تمامی اخبار و شایعات پیرامون GoldenEye 007 Reamastered

Ali.jangi

کاربر سایت
Apr 12, 2021
1,563
1.png

سازنده: ؟ (احتمالا Rare)
ناشر: Xbox Game Studio’s? , Nintendo? یا Eon?
سبک: شوتر اول شخص
پلتفرم: TBA
تاریخ عرضه: TBA (احتمالا بزودی)​

روزی روزگاری در صنعت بازی های ویدیویی, دسته ای از محصولات وجود داشتند که در طول زمان به دست فراموشی سپرده شده و از صحنه روزگار محو شدند, عناوینی که به صورت قراردادی از روی فرانچایزهای بزرگ فیلم, سریال, کمیک و یا کارتون, راهشان را به دنیای بازی های ویدیویی باز میکردند.

و البته, این عناوین Licensed Games نام داشتند.
اما چرا؟, چرا بازی های لایسنس شده در طی ده سال اخیر به صورت کامل از بین رفتند؟
جواب به این سوال بسیار ساده است, اگر شما تجربه ای از این عناوین داشته باشید, و یا حتی اگر تنها به نام آنها دقت کرده و از فلسفه پشت ساخته شدنشان درکی داشته باشید, به راحتی میتوانید بگویید که آنها بازی های خوبی نبودند

چرا که اکثریتشان توسط کمپانی هایی ساخته شده بودند که اهمیتی به کیفیت نداده, و تنها بخاطر محبوبیت آن فیلم یا سریال, به دنبال سودی سریع بودند, چیزی که بهش Cash Grab هم گفته میشود.

خیلی از این بازی ها در مدت زمانی بشدت محدود و با بودجه ای بسیار کم ساخته میشدند, تا خودشان را به زمان اکران فیلم ها برسانند و سود را تا حد ممکن بالا ببرند.
و خیلی ها شامل این محدودیت ها نشده و درست مانند عناوین کم کیفیت عادی, دچار مشکلات مدیریت, بودجه و یا تجربه کم میشدند.



ما میدانیم که بیشتر بازی های لایسنس شده افتضاح بوده اند, ولی آیا بازی های خوب و باکیفیت نیز در بین آنها پیدا میشد؟

بله, با اهمیت بخشیدن بسیاری از ناشرین بزرگ صنعت بازی و یا حتی صاحبان آن فرانچایز لایسنس شده, ما شاهد بازی های خوب و باکیفیتی در بین عناوین لایسنس شده بوده ایم که البته تعدادشان از بازی های بی کیفیت بسیار کمتر بود.

اما سوال اصلی اینجاست که آیا عنوان نوآورانه ای در بین بازی های لایسنس شده وجود داشت, که انقلابی در یک ژانر از بازی ها و یا تمام صنعت بازی ایجاد کرده باشد؟

بله, در واقع دو عنوان وجود دارد که البته ما درباره بزرگترینش صحبت میکنیم.

عنوانی "طلایی" در سبک First Person Shooter , ساخته شده توسط توسعه دهنده ای "کمیاب" برای کنسول افسانه ای Nintendo 64 که قلب میلیون ها پلیر را در سال 1997 بدست آورد.

این عنوان چیزی نبود جز شاهکار ماندگار Rare Ware , Movie Tie inی به نام GoldenEye 007.

با اینکه GoldenEye با نقش آفرینی هنرپیشه Pierce Brosnan فیلمی بزرگ و افسانه ای است, اما امروزه وقتی که نام گلدن آی به میان می آید, چیزی که اول به ذهن اکثر مردم میرسد, بازی فوق العاده ای است که براساس آن ساخته شده است.

حقیقتا Rare با گلدن آی 007 , نه تنها نفرین بازی های لایسنس شده را شکست, و نه تنها انقلابی در سبک شوتر اول شخص و صنعت بازی ایجاد کرد

بلکه با ساخت کنترل هایی روان, این سبک را برای اولین بار به صورت حرفه ای به کنسول های بازی منتقل کرد, که تا آن زمان به خوبی برروی این دستگاه ها کار نکرده و خانه اش پلتفرم های PC بود.

در آن زمان, هیچ شوتر اول شخص و بهتر است بگوییم که هیچ عنوانی از نظر واقع گرایی و Immersion و یا قوطه وری شبیه به گلدن آی نبود, چرا که نه تنها گلدن آی برعکس عناوین فانتزی چون Doom و Quake , در دنیای واقعی قرار داشت

بلکه AI یا هوش مصنوعی قدرتمند, حرکات روان و انیمیشن های موشن کپچر شده دشمنان, که براساس مقصد گلوگه به شلیک پلیر واکنش نشان میداد, گلدن آی را تبدیل به بازی ای پیشرفته و خاص تبدیل میکرد.

و البته فراموش نشود که بخش مولتی پلیر آن, چیزی بود که این عنوان را جاودانه ساخته, و نسلی از پلیرها و دوستی ها را تشکیل داد
شاید هم دشمنی ها!

مدی که سالها بعد, با عرضه Halo 2 تاثیر عظیمش به صورت آنلاین برروی کنسول ها و صنعت بازی های ودیویی مشخص شده که هم چنان پابر جا است.

شاید گلدن آی به خوبی شاهکاری همچون دووم عمر نکرده باشد
اما حقیقتا از زمان خود جلوتر بوده و نشان داد که شوترهای AAA کنسولی و مد های آنلاینشان در آینده ای نزدیک چگونه میتوانند باشند
و البته فراموش نکنیم که دو فرانچایز بزرگ دیگر با نام های Perfect Dark و Time Splitters , همگی ادامه معنوی و میراث گلدن آی هستند.

عنوانی برای تمام دوران, عنوانی که تنها یکبار اتفاق می افتد...

و حال, پس از دو تلاش ناموفق برای برگرداندن این بازی کلاسیک, شایعات زیادی مبنی بر بازگردانده شدن گلدن آی توسط کمپانی مایکروسافت به گوش میرسد.

و هدف مقاله امروز ما:

پوشش و بررسی شایعات.

داستان توسعه و میراث افسانه ای گلدن آی.

و در نهایت انتظارت م از این ریمستر شایعه شده است.

پس Tuxedo و Aston Martinتان را برداشته, و License to Kill خود را فراموش نکنید, چرا که در ادامه داستان جالبی را برای روایت داریم...

Spectre

اخبار و شایعات

2.png
توجه داشته باشید که مایکروسافت, دوبار در بازگرداندن گلدن آی تلاش کرده, اما هربار بخاطر مشکلات قانونی و سیاسی با مالکین سری یعنی EON Production’s و Metro Goldwyn Mayer , Nintendo , Activision و شاید پیرس برازنن شکست خورده و کجبور به کنسل کردن یک ریمستر کامل شده است.

و حال, با این شایعات قوی و شرایط مناسب, ما به صورت کامل احتمال بازگشت بازی را در بخش "داستان توسعه و میراث GoldenEye" توضیح میدهیم.

اکتبر 2021

خبر 1:

گلدن آی به درخواست شخصی از لیست بازی های بن شده کشور آلمان درآمد, و با قرار داشتن پایه فروشگاه نینتندو یعنی eShop , احتمال عرضه دوباره گلدن آی برروی پلتفرم سوییچ وجود دارد.

ژانویه 2022

خبر 2:

لیست اچیومنت های گلدن آی در سرورهای Xbox Live مشاهده شد, که احتمال عرضه نسخه ریمستر کنسل شده ریر برای Xbox 360 را در پلتفرم های جدید اکس باکس زیاد میکند.

فوریه 2022

شایعه 1:

به ادعای جورنالیست وبسایت VentureBeat یعنی جف گراب, بنظر میرسد که مایکروسافت این ریمستر را معرفی خواهد کرد, و گفته های او با منابع وبسایت VGC متابقت دارد.

"فکر میکنم که مایکروسافت آنی است که اول معرفی اش میکند."

او افزود:"فکر میکنم که این بازی به زودی در هفته های آیند عرضه خواهد شد."

و البته این اتفاق نی افتاد, اما دلیل بر این نمی شود که این ریمستر وجود نداشته و معرفی نمیشود, چرا که بنظر میرسد که جنگ کشور اوکراین برنامه ها را بخاطر تم های شوروی در گلدن آی عقب انداخته است.

مارچ 2022

خبر 3:

Danjaq LLC , کمپانی ای که حق تریدمارک شخصیت ها و بسیاری از عوامل فیلم های فرانچایز جیمزباند را در اختیار دارد, در تاریخ 15 مارچ 2022 تریدمارک گلدن آی را به عنوان "نرم افزار بازی ای قابل دانلود" به ثبت رساند.

جولای 2022

شایعه 2: به گفته جف گراب بازی به علت جنگ هنوز معرفی نشده است.
 
آخرین ویرایش:

Ali.jangi

کاربر سایت
Apr 12, 2021
1,563
دیروز سالگرد 25 سالگی بازی بود, عملا بهترین موقع برای معرفیش رو از دست دادن
جف گراب گفته که بازی هنوز بخاطر جنگ معرفی نشده, آقا چه ربطی داره خب Atomic Heart هم تو شوروی هست و اگه تم نظامی مشکل بازیه که MW2 هم نباید عرضه بشه

دست کم یک مستند به اسم GoldenEra از بازی عرضه شده.

 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر