به نام پدرخوانده: از Resident Evil تا GhostWire: Tokyo

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
You know him for: Resident Evil, Dino Crisis, Devil May Cry, Vanquish, God Hand


Short bio: Born in 1965 in Japan, he graduated in a major unrelated to gaming (commerce) but joined Capcom in 1990, and began his career as the creator of a quiz game called Capcom Quiz: Hatena? no Daibōken and three Disney adaptations (Who Framed Roger Rabbit?, Aladdin and Goof Troop). Aladdin was very successful critically and commercially and guaranteed his success as a game creator. But he rose to his present fame when he watched a movie called Zombie by Italian director Lucio Fulci, a movie which seems to be important only because Mikami hated it, and set out to create a game to show the world how to handle zombies in response to that film. The game is known as Resident Evil. This franchise didn't invent the survival horror genre, but it set its conventions and defined it. The success of this game was so immense that it made survival horror a respectable genre, assured the victory of PlayStation as a game console, and crowned Mikami as a the king of the genre. Since then he has moved from one studio to another in Capcom, working as the producer, director, and executive producer on major games, resulting in a miraculously fascinating resume, matched by maybe a handful of people.


His style: Mikami is similar to Miyamoto. He isn't artistic or personal per se, but he's an auteur in his handling of established genres. Yet, he's a great innovator. I think it's fair to call him the father of survival horror. There were many survival horror games before Resident Evil, but no one considered it a genre in itself, and the scary games would appear as point and click or action adventure games. In RE trailers, the term was coined, and it became a genre. Mikami either invented or amended the controls, archetypes, and conventions of the genre. Many greater games (e.g. Silent Hill) imitated RE a lot and owed this game considerably. These conventions remained the same until they changed in Resident Evil 4, which rebooted the genre with new conventions. Although not as much as the first game, Mikami had a great role in RE4 as well and so we can say he was crucial to the genre not once, but twice. As the executive producer, he played a similar role for action genre in Devil May Cry, a game responsible for some great elements we find in the games to this day. Recently he has become more radical and personal in his innovations, and I can't wait to see where he's going next. So, Mikami is important as a genre-definer in the history of gaming.


The Top 10 Auteur Game Creators - GameFAQs




4- شینجی میکامی (Shinji Mikami)‌


آثار معروف او: رزیدنت اویل (Resident Evil)، داینو کرایسیس (Dino Crisis)، شیطان هم می‌گرید (Devil May Cry)، ونکوییش (Vanquish)،‌ دست خدا (God Hand)،‌ شیطان درون (The Evil Within)

شینجی میکامی


بیوگرافی کوتاه: میکامی در سال ۱۹۶۵ در ژاپن به دنیا آمد و در رشته‌ای نامرتبط به بازی‌های ویدیویی فارغ‌التحصیل شد (تجارت). او در سال ۱۹۹۰ به کپکام (Capcom) ملحق شد و در آنجا کار خود را به‌عنوان سازنده‌ی بازی کوییزمحور Capcom Quiz: Hatena? no Daibouken و سه‌تا از اقتباس‌های انیمیشن‌های دیزنی (چه‌کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت؟ علاءالدین و گوف تروپ Goof Troop) شروع کرد. علاءالدین هم فروش خوبی داشت، هم نقدهای خوبی دریافت کرد و موفقیت او را به‌عنوان بازی‌ساز تضمین کرد. ولی دلیل اینکه میکامی شهرت فعلی‌اش را کسب کرد این بود که فیلمی به نام زامبی (Zombie) را به کارگردانی لوسیو فولچی (Lucio Fulci)، فیلمساز ایتالیایی تماشا کرد. دلیل اهمیت این فیلم این بود که میکامی از آن بدش آمد. برای همین تصمیم گرفت در واکنش به این فیلم بازی‌ بسازد تا به دنیا نشان دهد درباره‌ی زامبی‌ها چگونه باید داستان تعریف کرد. بازی‌ که او ساخت رزیدنت اویل نام دارد. این بازی سبک وحشت بقامحور (Survival Horror) را ابداع نکرد، ولی بسیاری از قواعد و کلیشه‌های نمادین آن را تعیین کرد. این بازی به چنان موفقیت بزرگی دست پیدا کرد که به‌خاطر آن سبک وحشت بقامحور به سبکی معتبر و محترم تبدیل شد، پیروزی پلی‌استیشن ۱ در جنگ کنسول‌ها تضمین شد و میکامی هم به‌عنوان سلطان ژانر شناخته شد. از آن موقع تاکنون او در استودیوهای مختلفی در کپکام جابه‌جا شده است و در نقش تهیه‌کننده، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده‌ی اجرایی در ساخت بازی‌های بزرگ زیادی سهیم بوده است. از این نظر کارنامه‌ی کاری او یکی از درخشان‌ترین‌هاست و افراد کمی در این زمینه توانایی رقابت با او را دارند.


سبک او: میکامی مثل میاموتو است. او بازی‌های هنری و شخصی نمی‌سازد، ولی شیوه‌ی پرداخت او به ژانرهای تثبیت‌شده و پرطرفدار باعث شده که او به هنرمندی مؤلف تبدیل شود. با این حال، او در نوآوری استعداد بالایی دارد. فکر می‌کنم بتوان او را پدر وحشت بقامحور نامید. پیش از رزیدنت اویل بازی‌های زیادی در این سبک ساخته شده بودند، ولی کسی آن را ژانری جداگانه حساب نمی‌کرد. بازی‌های ترسناک این سبک هم عموما یا بازی‌های ماجرایی اشاره‌وکلیک بودند، یا اکشن ماجرایی. در تریلرهای رزیدنت اویل، عبارت Survival Horror برای اولین بار به کار رفت و تبدیل به اسم ژانری جدید شد. میکامی یا کنترل، کهن‌الگوها و قواعد سبک را ابداع کرد، یا آن‌ها را بهبود بخشید. بازی‌های بزرگ‌تر دیگری (مثل سایلنت هیل) تا حد زیادی از رزیدنت اویل تقلید کردند و وامدار آن بودند. قواعدی که در رزیدنت اویل ۱ تعیین شدند به قوت خود باقی ماندند تا اینکه در رزیدنت اویل ۴ تغییر کردند؛ این بازی به نوعی ریبوت ژانر با قواعد جدید بود. با اینکه نقش میکامی در ساخت رزیدنت اویل ۴ به‌اندازه‌ی رزیدنت اویل ۱ حیاتی نبود، ولی با این حال او در این بازی نقش داشت و می‌توان گفت که او نه یک بار، بلکه دو بار ژانر را متحول کرد. در نقش تهیه‌کننده‌ی اجرایی شیطان هم می‌گرید، او نقشی مشابه برای سبک اکشن داشت. در این بازی هم عناصر بزرگ زیادی معرفی شدند که امروزه در بازی‌های اکشن می‌بینیم.



10 بازی‌ساز مؤلف برتر تاریخ • دیجی‌کالا مگ


پ.ن: یک زمانی میخواستم ترجکه کنم که از دست رفت!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر