تاریخچه بازی Rayman (ریمن)

doostanehsoft

کاربر سایت

Rayman_Logo.gif



تاریخچه + معرفی و بررسی نسخه های ریمن

ریمن (به انگلیسی: Rayman)، از سری بازی های ویدئویی پلتفورم است که توسط یوبی سافت (به انگلیسی: Ubisoft) ساخته شده و به وسیله ی میشل انسِل (به انگلیسی: Michel Ancel) توسعه یافته است.
ریمن اصلی یک اسپریت (به انگلیسی: sprite) دو بعدی مبتنی بر پلتفورمر 16 بیت بود. سری Rayman 2: The Great Escape به سری های 3 بعدی نقل مکان کرد و تنوع بیشتری را با اقدامات جدید به گیم پلی بازی افزود؛ مانند: موشک سواری، کشیده شدن از طریق مرداب توسط یک مار و یک قابلیت که موهایش به ریمن اجازه می دهد تا به سادگی به پرواز درآید و شناور شود. Rayman 3: Hoodlum Havoc همانند Rayman 2، هسته ی platforming را حفظ کرده است، اما یو پی اس (به انگلیسی: ups)های قدرتمندی را به بازی افزوده و تاکید بیشتری در مبارزه پیدا کرده است. دشت نوشته هایی در این مجموعه باقی مانده است که شبیه به اسپریت اصلی مبتنی بر گیم پلی است که عمدتا 2 بعدی هستند و در آنها تنها Rayman DS و Rayman 3D استثنا هستند، بطوریکه هر دو از پورت های Rayman 2 می باشند.

Rayman Raving Rabbids که در ابتدا به عنوان یک platformer قدیمی برنامه ریزی شده بود، تبدیل به یک مجموعه مینی-گیم (به انگلیسی: mini-game) شد، که در اواخر توسعه، توسعه دهندگان قادر به پیاده سازی بازی روی Wii Remote و Nunchuck بودند.
اولین تریلرها برای بازی و نمایش اطلاعات اولیه از بازی، یک فضای تیره تر از حد معمول برای یک بازی Rayman را داشت؛ و ریمن را سوار بر حیوانات به همراه یک عنکبوت غول پیکر نشان داد. ریمن می تواند ظاهر خود را تغییر دهد، همینطور سبک رقص خود را؛ و برقصد تا وارد Rabbidها (همان خرگوش ها) شود. در نهایت این ایده متوقف شد، و با موشن مبتنی بر mini-games جایگزین شد و شبیه به بازی WarioWare: Smooth Moves در نینتندو (به انگلیسی: Nintendo) شد.

Rayman Raving Rabbids همچنین بر روی کنسول های Xbox 360 ،PlayStation 2 ،Nintendo DS و PC منتشر شد. با وجود اینکه حول محور کنترلر Wii با سبک موشن سنسینگ (به انگلیسی: motion-sensing) می باشد، به سادگی با دکمه های دسته بازی و Stick Movementها جایگزین شده و عملیات فیزیکی را به خوبی انجام می دهد.
نسخه Rayman M ویزگی های شخصیت ریمن را در مسابقه دو به وسیله سبک پلتفورمر به کار برده است، مانند مراحل و مبارزه در مود (به انگلیسی: mode) جداگانه صحنه ها. همچنین بازی آموزشی ریمن نیز موجود است، نام این بازی آموزشی Rayman Junior می باشد که در آن تمرکز کمتری بر روی گیم پلی شده و بیشتر جنبه آموزشی دارد.

جعبه اطلاعات بازی:

[TABLE="class: grid, width: 500, align: center"]
[TR]
[TD]نام بازی[/TD]
[TD]Rayman - ریمن[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]توسعه دهند(ها)[/TD]
[TD]Ubisoft
Digital Eclipse Aqua Pacific
Gameloft Backbone
Entertainment[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]منتشرکننده(ها)[/TD]
[TD]Ubisoft
Gameloft Feral Interactive[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]طراح(ها)[/TD]
[TD]Michel Ancel[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]سری[/TD]
[TD]ریمن[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]تاریخ انتشار[/TD]
[TD]اولین انتشار در 1 سپتامبر 1995 و آخرین انتشار در 20 سمپتامبر 2012[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
 
ممنون از اطلاعاتتون..

کلا من عاشق این سری هستم..منو از فضای اکشن فیلم ها و بازی ها دور میکنه..میبره به دوران دیگه..ای
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or