تاریخچه موتور گرافیکی Unreal Engine

  • Thread starter Thread starter Ehsan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Ehsan

Loyal Member

مقدمه:

یکی از معروف ترین موتور های بازی سازی موتور Unreal Engine هست که تا سومین نگارش ان وارد بازار شده و مطمئنا کار بر روی نسخه بعدی ان نیز شروع شده در زیر معرفی و تاریخچه کوتاهی از این بازی رو میخونید:

معرفی:

اولین بازی که با UE ساخته شد بازی Unreal بود که سبک ان FPS میباشد و کلا بیشتر بازی هایی که با UE ساخته میشوند در محدوده سبک Shooter قرار دارند مانند:
Mass Effect, Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield, America's Army, Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas, Red Steel, Gears of War, BioShock, Tactical Ops

اما از این موتور بازی هایی در سبک های دیگه مانند سوم شخص مخفی کاری مانندTom Clancy's Splinter Cell و حتی MMORPG مانند Vanguard: Saga of Heroes ساخته شده است.

این موتور با زبان برنامه نویسی C++ نوشته شده و تقریبا تمامی سیستم های عامل معروف و کنسول های را پشتیبانی میکند که از انها میتوان به Microsoft Windows, Linux, Mac OS and Mac OS X در کامپیوتر های خانگی و همچین برای پشتیبانی میتوان از کنسول های Dreamcast, Xbox, Xbox 360, PlayStation 2, PlayStation 3 و Wii نام برد .

این موتور همیشه همگام با OpenGL و Directx های روز بوده و هماکنون نیز UE3 از Directx10 نیز پشتیبانی میکند.

تاریخچه:
Unreal Engine 1:

اولین موتور UE در سال 1998 ساخته شد که در همان ابتدا سر و صدای زیادی به پا کرد و شرکت های بازی سازی زیادی انرا خریدند و برای بازیهایشان از ان استفاده کردند.

از قابلیت های مهم این موتور میتوان به rendering, collision detection, AI, visibility, networking اشاره کرد و همچنین تلاش های Epic برای رفع مشکلات فریم ریت در بازی ها که موفقیت امیز بود و با 2 بازی Unreal و Unreal Tournament این موتور به دنیا معرفی شد و رواج بیشتری یافت.

از سال 1998 بازی سازی با این موتور شروع شد و تقریبا تا سال 2003 ادامه داشت اما اکنون پروژه مطرحی با این موتور وجود ندارد.

از مهمترین بازی های ساخته شده با این موتور میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

[FONT=&quot]Adventure Pinball: Forgotten Island — (2001) Digital Extremes[/FONT]​
[FONT=&quot]Brother Bear — (2003) KnowWonder Digital Mediaworks[/FONT]​
[FONT=&quot]Clive Barker's Undying — (2001) Dreamworks Interactive[/FONT]​
[FONT=&quot]Deus Ex — (2000) Ion Storm [/FONT]​
[FONT=&quot]Deus Ex: The Conspiracy — (2002) Ion Storm[/FONT]​
[FONT=&quot]Dr. Brain's Thinking Games: Action/Reaction — (1999) Knowledge Adventure[/FONT]​
[FONT=&quot]Harry Potter and the Chamber of Secrets — (2002) KnowWonder Digital Mediaworks[/FONT]​
[FONT=&quot]Harry Potter and the Philosopher's Stone (Harry Potter and the Sorcerer's StoneKnowWonder Digital Mediaworks in the U.S) — (2001) [/FONT]​
[FONT=&quot]Mobile Forces — (2002) Rage Software[/FONT]​
[FONT=&quot]Nerf Arena Blast — (1999) Visionary Media, Inc.[/FONT]​
[FONT=&quot]New Legends — (2002) Infinite Machine[/FONT]​
[FONT=&quot]Rune — (2000) Human Head Studios [/FONT]​
[FONT=&quot]Rune: Halls of Valhalla — (2001) Human Head Studios[/FONT]​
[FONT=&quot]Rune: Viking Warlord — (2001) Human Head Studios[/FONT]​
[FONT=&quot]Star Trek: Deep Space Nine: The Fallen — (2000) The Collective[/FONT]​
[FONT=&quot]Star Trek: The Next Generation: Klingon Honor Guard — (1998) MicroProse[/FONT]​
[FONT=&quot]Tactical Ops: Assault on Terror — (2002) Kamehan Studios[/FONT]​
[FONT=&quot]TNN Outdoors Pro Hunter — (1998) DreamForge Intertainment[/FONT]​
[FONT=&quot]Twin Caliber — (2003) Rage Software[/FONT]​
[FONT=&quot]Unreal — (1998) Epic Games [/FONT]​
[FONT=&quot]Unreal Mission Pack: Return to Na Pali — (1999) Legend Entertainment[/FONT]​
[FONT=&quot]Unreal Tournament — (1999) Epic Games[/FONT]​
[FONT=&quot]Unrealty — (2000) Perilith Industrielle[/FONT]​
[FONT=&quot]Virtual Reality Notre Dame: A Real Time Construction — (1999) Digitalo Studios[/FONT]​
[FONT=&quot]The Wheel of Time — (1999) Legend Entertainment[/FONT]​
[FONT=&quot]X-COM: Enforcer — (2001) MicroProse[/FONT]​

Unreal Engine 2:


این موتور در سال 2003 و با تولد بازی معروف Unreal Tournament 2003 متولد شدو از همان ابتدا بازی سازی با ان رواج پیدا کرد و تا کنون هم بازی سازی با ان ادامه دارد.

این نگارش با کنسول های PlayStation 2, GameCube و Xbox نیز سازگار بود و بعدا نگارش اپدیت و بروز شده ان تحت عنوان UE2.5 به بازر عرضه شد که پیشرفت هایی در موتور از لحاظ رندر مکان های پر جمعیت و اضافه شدن فیزیک های قوی برای وسایل نقلیه و سازگاری با سیستم های 64-bit نیز به ان اضافه شد.

دو سری Unreal Championship نیز با این موتور ساخته شده اند.

حدود 500 کمپانی اجازه بازی سازی بر اساس این موتور را دارند و بازی سازی با ان هماکنون نیز ادامه دارد از مهمترین بازی هایی که با ان ساخته شده یا ادامه دارند میتواند به موارد زیر اشاره کرد:
[FONT=&quot]Advent Rising — (2005) GlyphX Games[/FONT]​
[FONT=&quot]America's Army v1.0 ~ v2.8.2 — (2002~2007) U.S. Army[/FONT]​
[FONT=&quot]America's Army:Rise of a Soldier — (2005) Ubisoft[/FONT]​
[FONT=&quot]Brothers In Arms: Road to Hill 30 — (2005) Gearbox Software[/FONT]​
[FONT=&quot]Brothers In Arms: Earned in Blood — (2005) Gearbox Software[/FONT]​
[FONT=&quot]Brothers In Arms: D-Day — (2006) Gearbox Software[/FONT]​
[FONT=&quot]Brothers In Arms: Double Time — (2008) Gearbox Software[/FONT]​
[FONT=&quot]Close Quarters Conflict — (2007) Direct Action Games[/FONT]​
[FONT=&quot]Combat: Task Force 121 — (2005) Direct Action Games[/FONT]​
[FONT=&quot]Dark Heaven On-Line - (2008) Frogster-Studios[/FONT]​
[FONT=&quot]Dead Man's Hand — (2004) Human Head Studios[/FONT]​
[FONT=&quot]Desert Thunder — (2003) Brainbox Games[/FONT]​
[FONT=&quot]Deus Ex: Invisible War — (2003) Ion Storm[/FONT]​
[FONT=&quot]Devastation — (2003) Digitalo Studios[/FONT]​
[FONT=&quot]Exteel — (2005) NCsoft[/FONT]​
[FONT=&quot]Harry Potter and the Prisoner of Azkaban — (2004) KnowWonder Digital Mediaworks[29][/FONT]​
[FONT=&quot]Huang Yi Online — (2007) Soft World[/FONT]​
[FONT=&quot]Inferno — (2007) FXLabs Studios[/FONT]​
[FONT=&quot]Jinyong Online 2 — (2005~2007) Soft World[/FONT]​
[FONT=&quot]Kung Fu: Deadly Arts — (2006) Bedlam Games[/FONT]​
[FONT=&quot]LandMass — (2006~2007) WayPoint[/FONT]​
[FONT=&quot]Land of the Dead: Road to Fiddler's Green — (2005) Brainbox Games[/FONT]​
[FONT=&quot]Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events — (2004) Adrenium Games[/FONT]​
[FONT=&quot]Lineage II — (2002~2007) NC Soft[/FONT]​
[FONT=&quot]Magic: The Gathering - Battlegrounds — (2003) Atari[/FONT]​
[FONT=&quot]Magna Carta: Crimson Stigmata — (2004) Softmax[/FONT]​
[FONT=&quot]Magna Carta Portable — (2006) Softmax[/FONT]​
[FONT=&quot]Marine Heavy Gunner: Vietnam — (2004) Brainbox Games[/FONT]​
[FONT=&quot]Marine Sharpshooter 3 — (2007) Groove Games[/FONT]​
[FONT=&quot]Men of Valor — (2004) Vivendi Universal[/FONT]​
[FONT=&quot]Open Season — Ubisoft[/FONT]​
[FONT=&quot]Pariah — (2005) Digital Extremes[/FONT]​
[FONT=&quot]Postal² — (2003) Running With Scissors, Inc.[/FONT]​
[FONT=&quot]Priston Tale 2 — (2006~2007) Yedang Online[/FONT]​
[FONT=&quot]Ragnacraft (MMORPG) — (2004) TearDust[/FONT]​
[FONT=&quot]Ragnarok Online 2: The Gate of the World (MMORPG) — (2007) Gravity[/FONT]​
[FONT=&quot]Redneck Kentucky and The Next Generation Chickens — (2007) City Interactive[/FONT]​
[FONT=&quot]Red Steel — (2006) Ubisoft[/FONT]​
[FONT=&quot]Red Orchestra: Ostfront 41-45 — (2006) Tripwire Interactive[/FONT]​
[FONT=&quot]Redneck Kentucky and the Next Generation Chickens - (2007) City Interactive[/FONT]​
[FONT=&quot]new Samba de Amigo — (2008) Gearbox Software[/FONT]​
[FONT=&quot]San Guo Online — (2007) Kingsoft[/FONT]​
[FONT=&quot]Sephiroth — (2001~2007) IMagic Entertainment[/FONT]​
[FONT=&quot]Shadow Ops: Red Mercury — (2004) Zombie Studios[/FONT]​
[FONT=&quot]Shark Tale — (2004) Amaze Entertainment[/FONT]​
[FONT=&quot]Shrek 2 — (2004) KnowWonder[/FONT]​
[FONT=&quot]Spider-Man 2 — (2004) Fizz Factor[/FONT]​
[FONT=&quot]Star Wars: Republic Commando — (2005) LucasArts[/FONT]​
[FONT=&quot]StoneAge2 — (2007) Kingsoft[/FONT]​
[FONT=&quot]Surf's Up — (2007) Ubisoft[/FONT]​
[FONT=&quot]SWAT 4 — (2005) Irrational Games[/FONT]​
[FONT=&quot]The Chronicles of Spellborn — (2006~2007) Spellborn International[/FONT]​
[FONT=&quot]The Regiment — (2006) Kuju Entertainment[/FONT]​
[FONT=&quot]Thief: Deadly Shadows — (2004) Ion Storm[/FONT]​
[FONT=&quot]Tom Clancy's Rainbow Six 3: Athena Sword — (2004) Ubisoft[/FONT]​
[FONT=&quot]Tom Clancy's Rainbow Six 3: Black Arrow (Xbox only) — (2004) Ubisoft[/FONT]​
[FONT=&quot]Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield — (2003) Ubisoft[/FONT]​
[FONT=&quot]Tom Clancy's Splinter Cell — (2002) Ubisoft[/FONT]​
[FONT=&quot]Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow — (2004) Ubisoft[/FONT]​
[FONT=&quot]Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory — (2005) Ubisoft[/FONT]​
[FONT=&quot]Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent — (2006) Ubisoft[/FONT]​
[FONT=&quot]Tom Clancy's Splinter Cell: Essentials — (2006) Ubisoft[/FONT]​
[FONT=&quot]Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction - (2008) Ubisoft[/FONT]​
[FONT=&quot]Tom Clancy's Ghost Recon 2 — (2006) Ubisoft[/FONT]​
[FONT=&quot]Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter — (2006) Ubisoft[/FONT]​
[FONT=&quot]Tribes: Vengeance — (2004) Irrational Games[/FONT]​
[FONT=&quot]Unreal II: The Awakening — (2003) Legend Entertainment[/FONT]​
[FONT=&quot]Unreal Championship — (2002) Digital Extremes[/FONT]​
[FONT=&quot]Unreal Championship 2: The Liandri Conflict — (2005) Epic Games[/FONT]​
[FONT=&quot]Unreal Tournament 2003 — (2002) Digital Extremes[/FONT]​
[FONT=&quot]Unreal Tournament 2004 — (2004) Digital Extremes[/FONT]​
[FONT=&quot]Vanguard: Saga of Heroes — (2007) Sigil Games Online[/FONT]​
[FONT=&quot]World War II Combat: Road to Berlin — (2005) Direct Action Games[/FONT]​
[FONT=&quot]World War II Combat: Iwo Jima — (2006) Direct Action Games[/FONT]​
[FONT=&quot]Warpath — (2006) Digital Extremes[/FONT]​
[FONT=&quot]XIII — (2003) Ubisoft[/FONT]​
[FONT=&quot]unannounced online FPS/RTS/RACING/RPG fusion genre MMOG - (2008) Netmarble[/FONT]​
[FONT=&quot]unannounced online FPS title - (2008) IMagic Entertainment[/FONT]​
[FONT=&quot]unannounced online MO title - (2008) Danal Entertainment[/FONT]​



Unreal Engine 3:


اخرین ورژن از UE که تقریبا در سال 2005 ساخته شده UE3 میباشد که با DirectX 9/10 PCs, Xbox 360 و PlayStation 3 نیز سازگار است.بیش از نیمی از بازی های نسل جدید بر اساس این موتور نوشته میشوند و این موتور از تمامی تکنولوژی های روز نیز مانند
HDRR
per-pixel lighting
dynamic shadows
استفاده میکند.
همدست های شرکت اپیک برای درست کردن اخرین نگرش UE شامل شرکت های زیر است:

[FONT=&quot]Ageia's PhysX[/FONT]​
[FONT=&quot]OC3 Entertainment's FaceFX[/FONT]​
[FONT=&quot]RAD Game Tools's Bink Video[/FONT]​
[FONT=&quot]DivX, Inc.'s Divx[/FONT]​
[FONT=&quot]Quazal Technologies's Rendez-Vous and Spark [/FONT]​
[FONT=&quot]Fonix Speech's VoiceIn and DecTalk [/FONT]​
[FONT=&quot]Engenuity's AI Implant [/FONT]​
[FONT=&quot]IDV's SpeedTreeRT [/FONT]​
[FONT=&quot]Digimask's Diskmask SDK, Kynogon's Kynapse A.I [/FONT]​
[FONT=&quot]Geomerics's Enlighten [/FONT]​
[FONT=&quot]Allegorithmic's ProFX [/FONT]​
[FONT=&quot]PhaseSpace's Motion Capture [/FONT]​
[FONT=&quot]IGN's GameSpy [/FONT]​
[FONT=&quot]Umbra Software's Umbra, dPVS, sPVS.[/FONT]​
[FONT=&quot]Illuminate Labs's Beast[/FONT]​

بله 14 شرکت در شکل گیری چنین موتور قدرتمندی نقش داشتند.
شرکت اپیک این بار هم برای معرفی موتور قدرتمند خود به جهان از 2 بازی قدرتمند کمک گرفت:

Gears Of War و Unreal Tournament 3 که هر دو بازی از لحاظ فیزیک و گرافیک در حد بسیار عالی قرار داشتند.

از مهمترین شرکت های بازی سازی که امتیاز بازی سازی با این موتور را خریده اند میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
Atari, Activision, Capcom, Disney, Konami, Koei, 2K Games, Midway, THQ, Ubisoft, Sega, Sony, Electronic Arts, Square Enix
موتور UE3 نه تنها در بازی بلکه در پروژه های دیگر بغیر از بازی نیز شرکت فعالی دارد نظیر: بازسازی محیط مجازی در صنعت بازسازی قدرت ماشین ها ساخت دنیای مجازی برای خرید و ساخت انیمیشن های کارتونی و موارد دیگر تا در اینده شاهد فعالیت بیشتر این موتور خواهیم بود.

شرکت های زیر تا کنون امتیاز UE3 را برای ساخت انیمیشن(CG) خریداری کرده اند:
Warner Brothers Frantic Films Buena Vista HDFilms Sony Pictures Entertainment Columbia Pictures TriStar Pictures Square-Enix و در اینده ای نه چندان دور شرکت های دیگر.

از بازی هایی که با این موتور ساخته شده یا در حال ساخت میباشند میتوان به موارد زیر اشاره کرد:


[FONT=&quot]A4 (sequel to A3)[/FONT][FONT=&quot] - (2009) AniPark[/FONT]​
[FONT=&quot]Aliens[/FONT][FONT=&quot] — (2009) Gearbox Software[/FONT]​
[FONT=&quot]America's Army 3.0[/FONT][FONT=&quot] — (2008) US Army[/FONT]​
[FONT=&quot]American Mcgee's Grimm - (2008) Spicy Horse[/FONT]​
[FONT=&quot]APB[/FONT][FONT=&quot] — (2008) Webzen[/FONT]​
[FONT=&quot]Army of Two[/FONT][FONT=&quot] - (2008) Electronic Arts[/FONT]​
[FONT=&quot]A.V.A[/FONT][FONT=&quot] - (2007) Pmang[/FONT]​
[FONT=&quot]Black College Football: BCFX: The Xperience - (2007) Nerjyzed Entertainment[/FONT]​
[FONT=&quot]Black Powder Red Earth[/FONT][FONT=&quot] - (2007) Echelon Software[/FONT]​
[FONT=&quot]Brothers In Arms: Hell's Highway[/FONT][FONT=&quot] — (2008) Gearbox Software[/FONT]​
[FONT=&quot]BioShock[/FONT][FONT=&quot] - (2007) 2K Boston/2K Australia[/FONT]​
[FONT=&quot]BlackSite: Area 51[/FONT][FONT=&quot] — (2007) Midway Austin[/FONT]​
[FONT=&quot]Blitz[/FONT][FONT=&quot] - (2008) CJIG[/FONT]​
[FONT=&quot]Borderlands[/FONT][FONT=&quot] - (2008) Gearbox Software[/FONT]​
[FONT=&quot]Command and Conquer: Tiberium[/FONT][FONT=&quot] - (2008) EA Los Angeles[/FONT]​
[FONT=&quot]Crimecraft - (2008) Vogster Entertainment[/FONT]​
[FONT=&quot]Damnation - (2008) Blue Omega / Point of View[/FONT]​
[FONT=&quot]DC Comics MMO[/FONT][FONT=&quot] — (TBA) Sony Online Entertainment[/FONT]​
[FONT=&quot]Earth No More[/FONT][FONT=&quot] — (2009) Recoil Games / 3D Realms[/FONT]​
[FONT=&quot]Empire[/FONT][FONT=&quot] - (TBA) Chair Entertainment[/FONT]​
[FONT=&quot]Ender's Game — (TBA) Chair Entertainment[/FONT]​
[FONT=&quot]Elveon[/FONT][FONT=&quot] — (2007) 10tacle Studios[/FONT]​
[FONT=&quot]End[/FONT][FONT=&quot] - (TBA) Faramix Enterprises[/FONT]​
[FONT=&quot]Fatal Inertia[/FONT][FONT=&quot] — (2007) Koei[/FONT]​
[FONT=&quot]Free Realm[/FONT][FONT=&quot] - (TBA) Sony Online Entertainment[/FONT]​
[FONT=&quot]Frontlines: Fuel of War[/FONT][FONT=&quot] — (2008) Kaos Studios[/FONT]​
[FONT=&quot]Fury[/FONT][FONT=&quot] — (2007) Auran[/FONT]​
[FONT=&quot]Gears of War[/FONT][FONT=&quot] — (2006) Epic Games[/FONT]​
[FONT=&quot]Global Agenda[/FONT][FONT=&quot] — (TBA) Hi-Rez Studios[/FONT]​
[FONT=&quot]Hail to the Chimp[/FONT][FONT=&quot] — (2008) Wideload Games[/FONT]​
[FONT=&quot]Halo Wars[/FONT][FONT=&quot] — (TBA 2008) Ensemble Studios[/FONT]​
[FONT=&quot]Highlander: The Game[/FONT][FONT=&quot] — (TBA 2008) TBA[/FONT]​
[FONT=&quot]Hei$t[/FONT][FONT=&quot] - (2007) inXile Entertainment[/FONT]​
[FONT=&quot]Hour of Victory[/FONT][FONT=&quot] — (2007) Midway Games[/FONT]​
[FONT=&quot]Huxley[/FONT][FONT=&quot] — (2008) Webzen Games[/FONT]​
[FONT=&quot]Interstellar Marines[/FONT][FONT=&quot] - (2008) Zero Point Software[/FONT]​
[FONT=&quot]Lost Odyssey[/FONT][FONT=&quot] — (2007) Mistwalker[/FONT]​
[FONT=&quot]Mass Effect[/FONT][FONT=&quot] — (2007) BioWare[/FONT]​
[FONT=&quot]Magna Carta 2[/FONT][FONT=&quot] - (TBA) Softmax[/FONT]​
[FONT=&quot]Medal of Honor: Airborne[/FONT][FONT=&quot] — (2007) Electronic Arts[/FONT]​
[FONT=&quot]Monster Madness: Battle for Suburbia[/FONT][FONT=&quot] — (2007) Artificial Studios[/FONT]​
[FONT=&quot]Mortal Kombat 8[/FONT][FONT=&quot] - (2008) Midway[/FONT]​
[FONT=&quot]Parabellum[/FONT][FONT=&quot] - (2008) Acony[/FONT]​
[FONT=&quot]Project Georgia[/FONT][FONT=&quot] - (TBA) Obsidian Entertainment[/FONT]​
[FONT=&quot]Project M[/FONT][FONT=&quot] - (TBA) NC Soft[/FONT]​
[FONT=&quot]Red Steel sequel[/FONT][FONT=&quot] - (TBA) Ubisoft[/FONT]​
[FONT=&quot]Robert Ludlum's The Bourne Conspiracy - (2008) High Moon Studios[/FONT]​
[FONT=&quot]RoboBlitz[/FONT][FONT=&quot] — (2006) Naked Sky Entertainment[/FONT]​
[FONT=&quot]Rogue Warrior: Black Razor[/FONT][FONT=&quot] - (2007) Bethesda Softworks[/FONT]​
[FONT=&quot]Section 8[/FONT][FONT=&quot] (2009) Timegate Studios[/FONT]​
[FONT=&quot]Sephiroth 2[/FONT][FONT=&quot] - (TBA) IMagic Entertainment[/FONT]​
[FONT=&quot]Sin City[/FONT][FONT=&quot] - (TBA) Transmission Games / RedMile Entertainment[/FONT]​
[FONT=&quot]Stargate Worlds[/FONT][FONT=&quot] — (2007) Cheyenne Mountain Entertainment[/FONT]​
[FONT=&quot]Stranglehold[/FONT][FONT=&quot] — (2007) Midway Chicago[/FONT]​
[FONT=&quot]The Agency[/FONT][FONT=&quot] - (2008) Sony Online Entertainment[/FONT]​
[FONT=&quot]The Last Remnant[/FONT][FONT=&quot] — (2008) Square Enix[/FONT]​
[FONT=&quot]The Scourge Project[/FONT][FONT=&quot] — (N/A) Tragnarion Studios[/FONT]​
[FONT=&quot]Tiberium[/FONT][FONT=&quot] — (TBA) Electronic Arts[/FONT]​
[FONT=&quot]TNA iMPACT![/FONT][FONT=&quot] - (2008) Midway Games / Point of View[/FONT]​
[FONT=&quot]To End All Wars[/FONT][FONT=&quot] — (2008) Kuju Entertainment[/FONT]​
[FONT=&quot]Tom Clancy's EndWar[/FONT][FONT=&quot] — (2008) Ubisoft[/FONT]​
[FONT=&quot]Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas - (2006) Ubisoft[/FONT]​
[FONT=&quot]Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas 2 - (2008) Ubisoft[/FONT]​
[FONT=&quot]Turning Point: Fall of Liberty[/FONT][FONT=&quot] — (2008) Spark Unlimited[/FONT]
[FONT=&quot]Turok[/FONT][FONT=&quot] — (2008) Propaganda Games[/FONT]

موفق باشید
 
آخرین ویرایش:
اگه از قیمت فعلیشون هم خبر داری ، لطف کنی بگی ممنون میشم ;)
با سلام
در مورد مجوز بهره برداری از Unreal Engine 2 به نقل از UnrealTechnology

Royalty-Bearing License - For retail console & PC products
A non-refundable, non-recoupable license fee is due on execution of the agreement. The cost is US $350,000 for one of the available Unreal Engine 2 platforms, plus US $50,000 for each additional platform. A royalty of 3% is due on all revenue from the game, calculated on the wholesale price of the product minus (for console SKUs) console manufacturer fees. In the case of massive-multiplayer online games, the royalty is also due on the additional forms of revenue including subscriptions and advertisements​
خلاصش اینطوریه که گفته هزینه برای یکی از پلتفورم ها 350 هزار دلار بعلاوه 50 هزار دلار برای هر پلتفورم اضافه. 3 درصد کل سود حاصل از بازی بابت حق تالیف است, که به قیمت عمده فروشی محصول منهای (در مورد SKU های کنسول) حق الزحمه سازنده محاسبه میشود. در مورد بازی های mmo, سود اشتراک و تبلیغات نیز محاسبه میشود.
 
یک نگاه به UE1 بندازید !
خیلی چته ها :laughing:
خلاصش اینطوریه که گفته هزینه برای یکی از پلتفورم ها 350 هزار دلار بعلاوه 50 هزار دلار برای هر پلتفورم اضافه. 3 درصد کل سود حاصل از بازی بابت حق تالیف است, که به قیمت عمده فروشی محصول منهای (در مورد SKU های کنسول) حق الزحمه سازنده محاسبه میشود. در مورد بازی های mmo, سود اشتراک و تبلیغات نیز محاسبه میشود
350 هزار دلار برای اینجین ؟!
با این قیمت ها ما ایرانی ها باید بریم همون بازی انرژی هسته ای رو با این اینجین FREE بسازیم :biggrin1:
 
Splinter Cell Conviction با UE 2.0 ساخته میشه :eek:
تا اونجایی که من میدونم خود ubisoft گفته از UE 3.0 استفاده میکنه
TVG: So the engine in Conviction is a more refined version of the one used in Splinter Cell: Chaos Theory?

Thomas Geffroyd,Game Manager at Ubisoft Montrea: I would say that it was ninety percent based on Unreal [Engine] 2
لینک منبع....
 
مصطفی جان شما درست میگی
ولی من این مطلبو توی بازی رایانه خوندم مثل اینکه اونا اشتباه کردن
من نمیدونم وقتی ubisoft لیسانس استفاده از ue 3.0 رو داره چرا باید از ue 2.0 توی این بازی استفاده کنه؟
ممنون
 
آخرین ویرایش:
مصطفی جان شما درست میگی
ولی من این مطلبو توی بازی رایانه خوندم مثل اینکه اونا اشتباه کردن
من نمیدونم وقتی ubisoft لیسانس استفاده از ue 3.0 رو داره چرا باید از ue 2.0 توی این بازی استفاده کنه؟
ممنون
آقا میثم,
double agent (برای کنسول های نسل حاضر) توسط استودیوی شانگهای یوبی ساخته شده و استودیو مونتریال بلافاصله بعد از ساخت chaos theory بر روی conviction شروع بکار کرده. این یعنی شروع ساخت conviction برمیگرده به 2005. حالا من نمیدونم یوبی مجوز بهره برداری از ue3 رو کی گرفته ولی حدس میزنم اگه 2005 هم باشه, بنابر دلایلی از ue3 استفاده نکرده.
و البته موتور LEAD بکار گرفته شده در این بازی یه موتور واقعا (heavily) ارتقاء یافته از ue2.5 است که روی یه چیزائی مثل هوش مصنوعی و فیزیک کار زیادی صورت گرفته.
موفق باشی.
 
آخرین ویرایش:
مصطفی این تاخیرهای sc به نظرت امکان داره به خاطر استفاده کردن از ue 3.0 باشه؟! اخه همش داره تاخیر میخوره و سازنده هاش میگن میخوایم یه بازی کامل بسازیم!
 
مصطفی این تاخیرهای sc به نظرت امکان داره به خاطر استفاده کردن از ue 3.0 باشه؟! اخه همش داره تاخیر میخوره و سازنده هاش میگن میخوایم یه بازی کامل بسازیم!
نباید فکر کنیم که موتور LEAD یه موتور ضعیفه که اگه بجاش از UE3 استفاده بشه بازی کاملتر میشه, اینا مدول های زیادی رو دوباره طراحی کردن و با تیم havok برای فیزیک کار کردند.
Geffroyd اینو که نود درصد engine برپایه ue2 است, در اواسط 2007 زده, یعنی بعیده (بجرات میشه گفت غیر ممکنه) که تا زمان عرضه یعنی Q4 2008 تغییر اساسی پیدا کنه. شاید یکی از دلایل این تاخیرها بخاطر فروش باشه. ولی خب تا اون زمان بازی خوب polish میشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or