ترجمه کامل مصاحبه با مسئولان ساخت بازی Uncharted: Drake's Fortune

  • Thread starter Thread starter Ehsan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Ehsan

Loyal Member
یکی از ابر شرکت هایی که همیشه پشتیبان سونی بوده شرکت بزرگ Naughty Dog که هر موقع اقدام به ساخت بازی کرده ان بازی در زمره بهترین بازی های کنسول های سونی قرار داشته و نمونه ان هم 2 سری بازی بسیار موفق و پر طرفدار Crash و Jak&Daxter بودند البته در حال حاضر امتیاز ساخت بازی کراش مربوط به کمپانی کونامی میباشد و خیلی ها اعتقاد دارند از ان زمان که این بازی از ND خریداری شده کیفیت اصلی خود را از دست داده.
خوب با شروع نسل جدید یک بازی فوق العاده از این شرکت به نمایش در امد که همه را مجذول خود کرد و ان چیزی جز Uncharted: Drake's Fortune نبود یک شاهکار به تمام عیار بازی که جنگل و جزیره را به خوبی بازسازی کرده و بیشتر وقت شما در مکان های متروکه غار ها جزیره جنگل و این جور مکان ها میگذرد که به بهترین شکل ممکن طراحی شده اند مصاحبه زیر از سایت رسمی Kikizo گرفته و ترجمه شده و شما در سایت متن کامل مصاحبه رو هم میخونید حال میرسیم به نقد خود سایت(دیگه از اینجا به بعد از خودم نیست و همش ترجمه شدست):
مقدمه:
داستان Uncharted: Drake's Fortune پیرامون مرد جوانی میگردد بنام Nathan Drake و هدف های وی برای پیدا کردن جای پای قرن شانزدهم ان هم در یک جزیره کوچک. در گیم فرض شده است که دریانوردان انگلیسی در سال 1586 نمرده اند (بر خلاف چیزی که در کتاب های تاریخ خوانده ایم) و در جنگل های شمال امریکا جریاناتی بوجود اورده اند که این همان جایی است که Nathan سفر خود را شروع میکند.
جریان از چه قرار است ایا Nathan به این جریان مربوط است ؟ ایا دریانوردان واقعا همان هایی هستند که گفته میشود ؟ چرا انها این همه سال زنده مانده اند؟
ایا این بازی شما رو مجبور به خرید یک PS3 میکند؟
برای پاسخ به این سوالات مینشینیم پای صحبت های جناب Richard Lemarchand سرپرست گروه طراحی بازی:
drake_iv350.jpg


متن مصاحبه:

Kikizo:نظر شما در باره نمایش بازی خودتون در E3 چی هست همه مردم از اون خیلی خوششون اومده بود اما میگفتند که نمایش خیلی کوتاه بوده ایا فشار سنگینی روی تیم هست؟

Richard Lemarchand:ما از برخورد گرم مردم در E3 سال گذشته بسیار خوشنود هستیم ما صحبت های رمدم رو از انجمن های تخصصی دنبال میکریدم و درجه حرف های زده شده ردباهر بازی ما و نسل جدید بسیار بالا بود و به ما ثابت کرده که ما برای ساخت بازی روی لبه تیغ قرار داریم و حتی نباید یک اشتباه کوچک در ساخت بازی داشته باشیم و چند چیز ما رو مجبور کرده که یک بازی بی همتا برای PS3 بسازیم ما تمامی قدرت خودمون رو به کار گرفتیم تا بهترین بازی تاریخ Naughty Dog رو به همه نشون بدیم و ثابت کنیم که هنوز هم جز بهترین ها هستیم


Kikizo:در مصاحبه جدید Naughty Dog رئیس شرکت اقای Evan Wells شرح داده بودند که با چگونه با شروع هر نسل شرکت توانا بوده که بازی های خوشدو به اون نسل برسونه. بزرگترین قدم شما برای ساخت بازی Uncharted چی بوده؟

Lemarchand:در یک بازی مهیج مثل Uncharted این خیلی مهمه که ما قیافه شخصیت بازی رو جوری طراحی کنیم که تمامی عضلات اون مهم باشند و بازی باز به راحتی بتونه با کاراکتر بازی ارتباط بر قرار کنه چون این خود بازیباز هست که میخواد شخصیت رو کنترل کنه یک کاراکتر خوب احتیاج داره که صادق و پر انرژی باشه و ما روی احساسات اون هم تمرکز خاصی داریم. و ما کاری میکنیم که شما تمامی تلاش های اونو در قالب انیمیشن های درون بازی به تلاش بکشیم.

خیلی از جان دهنده های عجیب از چهره انیمیشن بیرون میان اما در بازی های دوست داشتنی این واقع گرایانه های بازی از احساسات تند و شدید بازی بلند میشن و مطمئنا شما با یک بازی کاملا ارام سر و کار ندارید و بعضی موقع ها مجبورید عکس العمل های سریع در مقابل محیط نشان دهید مثلا دارید توی جنگل قدم میزنید و یکدفعه گروهی از دزدان جلوی شما رو میگیرند یا یک سنگ از بالا به پایی پرتاب میشه و اگه اون سنگ به شما برخورد کنه ممکنه بمیرید و اگه اون مرحله رو از اول بیاید معلوم نیست باز سنگ در اون منطقه بیفته یا اصلا سنگی باشه!




Kikizo:ایا به نظر شما سخت بود که یک داستان قوی و گیم پلی درگیر کننده رو هماهنگ کنید؟


Lemarchand: واقعا نه - هماهنگ کردن داستان عالی و گیم پلی نفس گیر برای Naughty Dog برتری داشت و برای مدت اولویت با این 2 فاکتور مهم بود البته اگه به گرافیک بازی هم دقت کرده باشید طراحی محیط ها هم در بالاترین سطح ممکن قرار دارند و ما بهترین طراح های خودمونو به کار گرفتیم تا به این 3 فاکتور نهایت زیبایی رو بدیم

Kikizo:ایا قانون عمل خاصی برای Nathan وجود داره یا اون ترکیبی از شخصیت های این ژانر می باشد؟

Lemarchand:ما عمل و عکس العمل های زیادی برای این سبک یعنی اکشن ادونچر مطالعه کردیم از کتاب ها فیلم ها و حتی بازی های دیگه کمک بسیاری گرفته ایم اما با این وجود میتونیم اعلام کنیم که شما با یک شخصیت کاملا باز طرف هستید و میتوان Nathan را یک شخصیت کاملا منحصر بفرد در میان رقیب های مدرن خود دانست.
پایان قسمت اول
----------------------------

خوب بچه ها این قسمت اول مصاحبه بود و از اونجایی که منم کار و زندگی دارم فعلا شما اینو داشته باشید و اگه کسی خواست ادامشو ترجمه کنه این لینک قسمت دوم و سوم:
قسمت دوم
قسمت سوم
اگه هم کسی نبود که ترجمه کنه خودم حتما ادامشو ترجمه میکنم قسمت سوم خیلی جالب هست و سوالاتی در باره استفاده ازSIXAXISو کاراکتر بازی گفته شده که همش جالبه.​
 
آخرین ویرایش:
سلام
من هیچ تریلری از این بازی ندیدم سونی جان فکر کنم شما تریلرهاش رو دیده باشی خواستم بدونم چطوریاست با توجه به اینکه عکسهاش رو که میدیدم زیاد چنگی به دل نمیزد و به نظرم کیفیت تکسچرها پایین بود:confused:
 
این بازی در نهایت گرافیک و طراحی یک بازی قرار داره من یک تریلیر 104MB رو با اینترنت Dial-up گرفتم و واقعا از دیدن تریلر هاش اصلا خسته نمیشم گیم پلیش واقعا عالیه و بنظرم بهترین بازی در این سبکه به خاطر این بازی هم که شده من 100% کنسول PS3 رو میگیرم واقعا فوق العادست.
 
آخرین ویرایش:
امین جدی ندیدی !!! زرشک :eek: بابا اخر بازیه منم عکساش رو دیدم گفتم از این درپیتاست
ولی بازیش ... وقتی پشت دیوار پناه میگیره بسته به نوع اسلحه ای که توی دستش باشه
حالتهای مختلفی میگیره و مثل مجسمه وای نمیشه همش در حال تحرکه !
زیاد یادم نیست خیلی وقت پیش دیدم ولی تا اونجا که یادمه هنگام مبارزه عکس العمل های
جالب انگیزناکی از خودش نشون میداد :cheesygri
 
قسمت دوم

از اونجایی که همه بچه های سایت کار و زندگی دارند مثل اینکه هیچ کس بی کار نیست:)

قسمت دوم:

Kikizo:چرا شما فکر میکنید برای توسعه دهنده ها سخته که تمام داستان بازی رو
بگن؟(چرا همیشه نکته مبهم توی داستان میزارن)؟

Lemarchand: تعریف داستان و تاثیر گذار بودن ان 2 مهارت کاملا جدا هستند و من فکر مکینم که ناشر های بازی معمولا سعی میکنند قسمتی از داستان رو برای شما روشن کنند و نکاتی رو مبهم بزارند تا شما برای دیدن ادامه اون جذب بشید مثل یک فیلم خوب.

البته که ما هم در بازی خودمون قسمت کوچکی از داستان رو تعریف کردیم و شما فقط میدونید قراره با چه موجوداتی رو به رو بشید (دزدان دریایی قرن 16) اما شما به هیچ وجه داستان بازی رو کامل نمیفهمید تا وقتی که اونو بازی کنید و به اتمام برسانید چون در این بازی نکات مبهم بسیار زیادی وجود داره و حتی برای فهمیدن کامل اون باید به نقاط زیادی از جزیره برید و شایدم باید چند با بازی رو تمام کنید. یکی از نقاط درخشان بازی های Naughty Dog همیشه داستان پردازی بی نقص اون بوده و این نقطه در این بازی به اوج خود میرسه ما میخوایم که شما شخصیت بازی رو احساس کنید نه به عنوان یک بازیباز فقط اونو کنترل کنید تا به اهدافش برسه.





Kikizo: شخصیت Nathan خیلی طبیعی حرکت میکنه و تمامی بازی مثل یک زندگی واقعی(lifelike) بنظر میرسه . راز مخفی که Naughty Dog رو کمک کرد به اینجا برسه چی بوده؟

Lemarchand:اگر ما اینو به شما بگیم دیگه یک راز نخواهد بود! مطمئنا گروه طراحم انیمیشن ما مدت بسیار زیادی رو روی motion-capture dataا و hand-animation کار کرده و سعی کرده که این 2 رو به خوبی با ساعات زیاد گیم پلی بازی و برنامه های کنترل شخصیت ترکیب کنه. مثل همون هایی که در تریلر دیدید(منظور همون تریلر 104MB که رئیس ND صحبت میکنه و مرحله اول بازیو یک نفر بازی میکنه و خیلی هم جلو میره لینکش رو بعد از ترجمه قسمت سوم میدم کلا هم دمو 4 و نیم دقیقه هست)
من حدث میزنم این 45 درصد الهام 45 درصد کار سخت و 10 درصدچاشنی های مخفی است.





Kikizo:شما گفتین که سعی کردین که حادثه های بازی رو در حد یک کتاب یا فیلم بالا میبرید و حتی فراتر از اون میرسونید. نقشه شما برای اجرا این طرح چی بوده؟

Lemarchand:در اغاز پروژه قبل از پایه گذاری پروژه ما تجزیه و تحلیل های فراوانی درباره داستان های سبک Adventure کردیم و تا تونستیم درباره این سبک تحقیق کردیم و به ریشه و اصل و بنیه اصلی این سبک برگشتیم و در حدود 20 , 30 تا کامیک معروف در باره این سبک مطالعه کردیم همچنین فیلم های معروف که در بعد داستانی این ژآنر بودن را نیز بررسی کردیم و بعد از تحقیقات ما شروع کردیم که پیکره اصلی بازی رو شکل بدیم چیزی که ما از داستان میخواستیم مجذوب کردن مشتری بود.

ما نکته های فراوانی پیدا کردیم که میتونست داستان رو جذاب تر کنه و حتی در طی پایه ریزی نیز انها را اعمال کردیم بصورتی که وقتی از زاویه بسته به داستان نگته میکنید اون رو یک داستان تخیلی کاملا معمولی میبینید اما وقتی وارد بازی میشید می فهمید نه تنها داستان بسیار باز است بلکه با تمامی داستان های سبک خود تفاوت های اشکاری دارد و اگر شما به گشت و گذار در جزیره و کشف واقعیات نپردازید در نهایت نمیفهمید کاپیتان چه کاری کرده بوده و چه تلسمی بر جزیره حکم میراند!




Kikizo:ایا شما تنظیمات دینامیکی سخت و دشواری خواهدی داشت؟

Lemarchand:چیز هایی هستند که برای حرف زدن در بارشون هنوز خیلی زوده و من میترسم این یکی از اونا باشه....... پس من ترجیح میدم سکوت کنم چون قرار نیست که ما همه تکات بازی را مشخص کنیم!

Kikizo:ایا شما بازی های پازلی در بازی خواهید داشت؟(منظور همین مینی گیم های کوچک در بازی هست که چند تا جعبه اینور اونور میکنند یه راهی باز میشه)

Lemarchand: بازی های پازلی در بازی ما وجود نداره اما عوامل محیطی زیادی در بازی وجود داره تا مردم رو سرگرم کنه و همچنین معما ها که جز انکار نا پذیر Uncharted هستند.



Kikizo:چند مکان در نقشه بازی وجود دارد؟

Lemarchand:بخاطر اینکه ما میخواستیم شما بتونید در بازی تفریح هم بکنید به کمک سخت افزار PS3 من میتونم به شما اطمینان بدم که در یک مرحله خیلی بزرگ هستید و هر چقدر که دوست دارید میتونید توی جنگل بگردید و تفریح کنید و نکات بیشتری از محیط و داستان بازی کشف کنید. بر خلاف بقیه بازی های در جزیره شما در چند مرحله قرار میگیرید و در هر مرحله محیط محدودی در اختیار شماست که باید یک کار خاص را انجام اما در Uncharted بجز قسمت های اولیه بازی که بازی را بشما یاد میدهد در بیقه موارد شما میتوند به نقاط مختلف جزیره برید و سخت افزار PS3 هم در این زمینه خیلی به ما کمک کرده.

پایان قسمت دوم.
(منتظر ترجمه قسمت سوم هم باشید)
 
آخرین ویرایش:
درود به همه دوستان
احسان جون نمیشد با یک تشکر خشک و خالی از این زحمت قدردانی کرد:love: :biggrin1: از E3 06 که اولین Demo این بازی به نمایش در امد که فکر کنم تنها Real Time Demo کنفرانس سونی بود طوفانی به پاکرد که نگو نپرس:biggrin1: (من و اریا جون که شدید داشتیم اخبارش رو دنبال میکردیم. قبل از اینکه IGN اسم بازی رو برای ملت رو کنه;) ). اما از گیم پلی و نوع حرکت سینمائی دوربین که یک شاهکار به معنی واقعی هست + تمام نقات مثبت بازی بگزریم اسم این بازی یه جوری هست :sick: :biggrin1: :sick: همون طور که میدونید یک بازی بزرگ احتیاج به یک اسم بزرگ داره که هم نشان دهنده عظمت بازی باشه و هم راحت به زبون بیاد، کلا منظورم اینه که یک احساس کشش و جذبه در خودش داشته باشه. مثلا: Dark Sector یا Assassins CREED یا Bioshock یا Heavenly Sword یا WARHAWK . حالا این رو داشته باش Uncharted: Drake's Fortune .خدای این هم شد اسم :sick: هر عنوانی رو که بگی بهش میخوره بجز این. شاید ایراد از من باشه و همه شما اسم این بازی رو مثل خودش بپسندید ولی ... خب دیگه.
از دمو های که از این بازی دیدم میتونم به این نکات اشاره کنم:
1. حرکات بینظیر دوریبن هنگام بالارفتم، پناه گرفتن، مبارزه تن به تن و.. که شدیدا سینمائی کارشده و بیشتر به فیلم های انیمیشن میخوره تا به بازی:love:
2. روند و اساس بازی عجیب به ماجراجوی های ایندیانا جونز شبیه ست ( شاید هم نباشه :biggrin1: )
3.حرکات ناتان از قبیل بالارفتن از محیط، گرفتن سلاح، پرکردن اسلحه، پریدن، دویدن و....بطرز وحشتناکی واقعی ست:eek: که نهایت دقت و وسواس Nughty Dog رو میرسونه.
4. طراحی کارکتر ناتان استادانه انجام شده. قد متوسط روبه کوتاه ،چهره جوان و بانمک، شلوار جین همراه با کتونی All Star ، گردنبد معمولی ( که به نظر ساده میاد ولی شاید در بازی نقش بزرگی داشته باشه). تمام این موارد باعث میشه که ناتان یک فرد عادی، درست مثل همه ما :-" باشه.
((:love: این بخش مورد علاقه منه :love: ))
همه میدونید که در این نسل، شرکتهای بازی سازی نظیر CAPCOM اداعا کردند که حرکات صورت کارکترها جوری ساخته میشه که تمام عواطف و احساست شخصیت رو نشون بده. شرکت Naughty Dog و جدیدترین محصولش Uncharted: Drake's fortune طلایه دار این شیوه جدید هستند. حرکات صورت ناتان در حالات شادی، خشم، تعجب، تفکر و هیجان واقعا حیرت انگیز است.
گرافیک بازی همون طوری که انتظار داشتم عالی و کم نقص از آب در امده اما در یک بازی چیزی مهم تر از :love: :biggrin1: داستان و گیم پلی :biggrin1: :love: نیست که طبق شواهد و گفته های Richard Lemarchand و ترجمه عالی Sony جون:love:
همه چیز رو به راه و به عالیترین وجه ممکنه داره پیش میره.
ایا این بازی شما رو مجبور به خرید یک PS3 میکند؟
186% داره. :biggrin1:
:biggrin1: خودمونیم ها قیافه ناتان شبیه دینگوی شیطون معروف، Crash نیست:confused: :-" :biggrin1:​
پیروز و پاینده باشی
 
سلام
من هیچ تریلری از این بازی ندیدم سونی جان فکر کنم شما تریلرهاش رو دیده باشی خواستم بدونم چطوریاست با توجه به اینکه عکسهاش رو که میدیدم زیاد چنگی به دل نمیزد و به نظرم کیفیت تکسچرها پایین بود:confused:

بابا دست شما درد نکنه از این حرفت کاملا معلوما که از طرفداران خفن 360 هستی !
اولین چیزی که تو عکس ها به چشم میاد گرافیک فوق العاده بازیه بازیه .
دموشم اگه ببینی که به نظر من حتما یکدونه دانلود کن و ببین که حرات چقدر طبیعی هست
که این بازی با این حرکاتش که فکر نکنم در هیچ بازیه دیگری همچین چیزی دیده باشی مصداق کاملی برای حقیقت داشتن eight days است .
این عکس ها رو ببین
 

Attachments

  • 50901420070517_092325_3_big.jpg
    50901420070517_092325_3_big.jpg
    77.1 KB · مشاهده: 99
  • 50901420070517_092325_4_big.jpg
    50901420070517_092325_4_big.jpg
    76.1 KB · مشاهده: 95
بابا دست شما درد نکنه از این حرفت کاملا معلوما که از طرفداران خفن 360 هستی !
اولین چیزی که تو عکس ها به چشم میاد گرافیک فوق العاده بازیه بازیه .
دموشم اگه ببینی که به نظر من حتما یکدونه دانلود کن و ببین که حرات چقدر طبیعی هست
که این بازی با این حرکاتش که فکر نکنم در هیچ بازیه دیگری همچین چیزی دیده باشی مصداق کاملی برای حقیقت داشتن eight days است .
این عکس ها رو ببین

سلام
درسته من 360 فن هتسم ولی چه ربطی داره؟!
من یه سری عکسهای دیگه رو دیده بودم اونا زیاد خوب نبودن با اینکه این عکسهایی که گزاشته هم چنگی به دل نمیزنه!;)
 
ترجمه بخش سوم مصاحبه

با سلام با اجازه آقا احسان میخوام ترجمه بخش سوم را تقدیمتون کنم .مسلما پرازاشکال هستش وبه کیفیت ترجمه های ایشون نمیرسه .
kikizo:آیا ناتان تنها شخصیت قابل بازی هست ؟ آیا توی بازی النا را هم میتوان به عنوان شخصیت بازی کنترل کرد؟
lemarchand:ناتان تنها شخصیت قابل بازی در این بازی خواهد بود اما بخش قابل توجهی از گیم پلی بازی شامل کمک های یاران ناتان دریک (النا و سولیوان ) میشه که در این بخشها ، اونها به دریک در فرار کردن از شرایط درگیر و سخت و درگیرودار موقعیت های پرزدوخورد و یا معماهای بازی کمک میکنند.

kikizo:آیا بازی شامل بخشهای آنلاین هم خواهد بود ؟
- این بازی یک بازیه فقط تک نفره هستش ولی ما در بازی بخشهای اختصاصی آنلاین هم خواهیم داشت . ما در حال حاضر سرگرم بررسی ابزار جالبی که سونی به ما میده هستیم برای ارزیابی این که ما چه کلک هایی میتونیم برای ذوق زده کردن گیمرهایی که با ps3 شبکه شده بازی میکنند، از آستین بیرون بیاریم.
kikizo:آیا شما جوایز و یا چیزهای دیگری هم همراه با این بازی دارید ؟
- یقین داشته باشید که من چیزی در این رابطه به شما نخواهم گفت که جنبه سورپرایز این قضیه رو برای مردم از بین ببره . مردمی که لذت خیلی زیادی از تخم مرغهای شانسی که ما درون بازی ها قرار میدادیم ، میبردند در این بازی هم با چیزهای لذت بخشی روبرو خواهند شد .
kikizo:کنترل های sixaxis چگونه در این بازی به کار گرفته خواهند شد ؟ آیا شما احساس نمیکنید فقط به این دلیل که این فن آوری در کنترلر ps3 موجود هست مجبور هستید از آنها استفاده کنید (یارو داره میگه سیکس اکسیس یه جورایی زیگیل شده رو دست بازی سازا:evil:)
- ویژیگی sixaxis موجود در دسته های ps3 بخش بزرگی از تکنولوژی هستش :love: و ما در حال استفاده از آنها در موارد و راههای مختلفی هستیم ، مانند استفاده از آنها دربخشهایی از روند بازی که مربوط به حفظ حالت تعادل (مثل چوب موازنه ) و مکانیک پرتاب نارنجک وهمچنین هدایت وسایط نقلیه میباشد . احساس میکنیم که ما تازه فقط در مورد پتانسیل های sixaxsis شروع به یک کاوش کرده ایم ولی من فکر میکنم که ما بازی هایی را در آینده شاهد خواهیم بود که از کنترل های حرکتی و اشاره ای به عنوان هسته اصلی بازی استفاده خواهند کرد و با این نوع کنترل به مکانهای واقعا لذت بخشتر و مبتکرانه تر حرکت خواهند کرد .
kikizo:آیا شما احساس میکنید که توسعه دهندگان بازی اکنون از قدرت واقعیه ps3 استفاده میکنند ؟ شما چطور میخواهید از این قدرت بیشتر استفاده کنید ؟
- پلی استیشن 3 به عنوان بخشی از سخت افزار مربوط به دنیای بازیهای ویدئویی کاملا بی سابقه هستش . معماری منحصر به فرد پردازنده سل موجود در آن چیزی رو که توسعه دهندگان بازی در نسل قبل فقط رویای آن را میتوانستند داشته باشند را ممکن میکند و من فکر میکنم که این بازیهای نسل آینده مخهای زیادی رو بترکونه . همچنین ما بسیار خوشبختیم که بسیاری از برنامه نویسان کلیدی شرکت noughty dog با پیشرفت ابزار ساخت بازی که مختص شرکت سونی هستش کاملا همراه و هماهنگ هستند . و این گام بلندی برای ماست که بدونیم که بر اساس منحنی ما چقدر با این کنسول همراه هستیم . من فکر میکنم که ما بر حسب اینکه به چه مقدار بتوانیم از کارایی سخت افزار استفاده کنیم واقعا به سمت جلوتر از آن چیزی که در نسل گذشته بودیم حرکت میکنیم . اما آنچه که ما را واقعا شگفت زده میکنه فکر کردن در مورد وسیع بودن پتانسیل استفاده نشده از پلی استیشن 3 است
.
kikizo:اخیرا یه بحثی پیرامون سودمند بودن پیش نمایش های بازیها وجود داره نظر شما چیه ؟
- بعضی اوقات توسعه دهندگان بازی قبل از اینکه آماده باشند مجبور میشن که بازیشون رو نمایش بدن و این معمولا یک اشتباه هستش اما در مورد noughty dog باید بگم ما خوشبختیم چون ضرب العجل و فرجه خود را بسیار با دقت میسنجیم بنابراین ما همیشه چیزهای نو و مهیجی برای نمایش داریم و این به ما کمک میکنه که مسیر روند توسعه بازی به سمت بازیهامون معطوف بشه
.
kikizo:آیا چیز دیگری هست که شما دوست داشته باشید که خواننده ها بدونن ؟
- اینه که بدونن که ما داریم تمام وقت کار میکنیم که uncharted رو تبدیل به عنوانی کنیم که گیمر ها مجبور بشن برای فصل تعطیلات اون رو داشته باشند .
با تشکر از همتون (البته این حرف خودم بود نه یارو)
ضمنا امین جان چرا ناراحت شدی ؟ منظور من این بود که طرفدارهای یه کنسول به بازیهای کنسول مقابل بعضی وقتها ایرادهای بنی اسرائیلی میگیرن مثل بعضی از ایرادهایی که منم
میگیرم کاریشم نمیشه کرد :love:خدا حافظ
 
آخرین ویرایش:
اول از همه ببخشید که بین ترجمه قسمت های دوم و سوم فاصله افتاد خودتون میدونید که فصل اماتحانات میباشد و فصل درس خواندن الانم که میبینید اینجا نشستم دارم پست میدم روز شنبه یک امتحان دیگه دارم بعدش دیگه راحتیم;).
خوب حالا بریم سر
قسمت سوم

Kikizo: ایا Nathan تنها شخصیت قابل بازی هست؟ ایا امکان داره هیچ وقت ما با Elena هم بازی کنیم؟


Lemarchand: بله Nathan تنها شخصیت قابل بازیه اما اتحاد بسیار نزدیکی بین Elena و Nathan برقراره بطوری که در چند مرحله شما به همدیگه کمک میکنید تا چند معما رو حل کنید در اکثر بازی های این سبکی که 2 شخصیت در بازی وجود داره معمولا شما باید از شخصیت دوم در چند مرحله محافظت کنید و این خیلی عذاب اور است اما در این بازی در چند مرحله النا به شما کمک هم میکنه و بازی به این صورت هست که هر چقدر اون به شما احتیاج داره شما هم به اون احتیاج دارید این احتیاج در رها کردن چند طناب یا کمک برای حمل و یک فیلم برداری ساده خلاصه نمیشه میتونیم به شما اطمینان بدیم که النا در حل معما ها هم کمک زیادی به شما خواهد کرد و ما اسم اینو میزاریم کمک فکری.

در بعضی مواقع شما میتونید النا رو صدا کنید تا با شما به یک مرحله خاص بیاد و یا اگه میخواید به یک جای جزیره برید از النا کمک بخواید که همراه شما به اونجا بیاد و معلوم نیست که اون به پیشنهادات شما حتما جواب مثبت بده و بستگی به شرایطش داره و حتی در بعضی مراحل میتونید از اون در مورد مسائلی که در جزیره دیدید و متوجه نشدید سوال کنید تا اگه بلد باشه براتون توضیح بده . بنظر میرسه در این بازی النا از شما باهوش تر هست.لازم به ذکر هم هست که النا در جاهایی که شما فکرش رو هم نمیکنید به کمکتون بیاد مثلا وقتی زندانی هستید اون به نحوی شما رو نجات میده و برای وقتی که میخواید از دست دزدان دریایی فرار کنید ممکنه ماشین شما رو برونه و شما مجبور به تیر اندازی با اسلحه بشید تا از اونا فاصله بگیرید.



Kikizo: ایا امکان داره هیچ بازی انلاین ترکیبی هم در بازی وجود داشته باشه؟

Lemarchand: بزارید یک نکته رو مشخص کنمUncharted فقط یک بازیsingle-player هست ولی چند ارتباط ویژه انلاین در بازی وجود خواهد داشت و برای مثال میشه از شبکه انلاین PS3 نام برد که خیلی بما کمک کرده تا بتونیم قابلیت ها و پیشرفت های بازی گیمر ها رو با همدیگه مقایسه کنیم و مثلا میتویند سر دوست خودتون منت بزارید که من 60% چیزهای مخفی جزیره رو کشف کردم در حالی که تو 46% بیشتر به اسرار جزیره پی نبردی با میشه از شبکهpsn برایامکانات اضافه بازی اضافه کرد و شما ممکنه با 2$ بتونید یک وسیله نقلیه جدید یا چند کیلومتر اضافه برای جزیره با یک لباس جدید برای شخصیت های بازی بخرید و nd هم در اینده بیشتر روی قسمت انلاین فکر خواهد کرد فعلا بیشتر تمرکز ما روی قسمت افلاین و سینگل هست.



Kikizo:پیاده کردن کنترل بازی همراه Sixaxis چطور بود؟ ایا شما فقط بخاطر اینکه مجبور بودید از این وسیله استفاده کردید؟ ایا بدردتون خورد؟
(مثل اینکه بعد از این سوال یکم خندیده بعد جواب داده):laughing:

Lemarchand:راستش به نظر من SIXAXIS یکی از بهترین تکنولوژی های PS3 بود و واقعا یک پیشرفت بزرگ در نسل جدید محسوب میشد خیلی خوبه که ما در کنار یک سخت افزار قوی یک همچین عاملی رو هم داریم که به واقعی تر شدن بازی کمک میکنه. در ابتدای ساخت بازی ما همش فکر میردیم که از این عامل چگونه در بازی خودمون استفاده کنیم و به مرور زمان ایده های بسیار جالبی به فکرمون رسید بطوری که هر موقع ایده ای و کشف میکردیم اونو یک جا یادداشت میکردیم و بعد بهترین های اونا رو انتخاب کردیم و سعی کردیم که از SIXAXIS از بهترین نحو در باز خودمون استفاده کنیم و من نمیتونم زیاد در بارش توضیح بدم فقط بگم که اگه کسی دوست نداره بلند شه و دسته رو تکون بده میتونه نشسته هم بازی کنه و چیزی نیست که مجبور باشید از اون حتما استفاده کنید مثلا شما میتونید ماشین ها رو هم با دسته کنترل کنید هم با SIXAXIS و در 2 حالت ابزار های کنترل هیچ فرقی نداره اما لذت اون متفاوته.

Kikizo:احساس کردید که بازی سازها و ناشر ها خیلی کم از قدرت PS3 استفاده میکنند و در راه شناخت اون خیلی راحت حرکت میکنند؟ شما چی کار کردید که بیشتر از قابلیت های این کنسول استفاده کنید؟

Lemarchand:کنسول PS3 مشخصا یک کنسول متفاوت و بی نظیر میباشد از همه نظر حافظه سخت افزار و مطمئنا Cell_Prossesor که همگی ایده های جدید و ناشناخته هستند خوشبختانه به کمک سونی و برنامه های ND ما تونستیم سیستم های خودمونو تا حدی با سخت افزار PS3 هماهنگ کنیم و در اینده هم بیشتر به بازی سازی روی PS3 نزدیک خواهیم شد نه تنها ما بلکه اکثر بازی سازها به وقت احتیاج دارند تا با این کنسول جدید و متفاوت اشنا بشند و بتونند از قدرت اون نهایت استفاده رو بکنند به نظر من اینده روشن و پر قدرتی در انتظار PS3 هست همچنین برای بازی های ما! ما هم خیلی خوش شانس بودیم که تونیستیم از سونی اطلاعات لازم رو بگیریم تا کار خودمونو مثل همیشه بزرگ و پر امید شروع کنیم.





Kikizo:ایا چیز دیگه ای هست که بخواین خواننده های ما اونو بدونند؟

Lemarchand:فقط اینکه بدونند ما تمام وقت داریم کار میکنیم که بازیUncharted رو در بهترین وجه و حالت ممکن برای تعطیلات اماده کنیم تا بازی سازها لذت ببرند.

پایان

رسول جان شرمنده من واقعا ندیدم ترجمه شما رو اما من ترجمه بروز شده رو گذاشتم از اون لینک نیست اما شبیه همون هست با کمی تغییر
بچه ها کسی دوست دارم با ترجمه هر کی راحت تره مال اون بخونه.
برای ترجمه من خیلی توضیحات اضافه شده مثلا همین سوال اولو مقایسه کنید میفهمید.
در کل از زحمت رسول جان ممنونم اما بهتر نبود یکم صبر میکردید تا خودم ترجمه کنم که ترجمه ها یکدست باشه؟
--------------
دمو ها
1- دموی 43MB که گرافیک و داستان بازی رو تا حد زیادی مشخص میکنه و واقعا عالی هست:
http://download.gametrailers.com/gt_vault/t_uncharted_directfeed_gd07trailer_h264.wmv

2- دموی 104MB که رئیس ND صحبت میکنه و یکی دیگه بازی میکنه که گیم پلی بازی رو نشون میده.
http://download.gametrailers.com/gt_vault/t_uncharted_gd07_onstage_demo_gt_h264.wmv

--------------
امین جان گرافیک بازی خیلی خیلی بیشتر از این حرفاست شما باید فیزیک اونو هم در نظر بگیرید گروه طراحی این بازی هم خیلی بزرگه و حتی یک گروه هم فرستادن جنگل امازون تا روی طبیعی بودن طراحی درخت ها توی جنگل و برگ ها و منظره ها کرا کنند بشخصه از اب بازی خیلی خیلی خوشم میاد که وافقعا طبیعی هست چهره ناتان هم خیلی فوق العادست و شما اگه دموی شماره 1 رو دانلود کنید میتونید گرافیک واقعی بازی رو ببینید.
قبول دارم کیفیت عکس ها خیلی خیلی نسبت به گرافیک واقعی بازی پایین هست.
--------------
منتظر پیش نمایش این بازی از خودم باشید.
--------------
موفق باشید.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or