حالا اون قضیه برگشتن لوکاست هارو قبول دارم ولی بقیه چیزایی که گفتین نه زیاد.
لوکاست هارو برگردوندن چون توی گیرز 4 که ربات آوردن خیلی همه ناراضی بودن یه جورایی مجبور شدن، البته میتونستن برگردن عقب یه استوری دیگه رو بگن کلا( مثلا استوری خانواده کارماین، یا جنگ بین کاگ و یو آی آر، ولی بازم خیلی جالب نمیشد به نظرم).
اینکه مارکوس جنرال نشده و اینا به خاطره اینه که خودش خواسته، با عقل هم جور در میاد، نزدیک ترین دوستاش و همسرش رو تو جنگ از دست داده قاعدتا فاصله میگیره از جنگ و اینا میره تو همون ویلا یکم آرامش داشته باشه، اینکه زیاد اون احترامی که باید بهش بزارن رو نمیزارن یکم عجیبه ولی خب اینجوری هم نیست که دیگه مثل سرباز صفر باشن باهاش ولی اینم قبول دارم یکم باید بیشتر ازینا احترام داشته باشه.
قسمت سلاح و دشمن هم که جفتش اضافه شده، مود اسکیپ که مود جالبی بود، این ربات های زامبی مانند، این لوکاست کوچیکا که راش میدن اسمشون یادم نیست، اون دسته پرنده مانند ها، واردن ها هم مینی باس فایت های جالبی بودن تو این زمینه قطعا مشکلی نداشتن و خارج از سلاح هایی که اضافه شد این ربات که ابیلیتی میزد و حتی پلیر ها میتونستن پلی کنن واقعا Game Changer بود و از هر نظری چه گیم پلی چه دیزاین فوق العاده بود شما میگی هیچ چیز جدیدی اضافه نکرده. شاک ابیلیتی، فریز کردن انمی، فلش کردن انمی، دستور دادن برای آوردن گان ، ریوایو کردن پلیر و ...
من گیرز 4 رو زیاد یادم نیست حقیقتا ولی داخل گیرز 5 که ندیدم کیت بهش بی احترامی خاصی کنه، اینکه بحثشون میشه یکم بالاخره با پسرش مشکل داره، مامانش هم تو وضعیت خوبی نیست یکم اعصابش داغونه طبیعیه، اون قهرمان زن و خشونت هم حقیقتا هیچ ربطی به هم نداره، خانوم ها هم میتونن خشن باشن، کیت هم خارج از بحث خانوم بودن و اینا کرکتر بدی نیست، در حد دام و ماکوس تریلوژی نیست ولی مثلا چیزی از کول و بیرد کم نداره. در ضمن داخل گیرز 3 هم آنا از اون حالت Dispatcher در اومده بود میجنگید، اونجا مشکل نداشت خانوم اومده داره میجنگه؟ کرکتر خیلی خوبی هم بود.
طراحی محیط هم که اتفاقا خیلی عالی بود داخل گیرز 5، شهر های جدید کاگ، جنگل های برفی، بیابون و ساختمون ها و بقایای ماشین های جنگی یو آی آر، اتفاقا خیلی هر محیط متفاوت و قشنگ بود ولی خب سلیقه ای هست به هر حال( اکثرا دوست داشتن محیط هارو).
در کل گیرز 5 نسبت به 4 اپگرید خالص بود، تو تمامی زمینه ها پیشرفت داشتن، گیرز هم مثل هیلو استدیو عوض شده داستان داشتن تا رو فرم بیاد طول میکشه، قطعا جای پیشرفت بسیار دارن ولی گند نزدن، من همه گیرز هارو کوآپ و روی درجه سختی نایتمر بازی کردم و به نظرم جور دیگه بازی بشه اصلا بدرد نمیخوره(مولتی پلیر گیرز 5 هم بالای 500 ساعت بازی کردم، رنک اونیکس هم گرفتم) ، مخصوصا اگه کو آپ نباشه، یعنی گیرز تنهایی بازی کنی، بازی نکنی بهتره، حالا نمیدونم شما چجوری بازی کردی ولی برای من یکی از بهترین گیم های کو آپی هست که تا حالا بازی کردم، که اگه مایکروسافت بد جور گند زده بود قطعا این لذتی که من بردم امکان پذیر نبود.
مورد آخر هم، اخرین گیرزی که کوآلیشن داده، گیرز تکتیکس بوده، که از همه نظر مورد تمجید قرار گرفتن، چه استوری چه گیم پلی، چیز جدید و جالبی بود که نشون میده بازم پیشرفت کردن، دی ال سی هایو باستر هم به همین صورت.