تقریبا مشهور! - قسمت اول

BEHZAD WESKER

کاربر سایت

درود

تو این تاپیک قصد دارم شما را با تعدادی از مشهورترین سازندگان صنعت بازی اشنا کنم



Shinji Mikami


[FONT=&amp]آیا می دانستید پشت چهره دلهره آور زامبی های بوگندو! در [/FONT]Resident Evil[FONT=&amp] و پشت قهرمان های خوش تیپ و جذاب [/FONT]Dvil May Cry[FONT=&amp] یک فرد ژاپنی قرار دارد که از قضا شبیه هیچ کدام از این موجودات هم نیست؟! شینجی میکامی، یکی از بازی سازهای بزرگ ژاپن است که همه بازی بازهای سراسر جهان گذرشان به بازی های او افتاده است و از آن ها لذت برده اند. شینجی میکامی اولین موفقیت بزرگ خود را در سال ۱۹۹۲ با انتشار بازی «علاء الدین» به دست آورد. اما [/FONT]Resident Evil[FONT=&amp] بزرگ ترین و محبوب ترین اثر این بازی ساز است که خیلی زود به یک بازی همه گیر در دنیا تبدیل شد و برای او شهرت زیادی را به ارمغان آورد. [/FONT]Dvil May Cry[FONT=&amp] و [/FONT]Viewtiful[FONT=&amp] از دیگر نقاط برجسته کارنامه هنری شینجی میکامی به حساب می آیند.

[/FONT]
[FONT=&amp]
Hideo Kojima

[FONT=&amp]هیدئو کوجیما خالق سری [/FONT]MetalGear[FONT=&amp] است. کوجیما پس از پیوستن به شرکت بازی سازی کونامی، دردسرهای زیادی کشید تا قابلیت های خود را به مدیران ارشد این استودیوی بازی سازی ثابت کند. کوجیما در سال ۱۹۸۷ با انتشار [/FONT]Metal Gear[FONT=&amp] هم اسم خود و هم سبک اکشن و مخفی کاری را با نام خود در دنیای بازی جا انداخت. اما انتشار [/FONT]Metal Gear Solid[FONT=&amp] در سال ۱۹۹۸ بود که کوجیما را به اوج شهرت رساند.[/FONT][FONT=&amp]
[/FONT]

[/FONT]

Dan and Sam Houser[FONT=&amp]

[/FONT]
[FONT=&amp]بازی بسیار محبوب [/FONT]GTA[FONT=&amp] اثر ماندگار برادران هاوسر است که برایشان شهرت بسیار زیادی را به ارمغان آورد. سن و دن هاوسر، بنیانگذاران راک استار، با خلق سری [/FONT]Grand Theft auto بازی های کامپیوتری را به پدیده ای فراتر از یک سرگرمی محض تبدیل کردند.

[FONT=&amp]
[/FONT]

Alexey Pajitnov

[FONT=&amp]الکسی پاژینتف یک برنامه نویس معمولی برنامه های کامپیوتری است و به اندازه هیچ کدام از افراد حاضر در این فهرست به دنیای بازی خدمت نکرده است. اما نوشتن یک بازی ساده توانست او را به شهرت فراوانی برساند، طوری که تنظیم کنندگان فهرست ده بازی ساز برتر نتوانستند از کنار آن به راحتی بگذرند. این بازی چیزی نبود جز «تتریس» حتما تابه حال این بازی را تجربه کرده اید؛ تتریس همان بازی است که در آتاری دستی های قدیمی هم وجود داشت و باید اشکالی که از بالای صفحه به پایین می افتاد را طوری روی هم قرار می دادیم که یک سطر را بدون خانه اضافی به وجود بیاورد تا آن سطر حذف شود. الکسی پاژینتف در سال ۱۹۸۴ این بازی را طراحی کرد. این بازی خیلی زود به یکی از همه گیرترین بازی های تاریخ تبدیل شد.[/FONT]


Sid Meier

[FONT=&amp]دنیای بازی های استراتژی با نام «سید میر» گره خورده است. میر از همان ابتدا بچه فوق العاده مثبتی بوده و همیشه نمره های خوب می گرفته و پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه میشیگان، یک استودیوی بازی سازی جمع و جور به نام [/FONT]Micro Prose[FONT=&amp] را تاسیس و مدتی بعد بازی مطرح [/FONT]Civilization[FONT=&amp] را منتشر کرد. این بازی ساز که دیگر الان سنی از او گذشته است، در سال ۱۹۹۶ یک استودیوی دیگر هم به نام [/FONT]Firaxis Game[FONT=&amp] تاسیس کرد که بیشتر بازی های بزرگ و محبوب او، محصول این شرکت بوده است. مه یر در سال ۱۹۹۹ پس از شیگرو میاموتو به دومین بازی سازی تبدیل شد که نامش در آکادمی علوم و هنرهای تعاملی آمریکا به ثبت رسید.[/FONT]







[FONT=&amp]

[/FONT]
 
آخرین ویرایش:
آخرش ما نفهمیدیم این دویل مکرای مال کامیاست یا میکامی؟ بهزاد یکم توضیح بده در این باره از نقش میکامی تو دویل مکرای بگو:-/
خالق بازی کامیا هست اما سناریو اولیه دویل و ایده های اولیه بازی مال میکامی بوده است. علاوه بر این تهیه کننده ی دویل هم بوده است.
 
سناریو و ایده ها مال وقتی بود که بازی قرار بود رزیدنت اویل باشه با حضور لیون بعد این ایدها تبدیل شد به رزیدنت4
کلا بهتر بود از دانوکریسیس و اویل ویتن برای میکامی بعنوان خالق نام میبردی بنظر من هیچ جوری نمیشه دویل مکرایو به میکامی چسبوند این نظر منه:>
 
سناریو و ایده ها مال وقتی بود که بازی قرار بود رزیدنت اویل باشه با حضور لیون بعد این ایدها تبدیل شد به رزیدنت4
کلا بهتر بود از دانوکریسیس و اویل ویتن برای میکامی بعنوان خالق نام میبردی بنظر من هیچ جوری نمیشه دویل مکرایو به میکامی چسبوند این نظر منه:>

Dmc خالق و ایده دهندش کامیا هست......از اسم کاراکتر و دنیای بازی گرفته تا موضوع و از همه مهمتر کمبوهاش محصول ذهن کامیا هست...میکامی تهیه کننده و میشه گفت بالاسری کامیا بوده و ایده ها شو چک می کرده

همه توضیحها در ویکی هم اومده :

Initially developed for the PlayStation 2, the game was directed by Hideki Kamiya after producer Shinji Mikamirequested him to create a new entry in the Resident Evil series.[SUP][15][/SUP] Around the turn of the millennium,[SUP][16][/SUP] regular series writer Noboru Sugimura[SUP][17][/SUP] created a scenario for the title, based on Kamiya's idea to make a very cool and stylizedaction game.[SUP][18][/SUP] The story was based on unraveling the mystery surrounding the body of protagonist Tony,[SUP][19][/SUP] an invincible man with skills and an intellect exceeding that of normal people, his superhuman abilities explained with biotechnology.[SUP][16][/SUP] As Kamiya felt the playable character did not look brave and heroic enough in battles from a fixed angle, he decided to drop the prerendered backgrounds from previous Resident Evil installments and instead opted for a dynamic camera system.[SUP][15][/SUP] This new direction required the team to make a trip to Europe where they spent eleven days in the United Kingdom and Spain photographing things like Gothic statues, bricks, and stone pavements for use intextures.[SUP][20][/SUP][SUP][21][/SUP] Though the developers tried to make the "coolness" theme fit into the world of Resident Evil, Mikami felt it strayed too far from the series' survival horror roots and gradually convinced all of the staff members to make the game independent from it.[SUP][22][/SUP] Kamiya eventually rewrote the story to be set in a world full of demons and changed the hero's name to "Dante".[SUP][16][/SUP] The cast of characters remained largely identical to that in Sugimura's scenario,[SUP][23][/SUP]although appearances of the hero's mother and father were written out of the story.[SUP][24][/SUP][SUP][25][/SUP] The game's new title was revealed as Devil May Cry in November 2000.[SUP][26]
[/SUP]
The game was developed by Team Little Devils, a group of staff members within Capcom Production Studio 4.[SUP][27][/SUP][SUP][28][/SUP]Some of the major gameplay elements were partially inspired by a bug found in Onimusha: Warlords. During a test-play, Kamiya discovered that enemies could be kept in the air by slashing them repeatedly, which lead to the inclusion of juggles by gunfire and sword strikes in Devil May Cry.[SUP][29][/SUP] According to the director, Devil May Cry was designed from the ground up around Dante's acrobatics and combat abilities.[SUP][30][/SUP] The decision was made late in the development process to change the game to a more mission-based advancement, instead of the more open-ended structure of theResident Evil games.[SUP][31][/SUP]...

.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or