشهور و پرچمدار نبودند، وارد این عرصه شدند و با اعمال تغییراتی در نحوه ارایه ترس در بازیهای ویدیویی به دنبال ایجاد تنوع و جذب مخاطب برآمدند. یکی از این تغییرات رجوع برخی از این سازندگان به مکانیک بازیهایی بود که برخی از آن با نام «شبیهسازی پیادهروی» یا (walking simulator) یاد میکردند. بازیهایی که چالشهای فیزیکی و ذهنی در بازیها را با داستان و تجارب روایت و داستانسرایی جایگزین کردند که Gone Home یا Firewatch از جمله آخرین مثال های این سبک به شمار می روند. حال The Farm 51 کمپانی لهستانی که ساخت چندین شوتر اول شخص را در کارنامه خود داشته نیز با آخرین ساخته خودشان یعنی بازی Get Even شانسشان را در این زمینه آزمودهاند.