من با کلی تحقیق در سایتهای خارجی به این نتیجه رسیدم که یکی از بد ترین نسل های تمام دورانه بازیسازی(برای گیمرها) رو داریم سپری (تحمل) میکنیم اما دلایل:
1.نینتندو با دستگاه wii که قدرتی در حد جمع ps2 و xbox1 داره .
2.ماکروسافت با استفاده کردن از دیسک های 8.5 گیگ درکونسولش که به دلیل نرم افزار های کپی رایت که روش ریخته میشه 7 گیگ بیشتر حجم برای بازی نداره.
3.سونی با اشتباهات زیاد در ساخت ps3 از جمله سل که جون هر بازیسازی چه حرفه ای چه تازه کار رو در میاره و جی پی یو یی که به هیچ عنوان لیاقت در کنار سل بودن رو نداره. و قرار دادن بلو ری در دستگاه که با بالا بردن قیمت دستگاه جای هیچ گونه کاهش قیمتی رو نزاشته . البته هر کدوم از اینها مزیت بزرگ خودشون رو دارن.
توضیحات 1. نینتندو --- خب هیچ توضیح خاصی لازم نیست چون هممون میدونیم که این صنعت رو برای ما گیمر ها چطور به خطر انداخته .
توضیحات 2.ماکروسافت---- خب این یکی یه شوکه چرا چون کارش از نیتندو هم بدتر بود با محدود بودن دیسکهاش کار رو برای باسیزاز ها یه معمولی اسون و برای بازیسازهای حرفه ای و پابلیشرها سخت کرد از این نظر کار رو برای بازیساز ها ی معمولی اسونکرد که با ساختن بازی های 4 گیگ هم میتونستن بازیشونو به بازار عرضه کنن این یعنی کار کمتر وهزینه کمتر حتی ازنسل قبل . البته بازی سازهای حرفه ای هم زیاد بدشون از کار کمتر و هزینه کمتر نمیاد اما چون اکثرا بازی هایی با کیفیت و رقابتی میسازن این حجم نمیتونه پاسخگویه نیازشون باشه و اگر بخوان این کار رو انجام بدن اعتبار خودشون رو زیر سوال بردن و مشتری های خودشون رو از دست میدن و پابلیشرها هم هر چی تعداد دیسک بالا تر بره سودشون پایین تر میاد به طور مثال اگر هر بازی رو 60 دلار در نظر بگیریم هر ملیون فروش میشه 60 میلیون دلار که اگر هر دیسک 1 دلار برای پابلیشر هزینه داشته باشه در دو دیسک میشه 2 دلار ودر هر میلیون فروش میشه 200 هزار دلار ضرر و در مجموع 12 میلیون دلار ضرر در هر 1 میلیون فروش که البته هزینه دیسک ها بیشتر از 1 دلاره. که با این حساب بازیسازها مجبورن که بازی هاشون رو با کیفیت پایینتر (هرچه کیفیت پایینر حجم کمتر) انیمیشن کمتر مراحل کمتر (حکمت دی ال سی ) در نتیجه ساعات گیم پلیه کمتر نمونه بارز resident evil 5
که رو نرمال 6 ساعته میشه بازی رو تموم کرد هستش . این یه نمونشه که بازیساز به جای کم کردن کیفیت مراحل رو کمتر میکنه.
توضیحات3-سونی---- توضیح نداره--
1.نینتندو با دستگاه wii که قدرتی در حد جمع ps2 و xbox1 داره .
2.ماکروسافت با استفاده کردن از دیسک های 8.5 گیگ درکونسولش که به دلیل نرم افزار های کپی رایت که روش ریخته میشه 7 گیگ بیشتر حجم برای بازی نداره.
3.سونی با اشتباهات زیاد در ساخت ps3 از جمله سل که جون هر بازیسازی چه حرفه ای چه تازه کار رو در میاره و جی پی یو یی که به هیچ عنوان لیاقت در کنار سل بودن رو نداره. و قرار دادن بلو ری در دستگاه که با بالا بردن قیمت دستگاه جای هیچ گونه کاهش قیمتی رو نزاشته . البته هر کدوم از اینها مزیت بزرگ خودشون رو دارن.
توضیحات 1. نینتندو --- خب هیچ توضیح خاصی لازم نیست چون هممون میدونیم که این صنعت رو برای ما گیمر ها چطور به خطر انداخته .
توضیحات 2.ماکروسافت---- خب این یکی یه شوکه چرا چون کارش از نیتندو هم بدتر بود با محدود بودن دیسکهاش کار رو برای باسیزاز ها یه معمولی اسون و برای بازیسازهای حرفه ای و پابلیشرها سخت کرد از این نظر کار رو برای بازیساز ها ی معمولی اسونکرد که با ساختن بازی های 4 گیگ هم میتونستن بازیشونو به بازار عرضه کنن این یعنی کار کمتر وهزینه کمتر حتی ازنسل قبل . البته بازی سازهای حرفه ای هم زیاد بدشون از کار کمتر و هزینه کمتر نمیاد اما چون اکثرا بازی هایی با کیفیت و رقابتی میسازن این حجم نمیتونه پاسخگویه نیازشون باشه و اگر بخوان این کار رو انجام بدن اعتبار خودشون رو زیر سوال بردن و مشتری های خودشون رو از دست میدن و پابلیشرها هم هر چی تعداد دیسک بالا تر بره سودشون پایین تر میاد به طور مثال اگر هر بازی رو 60 دلار در نظر بگیریم هر ملیون فروش میشه 60 میلیون دلار که اگر هر دیسک 1 دلار برای پابلیشر هزینه داشته باشه در دو دیسک میشه 2 دلار ودر هر میلیون فروش میشه 200 هزار دلار ضرر و در مجموع 12 میلیون دلار ضرر در هر 1 میلیون فروش که البته هزینه دیسک ها بیشتر از 1 دلاره. که با این حساب بازیسازها مجبورن که بازی هاشون رو با کیفیت پایینتر (هرچه کیفیت پایینر حجم کمتر) انیمیشن کمتر مراحل کمتر (حکمت دی ال سی ) در نتیجه ساعات گیم پلیه کمتر نمونه بارز resident evil 5
که رو نرمال 6 ساعته میشه بازی رو تموم کرد هستش . این یه نمونشه که بازیساز به جای کم کردن کیفیت مراحل رو کمتر میکنه.
توضیحات3-سونی---- توضیح نداره--