بررسی مشکل نویز در ADSL

morteza 76

کاربر سایت
شاید شما هم چندین بار با مشکلی کندی اینترنت پر سرعت خود رو به رو بوده اید و با شرکت ارایه دهنده خدمات تماس گرفته اید و آنها گفته اند که مشکلی نیست و خط شما مشکل دارد و نویز خط شما مشکل اصلی است. اما این نویز چیست و چگونه بفهمیم مشکل از خط ماست. برای اینکه امکان اشکال یابی در خطوط پرسرعت وجود داشته باشد در همه مودمهای ADSL امکان تعیین شاخصهای نویز در خط تلفن ممکن است و می تواند به شما کمک شایانی در رفع اشکال نماید. مهمترین این معیارها SNR و همچنین Line Attenuation یا همان شاخص میرایش خط تلفن شماست. در واقع شاخص SNR نشان می دهد که به چه میزان سیگنال مفید در مقایسه با سیگنال مزاحم یا نویز در سیستم تلفن شما وجود دارد. SNR که مخفف Signal to Noise Ratio است معیاری است که می تواند خیلی به شما در تعیین ریشه کندی و قطعی کمک کند. این شاخص هم در دانلود و هم در اپلود اندازه گیری می شود که با دو مقدار SNR Margin Downstream و SNR Margin Upstream نمایش داده می شود که نشان دهنده وضعیت نویز در خطوط شماست. مقدار SNR کمتر از ۱۲ نشان دهنده مشکل جدی در نویز در خطوط است. مقدار بالاتر از ۲۰ وضعیت رضایت بخش و مقدار بالاتر از ۳۰ مقدار مناسب است.
در واقع این شاخص هر چه بیشتر باشد بهتر است و نشان می دهد سیگنال مفید بیشتری داریم. شاخص دیگر میزان میرایش خط تلفن و یا Line Attenuation است که همانگونه که از اسم آن بر می آید از آن شاخصهایی است که هر چه کمتر باشد بهتر است. میزان این شاخص در حالت ایده آل باید زیر ۲۰ باشد. بین ۲۰ تا ۵۰ مقدار قابل تحمل و بالاتر از ۵۰ نشان دهنده یک نوع مشکل در خط تلفن شماست. برای دیدن این مقادیر بسته به نوع مودم خود باید وارد پانل کنترلی آن شوید. ممکن است این پانل کاربری با آدرس http://192.168.1.1 در مرورگر شما نمایش داده شود و یا مودم ADSL شما دارای یک برنامه جداگانه که در حین نصب درایور آن نصب می شود باشد. در هر حال با ورود به کنترل پانل مودم و جستجو در آیتمهای مربوط به ADSL می توانید این مقادیر را پیدا کنید. در زیر چند نمونه را با هم می بینیم.​
در شکل فوق شاخص SNR دانلود بسیار کم است و مشکل نویز دارد. مقدار این شاخص ۵٫۸ است که خیلی خیلی کم است و بخش عمده ای از ترافیک شامل نویز است.​
در این شکل مقدار شاخصهای SNR بد نیست اما میزان میرایش خط Attenuation بالاست.​
در این شکل میزان نویز در دانلود بیش از آپلود است و میزان میرایش خط هم در دانلود نسبتا” بالاست.​
در این شکل میزان SNR بالاست اما به همان میزان میزان شاخص میرایش هم بالاست و خط مشکل خواهد داشت. اگر مودم شما فقط با USB به کامپیوتر وصل میشود احتمالا” دارای یک برنامه جداگانه برای کنترل پانل است که نمونه آن را برای یک نمونه می بینیم.​
حالا اگر این مشکلات را دیدیم و مشکل قطعی هم داشتیم چه کنیم؟​
۱- ممکن است نویزگیر خط شما دچار مشکل باشد. در صورت امکان با یک نمونه دیگر چک کنید.​
۲- اگر در حین مکالمه با تلفن خود نیز صدای خر خر می شونید ممکن است سیم کشی تلفن خانه شما مشکل داشته باشد. اتصالان سیمها را چک کنید که تمیز و فاقد الودگی باشد. مطمئن شوید که برق فشار قوی از کنار خط تلفن عبور نکرده است. برق قوی اطراف خود میدان مغناطیسی پدید می آورد که بر روی خط تلفن اثر منفی دارد.​
۳- اگر همه موارد را مطمئن هستید باید خط شما توسط مخابرات از طریق شرکت خدمات دهنده شما کنترل شود. شما باید با شرکتی که از آن ADSL گرفته اید تماس بگیرید و با توضیح دادن مقادیر SNR و اینکه کنترل کافی را انجام داده اید درخواست کنید خط شما را چک کنند. جالب است بدانید که در سوی مخابرات نیز نویزگیر مشابهی وجود دارد و ممکن است آن نویزگیز مشکل داشته باشد و یا اینکه تداخل در بین خطوط پدید آمده باشد که در هر صورت وظیفه مخابرات جهت پیگیری است.​
[FONT=&quot]
[/FONT][FONT=&quot]مقایسه مقادیر[/FONT][FONT=&quot] SNR Margin[/FONT][FONT=&quot]
6dB [/FONT][FONT=&quot]و کمتر بسیار بد است و مشکلات جدی برای شما بوجود می اورد[/FONT] [FONT=&quot]
7dB-10dB [/FONT]
[FONT=&quot]بد است اما طوری نیست که نتوان از سرویس[/FONT][FONT=&quot] ADSL [/FONT][FONT=&quot]استفاده کرد[/FONT] [FONT=&quot]
11dB-20dB [/FONT]
[FONT=&quot]خوب است[/FONT] [FONT=&quot]
20dB-28dB [/FONT]
[FONT=&quot]عالی است[/FONT] [FONT=&quot]
29dB [/FONT]
[FONT=&quot]و بیشتر بهترین شرایط ممکن برای داشتن یک خط با کیفیت است[/FONT]
[FONT=&quot]مقایسه مقادیر[/FONT][FONT=&quot] Attenuation[/FONT][FONT=&quot]
20dB [/FONT][FONT=&quot]و کمتر بهترین شرایط ممکن برای داشتن یک خط با کیفیت است[/FONT] [FONT=&quot]
20dB-30dB [/FONT]
[FONT=&quot]عالی است[/FONT] [FONT=&quot]
30dB-40dB [/FONT]
[FONT=&quot]خیلی خوب است[/FONT] [FONT=&quot]
40dB-50dB [/FONT]
[FONT=&quot]خوب است[/FONT] [FONT=&quot]
50dB-60dB [/FONT]
[FONT=&quot]ضعیف است و ممکن است اشکالاتی در ارتباط شما ایجاد کند[/FONT] [FONT=&quot]
60dB [/FONT]
[FONT=&quot]و بالاتر بسیار بد است و می تواند مشکلات جدی برای ارتباط شما ایجاد کند
منبع:http://khazarmoj.com/index.php?option=com_content&task=view&id=969&Itemid=1
[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
 
  • Like
Reactions: dr.ice and R.P.G
شاید شما هم چندین بار با مشکلی کندی اینترنت پر سرعت خود رو به رو بوده اید و با شرکت ارایه دهنده خدمات تماس گرفته اید و آنها گفته اند که مشکلی نیست و خط شما مشکل دارد و نویز خط شما مشکل اصلی است. اما این نویز چیست و چگونه بفهمیم مشکل از خط ماست. برای اینکه امکان اشکال یابی در خطوط پرسرعت وجود داشته باشد در همه مودمهای ADSL امکان تعیین شاخصهای نویز در خط تلفن ممکن است و می تواند به شما کمک شایانی در رفع اشکال نماید. مهمترین این معیارها SNR و همچنین Line Attenuation یا همان شاخص میرایش خط تلفن شماست. در واقع شاخص SNR نشان می دهد که به چه میزان سیگنال مفید در مقایسه با سیگنال مزاحم یا نویز در سیستم تلفن شما وجود دارد. SNR که مخفف Signal to Noise Ratio است معیاری است که می تواند خیلی به شما در تعیین ریشه کندی و قطعی کمک کند. این شاخص هم در دانلود و هم در اپلود اندازه گیری می شود که با دو مقدار SNR Margin Downstream و SNR Margin Upstream نمایش داده می شود که نشان دهنده وضعیت نویز در خطوط شماست. مقدار SNR کمتر از ۱۲ نشان دهنده مشکل جدی در نویز در خطوط است. مقدار بالاتر از ۲۰ وضعیت رضایت بخش و مقدار بالاتر از ۳۰ مقدار مناسب است.
در واقع این شاخص هر چه بیشتر باشد بهتر است و نشان می دهد سیگنال مفید بیشتری داریم. شاخص دیگر میزان میرایش خط تلفن و یا Line Attenuation است که همانگونه که از اسم آن بر می آید از آن شاخصهایی است که هر چه کمتر باشد بهتر است. میزان این شاخص در حالت ایده آل باید زیر ۲۰ باشد. بین ۲۰ تا ۵۰ مقدار قابل تحمل و بالاتر از ۵۰ نشان دهنده یک نوع مشکل در خط تلفن شماست. برای دیدن این مقادیر بسته به نوع مودم خود باید وارد پانل کنترلی آن شوید. ممکن است این پانل کاربری با آدرس http://192.168.1.1 در مرورگر شما نمایش داده شود و یا مودم ADSL شما دارای یک برنامه جداگانه که در حین نصب درایور آن نصب می شود باشد. در هر حال با ورود به کنترل پانل مودم و جستجو در آیتمهای مربوط به ADSL می توانید این مقادیر را پیدا کنید. در زیر چند نمونه را با هم می بینیم.​
در شکل فوق شاخص SNR دانلود بسیار کم است و مشکل نویز دارد. مقدار این شاخص ۵٫۸ است که خیلی خیلی کم است و بخش عمده ای از ترافیک شامل نویز است.​
در این شکل مقدار شاخصهای SNR بد نیست اما میزان میرایش خط Attenuation بالاست.​
در این شکل میزان نویز در دانلود بیش از آپلود است و میزان میرایش خط هم در دانلود نسبتا” بالاست.​
در این شکل میزان SNR بالاست اما به همان میزان میزان شاخص میرایش هم بالاست و خط مشکل خواهد داشت. اگر مودم شما فقط با USB به کامپیوتر وصل میشود احتمالا” دارای یک برنامه جداگانه برای کنترل پانل است که نمونه آن را برای یک نمونه می بینیم.​
حالا اگر این مشکلات را دیدیم و مشکل قطعی هم داشتیم چه کنیم؟​
۱- ممکن است نویزگیر خط شما دچار مشکل باشد. در صورت امکان با یک نمونه دیگر چک کنید.​
۲- اگر در حین مکالمه با تلفن خود نیز صدای خر خر می شونید ممکن است سیم کشی تلفن خانه شما مشکل داشته باشد. اتصالان سیمها را چک کنید که تمیز و فاقد الودگی باشد. مطمئن شوید که برق فشار قوی از کنار خط تلفن عبور نکرده است. برق قوی اطراف خود میدان مغناطیسی پدید می آورد که بر روی خط تلفن اثر منفی دارد.​
۳- اگر همه موارد را مطمئن هستید باید خط شما توسط مخابرات از طریق شرکت خدمات دهنده شما کنترل شود. شما باید با شرکتی که از آن ADSL گرفته اید تماس بگیرید و با توضیح دادن مقادیر SNR و اینکه کنترل کافی را انجام داده اید درخواست کنید خط شما را چک کنند. جالب است بدانید که در سوی مخابرات نیز نویزگیر مشابهی وجود دارد و ممکن است آن نویزگیز مشکل داشته باشد و یا اینکه تداخل در بین خطوط پدید آمده باشد که در هر صورت وظیفه مخابرات جهت پیگیری است.​
[FONT=&amp]
[/FONT][FONT=&amp]مقایسه مقادیر[/FONT][FONT=&amp] SNR Margin[/FONT][FONT=&amp]
6dB [/FONT][FONT=&amp]و کمتر بسیار بد است و مشکلات جدی برای شما بوجود می اورد[/FONT][FONT=&amp]
7dB-10dB [/FONT]
[FONT=&amp]بد است اما طوری نیست که نتوان از سرویس[/FONT][FONT=&amp] ADSL [/FONT][FONT=&amp]استفاده کرد[/FONT][FONT=&amp]
11dB-20dB [/FONT]
[FONT=&amp]خوب است[/FONT][FONT=&amp]
20dB-28dB [/FONT]
[FONT=&amp]عالی است[/FONT][FONT=&amp]
29dB [/FONT]
[FONT=&amp]و بیشتر بهترین شرایط ممکن برای داشتن یک خط با کیفیت است[/FONT]
[FONT=&amp]مقایسه مقادیر[/FONT][FONT=&amp] Attenuation[/FONT][FONT=&amp]
20dB [/FONT][FONT=&amp]و کمتر بهترین شرایط ممکن برای داشتن یک خط با کیفیت است[/FONT][FONT=&amp]
20dB-30dB [/FONT]
[FONT=&amp]عالی است[/FONT][FONT=&amp]
30dB-40dB [/FONT]
[FONT=&amp]خیلی خوب است[/FONT][FONT=&amp]
40dB-50dB [/FONT]
[FONT=&amp]خوب است[/FONT][FONT=&amp]
50dB-60dB [/FONT]
[FONT=&amp]ضعیف است و ممکن است اشکالاتی در ارتباط شما ایجاد کند[/FONT][FONT=&amp]
60dB [/FONT]
[FONT=&amp]و بالاتر بسیار بد است و می تواند مشکلات جدی برای ارتباط شما ایجاد کند
منبع:http://khazarmoj.com/index.php?option=com_content&task=view&id=969&Itemid=1
[/FONT]
ممنون ! لی منم تا ای دی اس ال داشتم حد اقل اینا هم نبود از این بدتر بود ! وایرلس گرفتم !
 
من 192.168.1.1 میزنم از من رمز میخواد !... راه دیگه ای نیست وارد مودم شم ؟!
من مودمم همین جوری وصل کردم connection ساختم و وصل شدم به اینترنت .....درایوری نصب نکردم
 
من 192.168.1.1 میزنم از من رمز میخواد !... راه دیگه ای نیست وارد مودم شم ؟!
من مودمم همین جوری وصل کردم connection ساختم و وصل شدم به اینترنت .....درایوری نصب نکردم
کانکت شدنت به اینترنت مشکلی نداره ! اون یوزر و پسوورد رو هم هر دو Admin بزن !

---------- نوشته در 10:36 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 10:35 PM ارسال شده بود ----------

بچه ها اینم ماله منه ....مشکلی نداره از نظر نویز درسته......؟
عالیه ! بهتر این نمیشه داداش :d
 
  • Like
Reactions: Naruto
سلام
برا من همش در حد عالی و بالا تره ولی پینگ آشغاله تا دیروز 700-800بود زنگ زدم الان شده 400-500سرعت دانلود عالیه
ولی ایراد پینگه
isp=مخابرات

خداحافظ
یا علی
 
به خاطره isp می گی یعنی کسی سرویس مخابرات با پینگ خوب نداره؟
من همین الان اینترنت مخابرات Information Technology برات میارم پینگ با 4.2.2.4 120 هست ! اینو یه شرکت وایرلس میده ! بستگی داره از کجا میگیری ؟ تجهیزاتشون چجوریه ! پهنای باندشون چجوریه !
 
وضعیت چطوره ؟ نویز زیاد نیست ؟

ADSL 64Kb

سرعت دانلود 16KB

13174570051.jpg
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or