گزارش توسعه‌دهنده سابق بتسدا: از دلایل شکست بازی Starfield می‌گوید

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
1000012377.jpg

نیت پرکی‌پایل، توسعه‌دهنده سابق Skyrim و Starfield، در مصاحبه‌ای جدید به دلایل از دست رفتن جادوی بتسدا در Starfield پرداخته است. او می‌گوید که یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌ها میان Skyrim و Starfield، کاهش آزادی خلاقانه توسعه‌دهندگان است. پرکی‌پایل در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی (GDC) توضیح داد که در دوران ساخت Skyrim، تیم توسعه آزادی زیادی برای آزمایش و خلق محتوا داشتند و بسیاری از بخش‌های معروف بازی، مانند منطقه Blackreach، به‌طور غیررسمی و بدون برنامه‌ریزی قبلی به بازی اضافه شدند.

اما در Starfield، این آزادی به‌شدت محدود شده است. طبق گفته پرکی‌پایل، در حال حاضر هر تغییر و افزودنی به بازی باید از جلسات متعدد و تصمیم‌گیری‌های گروهی عبور کند، که باعث کندی روند توسعه و کاهش خلاقیت شده است. او همچنین به این موضوع اشاره کرد که با افزایش تعداد اعضای تیم از ۱۰۰ نفر در زمان Skyrim به ۵۰۰ نفر در زمان Starfield، کنترل خلاقیت و آزادی عمل به مشکل برخورده است. در چنین شرایطی، تغییرات کوچک هم می‌تواند به هرج‌ومرج منجر شود.

این تغییرات در روند توسعه، به گفته پرکی‌پایل، یکی از دلایل اصلی طولانی شدن روند ساخت The Elder Scrolls VI نیز به شمار می‌رود. او همچنین اشاره کرد که در دوران Skyrim، تیم می‌توانست به راحتی ایده‌ها و محتواهای جدید را آزمایش کند، در حالی که اکنون این امکان محدود شده است.​
 
عمده مشکل استارفیلد از دید من عدم به روز بودن تکنولوژی های گرافیکی این شرکت هست.

۱) مشکلات لودینگ مشکل اصلی این بازی و به طور کلی بتزدا هست. لودینگ های زیاد حوصله بازیکنان رو سر میبره. تأکید بر وجود سیستم No Man's Sky واقعا یه تصمیم بیخود و صرفاً مارکتینگ بود و با توجه به پیشینه تاد هاوارد، میشه حدس زد با اجبار این شخص تو بازی گنجانده شده. وقتی تکنولوژی لازم رو نداشته باشی و سراغ همچین چیزی بری میشه برداشتن لقمه بزرگتر از دهان. تاد هاوارد باید بفهمه که دیگه سال 2011 نیست و بازی طولانی صرفاً نشون دهنده ارزش و یا کیفیت یک بازی هم نخواهد بود.

۲) سیستم تعاملی؛ NPC های این بازی چیزی جز یه مشت صفر و یک نیستند‌. هیچ احساسی بروز نمیدند. حرف زدن مصنوعی، راه رفتن مصنوعی حتی پلک زدن هم مصنوعی. این رو میشه تو شخصیت های اصلی بازی هم پیدا کرد.

همه این‌ها مانع از این میشن که بازیکن در دنیای بازی قوطه ور بشه. شاید برای کسی این چیزها مهم نباشه و لذت خودش رو از این بازی ببره ولی از نظر من میشه صرفاً با به روز بودن در نبود خلاقیت یه اثر قابل قبول عرضه کرد. چیزی که حداقل سایبر پانک داشت.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or