درود.
Digital Foundry هم اولین تحلیلش را از Project Scorpio ارائه داده که خلاصش به این صورته :
نمایی کلی مقایسه چهار کنسول حاضر بر طبق اطلاعات بیرون اومده به صورت زیر هست :

GPU : بسیار سریع تر از Playsation 4 Neo
تقریبا طبق اطلاعات بیرون اومده مشخص هست که سونی برای رسیدن به هدف خود در GPU نئو از AMD Polaris 10 با 36 واحد محاسباتی GCN با کلاک 911 MHZ استفاده خواهد کرد که به صورت مشخص ورژن داون کلاک شده Radeon RX 480 هست.
اما باتوجه به اختلاف قدرت GPU دو کنسول به نظر نمیرسد که کنسول جدید ماکروسافت از AMD Polaris 10 اصلا استفاده کند.یک GPU با 40 واحد محاسباتی GCN نیاز به یک اورکلاک قابل توجه برای رسیدن به توان 6 TF دارد.با توجه به این ما فکر میکنیم که کنسول جدید ماکروسافت از نسخه داون کلاک شده نسل بعدی GPU های AMD تحت عنوان Vega استفاده خواهد کرد.
به نظر می رسد که کنسول جدید ماکروسافت از 60 واحد محاسباتی با کلاک 800 MHz استفاده کند که پیشرفت قابل توجهی نسب به Playsation 4 Neo خواهد داشت. (نسبت به PS4 و One بسیار بیشتر)

حافظه : 12 گیگابایت رم از نوع GDDR5 ?
ماکروسافت همچنین خبر از وجود پهنای حافظه 320 گیگابایت بر ثانیه ای در Scorpio می دهد.این خبر اطلاعات مفیدی را در مورد حافظه کنسول جدید در اختیار می گذارد.به طور مشخص به نظر می رسد که ماکروسافت استفاده از شیوه قبلی یعنی ESRAM را د کنسول جدید کنار بگذارد و روی به شیوه ی استفاده شده توسط سونی یعنی تکنولوژی مورد کاربرد در کارت های گرافیکی PC بکند.اما سوال اینجاست که آیا ماکروسافت از تکنولوژی GDDR5 استفاده خواهد کرد یا تکنولوژی جدید و سریع تر G5X مورد استفاده در Nvidia GTX 1080 ?
برای رسیدن به 320 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند حافظه ماکروسافت می تواند از 8 گیگابایت رم G5X دویست و شصت پنج بیتی (265 Bit) و یا 12 گیگابایت رم GDDR5 سیصد و هشتاد و چهار بیتی (384 Bit) استفاده کند. اما با توجه به رندر نشان داده شده از مادربرد کنسول جدید، 12 چیپ حافظه بر روی آن قابل مشاهده است که این تئوری را تایید میکند که ماکروسافت از نوع فعلی حافظه ها (یعنی 12Gb مموری GDDR5) به جای نوع جدیدتر HBM2 که در GPU های نسل جدید Vega شرکت AMD و نسل بعدی Nvidia استفاده خواهد شد بهره خواهد برد. این امر هم نشان می دهد که Scorpio یک برتری قابل توجه دیگر نسبت به Neo خواهد داشت، نه تنها 100 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند بیشتر بلکه 4 گیگابایت رم بیشتر.
CPU : هشت هسته ، اما با چه مشخصاتی ؟
با توجه به اینکه ماکروسافت اطلاعات چندانی در مورد CPU مورد استفاده شده نداده است می توان حدس زد که CPU کنسول جدید چندان با کنسول فعلی متفاوت نباشد.تنها طبق اطلاعات منتشر شده می توان گفت که Scorpio مشابه Xbox One،PS4,Neo از یک CPU هشت هسته ای استفاده خواهد کرد.
آیا Scorpio توان ارائه قول های داده شده در مورد VR و 4K را دارد ؟
طبق تکنولوژی موجود AMD Radeon می توان گفت که 6TF توان GPU برای رسیدن به تجربه مناسب 4K کافی نیست. AMD R9 390X که توانی در حد 5.9 TF دارد در رسیدن به تجربه 4K/30Fps در PC های مدرن در اکثر عناوین روز عاجز است. با این حال ما میتوانیم فرض کنیم که نسل بعدی معماری GCN مقداری بهبود در بازده به ارمغان آورد.
اما به این نکته هم باید اشاره کرد که سازنده ها شروع به استخراج قدرت بیشتر از داخل PS4 و XBOX One نسبت به PC های هم رده کرده اند، واقعیتی که از دمو E3 عناوینی همچون Gears Of War 4 و Forza Horizon 3 که بر روی سخت افزاری مشابه کارت گرافیکی 80 دلاری AMD R7 360 اجرا می شوند مشخص است.شاید ما واقعا بتوانیم رزولوشن 4K Native را مشاهده نماییم.
اکنون Playsation 4k Neo در چه شرایطی قرار می گیرد؟
این یک تحول عظیم است. بخش اعظمی از موفقیت های PS4 در گرو برتری سخت افزاری آن نسبت به XBOX One همراه با توجه با گیمرهای هاردکور است. برتری سخت افزاری سونی با موج بعدی سخت افزار ها از بین خواهد رفت.ما همین الان می دانیم که کنسول جدید سونی توانایی ارائه رزولوشن واقعی 4k در بازی های پیشرفته روز را نخواهد داشت، چرا که ما اسناد داخلی سونی که حکایت از استراتژی اتخاذ شده سونی مبنی برا استفاده از Upscaling برای رسیدن به تصویر 4k دارند را مشاهده کرده ایم.همچنین ساخت یک ورژن کاملا متفاوت از Neo برای سونی غیر عملی است چرا سیلیکون ها طراحی شده اندو کیت های توسعه به سازنده ها ارسال شده است.رسیدن به سطح Scorpio نیازمند تغییر اساسی در پردازنده های موجود Neo است.
منبع :
Spec Analysis: Xbox Project Scorpio