توکیوی جن زده! گمانه زنی هایی در مورد عنوان GhostWire Tokyo

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال

1581651645359.png


شینجی میکامی، هیدئو کوجیما نیست و هیچوقت نیز مانند او به سردرگم کردن هواداران معروف نبوده است.پس میتوان از تریلر Ghostwire Tokyo به نکات آشکار و واضحی دست پیدا کرد که در ادامه به چندی از این نتیجه گیری ها خواهیم پرداخت.بسیاری از هواداران دوست داشتند که میکامی همکاری خود با بتزدا را درمورد The Evil Withinدنبال کند، زیرا پایان تقریبا باز The Evil Within که با جمله ای از شخصیت منفی بازی به اتمام رسید برخی سوالات را بی جواب باقی گذاشت. ساخت 2 The Evil Within نیز میکامی را همراه خود داشت،اما به دلیل برخی مشکلات و وقایع حاشیه ای این بار در مقام تهیه کنندگی و نه کارگردانی. البته پایان نسخه دوم شیطان درون نیز سوالاتی را در ذهن بازیکنان ایجاد کرد که بدون جواب ماندند.

جهان The Evil Within به گونه ای طراحی شده که تقریبا هرچیزی میتواند در آن جا شود و قرار بگیرد، از جمله GhostWire Tokyo ! قاعدتا اگر بتزدا به صورت رسمی اعلام می کرد که این بازی دنباله ای بر 2 The Evil Within است با استقبال خوبی مواجه نمی شد،زیرا فروش ضعیف این بازی می توانست عناوین بعدی این فرنچایز را نیز تحت تاثیر قرار دهد.از موضوع اصلی دور نشویم. سوالی که میخواهم بپرسم اینجاست:چه میشود اگر شخص کمانداری که در تریلر GhostWire Tokyo دیدیم ، جوزف اودا یکی از قهرمانان شیطان درون باشد؟! ما هیچوقت از سرنوشت او مطلع نشدیم. چه می شود اگر او به یکی از طبقات زیرین stem سقوط کرده باشد؟!



131752


یکی از دلایل این اتفاق را میتوان اشاره زیاد تریلر GhostWire Tokyo به وجود جهان های موازی دانست. اگر به پوسترهای داخل تریلر دقت کنید میتوانید برخی مفاهیم مربوط به جهان های موازی را ببینید که گویا در سال ۲۰۲۰ جریان دارد،البته شاید هم تنها پوسترهایی مربوط به تبلیغات یک بند موسیقی باشند!در دوجای دیگر نیز به مفهوم جهان های موازی اشاره میشود،یکی از آنها به نمایش درآمدن تعدادی موجود شبیه به انسان است که لباس هایی عجیب و مانند لباس های سنتی ژاپنی پوشیده اند.شاید این اشخاص همان مسافران درون جهان های موازی باشند!


131756


جای دیگری که به جهان های موازی اشاره میشود دروازه ای است که در تریلر میبینیم.این دروازه پورتالی است که به جهان های دیگر راه دارد و میتوان از آن برای سفر بین دنیاها استفاده کرد.در تریلر میبینیم یکی از هیولاهایی که احتمالا از دنیایی دیگر آمده است توسط شخصیت اصلی بازی کشته میشود.
مشخص است که اگر پورتالی باز شده باشد و تهدیدهای خارجی وارد دنیا شده باشند،باید کاری کرد که هرچه سریعتر این دروازه بسته شود. در پایان ویدیو شخصیت اصلی را میبینیم که با آزاد کردن یک نوع انرژی در کنار یکی از این دروازه ها،سعی بر بستن آنها دارد.احتمالا هدف بازی نابود کردن این هیولاها و بازگرداندن نظم به شهر است.یکی دیگر از دلایل اصلی وجود این دروازه ها و پورتال ها،ناپدید شدن مردم است. نکته ای که در تریلر نیز به آن توجه خاصی شده است.


131757

پدیده ی ناپدید شدن مردم را میتوان از ابعاد مختلفی بررسی کرد.شاید کسی این اتفاق را به سریال leftovers شبیه بداند، اما به نظر میرسد چنین اتفاقاتی بیشتر به بشکن زدن های تانوس در avengers اشاره دارد. در avengers نیز پس از ناپدید شدن مردم شخصیت هاوکی که تیر و کمان نیز دارد در توکیو مشغول به فعالیت بود!!!اما به نظر نمی آید که قدرتی والا یا شخصیتی همانند تانوس در بازی وجود داشته باشد.زیرا می‌توانیم در صحنه ای از تریلر ببینیم که شخصی در حال کشتن انسانی با اشاره کردن انگشتانش به سمت اوست.شاید این موجودات مثل فرازمینی هایی که در سریال doctor who دیدیم باشند. موجوداتی که سالیان درازی میان انسان ها بوده اند ، اما کسی از وجود آنان باخبر نبوده است.


131758

در صحنه ای دیگر از ویدیو میتوانید شخصی را ببینید که ماسکی با طراحی سنتی ژاپنی به صورت دارد که احتمالا شخصیت منفی بازی نیز باشد.اما به دلایلی نامشخص یکی از شاخ های او شکسته شده و از یکی از چشمان او نیز خون میچکد.پشت سر او نیز می توانید انسان هایی را ببینید که در هوا معلق مانده اند.در پایان نیز اشاره ای به تاریخ عرضه این بازی میکنیم.با توجه به پوستری که در تریلر وجود دارد شاید GhostwireTokyo در ۱۶ جولای ۲۰۲۰ عرضه شود.البته این ها فقط حدس و گمان است.با این حال میکامی با سری The Evil Within داستانی عمیق و چندبعدی همراه با نمادگرایی را ارائه داد.

 
آخرین ویرایش:
اقا بعد از جدایی کارگردان بازی الان خوده پدر سکان هدایت رو دست گرفته یا بازم در مقام تهیه کنندگی هست؟
این جمله هم جالب بود
"شینجی میکامی، هیدئو کوجیما نیست و هیچوقت نیز مانند او به سردرگم کردن هواداران معروف نبوده است "
حیف نیست اسم پدر کنار اون خودنمای بی خاصیت بیاد
یکی از اونایی که اصلا باهاش هیچوقت حال نمیکنم کوجیما بوده
 
اقا بعد از جدایی کارگردان بازی الان خوده پدر سکان هدایت رو دست گرفته یا بازم در مقام تهیه کنندگی هست؟
این جمله هم جالب بود
"شینجی میکامی، هیدئو کوجیما نیست و هیچوقت نیز مانند او به سردرگم کردن هواداران معروف نبوده است "
حیف نیست اسم پدر کنار اون خودنمای بی خاصیت بیاد
یکی از اونایی که اصلا باهاش هیچوقت حال نمیکنم کوجیما بوده

مشخص نیست اما احتمالش هست.کلا میکامی قرار بود یک فرصت به ناکامورا بده که با این پروژه داد.البته قرار بود ناکامورا ایول ویتین 2 را بسازه که فرصت به جان جوهاناس رسید.به نظر میرسد دیگه وقت فعالیت های بیشتر خودش هست

چون همون اول هم گفت من نقشم در زمان های مختلف تغییر میکنه و اینطور نیست که کلا کارگردانی نکنم

کلا میکامی کارگردانی هم نکنه تاثیر شگرفش را میگذاره.حالا تو طراحی مراحل یا مکانیزم های گیم پلی باشه یا اتمسفر یا خلق شخصیت
 
سردرگم کردن هواداران! شما بشین حداقل دث استرندینگ رو که به اصطلاح خیلی هوادارا رو سردرگم کرد بازی کن بعد این رو بگو
هیچ سردرگم کردنی درکار نبود اتفاقا! از اول قشنگم نشون داد چی میخواد بسازه ولی تا آخر کسی باورش نشد بازی اصلی همون باشه. چون تا حالا چنین بازی ای نداشتیم این شکلی با این اتمسفر که مثلا طرف تو ساحل با نهنگای مرده بیدار شه و...

برای میکامی سنپای آرزوی موفقیت دارم
امیدوارم تبدیل به نماد جبهه ضد کوجیما نشه این بازیساز بزرگ تو بازیسنتر
برای خیلیا مثل من کوجیما و میکامی و ساکاگوچی و ساکورایی و ... همه تو یه کشتین.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: ARTHUR WESKER
سردرگم کردن هواداران! شما بشین حداقل دث استرندینگ رو که به اصطلاح خیلی هوادارا رو سردرگم کرد بازی کن بعد این رو بگو
هیچ سردرگم کردنی درکار نبود اتفاقا! از اول قشنگم نشون داد چی میخواد بسازه ولی تا آخر کسی باورش نشد بازی اصلی همون باشه. چون تا حالا چنین بازی ای نداشتیم این شکلی با این اتمسفر که مثلا طرف تو ساحل با نهنگای مرده بیدار شه و...

برای میکامی سنپای آرزوی موفقیت دارم
امیدوارم تبدیل به نماد جبهه ضد کوجیما نشه این بازیساز بزرگ تو بازیسنتر
برای خیلیا مثل من کوجیما و میکامی و ساکاگوچی و ساکورایی و ... همه تو یه کشتین.

البته نویسنده مقاله را من نفهمیدم چرا اینطور متن را شروع کرده!منظورت از شما هم احتمالا ان باشه نه من!چون من مترجم بودم!:D

نه بابا چه نمادی! کوجیما و میکامی خیلی با هم رفیق هستند:-c


میکامی و کوجیما در مورد بازی های ترسناک گفتگو می کنند


سپس میکامی به صحبت های کوجیما اضافه کرد:

اما اگر اطلاعاتی بیش از اندازه وجود داشته باشد، حتی اگر اتمسفر بازی هم ترسناک باشد، مخاطب نمی داند کجا تمرکز داشته باشد. یک صندلی ساده در یک اتاق سفید به مراتب می تواند ترسناک تر باشد.

سپس از هردو خواسته شد که نظرشان را در مورد یکدیگر بیان کنند، ابتدا میکامی:

آقای کوجیما معرف و نماینده ژاپن است، من واقعا اون رو تحسین می کنم.

کوجیما نیز به همان اندازه به تعریف میکامی پرداخت:

ما هر دو پیرمرد های زود رنجی هستیم. (با خنده)
آقای میکامی شخصی است که برای ساخت بازی که مد نظرش است با تمام وجود مبارزه می کند، من اعتقاد دارم او یکی از معدود بازیسازان ‘واقعی’ ژاپن است.
 
نظریه جالبیه و امیدوارم این بازی به اویل ویداین مربوط باشه
و خیلی خوب میشد کارگردان بازی همون میکامی میشد
میکامی بعد از اویل ویدین یک دیگه انگار بازنشت شده و خبری ازش نیست
 
  • Like
Reactions: residen
مرسی از مقاله بهزاد
امیدوارم اطلاعات بیشتری از بازی منتشر بشه
بخصوص گیمپلی بازی
این بحث کوجیما و میکامی دیگه خیلی لوس شده بنظرم
خدایی بازیشونم به هم هیچ ربطی نداره :D
 
  • Like
Reactions: ARTHUR WESKER
اقا بعد از جدایی کارگردان بازی الان خوده پدر سکان هدایت رو دست گرفته یا بازم در مقام تهیه کنندگی هست؟
این جمله هم جالب بود
"شینجی میکامی، هیدئو کوجیما نیست و هیچوقت نیز مانند او به سردرگم کردن هواداران معروف نبوده است "
حیف نیست اسم پدر کنار اون خودنمای بی خاصیت بیاد
یکی از اونایی که اصلا باهاش هیچوقت حال نمیکنم کوجیما بوده
درسته یجورایی ... اما من کاری به رفتار و عادت های کوجیما ندارم
فقط شاهکاری که ساخته یعنی متال گیر سالید 5 رو خیلی دوس دارم
این گیم خیلی خفنه و گفته میشه 7 سال داشته روش کار میکرده
اگه تجربه نکردی حتما تجربه کن قشنگ چند ماه یک گیم سرگرمت میکنه
 
عالییی مثل همیشه
منم مثل تو خیلی منتظرم که گیم جدید استاد شینجی میکامی عرضه بشه
مطمئنم یه شاهکار دیگه قراره ببینیم با کلی معما و داستان های جالب 😍👌👌
مرسی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or