شاید منظورم رو بد رسوندم.
سری متال گیر با وجود اینکه یه فرم داستانی رو بارها تو 4 نسخۀ اصلی و 2 تا نسخۀ کلاسیک تقریباً با یه ساختار تکرار میکنه اما از نظر ساختار گیم پلی هیچ دو نسخهایش شبیه هم نیستن و از این نظر شاید تنها سری بازی تاریخ با این خصوصیت باشه و واقعیت اینه که بازی هر چی جلوتر رفته، گیم پلیش هم مدرنتر شده. نسخه های آخر هم طولانی تر هستن و وقتی یکی 30-40 سال رو با کاورگیری داینامیک و دوربین متحرک سوم شخص بگذرونه بعد یهو یه بازی مال دوران NES رو بازی کنه براش غیر قابل تحمل میشه یا MGS1 که جلوی پات رو هم نمیتونی ببینی و به کسی که قبلاً بازی نکرده باشه یه جوری این حس رو میده که بازی به طور ناعادلانهای سخته.
در مورد گرافیک هم به نظرم از خود MGS2 به اینور گرافیک بازیها بسیار خوب هستن و سری متال گیر با وجود اینکه به واسطۀ گرافیکشون مشهور نیستن ولی تو هر نسل جز بالاترین بازیها از نظر گرافیکی بودن.
کسایی که با PC بازی میکنن میتونن جای MGS1، با شبیه ساز Twin Snakes رو بازی کنن. حس و حال داستان وقتی شخصیتها چهره و میمیک صورت دارن قشنگ چند برابر میشه. البته بعضیا با Real Time نبودن Cutsceneهاش ممکنه مشکل داشته باشن. یه سری ایرادها هم در شبیه سازی هست.
MG1 و MG2 حداقل برای منی که اهل رترو هستم خیلی خوبن و داستان MG2 از نظر پیچیدگی دستکمی از قسمتهای 3 بعدی نداره به نظرم.