ترجمه کامل مصاحبه با مسئولان ساخت بازی Uncharted: Drake's Fortune

Ehsan

Loyal Member
Nov 23, 2005
1,323
نام
احسان
یکی از ابر شرکت هایی که همیشه پشتیبان سونی بوده شرکت بزرگ Naughty Dog که هر موقع اقدام به ساخت بازی کرده ان بازی در زمره بهترین بازی های کنسول های سونی قرار داشته و نمونه ان هم 2 سری بازی بسیار موفق و پر طرفدار Crash و Jak&Daxter بودند البته در حال حاضر امتیاز ساخت بازی کراش مربوط به کمپانی کونامی میباشد و خیلی ها اعتقاد دارند از ان زمان که این بازی از ND خریداری شده کیفیت اصلی خود را از دست داده.
خوب با شروع نسل جدید یک بازی فوق العاده از این شرکت به نمایش در امد که همه را مجذول خود کرد و ان چیزی جز Uncharted: Drake's Fortune نبود یک شاهکار به تمام عیار بازی که جنگل و جزیره را به خوبی بازسازی کرده و بیشتر وقت شما در مکان های متروکه غار ها جزیره جنگل و این جور مکان ها میگذرد که به بهترین شکل ممکن طراحی شده اند مصاحبه زیر از سایت رسمی Kikizo گرفته و ترجمه شده و شما در سایت متن کامل مصاحبه رو هم میخونید حال میرسیم به نقد خود سایت(دیگه از اینجا به بعد از خودم نیست و همش ترجمه شدست):
مقدمه:
داستان Uncharted: Drake's Fortune پیرامون مرد جوانی میگردد بنام Nathan Drake و هدف های وی برای پیدا کردن جای پای قرن شانزدهم ان هم در یک جزیره کوچک. در گیم فرض شده است که دریانوردان انگلیسی در سال 1586 نمرده اند (بر خلاف چیزی که در کتاب های تاریخ خوانده ایم) و در جنگل های شمال امریکا جریاناتی بوجود اورده اند که این همان جایی است که Nathan سفر خود را شروع میکند.
جریان از چه قرار است ایا Nathan به این جریان مربوط است ؟ ایا دریانوردان واقعا همان هایی هستند که گفته میشود ؟ چرا انها این همه سال زنده مانده اند؟
ایا این بازی شما رو مجبور به خرید یک PS3 میکند؟
برای پاسخ به این سوالات مینشینیم پای صحبت های جناب Richard Lemarchand سرپرست گروه طراحی بازی:
drake_iv350.jpg


متن مصاحبه:

Kikizo:نظر شما در باره نمایش بازی خودتون در E3 چی هست همه مردم از اون خیلی خوششون اومده بود اما میگفتند که نمایش خیلی کوتاه بوده ایا فشار سنگینی روی تیم هست؟

Richard Lemarchand:ما از برخورد گرم مردم در E3 سال گذشته بسیار خوشنود هستیم ما صحبت های رمدم رو از انجمن های تخصصی دنبال میکریدم و درجه حرف های زده شده ردباهر بازی ما و نسل جدید بسیار بالا بود و به ما ثابت کرده که ما برای ساخت بازی روی لبه تیغ قرار داریم و حتی نباید یک اشتباه کوچک در ساخت بازی داشته باشیم و چند چیز ما رو مجبور کرده که یک بازی بی همتا برای PS3 بسازیم ما تمامی قدرت خودمون رو به کار گرفتیم تا بهترین بازی تاریخ Naughty Dog رو به همه نشون بدیم و ثابت کنیم که هنوز هم جز بهترین ها هستیم


Kikizo:در مصاحبه جدید Naughty Dog رئیس شرکت اقای Evan Wells شرح داده بودند که با چگونه با شروع هر نسل شرکت توانا بوده که بازی های خوشدو به اون نسل برسونه. بزرگترین قدم شما برای ساخت بازی Uncharted چی بوده؟

Lemarchand:در یک بازی مهیج مثل Uncharted این خیلی مهمه که ما قیافه شخصیت بازی رو جوری طراحی کنیم که تمامی عضلات اون مهم باشند و بازی باز به راحتی بتونه با کاراکتر بازی ارتباط بر قرار کنه چون این خود بازیباز هست که میخواد شخصیت رو کنترل کنه یک کاراکتر خوب احتیاج داره که صادق و پر انرژی باشه و ما روی احساسات اون هم تمرکز خاصی داریم. و ما کاری میکنیم که شما تمامی تلاش های اونو در قالب انیمیشن های درون بازی به تلاش بکشیم.

خیلی از جان دهنده های عجیب از چهره انیمیشن بیرون میان اما در بازی های دوست داشتنی این واقع گرایانه های بازی از احساسات تند و شدید بازی بلند میشن و مطمئنا شما با یک بازی کاملا ارام سر و کار ندارید و بعضی موقع ها مجبورید عکس العمل های سریع در مقابل محیط نشان دهید مثلا دارید توی جنگل قدم میزنید و یکدفعه گروهی از دزدان جلوی شما رو میگیرند یا یک سنگ از بالا به پایی پرتاب میشه و اگه اون سنگ به شما برخورد کنه ممکنه بمیرید و اگه اون مرحله رو از اول بیاید معلوم نیست باز سنگ در اون منطقه بیفته یا اصلا سنگی باشه!




Kikizo:ایا به نظر شما سخت بود که یک داستان قوی و گیم پلی درگیر کننده رو هماهنگ کنید؟


Lemarchand: واقعا نه - هماهنگ کردن داستان عالی و گیم پلی نفس گیر برای Naughty Dog برتری داشت و برای مدت اولویت با این 2 فاکتور مهم بود البته اگه به گرافیک بازی هم دقت کرده باشید طراحی محیط ها هم در بالاترین سطح ممکن قرار دارند و ما بهترین طراح های خودمونو به کار گرفتیم تا به این 3 فاکتور نهایت زیبایی رو بدیم

Kikizo:ایا قانون عمل خاصی برای Nathan وجود داره یا اون ترکیبی از شخصیت های این ژانر می باشد؟

Lemarchand:ما عمل و عکس العمل های زیادی برای این سبک یعنی اکشن ادونچر مطالعه کردیم از کتاب ها فیلم ها و حتی بازی های دیگه کمک بسیاری گرفته ایم اما با این وجود میتونیم اعلام کنیم که شما با یک شخصیت کاملا باز طرف هستید و میتوان Nathan را یک شخصیت کاملا منحصر بفرد در میان رقیب های مدرن خود دانست.
پایان قسمت اول
----------------------------

خوب بچه ها این قسمت اول مصاحبه بود و از اونجایی که منم کار و زندگی دارم فعلا شما اینو داشته باشید و اگه کسی خواست ادامشو ترجمه کنه این لینک قسمت دوم و سوم:
قسمت دوم
قسمت سوم
اگه هم کسی نبود که ترجمه کنه خودم حتما ادامشو ترجمه میکنم قسمت سوم خیلی جالب هست و سوالاتی در باره استفاده ازSIXAXISو کاراکتر بازی گفته شده که همش جالبه.​
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر