تحلیل خبری: آیا می شود یک استعداد فوق العاده در صنعت بازی را با فرد دیگری جایگزین کرد

  • Thread starter Thread starter Wąnda
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Wąnda

Sacred Spirit
کاربر سایت
32082634262532399797.jpg


از جدایی های اخیر و مهمی که در صنعت بازی رخ داد، جدا شدن Amy Hennig از استودیوی ناتی داگ بود که شاید هیچ استودیویی نخواهد که در چنین شرایطی قرار بگیرد. آن هم جایگزین کردن یک فرد با استعداد در اواسط مراحل توسعه یک پروژه..
جدا شدن Amy Hennig را می شود به یکی از مهم ترین اتفاق های اخیر نام برد که خبرش به طور وسیعی سراسر مطبوعات خبری در رابطه با حوزه گیم را در بر گرفت. شرایطی که واقعا شاید هیچ سازنده ای نخواهد در آن وضعیت قرار گیرد..
Barry Meade که level designer سابق سری بازی های Burnout که حال مدیر تجاری استودیوی Fireproof است در این رابطه می گوید: باید به یاد داشته باشیم که یک تیم بازی سازی از "افراد" تشکیل شده است، ولی این را هم باید بدانیم که توابع آن همانند یک اکوسیستم خواهد بود.

او ادامه داد و گفت:

"اگر تیم به طور کُلی از افراد حرفه ای تشکیل شده باشد، از دست دادن یک استعداد شاید تاثیر چندانی بر روی پروژه نداشته باشد. به ویژه اگر تیمی باشد که با راه و روش و ساخت آن پروژه آشنایی داشته باشد. او گفت: ولی اینکه بخواهیم بگوییم که رفتن چنین اعضای کلیدی هیچ تاثیری بر روند پروژه نخواهد گذاشت، قابل قبول نیست. بدیهی است که شاید نشانه ای از ناقص بودن و کامل نبودن پروژه را ما شاهد باشیم."

Martin Hollis از اعضای سابق Rare developer و یکی از سازندگان اصلی GoldenEye کلاسیک برای N64 می گوید: ترک کردن استعداد های یک استودیو بسته به موارد بسیاری می تواند هم بسیار زیان آور و یا شاید هم کاملا بی اهمیت باشد. اگر آن فرد با تمام وجود خود را غرق تیم و فرهنگ آن استودیو کرده باشد، قطعا تاثیراتی را خواهد داشت. هر مدیری میداند که این افراد می توانند جایگزین شوند ولی باز هر لیدر و رهبری این حقیقت را می داند که این تمام قضایا نیست.

Kevin Corti موسس استودیوی Evil27 زمانی که دو تن از اعضای کلیدی خود را از دست داده بود، این شرایط را "فوق العاده سخت" توصیف کرده بود که مثلا بخواهد افرادی را جایگزین آنها بکند.
"استخدام یک فرد با استعداد به راحتی می تواند 3 ماه زمان ببرد. همچنین به غیر مصرف زمان، می تواند هزینه های برنامه ریزی نشده ای را بابت استخدام آن نفر متحمل شوید که حتی به غیر از آن، می تواند به راحتی این اتفاق تاثیرش را بر روی دیگر افراد تیم بگذارد، که این نیز بستگی به میزان روحیه و توانایی آنها دارد."

از سوی دیگر Jennifer Schneidereit یکی از موسسان استودیوی Nyamyam می گوید:
"در بهترین حالت می شود گفت بعد از این گونه اتفاق ها، دیگر اعضای استودیو که باقی مانده اند، به تغییر دادن شغل و نقش خود ترویج می شوند و این "تغییر" به خودی خود می تواند باعث تغییر دادن همه ایده ها و تفکرات بشود. ک نهایتا باعث می شود آنها تجربه های جدیدی را در این راه کسب نمایند.
به نظر من رفتن یک یا دو نفر نمی تواند تاثیر آنچنانی را بر روی یک پروژه داشته باشد. به نظر من یک بازی بزرگ توسط یک تیم بزرگ ساخته شده است. همچنین افرادی بسیاری هستند که تاثیر زیادی را بر روی خروجی پروژه دارند ولی خُب بنا به دلایلی زیاد دیده نمی شوند.

Barry Meade با اتخاذ به یک دیدگاه عملی در رابطه با این مسئله می گوید:
این قضیه که یک استودیو به طور دائم بتواند تمامی استعدادهای خود را حفظ کند، یک مورد بسیار نادر است. این صنعت با بزرگی و وسعتی که دارد، می تواند انتخاب های فراوانی را در پیش روی آنان قرار دهد. بعضی مواقع آنان هر طور که شده، حتی با "دستبند طلایی" هم می خواهند آنها را حفظ نمایند، ولی خُب این مورد خیلی نادر است.

معمولا بیشتر اوقات آنها دلایل خود را دارند و اصلا ربطی به کمپانی مربوطه ندارد. آنها علاقه دارند که در منطقه خود زندگی کنند. بچه هایشان را خودشان به مدرسه ببرند و غیره..."
Hollis نیز در این رابطه می گوید:
"چنین افراد با استعدادی دوست دارند که همیشه در چالش قرار بگیرند. دارای پاداشی عادلانه و استقلال مورد نیاز باشند. بدون چالش بقیه افراد ناراضی می شوند و این قضیه را متوجه خواهند شد که هیجان و مرزهای جدیدی از نوع تفکر در جای دیگری قرار دارد."

[develop-online]
 
این قضیه همیشه یه بار منفی پشتش بوده و ربطی به افراد دیگه نداره! نمونش همین ولاسکو که تیم ملی والیبال رفت! یامثال حرفه ایش رفتن دلبوسکه از رئال! خیلی مثال توی دنیا های متفاوت هست!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or