گزارش جزئیات تازه از پروژهای عظیم لغوشده استودیوی Santa Monica توسط رئیس سابق سونی

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
9802.jpg

آقای شوهی یوشیدا، رئیس سابق Playstation، در مصاحبه‌ای با پادکست "My Perfect Console"، درباره تصمیمات دشوار خود برای لغو چند پروژه بزرگ PlayStation صحبت کرده است.

او فاش کرد که در دوران مسئولیتش، شخصاً بر لغو دو بازی نظارت داشته که هر دو در مراحل پیشرفته توسعه بودند و برای هرکدام حدود ۲۵ میلیون دلار هزینه صرف شده بود. یوشیدا توضیح داد که معمولاً تلاش می‌کرد پروژه‌ها را پیش از رسیدن به چنین سطحی از بودجه متوقف کند، اما در مواردی که بازی‌ها چشم‌اندازی امیدوارکننده داشتند، تصمیم به لغو پس از این میزان سرمایه‌گذاری «بسیار دشوار» بوده است.

یکی از این پروژه‌ها، یک IP جدید از استودیوی سانتا مونیکا (خالق سری God of War) بود. به گفته یوشیدا، این بازی ایده‌ها و مفاهیم خلاقانه‌ای داشت و از نظر هنری در سطح بالایی قرار داشت، اما تیم توسعه پس از صرف بودجه ۲۵ میلیون دلاری اعلام کرد که هنوز موفق به یافتن «هسته اصلی گیم‌پلی» نشده است؛ در نتیجه پروژه لغو شد.

پروژه دوم نیز توسط یک استودیوی اروپایی توسعه می‌یافت و آن هم به دلیل مشابه – نبود هسته‌ی گیم‌پلی مشخص – متوقف شد.

یوشیدا در پایان اشاره کرد که در صنعت بازی‌های امروزی، لغو پروژه‌هایی با هزینه‌ای در حدود ۲۵ میلیون دلار دیگر «اتفاقی نادر یا عجیب» محسوب نمی‌شود.​
 
علاوه بر اینا من هنوز یاد tlou online میوفتم حرص میخورم خاک تو سرشون.
میتونستن از حالت لایو سرویسی خارجش کنن و ب قیمت ۳۰-۴۰ دلار بفروشن. نیاز با ساپورت سنگین هم نداشت دیگه.
نسل قبلی چقد اوقات خوبی داشتم با مالتیپلیر U4 و tlou. ناتی داگ خیلی مالتیپلیر های خوبی میساخت.
 
بدترین قسمت این قبیل افشاگری‌ها اینه که گیمرها تا عمر دارن، تو خماری این می‌مونن که اون بازی‌ها دقیقا چی بودن، قرار بود چی بشن و اگر فرضاً ساخته میشدن، چی از آب در میومدن! خلاصه یه حس سرشار از حسرت به آدم دست میده؛ انگار یه چیز مهمی بدون اینکه تجربه بشه، برای همیشه به تاریخ می‌پیونده!
 
با هزینه 25 میلیون دلار به هسته ش نرسیدن با 100 میلیون هم نمی رسیدن! :D

مگه قبل از شروع، کانسپت اصلی و درواقع صفر تا صد رو در نمیارن!؟ (گیم پلی ستون فقرات‌ بازیه) مدیر پروژه باید حبس ابد بگیره! چطوری اجازه پیشروی تا این حد رو به یک ایده ناقص و خام داده.
 
البته بگم اینو... 25 میلیون زمان2011 هزینه بسیاری بود برای فرست پارتی های سونی اونم برای هزینه نیو Ip...(جز ND)

ظاهرا ایده های داستانی بازی خیلی خفن بوده
می تونسته یک یونیورس بزرگی بسازن... ولی خب پروژه خیلی لقمه بزرگ تر از دهن بوده...

همین پروژه نزدیک بود سانتا رو تخته کنه و بعدش سونی کلی تعدیل تو سانتا کرد... و چند سال عملا سانتا نیمه جان بود که دوباره احیا شد...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or