تنها نیمه ابتدایی Final Fantasy XV دنیای باز خواهد بود

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
l_57bede6494ec2_thumb.jpg

در طول مصاحبه‌ای با سایت «فامیتسو»، کارگردان بازی «فینال فنتزی ۱۵» آقای «هاجیمه تاباتا»، به سوالاتی پیرامون این عنوان نقش آفرینی جواب داده و کمی در مورد آنکه چگونه این عنوان یک بازی کاملا Open World (دنیای باز) نخواهد بود، سخن گفت. در ادامه با بازی‌سنتر همراه باشید.

«فامیتسو» موقعیت آن را داشت که تا چپتر سوم این عنوان را تجربه کرده و از آقای «تاباتا» پرسید که (تا به اینجا) چه مقدار از تمام بازی را انجام داده‌اند. آقای «تاباتا» این سوال را چنین جواب دادند.

«فکر کنم (سه چپتر ابتدایی) نزدیک ۱۵٪ بازی را پوشش می‌دهند. چپترهای بازی از ۰ تا ۱۵ هستند.»

با در نظر گرفتن میزان بسیار زیاد محتویاتی که در سه چپتر ابتدایی این عنوان مشاهده کردند، «فامیتسو» این سوال را مطرح می‌کند که آیا از ابتدا تا چپتر انتهای بازی به همین صورت خواهد بود یا نه. آقای «تاباتا» سخنان زیر را در جواب سوال مطرح شده، بیان می‌کنند.
«ساختمان کلی عنوان «فینال فنتزی ۱۵» شامل هر دو بخش دنیای باز و بخش‌های خطی خواهد بود. نیمه ابتدایی این عنوان به صورت دنیای باز بوده در صورتی که داستان در نیمه دوم مسیری خطی را در پیش می‌گیرد. به این ترتیب، شما با جمع و جور شدن داستان از (طراحی) دنیای باز خسته نشده، پس ما آن را جوری طراحی کردیم که شما بتوانید همانند یک «فینال فنتزی» سنتی نیز آن را بازی کرده و جلو ببرید. اگر شما نیمه ابتدایی و تنها بخش اصلی نیمه دوم را بازی کنید، به نظرم مدت زمان تخمین زده شده (برای اتمام بازی) نزدیک به ۴۰-۵۰ ساعت خواهد بود.»

«فینال فنتزی ۱۵» قرار است ۲۹ نوامبر به صورت جهانی بر روی PS4 و Xbox One عرضه شود.

لینک منبع
 
کلا از اون قسمتی که تاباتا به تیم اضافه شد،بازی خطی شده:D
یا برعکس از وقتی که اضافه شده،بخاطر کمبود وقت فقط رسیدن اون قسمت اولیه رو جهان باز بسازن.(:|
شما طرفدار کدوم نظر هستید؟
 
والا کار اینا بر عکس عالم و ادمه ... همه اول بازیشون برای اینکه داستان شکل بگیره خطیه ... بعد که میره تا اخر داستان و مپ گسترده میشه ..اوپن ورلد میشه ... و کیم پلی خودش رو نشون میده ... بعد اینا ...
برید یه کم با اون ماشینه دور دور کنید تا بعد بریم سر داستان
 
  • Like
Reactions: Cloud Strife
یک زمانی بازی می کردیم هرچی می رفتم جلوتر مپ باز می شد بازی بزرگتر می شد، آخرای بازی کل مپ رو می چرخیدیم
الان بر عکس شده، اگه بخوای مپ گردی کنی نباید بازی رو پیش ببری :|

این XV رو نباید می ساختن، Versus هم کنسل شد باز باید این نسخه رو می چسبوندن به همون XIII، هرچی آزمایش می خواستن بکنن سر همون می کردن بعدا می رفتن سراغ نسخه جدید
 
خوبه دیگه رفته رفته از همه چی بازی میزنن
داداش تجربه نشون داده محتویات بازی های خطی به مراتب از این اوپن ورد های چرتی که داره میاد بیشتره ، یه مشت درخت و کوه رندوم تو یه منطقه چیدن نشد که اوپن ورد...
....
دمو رو تست کردم گرافیک و گیم پلی عالی بود ولی افت فریم اذیت میکرد امیدوارم حل بشه :)
 
داداش تجربه نشون داده محتویات بازی های خطی به مراتب از این اوپن ورد های چرتی که داره میاد بیشتره ، یه مشت درخت و کوه رندوم تو یه منطقه چیدن نشد که اوپن ورد...
....
دمو رو تست کردم گرافیک و گیم پلی عالی بود ولی افت فریم اذیت میکرد امیدوارم حل بشه :)

هیسسسسس

الان فقط باید به بازی گیر بدی همین :D

اینا کسایی هستن که حرف هیچ کسی که بازی رو تو گیمزکام انجام دادن رو قبول ندارن :D کسایی هستن که حرف منتقدای سایتا و مجلات معتبر رو که بعد بازی کردن گفتن رو قبول ندارن. این همه جایزه ای که بازی میگیره رو قبول ندارن و فقط تخیلات خودشون درباره بازی رو قبول دارن :D
 
هیسسسسس

الان فقط باید به بازی گیر بدی همین :D

اینا کسایی هستن که حرف هیچ کسی که بازی رو تو گیمزکام انجام دادن رو قبول ندارن :D کسایی هستن که حرف منتقدای سایتا و مجلات معتبر رو که بعد بازی کردن گفتن رو قبول ندارن. این همه جایزه ای که بازی میگیره رو قبول ندارن و فقط تخیلات خودشون درباره بازی رو قبول دارن :D
دقیقا! آخه کی شده که منتقدا یا کسایی که یه بازی رو تست کردن از روی هایپ، الکی ازش تعریف کنند بعد بازی بد از آب در بیاد.....
lyx3jflfopi3fxrjsth0.jpg

من خودم با این خطی بودن نیمه دوم بازی موافقم چون همونطوری که بچه‌ها گفتن به نظرم بازی خطی پتانسیل بیشتری برای داستان پردازی مناسب داره :D ولی خب فرشاد اگه این جریانات NMS یه چیزی رو بهمون ثابت کرده باشه اینه که فریب هایپ پیشنمایش‌ها رو نخوریم :D حداقل نه وقتی که یه سری از مشکلات بازی رو به چشم دیدیم و توی دمو تجربه کردیم.
 
آخرین ویرایش:
دقیقا! آخه کی شده که منتقدا یا کسایی که یه بازی رو تست کردن از روی هایپ، الکی ازش تعریف کنند بعد بازی بد از آب در بیاد.....
lyx3jflfopi3fxrjsth0.jpg

من خودم با این خطی بودن نیمه دوم بازی موافقم چون همونطوری که بچه‌ها گفتن به نظرم بازی خطی پتانسیل بیشتری برای داستان پردازی مناسب داره :D ولی خب فرشاد اگه این جریانات NMS یه چیزی رو بهمون ثابت کرده باشه اینه که فریب هایپ پیشنمایش‌ها رو نخوریم :D حداقل نه وقتی که یه سری از مشکلات بازی رو به چشم دیدیم و توی دمو تجربه کردیم.
جریانات نو منز اسکای برای هیچ بازی دیگه ای پیش نمیاد... واقعاً هایپ پوچ و الکی بود هیچ کسم به موفقیتش امید نداشت :/
من یه چیزی رو متوجه نشدم... نیمه دوم بازی کاملاً خطیه؟! یا خطی تره نسبت به نیمه اول؟! ولی خوبه خسته کننده نمیشه و بار روایی داستان رو بیشتر میکنه :D
 
جریانات نو منز اسکای برای هیچ بازی دیگه ای پیش نمیاد... واقعاً هایپ پوچ و الکی بود هیچ کسم به موفقیتش امید نداشت :/
من یه چیزی رو متوجه نشدم... نیمه دوم بازی کاملاً خطیه؟! یا خطی تره نسبت به نیمه اول؟! ولی خوبه خسته کننده نمیشه و بار روایی داستان رو بیشتر میکنه :D
نسبت به نیمه اول خطی تره.
 
  • Like
Reactions: KingAmir
جریانات نو منز اسکای برای هیچ بازی دیگه ای پیش نمیاد... واقعاً هایپ پوچ و الکی بود هیچ کسم به موفقیتش امید نداشت :/
من یه چیزی رو متوجه نشدم... نیمه دوم بازی کاملاً خطیه؟! یا خطی تره نسبت به نیمه اول؟! ولی خوبه خسته کننده نمیشه و بار روایی داستان رو بیشتر میکنه :D
از همین بازی های اخیر مثال می زنم:
Starwars Battlefront
 
دقیقا! آخه کی شده که منتقدا یا کسایی که یه بازی رو تست کردن از روی هایپ، الکی ازش تعریف کنند بعد بازی بد از آب در بیاد.....
lyx3jflfopi3fxrjsth0.jpg

من خودم با این خطی بودن نیمه دوم بازی موافقم چون همونطوری که بچه‌ها گفتن به نظرم بازی خطی پتانسیل بیشتری برای داستان پردازی مناسب داره :D ولی خب فرشاد اگه این جریانات NMS یه چیزی رو بهمون ثابت کرده باشه اینه که فریب هایپ پیشنمایش‌ها رو نخوریم :D حداقل نه وقتی که یه سری از مشکلات بازی رو به چشم دیدیم و توی دمو تجربه کردیم.

مرد مومن اون بازی که تو اسپویلر گذاشتی بازیه که منتقدا بازی نکرده بودنش درست و حسابی و فقط با تخیلات سازنده ها تصمیم میگرفتن و سازنده ها هم تو خالی بندی کم نمیزاشتن

منتقدا و مردم تو گیمزکام 3 چپتر اول بازی رو انجام دادن خیلییی فرق داره این موقعیت ها. هیچ کسی هم ندیدم به غیر از گرافیک بازی به چیز دیگه ای گیر بده و از همه چیزای دیگه غیر گرافیک همه خوششون اومده و وقتی میگم خوششون اومده بود یعنی بازی کردن و خوششون اومده بود و با چرت و پرتای سازنده ها تصمیم نگرفتن

خیلی فرق داره که یه بازی رو خود مردم انجام بدن و ازش خوششون بیاد و یه بازی رو سازنده ها فقط هایپ بدن و کسی بازی نکنه :D
 
  • Like
Reactions: KingAmir
الان بزرگترین بازی حاضر SE با یه بازی ایندی داغون که سازنده هاش خالی بند بودن مقایسه شد آخه چی بهت بگم علی؟ :D

این جَو منفی بازی تو اینجا خیلی بده

تو جایی مثل گف وقتی ملت جَو منفی میدن خیلیا هستن که میان ملت رو قانع میکنن و نشون میدن که الکی دارن گیر میدن و کارشون اشتباهه ولی ماشالله اینجا تنها کسی که این وظیفه سنگین رو داره منم ولی از طرفی چون میبینم 99درصد بچه های اینجا خودشون پیغمبرن و اشتباه نمیکنن (خودشون فکر میکنن) دیگه چیکار کنم؟ :D یه سری پایه ثابت گیر دادن به بازی هم داریم تو فروم :D
 
  • Like
Reactions: xbla69
مرد مومن اون بازی که تو اسپویلر گذاشتی بازیه که منتقدا بازی نکرده بودنش درست و حسابی و فقط با تخیلات سازنده ها تصمیم میگرفتن و سازنده ها هم تو خالی بندی کم نمیزاشتن

منتقدا و مردم تو گیمزکام 3 چپتر اول بازی رو انجام دادن خیلییی فرق داره این موقعیت ها. هیچ کسی هم ندیدم به غیر از گرافیک بازی به چیز دیگه ای گیر بده و از همه چیزای دیگه غیر گرافیک همه خوششون اومده و وقتی میگم خوششون اومده بود یعنی بازی کردن و خوششون اومده بود و با چرت و پرتای سازنده ها تصمیم نگرفتن

خیلی فرق داره که یه بازی رو خود مردم انجام بدن و ازش خوششون بیاد و یه بازی رو سازنده ها فقط هایپ بدن و کسی بازی نکنه :D
فرشاد NMS هم پیشنمایش داشت که منتقدا بازیش کرده بودن و بعدش کلی هایپ براش انجام دادن، (اون ۵۰-۶۰ تا جایزه‌ای که توی E3 برد و براشون نامزد شد دقیقا برای همین بود که منتقدا تونستن بازیش کنند) توی نمایشگاه‌ها هم Build قابل بازی داشته و از اون طرف هم هایپ از طرف هوادارا بهش اضافه شد ولی خب دیدیم نتیجه نهایی چی از آب در اومد.

البته قبول دارم شرایط NMS و FFXV خیلی با هم فرق داره و اینجا XV کار یه سازنده بزرگ و با تجربه‌ است و مثلا خیلی از مسائلش مثل گیم‌پلی کلی بازی قابل تست بوده و دیگه خالی بندی نیست و نمیتونه شرایط NMS براش تکرار بشه ولی خب در کل منظورم این بود که به صرف اینکه پیشنمایشا از بازی تعریف می‌کنند نمیشه دیگه گفت هیچ رقمه امکان نداره بازی خراب کنه یا کیفیتش ۱۰۰٪ تضمین شده است. وگرنه همونجوری که گفتم خودمم با این تغییر موافقم و به نظرم میتونه به داستان پردازی بازی کمک کنه :D

پ.ن: آها در مورد اینکه ملت تستش کردن و بعد در موردش نظر دادن، خب مرد حسابی این نگرانی‌های من در مورد بازی هم بعد از تست دموی پلاتینیوم شروع شد دیگه :|:D اون چیزی که توی دمو دیدم خیلی خیلی جای کار داشت برای همین نگران اینم که محصول نهایی اونی نشه که انتظارش رو داریم. وگرنه تا قبل از اینکه خودم بازیش کنم مثل یه بچه خوب (:D) یه گوشه نشسته و منتظر عرضه بازی بودم و اگه پستی هم می‌دادم اکثرا از روی هایپ و جهت تعریف از بازی بود :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or