درود
تو این تاپیک قصد دارم شما را با تعدادی از مشهورترین سازندگان صنعت بازی اشنا کنم
Shinji Mikami
[FONT=&]آیا می دانستید پشت چهره دلهره آور زامبی های بوگندو! در [/FONT]Resident Evil[FONT=&] و پشت قهرمان های خوش تیپ و جذاب [/FONT]Dvil May Cry[FONT=&] یک فرد ژاپنی قرار دارد که از قضا شبیه هیچ کدام از این موجودات هم نیست؟! شینجی میکامی، یکی از بازی سازهای بزرگ ژاپن است که همه بازی بازهای سراسر جهان گذرشان به بازی های او افتاده است و از آن ها لذت برده اند. شینجی میکامی اولین موفقیت بزرگ خود را در سال ۱۹۹۲ با انتشار بازی «علاء الدین» به دست آورد. اما [/FONT]Resident Evil[FONT=&] بزرگ ترین و محبوب ترین اثر این بازی ساز است که خیلی زود به یک بازی همه گیر در دنیا تبدیل شد و برای او شهرت زیادی را به ارمغان آورد. [/FONT]Dvil May Cry[FONT=&] و [/FONT]Viewtiful[FONT=&] از دیگر نقاط برجسته کارنامه هنری شینجی میکامی به حساب می آیند.
[/FONT]
[FONT=&]
Hideo Kojima
[FONT=&]هیدئو کوجیما خالق سری [/FONT]MetalGear[FONT=&] است. کوجیما پس از پیوستن به شرکت بازی سازی کونامی، دردسرهای زیادی کشید تا قابلیت های خود را به مدیران ارشد این استودیوی بازی سازی ثابت کند. کوجیما در سال ۱۹۸۷ با انتشار [/FONT]Metal Gear[FONT=&] هم اسم خود و هم سبک اکشن و مخفی کاری را با نام خود در دنیای بازی جا انداخت. اما انتشار [/FONT]Metal Gear Solid[FONT=&] در سال ۱۹۹۸ بود که کوجیما را به اوج شهرت رساند.[/FONT][FONT=&]
[/FONT]
[/FONT]
Dan and Sam Houser[FONT=&]
[/FONT]
[FONT=&]بازی بسیار محبوب [/FONT]GTA[FONT=&] اثر ماندگار برادران هاوسر است که برایشان شهرت بسیار زیادی را به ارمغان آورد. سن و دن هاوسر، بنیانگذاران راک استار، با خلق سری [/FONT]Grand Theft auto بازی های کامپیوتری را به پدیده ای فراتر از یک سرگرمی محض تبدیل کردند.[/FONT]
[FONT=&]
[/FONT]
Alexey Pajitnov
[FONT=&]الکسی پاژینتف یک برنامه نویس معمولی برنامه های کامپیوتری است و به اندازه هیچ کدام از افراد حاضر در این فهرست به دنیای بازی خدمت نکرده است. اما نوشتن یک بازی ساده توانست او را به شهرت فراوانی برساند، طوری که تنظیم کنندگان فهرست ده بازی ساز برتر نتوانستند از کنار آن به راحتی بگذرند. این بازی چیزی نبود جز «تتریس» حتما تابه حال این بازی را تجربه کرده اید؛ تتریس همان بازی است که در آتاری دستی های قدیمی هم وجود داشت و باید اشکالی که از بالای صفحه به پایین می افتاد را طوری روی هم قرار می دادیم که یک سطر را بدون خانه اضافی به وجود بیاورد تا آن سطر حذف شود. الکسی پاژینتف در سال ۱۹۸۴ این بازی را طراحی کرد. این بازی خیلی زود به یکی از همه گیرترین بازی های تاریخ تبدیل شد.[/FONT]
Sid Meier
[FONT=&]دنیای بازی های استراتژی با نام «سید میر» گره خورده است. میر از همان ابتدا بچه فوق العاده مثبتی بوده و همیشه نمره های خوب می گرفته و پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه میشیگان، یک استودیوی بازی سازی جمع و جور به نام [/FONT]Micro Prose[FONT=&] را تاسیس و مدتی بعد بازی مطرح [/FONT]Civilization[FONT=&] را منتشر کرد. این بازی ساز که دیگر الان سنی از او گذشته است، در سال ۱۹۹۶ یک استودیوی دیگر هم به نام [/FONT]Firaxis Game[FONT=&] تاسیس کرد که بیشتر بازی های بزرگ و محبوب او، محصول این شرکت بوده است. مه یر در سال ۱۹۹۹ پس از شیگرو میاموتو به دومین بازی سازی تبدیل شد که نامش در آکادمی علوم و هنرهای تعاملی آمریکا به ثبت رسید.[/FONT]
[FONT=&]
[/FONT]
آخرین ویرایش: