ترجمه کامل مصاحبه سایت Gamespot با سازندگان Halo 3

finalgod

کاربر سایت
Aug 3, 2006
89
سایت gamespot مصاحبه ای را با Frank O'Connor نویسنده سری Halo انجام داده که در زیر مشاهده میکنید

4yess9h.jpg

GS:مراحل ساخت بازی چطور پیش میره؟
ّFO:من میخواهم بگم که همه چیز خیلی راحت مطرح شده.شما میتونید این را به حساب برنامه ریزی و تولید عالی و عزم عمومی در میان کارکنان که میخواستند یک چیز مخصوص و در وقت مناسب عرضه کنند بزارید اصلی ترین مبارزه و فشار مثل همیشه تولید داخلی بوده
GS:چرا در نمایشگاه E3 نسخه قابل بازی را نشون ندادید؟
FO:دموی گیم پلیی که ما پشت درهای بسته نشون دادیم و از بخش single بازی بود ما احساس کردیم که این حرکت بهتر عمل میکنه تا اینکه این که این دمو رو به عموم نشون بدیم.در صحنه روی یک صفحه بزرگ خیلی از نکات دقیق و تاثیر مبارزه ای که ما نشون دادیم گم میشد و مهمترین قسمت دمو این بود که شانسی برای حاضرین کوچکتر وجود داشته باشه که درباره جزئیات بازی سوال بپرسن پس غیر ممکن بود که این دمو را مستقیم نشون بدیم درعوض ما انتخاب کردیم که قسمتی از ویدیو آهنگ رو اجرا کنیم که کاری از آهنگساز ما Marty O'Donnell هست.در بازنگری من فکر میکنم که انتخاب خوبی انجام دادیم ما میدونیم که مقدار بیشتری در مورد نمایش و صحبت درباره بازی داشتیم و هنوز هم داریم این جزوی از واقعیت هست
GS:شما از حدسیات متعصب مردم در اینترنت چه چیزی را در بازی به وجود اوردید؟
FO:مثل همه سازنده ها.ما به همان اندازه اطلاعات غلط را نگاه کردیم هم خنده دار هم غم انگیز .
GS:آیا قسمت single-player بازی ساختش تمام شده؟اگر نه چه قسمتی از campaign بازی مونده که هنوز جای کار داره؟
FO:الان که من دارم این مصاحبه رو انجام میدم میتونم بگم که 99 درصد تکمیل شده در حال حاضر تنها کارهایی که داریم انجام میدیم تنظیم درجه سختی بازی و میزان کردن آیتمهای گیم پلی بازی و تعمیر کردن باگهای تاخیر کننده بازی هست
GS:آیا این مسیری بود که شما توقع داشتید؟یا در حال ساخت بازی شما تونستید که چیزهای دیگری رو استخراج کنید؟بازتاب بازیکن چقدر روی این تاثیر میزاره؟
FO:واکنش بازیکن انعکاس بزرگی به انتقادات ما از بازی خودمون داره با همچین معلوماتی که در مغزمون داریم ما تونستیم چیزهایی که در مورد Halo 2 دوست نداشتیم تعمیر کنیم و دوباره بعضی از چیزهایی که باعث شد Halo 1 عالی باشه رو قرار دادیم و از خودمون چیزهایی رو به وجود اوردیم که مطمنا باعث میشه Halo 3 محبوبترین قسمت در این سری بشه
GS:در تریلر E3 شما Arbiter رو نشون دادید ایندفعه نقش او در بازی چیه؟آیا میتونیم با او یا با کس دیگه ای در کنار Master Chief بازی کنیم؟
FO:ما همین چند مدت پیش اعلام کردیم که میتونید به صورت co-op بازی کنید که یکی از اون شخصیتها Arbiter هست.وقتی که انفرادی قسمت Campaign رو بازی میکنید Arbiter توی خیلی از ماموریتها با شما همکاری میکنه و ایندفعه با هوش مصنوعی کنترل میشه
GS:چقدر مهم بود که قسمت co-op رو در بازی قرار بدید؟
FO:خیلی مهم.این چیزی که ما همیشه در بعضی از فرمهای Halo داشتیم و این احمقانه بود که همچین خصوصیتی رو در Xbox Live قرار بدیم و ما یک چیز اضافه اوردیم co-op four player

674uxr8.jpg

GS:این چگونه روی ساخت بازی تاثیر گذاشت؟
FO:به طور اشکار دشوار بود خیلی از ساخت,طراحی,مهندسی و کار ازمایشی برای واقعی تر جلوه دادن به هدر رفت ولی این همیشه تو نقشه ما بوده بنابراین همون تاثیری رو داشته که بقیه عناصر داشتن
GS:چرا ایندفعه بخش co-op رو به چهار نفر رسوندین؟به خاطر Master Chief هست؟
FO:خیر به ترتیب یک Master Chief,یکArbiter و دو Elite جدید به نامهای N'tho 'Sraom and Usze 'Taham وجود داره.فقط یک بازیکن در واقع میتونه با Spartan در حالت co-op بازی کنه.و بله اون میزبان هست
GS:چگونه بین گیم پلی چهار نفر تعادل ایجاد میکنید؟آیا در حالت co-op درجه سختی بازی به خاطر وجود چهار بازیکن افزایش پیدا میکنه؟
FO:در واقع ما لایه هایی از روشها در بازی گذاشتیم که تا حالت co-op رو سختتر میکنه ولی اولین و مهمترین قدم برای بازیکنها اینه که یادشون بره چیزی به اسم easy و normal وجود داره اگر هم جسارت داری میتونی درجه heroic رو هم فراموش کنی مردها و خانمهای واقعی co-op رو روی درجه legendary بازی میکنن.ما بقیه چیزها رو اخر این ماه اعلام میکنیم
GS:شما چه واکنشی از نسخه بتای بازی بدست اوردید؟آیا شما چیز قابل توجهی رو در بازی مبنی بر دوست داشتن یا متنفر بودن بازیکنها تغییر دادید؟
FO: ما مقدار عظیمی از اطلاعات برای بهبود بخشیدن networking و مسابقه ساختن جمع کردیم و همچنین نکات بادقتی از گرایش,سلیقه و تکنیکها ساختیم.نتیجه این شد که تقریبا ظاهر multiplayer چند درجه تغییر پیدا کرد.بعضی از تغییرات ماهرانه انجام شده و بعضی هم اشکار هستند ولی کسانی که نسخه بتا رو بازی کردن حداقل احساس میکنن که در خونه هستند

52wg4n7.jpg

GS:شما اشاره کردید که multiplayer در Halo 3 در قسمت گرافیک به نسبت campaign بازی دارای احساس و جذابیت کمتری مییاشد چه گوشه های گرافیکی رو شما بریدید تا در مسابقات چند نفره از اجرای ثابت بازی محافظت کنید؟
FO:درواقع این وصف اشتباهی هست ما هیچوقت بیان نمیکنیم که قسمت multiplayer در گرافیک جذابیت کمتری نسبت به campaign بازی داره اونم در حالی که هر دو قسمت گرافیک یکسانی دارن چیزی که ما گفتیم این بود که نقشه های multiplayer به مناطق مختلف و جاهای تمیزتر نیاز داره تا بتونه یک تعادل خوب در میدان دید,توانایی بازی و وضوح ایجاد کنه.ما مطمنا دنبال اتمسفر و پوشش قسمت campaign بازی نیستیم ولی زیبایی بازی وقتی که از multiplayer به campaign عوض میکنی نباید تغییر کنه اون باید شبیه به استیل بصری Halo باشه بنابراین ما هیچ گوشه ای از گرافیک رو قطع نمیکنیم ما به دقت خطی از بینایی,بلندی و غیره میسازیم و بزارید نقاش ما فضاهای زیبای بخش انلاین رو بسازه
GS:متشکرم از وقتت
 

finalgod

کاربر سایت
Aug 3, 2006
89
مدیرهای محترم من تا حالا چند بار پستهای طولانی دادم هر دفعه هم که پست رو ارسال میکنم نمیتونم پستم رو ویرایش کنم اگه ممکنه یه توضیحی بدید
 

Lich King

Administrator
Sep 22, 2005
5,901
نام
اشکان
مدیرهای محترم من تا حالا چند بار پستهای طولانی دادم هر دفعه هم که پست رو ارسال میکنم نمیتونم پستم رو ویرایش کنم اگه ممکنه یه توضیحی بدید
شما هر پستی که ارسال می کنی چه یه 10 کلمه باشه چه یک صفحه، 5 ساعت مهلت داری تا ویرایش کنی بعد از 5 ساعت دیگه نمی تونی ویرایش کنی.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر