ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
ساخت بازی
آموزش ساخت و توسعه بازی
تحصيل در زمينه ي بازي در خارج
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="Above" data-source="post: 1986272" data-attributes="member: 25692"><p>درود </p><p></p><p>عزیز اگر فکر میکنید با انجام چند بازی یا به اصطلاح خودمون بازی خور بودن میتونید در استدیو های ساخت بازی شروع به فعالیت کنید سخت در اشتباه هستید . </p><p></p><p>زمانی که شما برای مصاحبه وارد یک استدیو میشید اولین چیزی که از شما پرسیده میشه ، این هست که چقدر تجربه داری و رزومه کاری شما چی هست / البته این رو هم نباید نادیده بگیریم که بحث بازی شناس بودن یا بازی خور بودن یک حسن در نظر گرفته میشه اما تاثیر زیادی بر روی شغل و آینده کاری شما در این صنعت نداره . </p><p></p><p>در مورد این که طراح کاراکتر یا دیگر ارکان طراحی نیز جزئی از یک پروژه حساب میشه 100 % حق با شماست و به نظر من مهمترین رکن اون هم هست اما هیچ استدیویی به شخصه با هیچکدوم از این مواردی که اشاره کردید به صورت مستقیم با شما وارد معامله نمیشه . </p><p></p><p>من خودم هم تا مدتی پیش به همین شکل فکر میکردم اما با ارسال ایمیل های فراوان به استدیو های گردن کلفت تنها پاسخی که گرفتم این بود که خیر ، امکانش نیست ، شدنی نیست !! </p><p></p><p>ما به صورت مسیقیم نمیتونیم تصمیم گیری کنیم و این انتشار دهنده و سرمایه گزار هست که تصمیم گیری میکنه و این صحبت ها . </p><p></p><p>حالا گیریم که استدیویی هم باشه که به صورت مستقیم با شخص سومی کاری رو از سر بگیره حالا میرسیم به چالش جدید ، و اون این هست که داستان و به قول معروف بازی نامه یونیک و منحصر به فرد شما چی میتونه باشه . </p><p></p><p>تا حدود 10 الی 12 ماه پیش یکی از استدیو هایی Bioware که در اُستین تگزاس واقع شده به دنبال نویسنده بود . وقتی شرایطش رو دیدم کمی ، تا حدی سخت به نظرم رسید . </p><p></p><p>اولین چیزی که مد نظر اونها بود و شاید هنوز هم باشه این بود که متن شما در همون آغاز بایستی با یک بیگ بنگ یا اتفاق بزرگ شروع بشه ، دیالوگ ها باید نه خیلی احمقانه باشن و نه خیلی سنگین که بازی باز از درکش عاجز بشه . </p><p></p><p>طرح شما میبایست یک پایپ لاین مستحکم داشته باشه </p><p></p><p>یعنی آغاز ، میانه و پایانش به یک حد مخاطب رو درگیر کنه نه اینکه اغاز به شدت قدرتمندی داشته باشه و به تدریج جنان ضعیف بشه که مخاطب کلأ از خیر ادامه بگزره . </p><p></p><p>البته من تا نهایتأ همین چند دقیقه پیش هم بازی های زیادی انجام دادم که هیچکدوم از شرایط بالا در اون رعایت نشده بود ، ولی این چیزی هست که بین اکثر استدیو ها جا افتاده و فعلآهم نمیشه تغییرش دارد . </p><p></p><p>حالا اگر کسی فکر میکنه طرحی داره که یونیک ، متفاوته و میتونه بر روی اون مانور بده پیشنهاد میکنم 2 خط از اون رو اینجا بگزاره تا ببینیم دیگران هم باهاش هم عقیده هستند یا خیر.</p><p></p><p>پیروز باشیم .</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Above, post: 1986272, member: 25692"] درود عزیز اگر فکر میکنید با انجام چند بازی یا به اصطلاح خودمون بازی خور بودن میتونید در استدیو های ساخت بازی شروع به فعالیت کنید سخت در اشتباه هستید . زمانی که شما برای مصاحبه وارد یک استدیو میشید اولین چیزی که از شما پرسیده میشه ، این هست که چقدر تجربه داری و رزومه کاری شما چی هست / البته این رو هم نباید نادیده بگیریم که بحث بازی شناس بودن یا بازی خور بودن یک حسن در نظر گرفته میشه اما تاثیر زیادی بر روی شغل و آینده کاری شما در این صنعت نداره . در مورد این که طراح کاراکتر یا دیگر ارکان طراحی نیز جزئی از یک پروژه حساب میشه 100 % حق با شماست و به نظر من مهمترین رکن اون هم هست اما هیچ استدیویی به شخصه با هیچکدوم از این مواردی که اشاره کردید به صورت مستقیم با شما وارد معامله نمیشه . من خودم هم تا مدتی پیش به همین شکل فکر میکردم اما با ارسال ایمیل های فراوان به استدیو های گردن کلفت تنها پاسخی که گرفتم این بود که خیر ، امکانش نیست ، شدنی نیست !! ما به صورت مسیقیم نمیتونیم تصمیم گیری کنیم و این انتشار دهنده و سرمایه گزار هست که تصمیم گیری میکنه و این صحبت ها . حالا گیریم که استدیویی هم باشه که به صورت مستقیم با شخص سومی کاری رو از سر بگیره حالا میرسیم به چالش جدید ، و اون این هست که داستان و به قول معروف بازی نامه یونیک و منحصر به فرد شما چی میتونه باشه . تا حدود 10 الی 12 ماه پیش یکی از استدیو هایی Bioware که در اُستین تگزاس واقع شده به دنبال نویسنده بود . وقتی شرایطش رو دیدم کمی ، تا حدی سخت به نظرم رسید . اولین چیزی که مد نظر اونها بود و شاید هنوز هم باشه این بود که متن شما در همون آغاز بایستی با یک بیگ بنگ یا اتفاق بزرگ شروع بشه ، دیالوگ ها باید نه خیلی احمقانه باشن و نه خیلی سنگین که بازی باز از درکش عاجز بشه . طرح شما میبایست یک پایپ لاین مستحکم داشته باشه یعنی آغاز ، میانه و پایانش به یک حد مخاطب رو درگیر کنه نه اینکه اغاز به شدت قدرتمندی داشته باشه و به تدریج جنان ضعیف بشه که مخاطب کلأ از خیر ادامه بگزره . البته من تا نهایتأ همین چند دقیقه پیش هم بازی های زیادی انجام دادم که هیچکدوم از شرایط بالا در اون رعایت نشده بود ، ولی این چیزی هست که بین اکثر استدیو ها جا افتاده و فعلآهم نمیشه تغییرش دارد . حالا اگر کسی فکر میکنه طرحی داره که یونیک ، متفاوته و میتونه بر روی اون مانور بده پیشنهاد میکنم 2 خط از اون رو اینجا بگزاره تا ببینیم دیگران هم باهاش هم عقیده هستند یا خیر. پیروز باشیم . [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
ساخت بازی
آموزش ساخت و توسعه بازی
تحصيل در زمينه ي بازي در خارج
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft