بررسی علل موفقیت و عدم موفقیت بازی ها

بررسي علل موفقيت و عدم موفقيت بازي ها

در اين تاپيک ، با کمک شما به بررسي بازي هاي موفقي مثل CRYSIS و GTAIV و Lost Planet و Assassin’s Creed و همچنين بازي هاي نا موفقي مثل Truk و Iron Man مي پردازيم و دلايل موفق يا نا موفق بودن آنها را بررسي مي کنيم . این باعث می شود که دریابیم که چرا فلان بازی موفق بوده و فروش زیادی داشته ، و چرا فلان بازی مزخرف بوده و هیچ گیمری باهاش حال نکرده !

از جمله هدف هاي تاپيک :


  • شناخت بازي هاي موفق و نا موفق
  • کمک براي خريد بازي ها
  • شناخت عواملي که موجب موفق شدن يا موفق نشدن يک بازي مي شوند
  • بحث و بررسي در مورد اين عوامل
  • کمکي به عرصه بازي سازي

اين رو هم بگم که بدون کمک شما اين تاپيک به جايي نمي رسد ؛ بنابراين اگر شما کمک نکنيد ، من هم چاره اي جز رها کردن تاپيک ندارم .

موفق باشید
 
آخرین ویرایش:
ممکنه به عنوان اولين کارم و به عنوان اولين توضيحات ، خيلي خوب از آب در نياد . ولي خب ، به تدريج و با پيشرفت تاپيک و همکاري شما کارهايمان بهتر و مفيدتر خواهد شد .

Crysis
توضيحات :

همه شما با اين بازي آشنايي داريد . مي دانيد که در سال 2007 بهترين بازي براي PCشناخته شد و همچنين تحول بزرگي در زمينه گرافيک و طراحي بازي ها ايجاد کرد . گرافيک محيط بازي به طوري طبيعي و شبيه به واقعيت طراحي شده است که آدم را به وجد مي آورد . حتي بعضي ها هنوز شک دارند که کارت هاي گرافيکي امروزي توانسته باشد گرافيک اين بازي را تا بالا ترين کيفيت نمايش دهد و معتقدند هنوز همچين کارتهايي بوجود نيامده است . همين عوامل موجب شده که اين بازي سر و صدايي عظيم به پا کند .
از جمله عواملي که موجب شد بازي بهترين بازي 2007 باشد و به اين مقدار سر و صدا داشته باشد، گرافيک و نوآوري هاي بازي در زمينه هاي مختلف است. گرافيک بازي برترين گرافيک در بين همه بازي ها تا به حال شناخته شده و جزئيات محيط و درختان و اشياء درون محيط ، با تکنولوژي DirectX 10 ، و انعکاس نور در محیط های مختلف از جمله آب ، سایه ها و Reflection های بی نظیر ، تحول عظيم در گرافيک اين بازي را نمايش مي دهد :


عکس 3 - مقایسه DirectX 9 و DirectX 10

نو آوري هايي که در گيم پلي بازي مشاهده مي شد ، قدرت بيش از اندازه ، سرعت ماوراء طبيعي ، و قابليت نامرئي شدن در جلو چشم دشمن ، آن هم فقط با يک لباس مجهز و ساده ، گرفتن يقه دشمن و خفه کردن او ، مشت زدن به افراد دشمن و حتي اتومبيل ها البته با قدرت فوق طبيعي ، و .. از عوامل جذابيت و موفق بودن بازي است .
داستان بازي با اينکه کمي کوتاه و تکراري است ، اما جذابيت هايي هم دارد . شما در داستان به صورت دو جانبه هم با سربازان ژاپني براي نجات دانشمندان خود در نقش سربازان ايالات متحده بازي مي کنيد ، از طرفي با موجودات فرا زميني نبرد مي کنيد و اين نيز جذابيت خود را دارد .
قابليت آنلاين کردن بازي ، با انواع امکانات نيز يکي از عوامل موفقيت بازي است . اين بازي يکي از بهترين بازي ها در زمينه آنلاين و چند نفره است . امکانات آنلاين بازي به علاوه گرافيک و فيزيک عالي بازي يک بازي چند نفره عالي به وجود مي آورد . اين مورد قابل توضيح نيست و بهتره خودتان سري به قسمت آنلاين بازي و دموي توضيحاتي سازندگان بازي بزنيد تا به محشر بودن آنلاين بازي پي ببريد .

نتيجه گيري :

اگر به توضيحات بالا و توضيحات ديگر از اين بازي دقت کرده باشيد ، متوجه اين موضوع مي شويد که بازي چه تحولاتي در زمينه هاي مختلف براي گيمر ها ايجاد کرده و چه امکاناتي قرار داده و همچنين با تبليغات فراوان قبل از انتشار بازي و انتظار گيمر ها براي بازي ، بازي فروش زيادي کرده و به موفقيت بالايي دست پيدا کرده است .

سر هم بندي عوامل موفقيت بازي :

گرافيک فوق العاده عالي و تحول فراوان در اين زمينه و تحولي براي گيمر ها
امکانات جديد و جذاب در گيم پلي
امکانات لذت بخش براي آنلاين بازي کردن
داستان دو جانبه و مناسب
استفاده از تکنولوژي DirecX 10
تبليغات فراوان


اگر موردي مونده يا از قلم افتاده ياد آوري کنيد و اگر پيشنهاد يا انتقادي داريد بيان کنيد .
 
دوستان ، اگه نمی خواید همکاری کنید یا نظر بدهید ، یا اگه تاپیک بی ارزشیه ، سریعتر بگید تا تاپیکو تعطیل کنم و وقت خودم و شما رو تلف نکنم
38.gif
.
در هر حال مطلب جدید به زودی گذاشته میشه ... ( از بین بازی های نا موفق )
 
Iron Man


توضيحات :

اکثر بازيهايي که از روي فيلم ساخته مي شوند نا موفق از آب در مي آيند . شايد علت اينکه اين بازيها ناموفق از آب در ميان کم توجهي به گيم پلي آنها باشد. در هر حال بيشتر اينگونه بازيها وقت کمي بر رويشان مي گذارند و زحمت کمي برايشان مي کشند . اگر مي خواهند بازي ايده آلي متناسب با فيلم آن بسازند ، بايد بر روي آن بيشتر کار کنند و مخصوصا به گيم پلي و گرافيک آن توجه زيادي بکنند .

عکس 1

عکس 2
عکس 3

مهم ترين علتي که بازي Iron man ناموفق و بيخود بود ، کم توجهي بسيار به گيم پلي آن بود . اگر توجه کرده باشيد در اين بازي هيچگونه گيم پلي جالبي وجود نداشت و حتي سيستم شليک مرد آهني نيز ما را ياد بازي هاي دوران سال 2000 مي انداخت . شخصيت مرد آهني بايد هنگام پرواز در آسمان کارهاي متفاوتي انجام مي داد . در حالي که شما در آسمان فقط شکلي غير طبيعي ، نا موزون وکودکانه به حرکت در مي آييد و با گرافيک افتضاح بازي و محيط شهر و ساختمان ها ، اين پرواز هيچ گونه لذتي براي شما دربر نخواهد داشت . ارتفاع شما از آسمان و طرز فرود آمدن شما بر روي زمين نيز به همچنين . اين ها همه ضعف فراوان گيم پلي بازي و بي توجهي سازندگان به بازي را مي رسانند .
گرافيک بازي ، از گيم پلي افتضاح تر بود ! همانگونه که بالا اشاره شد ، شما در هنگام جهش در آسمان يک شهر غير طبيعي را مي بينيد که اين ضعف براي يک بازي سال 2008 ضعف بسيار بزرگي است . کيفيت انفجارها و شليک ها در بازي و سايه هاي بازي ، به قدري مزخرفند که آدم رو ياد بازي هاي فلش مي اندازند !! سايه شخصيت شما هيچ حرکت و زاويه اي ندارد و ثابت با شما حرکت مي کند . گرافيک شخصيت ها هم که افتضاح است و هيچ گونه طراحي جالبي و با وضوح و کيفيتي ندارد . بازي هيچ فيزيکي ندارد ، غير از برخورد کردن با اجسام آن هم به شکل غير طبيعي .
همه اين موارد ، کم کاري و ضعف سازندگان را مي رسانند که چقدر براي بازي چنين فيلم پرفروشي کم کار کرده اند .

نتيجه گيري :

با توجه به اين موارد ، بازي هيچ گونه چيزي براي گفتن ندارد و همين دليل ضعف آن است . ضعف هاي فراوان پررنگ بازي در گيم پلي ، گرافيک و فيزيک باعث شده که هيچ گونه ارتباط خوبي با يک گيمر برقرار نمي کند و او را در جو بازي و محيط فيلم قرار نمي دهد .

سرهم بندي دلايل موفق نبودن بازي :

گرافيک افتضاح و کاملا متفاوت با بازي هاي هم زمان خود
گيم پلي ساده و غير متنوع و خسته کننده بازي
کم کاري سازندگان بر روي بازي در همه موارد
فيزيک غير طبيعي و ناموزون
 
تاپیک بدی نیست ولی مثلا شما میگید LOST PLANET بازی موفقی بوده و نمیدونم CRYSIS و اگه من بخوام نظر شخصیمو بدم شاید بگم جز گرافیک چیزی خاصی تو این بازی ها نبود و من خودم بازی فارنهایت یا CALL OF DUTY یا مثلا فوتبال رو بیشتر میپسندم . میدونی این مسائل شخصیه و من خودم نمیام با کسی سر این مسائل بحث کنم . و به نظر من خوبی که این تاپیک ها دارند اینکه خودبخود بازی های مزخرف رو ول میکنند و بیشتر رو معرفی بازیهای خوب کار میکنند
بازی مزخرف مزخرفه دیگه بحثی نداره نرو بخر
 
تاپیکه خوبیه

ببین به نظر من علاوه بر گرافیک چیز دیگه ایه که خیلی موثره داستانه

همین داستانه که باعث میشه وارکرافت بازیه گنده ای بشه و truk رو کسی رقبت نکنه بازی کنه(خود منم 15 دقیقه بیشتر بازی نکردم) یا مثلا همین آیرن من از یه فیلم اکشن هالیودی نمیشه داستانی گرفت که یه بازیرو موفق کنه

گیم پلیم که خودت گفتی باعث میشه یه بازیه پازلو چندین روز بازی کنی ولی یه بازیه اکشن مثل آیرن منو حتی عکساشم نری نگا کنی


به نظر من یه کاری بکن
به نظرم اینطور بهتره که هر چند روز یه بازیرو اعلام کنی همه اونو نقد کنن وگرنه همه میدونن گرافیکو داستان برای موفقیت بازی خوبه

اینطوری هم بازیایه خوب به بقیه مئرفی میشه هم اینکه سعی میکنیم منتقدانه تر بازی کنیم نه با دهن باز:cool:
 
تاپیک بدی نیست ولی مثلا شما میگید LOST PLANET بازی موفقی بوده و نمیدونم CRYSIS و اگه من بخوام نظر شخصیمو بدم شاید بگم جز گرافیک چیزی خاصی تو این بازی ها نبود و من خودم بازی فارنهایت یا CALL OF DUTY یا مثلا فوتبال رو بیشتر میپسندم . میدونی این مسائل شخصیه و من خودم نمیام با کسی سر این مسائل بحث کنم . و به نظر من خوبی که این تاپیک ها دارند اینکه خودبخود بازی های مزخرف رو ول میکنند و بیشتر رو معرفی بازیهای خوب کار میکنند
بازی مزخرف مزخرفه دیگه بحثی نداره نرو بخر
منظور من از بازیهای موفق و ناموفق از نظر شخصی خودم نیست ، از بین نظرات همه مردم جهان و متخصصان گیم و ... است . بازیهایی که گفتم موفقه ، اگه توجه کنی اکثرا از اونها لذت برده اند و نمرات خوبی از سایتهای بازی دریافت کرده اند . در ضمن من که نگفتم فقط اینها خوبه ، حق با شماست ، بازیهای که شما گفتید هم موفق بود ، من فقط مثالهایی رو زدم.
اما در مورد تاپیک ، ما در این تاپیک دلایلی رو که بازیها موفق و ناموفق میشوند می یابیم و بررسی می کنیم ، و فقط در مورد موفق ها حرف نمی زنیم . ولی من یه نظر سنجی می گذارم و اگه اکثرا به بیهوده بودن تاپیک رای دادند ، تاپیک رو تعطیل می کنیم
38.gif
.
ویرایش : متاسفانه امکان نظر سنجی وجود نداره ، زمان گذشته !

sahand_mc

این که چه بازی ای رو بررسی کنیم ، به گفته من نیست ، بقیه به انتخاب خودشون این کار رو می کنند. اما اگه مه بخوان یه بازی رو نقد کنن، دیگه در هم بر هم میشه و زیاد میشه
39.gif
یه نفر نقد می کنه، بقیه بررسی می کنن نقد شو و نظر می دن !
در ضمن بعضی بازیها گرافیکشون عامل موفقیتشون نیست ، یا خیلی کم عامل موفقیتشونه ، مثلا Oblivion گیم پلیو داستانش به قدری شاهکاره که جای بررسی داره ، عوامل موفقیت بازی های موفق شاید در ظاهر یکی باشند ، ولی باید بیشتر بررسی کرد .
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or