بد ترین نسل کنسول ها

  • Thread starter Thread starter Zephyr
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Zephyr

کاربر سایت
من با کلی تحقیق در سایتهای خارجی به این نتیجه رسیدم که یکی از بد ترین نسل های تمام دورانه بازیسازی(برای گیمرها) رو داریم سپری (تحمل) میکنیم اما دلایل:

1.نینتندو با دستگاه wii که قدرتی در حد جمع ps2 و xbox1 داره .

2.ماکروسافت با استفاده کردن از دیسک های 8.5 گیگ درکونسولش که به دلیل نرم افزار های کپی رایت که روش ریخته میشه 7 گیگ بیشتر حجم برای بازی نداره.

3.سونی با اشتباهات زیاد در ساخت ps3 از جمله سل که جون هر بازیسازی چه حرفه ای چه تازه کار رو در میاره و جی پی یو یی که به هیچ عنوان لیاقت در کنار سل بودن رو نداره. و قرار دادن بلو ری در دستگاه که با بالا بردن قیمت دستگاه جای هیچ گونه کاهش قیمتی رو نزاشته . البته هر کدوم از اینها مزیت بزرگ خودشون رو دارن.


توضیحات 1. نینتندو --- خب هیچ توضیح خاصی لازم نیست چون هممون میدونیم که این صنعت رو برای ما گیمر ها چطور به خطر انداخته .


توضیحات 2.ماکروسافت---- خب این یکی یه شوکه چرا چون کارش از نیتندو هم بدتر بود با محدود بودن دیسکهاش کار رو برای باسیزاز ها یه معمولی اسون و برای بازیسازهای حرفه ای و پابلیشرها سخت کرد از این نظر کار رو برای بازیساز ها ی معمولی اسونکرد که با ساختن بازی های 4 گیگ هم میتونستن بازیشونو به بازار عرضه کنن این یعنی کار کمتر وهزینه کمتر حتی ازنسل قبل . البته بازی سازهای حرفه ای هم زیاد بدشون از کار کمتر و هزینه کمتر نمیاد اما چون اکثرا بازی هایی با کیفیت و رقابتی میسازن این حجم نمیتونه پاسخگویه نیازشون باشه و اگر بخوان این کار رو انجام بدن اعتبار خودشون رو زیر سوال بردن و مشتری های خودشون رو از دست میدن و پابلیشرها هم هر چی تعداد دیسک بالا تر بره سودشون پایین تر میاد به طور مثال اگر هر بازی رو 60 دلار در نظر بگیریم هر ملیون فروش میشه 60 میلیون دلار که اگر هر دیسک 1 دلار برای پابلیشر هزینه داشته باشه در دو دیسک میشه 2 دلار ودر هر میلیون فروش میشه 200 هزار دلار ضرر و در مجموع 12 میلیون دلار ضرر در هر 1 میلیون فروش که البته هزینه دیسک ها بیشتر از 1 دلاره. که با این حساب بازیسازها مجبورن که بازی هاشون رو با کیفیت پایینتر (هرچه کیفیت پایینر حجم کمتر) انیمیشن کمتر مراحل کمتر (حکمت دی ال سی ) در نتیجه ساعات گیم پلیه کمتر نمونه بارز resident evil 5
که رو نرمال 6 ساعته میشه بازی رو تموم کرد هستش . این یه نمونشه که بازیساز به جای کم کردن کیفیت مراحل رو کمتر میکنه.


توضیحات3-سونی---- توضیح نداره--
 
درود
خوب؟ که چی؟
با در نظر گرفتن این که ماکرو 400 میلیون دلار فقط برای کیس 360 هزینه کرده و چند صد میلیون دلار دیگه برای سخت افزار کنسول و همینطور سونی که اون هم در همین حدود هزینه کرده-میبینیم که نینتندو بااینکه کمترین هزینه و کمترین تلاش برای قدرت سخت افزاری- وفقط با تکیه بر دسته کنسول رو به بازار عرضه کرده و سودی چندین و چند برابر بیشتر از این دو شرکت که هزینه های گزافی برای سخت افزار کنسولشون کردن داره درمیاره--
خب اونها هم بلتبع تحت تاثیر قرار میگیرن و در نسل بعد به جای هزینه های گزاف برای سخت افزار کنسولو پیشرفت گرافیکیه فک انداز چیزی مثل حاصل جمع قدرت کنسول 360 و ps3 بیرون میدن . مثال بهترش اگه تو سایت بگردی پیدا میکنی هر چند که شایعه باشه اسم تاپیکش هست ps4 )

موفق باشید
 
آخرین ویرایش:
با اومدن دوربین جدید برای xbox که در e3 به نمایش در اومد و دیگه خودتون تو بازی هستید نه دسته دیگه روی همه رو کم کرد به خصوص wii که رو همین مانور میداد به نظر من دیگه wii بدترن کنسول میشه چون با ورود این دوربین امکانات xbox از همه بیشتر و گرافیکشم از wii خیلی بالاتر هست
 
عزیز در مورد شکست تجاری سال 83 چی دارید بگید؟
الان سه تا کنسول هست با سه تا کله خر کنسول ساز. حدالامکان بازی خوب میسازن تا چهارتا دائم الخمر بهشون اهمیت بدن.
اون زمان 11-12 کمپانی کنسول سازی بودن با هزارنفر بیکار که هر آشغالی رو توی کارتریج میکردن میدادن بیرون. الان وضعیت نسبت به اون زمان عالیه.
 
با اومدن دوربین جدید برای xbox که در e3 به نمایش در اومد و دیگه خودتون تو بازی هستید نه دسته دیگه روی همه رو کم کرد به خصوص wii که رو همین مانور میداد به نظر من دیگه wii بدترن کنسول میشه چون با ورود این دوربین امکانات xbox از همه بیشتر و گرافیکشم از wii خیلی بالاتر هست

البته باید گفت که ناتال دوربین نیست.;)
 
عزیز در مورد شکست تجاری سال 83 چی دارید بگید؟
الان سه تا کنسول هست با سه تا کله خر کنسول ساز. حدالامکان بازی خوب میسازن تا چهارتا دائم الخمر بهشون اهمیت بدن.
اون زمان 11-12 کمپانی کنسول سازی بودن با هزارنفر بیکار که هر آشغالی رو توی کارتریج میکردن میدادن بیرون. الان وضعیت نسبت به اون زمان عالیه.

1-دید کمپانی ها در دهه 80 به این صنعت مث الان نبوده اونها به کنسول مثل اسباب بازی نگاه میکردن نه کنسول به همین خاطر هرکی یه لپ لپی میزده میداده بیرون

2- ساخت بازی در اون زمان خیلی خیلی کم هزینه تر (20 هزار دلار) (در حال حاضر 100 میلیون دلار) و در مدت کمتری ساخته میشده(3 ماه) (در حال حاضر 10 سال) من در هر دو زمان بالا ترین هزینه ها و بیشترین زمان برای ساخت بازی رو گفتم.

3- وقتی شرکتی یه اسباب بازی به بازار میده (البته در usa منظورمه ) و بازار خوبی هم پیدا میکنه شرکت های بزرگ و متوسط از اون الگو برداری میکنن و اسباب بازی که شباهت بسیاری به نمونه الگو برداری شده داره بیرون میدن که یا بهتره و بازار رو به دست میگیره یا چیزی بی استفادهس و خود به خود کنار میره . منبع این یکی مستندی بود که 5 سال پیش دیدم. ومنظورم (شرکتهای زیادی که داشتن این اسباب بازی رو میساختن هستش)

4- زمان کاتلیزوره یعنی : در اون زمان که کنسول داشت خودش رو از صنعت اسباب بازی سازی جدا میکرد و به صنعت مستقلی تبدیل میشد فقط زمان بود که اونو همراهی میکرد و در این چند سال کمپانی های خیلی زیادی از این صنعت کناره گیری کردند ویا نابود شدن به علت دیده غلتی که داشتن. و فقط شرکت هایی که با دیدی تازه و نو اندیش به این صنعت نگاه میکردن باقی موندن و به قول شما (سه تا کله خر کنسول ساز) دارن با هم رقابت میکنن که جالبه بدونید نینتندو هم جزو یکی از همون اسباب بازی ساز ها بوده که یو یو میساخته. سال تاسیسش بر میگرده به اواخر قرن 18 که این نشون میده چه کاره بوده .

5-در واقع اگر بخواهیم نسل بندی کنیم باید از زمانی نسل بندی کنیم که دیدها به این صنت واقعا تاغییر کرد واون رو از صنعت اسباب بازی سازی جدا کردن. در اخر من بگم که هیچ کدومتون متوجه ارایض بنده ی حقیر نشدید

6- در سال 83 بهران کمپانی ها رو تهدید میکرد در صورتی که در حال حاضر کمپانی ها دارن سود خودشون رو میبرن و این گیمر ها هستند که متضرر میشن (منظور بنده)

من یه نکته رو ارض کنم خدمت دوستان در سال 83 که این صنعت داشت مثل مرغ سر بریده بال بال میزد و برای همیشه فنا میشد این سونی بود که ناجیه این صنعت شد . نه هیچ شرکته دیگه ای. و اگر سونی نبود شما الان نه forza نه ng نه mgs نه dmc نه super marioنه zelda نه هیچ بازیه دیگه ای رو الان بازی نکرده بودید.

در پناه حق باشید.
 
تاپیکی که سراسر استدلال های شخصی است و منبعی نداره (چه درست و چه غلط) که فقط بحث برانگیز فکر نکنم فایده ای داشته باشه قفل بشه بهتره!
 
- ساخت بازی در اون زمان خیلی خیلی کم هزینه تر (20 هزار دلار) (در حال حاضر 100 میلیون دلار) و در مدت کمتری ساخته میشده(3 ماه) (در حال حاضر 10 سال) من در هر دو زمان بالا ترین هزینه ها و بیشترین زمان برای ساخت بازی رو گفتم.
فکر نمی کنی یکم پستت غیر علمی هستش؟؟!!!!
 
پستتون خیلی غیرعلمی هستش.

1- این نینتندو بود که صنعت رو با Super Mario Bros نجات داد نه سونی.
2- این میموتو و شاگرداش و افراد زیای که در نینتندو کار میکنن و میکردن بودن-و الانم هستن- که بازی میدن بیرون. چیزی که مردم رو شاد و خوشحال میکنه. نه یک معجون از خریت بشریت.
3- این من نبودم که Contra، Tetris، و... رو دادم بیرون.

باید قبول کرد نینتندو برنده ی بوده و هست. مایکروسافت که کمتر از ده ساله داره کنسول میسازه، نمیتونه با یک تکنولوژی که از آقاگاوه خریده- و خیلی-و خیلی- وقت پیش امکان ساختش بوده-و الان داره ساپورتش میکنه، بیاد این تکنولوژی رو جهت گول زدن مردم بده بیرون که چهارتا مست ملنگ جلوش برقصن خودشون رو خوش کنن.

درحقیقت از قرن بوق بشر میدونه حرکت توی فضا تاثیر میذاره. یکی هم نه هزارتا. همه ی این هزارتا هم کاملا قابل دسترسن. اما هیچکس بیکار نبوده بشینه اینها رو آنالیز کنه و یک سنسور براش درست کنه چون ارزش نداشته. الان هم بدونید این ناتال به کُنه نخواهد بود و یک آشغالی میشه مثل دسته بیل Wii.
 
پستتون خیلی غیرعلمی هستش.

1- این نینتندو بود که صنعت رو با Super Mario Bros نجات داد نه سونی.
2- این میموتو و شاگرداش و افراد زیای که در نینتندو کار میکنن و میکردن بودن-و الانم هستن- که بازی میدن بیرون. چیزی که مردم رو شاد و خوشحال میکنه. نه یک معجون از خریت بشریت.
3- این من نبودم که Contra، Tetris، و... رو دادم بیرون.

باید قبول کرد نینتندو برنده ی بوده و هست. مایکروسافت که کمتر از ده ساله داره کنسول میسازه، نمیتونه با یک تکنولوژی که از آقاگاوه خریده- و خیلی-و خیلی- وقت پیش امکان ساختش بوده-و الان داره ساپورتش میکنه، بیاد این تکنولوژی رو جهت گول زدن مردم بده بیرون که چهارتا مست ملنگ جلوش برقصن خودشون رو خوش کنن.

درحقیقت از قرن بوق بشر میدونه حرکت توی فضا تاثیر میذاره. یکی هم نه هزارتا. همه ی این هزارتا هم کاملا قابل دسترسن. اما هیچکس بیکار نبوده بشینه اینها رو آنالیز کنه و یک سنسور براش درست کنه چون ارزش نداشته. الان هم بدونید این ناتال به کُنه نخواهد بود و یک آشغالی میشه مثل دسته بیل Wii.


1- دوست خوبم من پیشنهاد میکنم شما یکم تو اینترنت تحقیق کنی و یکم اطلاعتت رو بالا ببری. هر چند که من گفتم اما مثل اینکه شما و بقیه بچه ها فکر کردین من از خودم در اوردم و گفتم سونی ناجی این صنعته(لابد چون من عضو تحریریه یا مدیر انجمن یا پریمیوم نیستم هاا!!؟) . می تونی از یاشار جان که تو بازی رایانه کار میکنه یا از مدیر سایت اقا بهزاد بپرسی .

2- بله شگیرو میاماتو رو میشه به نوعی به خود نینتندو تشبیه کرد و چه کنسول دستی و خانگیه این شرکت و حتی دسته های این کنسول از طرح های همین استاد بزرگ بوده و من هرگز منکر خدمات این استاد بزرگ به صنعت گیم نشدم و نمیشم در ضمن استاد میاماتو مث هر استاد دیگه ای اول شاگرد بوده و اسم استادش همگونپی یوکوی بوده. شما گفتین syper mario خب این mario که دارین ازش حرف میزنیدقبلا که ما بازی میکردیم اسمش jump man بود و از این کارا هم بلد نبود . در کل کسی اینجا نگفته که نینتندو بلد نیست بازی بسازه.
3- دوست من بله شما اگر پست ای منو با دقت خونده بودید این حرف رو نمیزدید ( قسمت انالیز) شرکتهایی که با دیدی تازه و نو اندیش به این صنعت نگاه میکردن باقی موندن .


در آخر-- شما رفتی پستای منو خوندی اومدی رو اونا اینجا نظر میدی من اگه جایی گفتم نینتندو میره به درک خب فضا رو مناسب دیدم اینو گفتم چون این صنعت رو برای ما گیمرها به خطر انداخته . نه اینکه انقلاب میکنه این ناتال------- شما همین ضعف رو که فقط یه نفر میتونه با ناتال یه کنسول بازی کنه رو در نظر بگیر(wii 4نفره). من هرگز از هیچ شرکتی حمایت نکردم و هرگز هیچ شرکتی رو هم بیخود زیر سوال نبردم . ماکروسافت رو میشه به دزیمکست تشبیه کرد که 95 درصد به هم شباهت دارن (حتی این دستش هم 100 % مال خودش نیست امتیاز دسته دریمکست رو خریده) اون 5 درصد تفاوت هم برمیگرده به اینکه ماکرو پول داره اما سگا نداره من گفتم و میگم ماکرو با پول امده بالا نه با نو اوری . در کل هیچ کدو م از حرف هایی که گفتی به این تاپیک مربوط نمیشه بهتر بود تو تاپیک خودش میگفتی دوست من .

در پناه حق باشید
 
آخرین ویرایش:
1- انقلاب میکنه این ناتال------- شما همین ضعف رو که فقط یه نفر میتونه با ناتال یه کنسول بازی کنه رو در نظر بگیر(wii 4نفره).
سلام. البته من Wii رو در جریان نیستم ولی Natal رو تاجایی که ما تو Demoها دیدیم یک نفره نبودش. چون با یک دستگاه دو نفر داشتند فوتبال بازی می کردند. در کل به نظر من در مورد Natal حرف زدن زود هستش و افرادی که میان میگین فلان و ..... بهتره صبر کنند و خیلی جوگیر نشند چون بعدا خدایی نکرده یک وقت ضایع میشند
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or