توضیحات Gabe Newell درباره علل عرضه نشدن دنباله های متعدد از Half-Life

A.R.A.$.H

کاربر سایت
13501819090487041007.jpg


شرکت Valve از عرضه دنباله های فراوان برای بازی Half-Life خودداری می کند اما دلیل آن چیست؟ آقای Gabe Newell به عنوان یکی از موسسین Valve در مصاحبه با Washington Post پیرامون این موضوع گفته اند:
هنگام آغاز کار، شرکت ما صرفا عناوین تک نفره را خلق می کرد و با ساخت Half-Life پشت سر Half-Life می توانست موفقیت های بزرگی را کسب کند.
آقای Newell معتقند که پیشروی با بازی های چند نفره مانند Dota 2 و پلتفرم Steam با آمار ثبت نام 65 میلیون نفر، ایده بی نظیری بوده است. طی مصاحبه فوق، چندین بار به سازماندهی منحصر به فرد Valve اشاره شده است. اینکه در این سازمان پست و مقام ثابت و رسمی وجود ندارد همچنین تعطیلات یا بیمار شدن کارمندان محاصبه نمی شود. آقای Newell معتقند که چنین ساختاری سودمند است و باعث نمی شود نام فردی فقط به یک چیز گره بخورد. ایشان در ادامه گفته اند:
اگر کسی مدیریت گروه X را بر عهده بگیرید، اعضای آن گروه در صورت نداشتن اشتراک عقیده، در سری بعدی بازی ها مقاومت خواهند کرد. شما می خواهید به آنها یاد آوری کنید که بهای خوب بودن در طراحی مراحل Half-Life نسبت به تفکر درباره ساخت تجربه های اجتماعی و چند نفره برابر نیست. طوری شما با آنها رفتار کرده اید که فکر می کنند بایستی یک سازمان خاص با عناوین ثابت داشته باشند، در حالی که کلید موفقیت در دنبال کردن مسیر علاقه مشتریان است.
ایشان معتقند که کارمندان Valve بایستی از انعطاف پذیری بالایی در روش های ساخت بازی و دیگر مسائل این صنعت داشته باشند. آقای Newell در آخر گفته اند:
اگر شما به احتیاجات یک موضوع مانند هنر در بازی ها، از یک نسل تا نسل دیگر توجه کنید، می بیند که دچار تغییرات اساسی می شود. شما به افراد وفقپذیر و سازگار نیاز دارید زیرا چیزی که شما را به برترین در دنیا و در یک نسل تبدیل می کند این است که در نسل بعد کاملا بدردنخور باشید. با این اوصاف تخصص گرایی از دشمنان آینده است. قبل از ورود به تجارتی که دائما در حال تغییر است بایستی فکر کنیم تا از نهادینه کردن روش هایی که نمیدانیم به چه شکل در آینده تغییر می کنند جلوگیری شود.
نظر شما درباره چنین ساختاری چیست؟
Gamespot
 
بهترین کار اینه که این Gabe بره بمیره تا ما هم مسیر مشخصی رو از این به بعد طی کنیم ... من که قید این بازی رو زدم! امسال 10 سال میشه که از HL2 میگذره، مردیکه با این هیکلش کارش شده انگولک دادن طرفداراش :|
 
واقعا حرف قشنگی زد! خود valve سمبل این حرفه:
زیرا چیزی که شما را به برترین در دنیا و در یک نسل تبدیل می کند این است که در نسل بعد کاملا بدردنخور باشید
همیشه بازی هاش یه نسل جلوتر بود
 
مفهوم کلی خیر اینه که گیب گفته میتونستیم بعد از موفقیت نسخه اول، هر سال یه half life بسازیم ولی خواستیم دست به کارهای دیگه بزنیم. مثلا ساخت بازیهای مولتی پلیر.

ما بقی هم blah blah blah
 
واقعا متوجه نشدین !!!

داره زیر پوستی میگه هالف لایف 3ساخته شده بود ولی اون چیزی نبود که من میخواستم ( یادتونه که گفته شده بود بازی تو مراحل ساخت بوده ولی بعدش پروژه ساخت بازی متوقف شد ) !!! بازی بیشتر به جو بازی های مولتی شبیه شده بود تا یک بازی هالف لایف ناب و بی نظیر .

داره میگه طراحی و ساخت یک بازی سینگل خیلی خیلی با یک بازی مولتی فرق داره و کلا دو چیز متفاوت هستن . و کارمندای شرکتش بازی هالف لایف 3 رو با یه بازی مولتی اشتباه گرفته بودن . و همچنین داره میگه باید به علاقه مندی گیمر ها و خواستشون از یه بازی خیلی اهمیت داد .

داره میگه دیدم بازی بد بود ریختمش دور و تا کار کنان شرکت یک ایده ، یک انقلابی به وجود نیارن بازی هالف لایف به بازار نمیاد .

از دید من Gabe خیلی خیلی خیلی روی بازی هالف لایف 3 سخت گیر هستش و اصلا نمیخواد یه بازی به بازار بده که فقط ازش تعریف و تمجید بشه میخواد یه بازی به بازار بده که مثل شماره 2 این بازی انقلابی در صنعت گیم به وجود بیاره .

کلا خیلی ها این جا سن زیادی ندارن و زیاد هم از شماره 2 این بازی اطلاعات خاصی درباره ساخت شماره 2 این بازی ندارن . زمانی که داشت هالف لایف 2 ساخته میشد یکی از طولانی ترین پروژهای ساخت یک بازی رو اون زمان در اختیار داشت که اون زمان در صنعت گیم این موضوع خیلی بی سابقه بود و بازی چندین و چند بار از نو طراحی و ساخته شد تا در آخر به یک شاهکار بی نظیر تبدیل شد که به نوعی عنوان بهترین بازی قرن رو یدک میکشه و چنین افتخاری واقعا کار رو برای سازندگان این بازی برای شماره های بعدی سخت و سخت تر میکنه .
 
آخرین ویرایش:
من کلا بیخیال نسخه بعدی شدم ، دلم میخواد هی برم باز اول بازیش کنم ، میچسبه اما کلا حوصله بازی نیست :|
ضمنا فعلا دوتا 2 و آیتم هاش حسابی کاربران والو رو سرگرم کرده ، خداییش خوبم درآمد دارن ازش :دی همین خودش باعث بی انگیزگی که اون کارکنان خوب مغزشون رو بکار نندازن و یک ایده ناب برای هاف لایف بعدی بدن . :| :دی
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or