بازی جدید God Of War از سریال کنسل شده جنگ ستارگان الهام گرفته است

.:BigBoss:.

کاربر سایت
درود

اولین تریلر و نمایش بسیار زیبای «God Of War» جدید، کریتوس را شخصی آرام و لطیف نشان داد و کارگردان این بازی در این خصوص گفت که این تغییرات، در ابتدا با مقاومت کردن اعضای تیم سازنده در برابر آن مواجه شده بود. ویژگی‌های شخصیتی کریتوس در جدیدترین بازی «God Of War»، از سریال کنسل شده جنگ ستارگان الهام گرفته است. تغییرات عظیمی در «God Of War» جدید صورت گرفته است که "پسر" کریتوس قرار است انسان بودن را به کریتوس بیاموزد که او [کریتوس] خشم خود را کنترل کند. در ادامه با بازی‌سنتر همراه باشید.
k2fl_god_of_war_e3_2016-600x338.jpg

آقای کوری بارلاگ [کارگردان این بازی و همچنین کارگردان «God Of War 2»]، با جدیدترین بازی «God Of War» نشان خواهد داد که داستان سرایی در یک بازی ویدئویی، چقدر می‌تواند به مسائل عمیق‌تر و غنی‌تر بپردازد. ایده خلق کریتوس با ویژگی‌های متفاوت، از سریال لغو شده‌ی جنگ ستارگان نشات می‌گیرد. اما کارگردان بازی به این نکته نیز اشاره کرد که کریتوس همان کریتوس سه گانه قبل است و اتفاقات داستان نیز پس از «God Of War 3» رخ می‌دهد اما تغییر و تحولات بزرگی در شخصیت وی به وجود آمده است.
بارلاگ در این باره گفت:
«ایده خلق کریتوس با ویژگی‌های شخصیتی متفاوت، از زمانی سرچشمه می‌گیرد که من در استودیوی "لوکاس فیلم" مشغول کار کردن بودم. من اجازه‌ی خواندن فیلم نامه سربال لغو شده جنگ ستارگان را داشتم. خواندن آن فیلم نامه، یکی از خارق العاده‌ترین تجربه عمرم بود. من برای امپراطور، اهمیت قائل بودم و به او توجه می‌کردم. آن‌ها امپراطور را به شکلی دلسوز به تصویر کشیده بودند که او توسط یک زن بی عاطفه‌ی لعنتی، گمراه شده بود. آن زن یک گانگستر و خلافکار حرفه‌ای بود که امپراطور را به عنوان یک انسان، کاملا نابود کرد. وقتی که من این فیلم نامه را خواندم، گریه کردم. او امپراطوری است که از میان انگشتان او، رعد و برق بیرون می‌آید. این یک چیز جادوئی است.»
بارلاگ قصد داشت با این ایده که حتی یک ویلن و شخصیت بد، می‌تواند شخصیتی دلسوز باشد، تلاش کند که کریتوس را بیش از [جدا از] شخصیتی با خشونت کورکورانه نشان دهد.

«اولین ایده، این بود که به کریتوس فرصتی دوباره برای پدر بودن داده شود. اما وقتی این ایده را مطرح می‌کردم، دیگران به من بد نگاه می‌کردند و می‌گفتند که چی داری می‌گویی؟ شما در مورد این ایده من، مشغول فکر کردن به این می‌شوید که اصلا کریتوس چگونه با این موضوع [پدر بودن] کنار می‌آید؟ و این‌که فقط بگوییم کریتوس به دنبال انتقام است، "خودخواهانه" به نظر می‌رسد. او همان کریتوس قدیمی است، یک شخصیت درون گرا و بی هدف. اما این ایده، که چیزی فراتر از اوست، باعث می‌شود تا کریتوس تغییر کند. او برای مدت زیادی، طوری شناخته شده بود که باید تغییر کند. این تغییر از جایی سرچشمه می‌گیرد که او دیگر نمی‌خواهد اشتباهات گذشته‌اش را تکرار کند.»

منبع


 
صنعت بازی یخورده باید به خودش بیاد دیگه بسه بچه بازی...تا کی؟
داستان باید جدی گرفته بشه
دیگه موقشه مخاطب ارتباط قوی با داستان و دنیای بازی و شخصیت بازی برقرار بکنه....
من به شخصه وقتی دووم بازی میکنم فقط فکر کشتنم که البته تقسیر من نیست چون سازنده اینو از من میخواد.
ولی بازی مثل بایوشاک یا لست با اینکه گیم پلی غنی تری نسبت به بازی x دارن ولی به داستان بیستر توجه میکنیم...
این یعنی هنر سازنده.
فیلم دارک نایتو یادتون میاد؟؟
اکشن فیلم عالی بود مگه نه؟
صداگذاری دوربین جلوه های ویژه ریل
ولی چی تو ذهنتونه؟؟؟درسته دیالوگ های تکون دهنده جوکر مخصوصا دیالوگی که داره بازجویی میشه...این هنره.
خیلی خوشالم که افرادی مثل کوجیما اقای لوین اقای کیج و ناتی و...حضور دارن و صنعت گیمو خیلی جدیتر پیگیری میکنن.
هالیوود از بازیهای پرخرجی مثل دووم یا خیلی ازبازیهای دیگه نمیترسه...
از بازی 90 دقیقه ای مثل جورنی میترسه بنظرم.
دوستان فحاشی نکنید نظر شخصی بود:D
 
صنعت بازی یخورده باید به خودش بیاد دیگه بسه بچه بازی...تا کی؟
داستان باید جدی گرفته بشه
دیگه موقشه مخاطب ارتباط قوی با داستان و دنیای بازی و شخصیت بازی برقرار بکنه....
من به شخصه وقتی دووم بازی میکنم فقط فکر کشتنم که البته تقسیر من نیست چون سازنده اینو از من میخواد.
ولی بازی مثل بایوشاک یا لست با اینکه گیم پلی غنی تری نسبت به بازی x دارن ولی به داستان بیستر توجه میکنیم...
این یعنی هنر سازنده.
فیلم دارک نایتو یادتون میاد؟؟
اکشن فیلم عالی بود مگه نه؟
صداگذاری دوربین جلوه های ویژه ریل
ولی چی تو ذهنتونه؟؟؟درسته دیالوگ های تکون دهنده جوکر مخصوصا دیالوگی که داره بازجویی میشه...این هنره.
خیلی خوشالم که افرادی مثل کوجیما اقای لوین اقای کیج و ناتی و...حضور دارن و صنعت گیمو خیلی جدیتر پیگیری میکنن.
هالیوود از بازیهای پرخرجی مثل دووم یا خیلی ازبازیهای دیگه نمیترسه...
از بازی 90 دقیقه ای مثل جورنی میترسه بنظرم.
دوستان فحاشی نکنید نظر شخصی بود:D
به نظرم دو نوع به جای خود باید باشن. آدم بعضی وقتا دوست داره یه چیزی بازی کنه فقط بازی کنه و درگیر داستان نشه:دی مثلا ویچر 3 جزو 3 بازی خفنی که بازی کردم تو عمرم بود قطعا، ولی واقعا وقتی یه کوئست رو تموم می کردی از لحاط روانی خسته بودی از بس تصمیم گیری ها سخت بودن و اتفاقات جالب و بعضی وقتا دردناک:دی نه که چیز بدی باشه، خیلی هم خوبه، ولی بعضی وقتا دوست دارم بگیرم یه تجربه کاملا فان داشته باشم:دی
 
به نظرم دو نوع به جای خود باید باشن. آدم بعضی وقتا دوست داره یه چیزی بازی کنه فقط بازی کنه و درگیر داستان نشه:D مثلا ویچر 3 جزو 3 بازی خفنی که بازی کردم تو عمرم بود قطعا، ولی واقعا وقتی یه کوئست رو تموم می کردی از لحاط روانی خسته بودی از بس تصمیم گیری ها سخت بودن و اتفاقات جالب و بعضی وقتا دردناک:D نه که چیز بدی باشه، خیلی هم خوبه، ولی بعضی وقتا دوست دارم بگیرم یه تجربه کاملا فان داشته باشم:D
یسری بازی هست مثل مس افکت یا بازیهای کیج خصوصا هوی رین یا مردگان متحرک این بازیها به دلیل تصمیم گیری هایی که شما انجام میدین قبول دارم یجاهایی مغز خسته میشه ولی خوب یسری بازیها مثل بایوشاک اینفینیت با فرضیه دنیای موازی حداقل کاری با منه گیمر:D کرد که اطلاعاتمو در زمینه دنیای موازی گسترش بدم.
یا بازی مثل لست با او پایان بندی وحشتناکش کاری کرد که واقعا چندروز به فکر برم.
من میگم سازنده ای که در کنار سرگرمی مخاطبو به فکر فروببره(اونم نه الکی یه دلیلی یه منطقی)واقعا هنرمنده.
خدایی یه نگاه به اثار ناتی بندازید شما
کدومش منفجر کرد؟کدومش تا صد سال دیگه اسمش جاویدانه؟من دیگه حرفی ندارم:D
شما الان کل کالافو بیار بازی کن ببین کدوم صحنش شمارو به فکر فرومیبره.کدوم صحنه موهای تن گیمرا رو سیخ کرد؟؟
درسته مرحله فرودگاه مدرن وارفر 2
که اقای محمدعلوی هم طراحیش کرده بود:D
درکل ازین دست بازیها سالی یکی نهایتا دوتا عرضه میشه که بازم جای شکرش باقیه:D
 
یسری بازی هست مثل مس افکت یا بازیهای کیج خصوصا هوی رین یا مردگان متحرک این بازیها به دلیل تصمیم گیری هایی که شما انجام میدین قبول دارم یجاهایی مغز خسته میشه ولی خوب یسری بازیها مثل بایوشاک اینفینیت با فرضیه دنیای موازی حداقل کاری با منه گیمر:D کرد که اطلاعاتمو در زمینه دنیای موازی گسترش بدم.
یا بازی مثل لست با او پایان بندی وحشتناکش کاری کرد که واقعا چندروز به فکر برم.
من میگم سازنده ای که در کنار سرگرمی مخاطبو به فکر فروببره(اونم نه الکی یه دلیلی یه منطقی)واقعا هنرمنده.
خدایی یه نگاه به اثار ناتی بندازید شما
کدومش منفجر کرد؟کدومش تا صد سال دیگه اسمش جاویدانه؟من دیگه حرفی ندارم:D
شما الان کل کالافو بیار بازی کن ببین کدوم صحنش شمارو به فکر فرومیبره.کدوم صحنه موهای تن گیمرا رو سیخ کرد؟؟
درسته مرحله فرودگاه مدرن وارفر 2
که اقای محمدعلوی هم طراحیش کرده بود:D
درکل ازین دست بازیها سالی یکی نهایتا دوتا عرضه میشه که بازم جای شکرش باقیه:D
دقیقا درست می گی. ولی بعضی وقتا زامبی Black Ops و امثال Doom هم نیازه. باید بالانس باشه به نظرم:دی
 
دقیقا درست می گی. ولی بعضی وقتا زامبی Black Ops و امثال Doom هم نیازه. باید بالانس باشه به نظرم:D
صد درصد درسته باید باشن این بازیها...
من حوصله ندارم همش فیلمهای دیوید فینچرو ببینم یه موقعی فیلمی مثل فست یا اونجرر خیلی بهم میچسبه...
البته که بازی مثل دووم یا....نیازه.
همینجورکه موسیقی بهradiohead نیاز داره به david guetta هم نیاز داره....
حالا داستان نباید حتما فلسفه داشته باشه داستان بازی x که هیچ فلسفه ای نداره چون پیچش داستانیه خیلی قشنگی داره مخاطب خیلی خوب ارتباط برقرار میکنه.
 
به نظرم یه سکوت مرگباری درمورد نقد نشدن این بازی وجود داره که حداقل برای بنده عجیبه.
الان وقتی ته دیگ داستان رو هم نون کشیدن چه اجباریه دارن اینطوری ادامه میدن با کدوم منطق؟ این چه معنی ای جز توهین به مخاطبا میتونه داشته باشه؟
زن و بچه کریتوس کشته شدن و اونهمه عذاب و بدبختی برای گرفتن انتقامشون کشیده، حالا بلند شده یه زن دیگه گرفته و بچه دارم شده داره الفبای محبت رو یاد میگیره؟
خیلی راحت میتونستن یه H&S بازی با داستان فوق العاده بدون ربط به کریتوس در مورد اساطیر اسکاندیناوی بسازن. گرافیک هم شکی نیست که دوباره مرزها رو میشکست. ولی الان با این داستان هر کاری کنن اکثر منتقدا روی داستان زوم میکنن. در کل با احتساب داستان + تغییرات احتمالی در گیم پلی، واقعا دارن ریسک میکنن. درصورتیکه یه بازی جدید میساختن درصد موفقیتش واقعا ردخور نداشت.
 
به نظرم یه سکوت مرگباری درمورد نقد نشدن این بازی وجود داره که حداقل برای بنده عجیبه.
سایتای دیگه رو خبر ندارم، ولی جدیدا یه تعداد خیلی کمی از فن های سونی تو اینجا وضعیتی مثل Vavi یا شیپورچی پیدا کردن و مرز های Circleyechizi(یکم سانسوریه کلمش:-")رو جا به جا کردن. تو تاپیک DS4 می شد دید یه سری (تعدادشون کمه خوشبختانه!) فقط داشتن مخالفا رو مسخره می کردن و هیچ دلیلی نمی اوردن. کاش یکم نحوه بحث کردنشون رو عوض کنن که راحت تر بشه بحث های خوبی کرد:دی
 
به نظرم یه سکوت مرگباری درمورد نقد نشدن این بازی وجود داره که حداقل برای بنده عجیبه.
الان وقتی ته دیگ داستان رو هم نون کشیدن چه اجباریه دارن اینطوری ادامه میدن با کدوم منطق؟ این چه معنی ای جز توهین به مخاطبا میتونه داشته باشه؟
زن و بچه کریتوس کشته شدن و اونهمه عذاب و بدبختی برای گرفتن انتقامشون کشیده، حالا بلند شده یه زن دیگه گرفته و بچه دارم شده داره الفبای محبت رو یاد میگیره؟
خیلی راحت میتونستن یه H&S بازی با داستان فوق العاده بدون ربط به کریتوس در مورد اساطیر اسکاندیناوی بسازن. گرافیک هم شکی نیست که دوباره مرزها رو میشکست. ولی الان با این داستان هر کاری کنن اکثر منتقدا روی داستان زوم میکنن. در کل با احتساب داستان + تغییرات احتمالی در گیم پلی، واقعا دارن ریسک میکنن. درصورتیکه یه بازی جدید میساختن درصد موفقیتش واقعا ردخور نداشت.
سکوت مرگبار؟! :دی اتفاقاً توی تاپیک بازی انواع و اقسام بحث ها و انتقادها در مورد بازی شده، از جمله از طرف خودم. از مدل دوربین تا تعداد دشمن ها (که طبق آخرین اخبار نیازی به نگرانی نیست) تا همین پسره و ... دیگه بگذریم از اینکه دوستان به حضور اژدها توی بازی هم انتقاد دارن! lol :دی
ولی تا وقتی بازی نیاد و تجربه ـش نکنیم نمیشه انقدر راحت نظر داد. ما الآن فقط 10،15 دقیقه گیم پلی از بازی دیدیم و چیز زیادی در مورد داستان نمیدونیم. حتی نمیدونیم زن کریتوس کی هست، بعد شما میگی رفته یه زن دیگه گرفته که الفبای محبت به بچه ـش یاد بده؟! :دی
چیزی که مشخصه اینه که اکثر افراد از نمایش بازی راضی هستن. همون سایت هایی که روزگاری Ascension رو ترکوندن، الآن GoW رو جزو بهترین های E3 میدونن و میگن تغییرات جالبی داشته. همون گیمرهایی که میگفتن حال و حوصله GoW جدید نداریم و کریتوس خسته کننده شده، الآن دارن کلی با نمایش بازی عشق و حال میکنن و انقدر عطش برای بازی بالا هست که تریلر بازی داره به آمار 10 میلیون بازدید توی Youtube میرسه و از همه تریلرهای E3 جلو زده. حالا من نمیدونم دقیقاً چه توهینی شده، ولی چیزی که دارم توی بازیسنتر، Neogaf و بقیه جاها میبینم (همه جاهایی که بعد از Ascension دید منفی ای نسبت به GoW پیدا کردن) اینه که تعداد علاقمندان تریلر به شدت زیاد هست و همه هم منتظر هستن که چیزهای بیشتری از بازی ببینن تا بدونن دقیقاً با چی طرف هستن. نمایش بازی توی E3 یکی از بزرگترین سورپرایزها بوده و کمتر کسی انتظار همچین تغییراتی رو داشته و این همه ذوق و شوق برای بازی هم به خاطر همینه.
 
سکوت مرگبار؟! :D اتفاقاً توی تاپیک بازی انواع و اقسام بحث ها و انتقادها در مورد بازی شده، از جمله از طرف خودم. از مدل دوربین تا تعداد دشمن ها (که طبق آخرین اخبار نیازی به نگرانی نیست) تا همین پسره و ... دیگه بگذریم از اینکه دوستان به حضور اژدها توی بازی هم انتقاد دارن! lol :D
ولی تا وقتی بازی نیاد و تجربه ـش نکنیم نمیشه انقدر راحت نظر داد. ما الآن فقط 10،15 دقیقه گیم پلی از بازی دیدیم و چیز زیادی در مورد داستان نمیدونیم. حتی نمیدونیم زن کریتوس کی هست، بعد شما میگی رفته یه زن دیگه گرفته که الفبای محبت به بچه ـش یاد بده؟! :D
چیزی که مشخصه اینه که اکثر افراد از نمایش بازی راضی هستن. همون سایت هایی که روزگاری Ascension رو ترکوندن، الآن GoW رو جزو بهترین های E3 میدونن و میگن تغییرات جالبی داشته. همون گیمرهایی که میگفتن حال و حوصله GoW جدید نداریم و کریتوس خسته کننده شده، الآن دارن کلی با نمایش بازی عشق و حال میکنن و انقدر عطش برای بازی بالا هست که تریلر بازی داره به آمار 10 میلیون بازدید توی Youtube میرسه و از همه تریلرهای E3 جلو زده. حالا من نمیدونم دقیقاً چه توهینی شده، ولی چیزی که دارم توی بازیسنتر، Neogaf و بقیه جاها میبینم (همه جاهایی که بعد از Ascension دید منفی ای نسبت به GoW پیدا کردن) اینه که تعداد علاقمندان تریلر به شدت زیاد هست و همه هم منتظر هستن که چیزهای بیشتری از بازی ببینن تا بدونن دقیقاً با چی طرف هستن. نمایش بازی توی E3 یکی از بزرگترین سورپرایزها بوده و کمتر کسی انتظار همچین تغییراتی رو داشته و این همه ذوق و شوق برای بازی هم به خاطر همینه.
داستان سری GoW تو دنیای اساطیری یونان کلا میگذشت و تو تو پایان شماره سوم هم به آخر رسید. سه شماره فرعی زنجیرهای المپیوس، شبح اسپارتا و Ascension رو هم دیدیم، دیگه ادامه دادنش برای چی هست وقتی این سه گانه تموم شده از لحاظ داستانی؟ این چیزیه که من اصلا نمیفهمم.
زن کریتوس رو کار ندارم، کریتوس یه جنگجوی اسپارتان خشن بود و این خشونتش جذابش کرده بود الان قراره ازش دور شه. کلا همه جای سه گانه یه حرکت خشنی تو داستان میزد آدم انرژی میگرفت برای بازی کردن. و اینکه به نظر من کریتوس یه شخصیت خوب برای یه دنیای Nordic نیست. اگه یه بازی جدید میساختن با یه شخصیت جدید واقعی عالی میشد. ولی میخوان از اسم کریتوس استفاده کنن و این از نظر من اسمش ترس بی دلیله (سانتا مطمئنا به راحتی میتونست یه بازی H&S جدید تو دنیای اساطیری Nord خلق کنه) که بدون شک اگه به شکست و پسرفت منجر نشه، باعث درجا زدن خواهد شد.
یه نکته هم اینکه جناب بارلاگ این سری رو با جنگ ستارگان مقایسه کرده، GoW بازی بزرگیه درست ولی با استفاده از اسمش صرفا هر ریسکی نمیشه کرد.
به هر حال به نظر من که اگه کلا یه بازی جدید میساختند خیلی بهتر بود. بودن کریتوس تو اساطیر اسکاندیناوی همونقدر غیرقابل هضمه که سردراوردن مکس پین از برزیل. در مورد آماری که گفتین هم اصلا از نظر من جای تعجب نداره چون بازی یکی از بهترین انحصاریهای سونی بوده تا الان.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: SiminSecret
داستان سری GoW تو دنیای اساطیری یونان کلا میگذشت و تو تو پایان شماره سوم هم به آخر رسید. سه شماره فرعی زنجیرهای المپیوس، شبح اسپارتا و Ascension رو هم دیدیم، دیگه ادامه دادنش برای چی هست وقتی این سه گانه تموم شده از لحاظ داستانی؟ این چیزیه که من اصلا نمیفهمم.
زن کریتوس رو کار ندارم، کریتوس یه جنگجوی اسپارتان خشن بود و این خشونتش جذابش کرده بود الان قراره ازش دور شه. کلا همه جای سه گانه یه حرکت خشنی تو داستان میزد آدم انرژی میگرفت برای بازی کردن. و اینکه به نظر من کریتوس یه شخصیت خوب برای یه دنیای Nordic نیست. اگه یه بازی جدید میساختن با یه شخصیت جدید واقعی عالی میشد. ولی میخوان از اسم کریتوس استفاده کنن و این از نظر من اسمش ترس بی دلیله (سانتا مطمئنا به راحتی میتونست یه بازی H&S جدید تو دنیای اساطیری Nord خلق کنه) که بدون شک اگه به شکست و پسرفت منجر نشه، باعث درجا زدن خواهد شد.
یه نکته هم اینکه جناب بارلاگ این سری رو با جنگ ستارگان مقایسه کرده، GoW بازی بزرگیه درست ولی با استفاده از اسمش صرفا هر ریسکی نمیشه کرد.
به هر حال به نظر من که اگه کلا یه بازی جدید میساختند خیلی بهتر بود. بودن کریتوس تو اساطیر اسکاندیناوی همونقدر غیرقابل هضمه که سردراوردن مکس پین از برزیل. در مورد آماری که گفتین هم اصلا از نظر من جای تعجب نداره چون بازی یکی از بهترین انحصاریهای سونی بوده تا الان.
مگه فکت علمی هست که بگیم چون داستان GoW تا الآن با اساطیر یونان سر و کار داشته، باید همیشه اونجا باشه؟! :دی GoW یه کاراکتر به نام کریتوس داشته که الآن رفته سمت اسکاندیناوی و هنوز حتی دلیلش و نحوه سفرش به اونجا رو هم نمیدونیم و نمیشه انقدر راحت گفت داستان به درد نمیخوره و باید تموم میشد.
خشونت توی همین گیم پلی کم نبود. کلهم 4 تا دشمن توی ویدئو وجود داشت که یکی از وسط به دو نیم تقسیم شد، یکی جمجمه ـش خورد شد و ترکید، یکی هم تبر توی مغزش فرو رفت. فقط یدونه از اینا بود که مرگ زیاد خشنی نداشت، هر چند همون بدبخت هم با تبر به دیوار سنجاق شد! قابلیتی مثل Spartan Rage هم توی بازی هست که کریتوس در این حالت تبدیل به همون کاراکتر وحشی سابق میشه! منظور اینه که همچین ملایم هم نشده که با دشمن ها وارد مناظره بشه و کاری بهشون نداشته باشه. :دی




GoW رو فقط از این جهت با Star Wars مقایسه کرده که گفته یه کاراکتر حتی در خبیث ترین حالت ممکن هم که باشه، میتونه چیزی توی وجودش داشته باشه که رستگارش کنه. توی همون تریلوژی اول Star Wars هم همچین چیزی رو داشتیم و جاهای دیگه هم از این اتفاق ها افتاده. الآن هم کریتوس به عنوان کسی که آتیش انتقام بیچاره ـش کرده بود و فقط دنبال منهدم کردن خداها بود، بعد از رسیدن به هدفش داره یه زندگی جدید رو توی یه محیط جدید دنبال میکنه و نیازی نیست توی این زندگی جدید هم فقط دنبال داد و فریاد و ترکوندن ملت باشه، مگر اینکه سد راهش بشن. ما هم نمیدونیم چطوری به اونجا رسیده و دقیقاً چه هدفی در ادامه داره و بهتره صبر کنیم ببینیم داستان به کجا میرسه.
در مورد اینکه IP جدید بود بهتر بود هم خیلی مخالف نیستم، ولی از اون طرف GoW جزو محبوب ترین سری بازی های عمرم هست و حتی با همون Ascension که ترکوندش هم کلی حال کردم و در عرض چند روز دو بار تمومش کردم. :دی برای همین خیلی منتظر یه تجربه جدید با GoW و ملاقات دوباره کریتوس بودم و امیدوارم بازی خوبی از آب دربیاد.
 
من یکی از عاشق پیشه های این سری از بازیها هستم بنظرم سری بازیهای gow . نینجاگیدن۱و۲. جز بهترین بازیهای h&s هستن. ولی gow چیز دیگه ای بود برام چون من عاشق اساطیر یونان هستم یکی از جذابیت های بازی هم به همین خاطر بود اما چیزی که اکثرا دوستان اطلاعی از اون ندارن این که دیوید جفی خالق سری از الهام گرفتن از شخصیت کنان ببر شخصیت کریتوس رو خلق کرده وبه داستانهای اساطیری یونان ادقام کرده و نتیجه اش کاملا مثبت شده همه منتقدها و بازیبازها بازی رو دوست داشتند. یعنی کریتوسی که شما در این سری دیده اید کاملا خیالی و زاده ذهن کارگردان بوده هیچ ربطی هم به داستانهای اساطیر یونان نداشته ولی ما زدقهرمانمون (کریتوس) دوست داشتیم چون برامون مهم نبود که چرا امده از کجا امده ؛یا بابا نه نه اش کیه ان.
حالا ساناتامونکا امده این شخصیت رو آورده به جهان دیگه بله افسانه های شمال چرا که نه و به همین منظور مثل قبل نباید زیاد ناراحت باشیم که اینا باهم ربطی ندارن. چون فقط یه بهانه هست برای داستان جدید با همون شخصیت . و یه چیز دیگه اینکه اگر شما شاهکار جیمز کامرون رو دیده باشید ترمیناتور ۱ آرنولد شخصیت منفی رو در قسمت بعدی مثبت کرد نتیجه اش یه شاهکار دیگه شد و الان کریتوس رو یکم انسانی تر ببینیم خالی از لطف نیست قطعا جواب خواهد داد. من نظر شخصیم این که این بازی یک شاهکار تمام عیار خواهد بود و سبک جدید دروبین رو خیلی دوست دارم و همینطور رابطه پدر و پسری یاد داستانهای شاهنامه رستم سهراب می اندازه در دنیای اساطیر اسکاندیناوی خیلی منتظرم تا مبارزه حماسی شبح اسپارتا(نیمه خدای یونانی) رودررو با تور و ادین و فریا (خدایان نورث) رو ببینم دیگه ازاین بهتر چی میخواین.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: gamer1998y
مگه فکت علمی هست که بگیم چون داستان GoW تا الآن با اساطیر یونان سر و کار داشته، باید همیشه اونجا باشه؟! :D GoW یه کاراکتر به نام کریتوس داشته که الآن رفته سمت اسکاندیناوی و هنوز حتی دلیلش و نحوه سفرش به اونجا رو هم نمیدونیم و نمیشه انقدر راحت گفت داستان به درد نمیخوره و باید تموم میشد.
خشونت توی همین گیم پلی کم نبود. کلهم 4 تا دشمن توی ویدئو وجود داشت که یکی از وسط به دو نیم تقسیم شد، یکی جمجمه ـش خورد شد و ترکید، یکی هم تبر توی مغزش فرو رفت. فقط یدونه از اینا بود که مرگ زیاد خشنی نداشت، هر چند همون بدبخت هم با تبر به دیوار سنجاق شد! قابلیتی مثل Spartan Rage هم توی بازی هست که کریتوس در این حالت تبدیل به همون کاراکتر وحشی سابق میشه! منظور اینه که همچین ملایم هم نشده که با دشمن ها وارد مناظره بشه و کاری بهشون نداشته باشه. :D




GoW رو فقط از این جهت با Star Wars مقایسه کرده که گفته یه کاراکتر حتی در خبیث ترین حالت ممکن هم که باشه، میتونه چیزی توی وجودش داشته باشه که رستگارش کنه. توی همون تریلوژی اول Star Wars هم همچین چیزی رو داشتیم و جاهای دیگه هم از این اتفاق ها افتاده. الآن هم کریتوس به عنوان کسی که آتیش انتقام بیچاره ـش کرده بود و فقط دنبال منهدم کردن خداها بود، بعد از رسیدن به هدفش داره یه زندگی جدید رو توی یه محیط جدید دنبال میکنه و نیازی نیست توی این زندگی جدید هم فقط دنبال داد و فریاد و ترکوندن ملت باشه، مگر اینکه سد راهش بشن. ما هم نمیدونیم چطوری به اونجا رسیده و دقیقاً چه هدفی در ادامه داره و بهتره صبر کنیم ببینیم داستان به کجا میرسه.
در مورد اینکه IP جدید بود بهتر بود هم خیلی مخالف نیستم، ولی از اون طرف GoW جزو محبوب ترین سری بازی های عمرم هست و حتی با همون Ascension که ترکوندش هم کلی حال کردم و در عرض چند روز دو بار تمومش کردم. :D برای همین خیلی منتظر یه تجربه جدید با GoW و ملاقات دوباره کریتوس بودم و امیدوارم بازی خوبی از آب دربیاد.

نه فکت علمی نیست ولی شما همین ظاهر کریتوس رو نگاه بندازین... یه لباس تنش نیست تو این سرما:D کلا برای این دنیا ساخته نشده حالا بخواید میتونم دلایل دیگه هم بیارم مثل نبودن BoC یا نبودن صد ها مکانیسم گیم پلی که به اساطیر یونان ربط داشتن. (معماهایی که تو معابد مختلف حل میکردیم، دشمنا و غولها و...)
یه چیز دیگه حرف بارلاگ اصلا از پایه به نظر من غلط از اون دیدی که شما گفتین. کریتوس از اول یه فرمانده اسپارتان بیرحم بود زیادم به خاطر انتقام گرفتن از خداها نبود این خصیصه ش. (اون جایی که تو شماره یک تو فلش بک ها یه جا رو آتیش زد و... که دیگه به خاطر انتقام گرفتن نبود، بود؟ یا کشتن ملت مثل نقل و نبات تو میادین جنگ:D) حالا چه اصراریه هی بیان آدمش کنن خدا عالمه:D
هر چیزی رو زیاد بیان کشش بدن عاقبت خوبی نداره چه GoW باشه، چه SW، چه سریالای ترکی جم:D
یکی از جذابیت های بازی هم به همین خاطر بود اما چیزی که اکثرا دوستان اطلاعی از اون ندارن این که دیوید جفی خالق سری از الهام گرفتن از شخصیت کنان ببر شخصیت کریتوس رو خلق کرده وبه داستانهای اساطیری یونان ادقام کرده و نتیجه اش کاملا مثبت شده همه منتقدها و بازیبازها بازی رو دوست داشتند. یعنی کریتوسی که شما در این سری دیده اید کاملا خیالی و زاده ذهن کارگردان بوده هیچ ربطی هم به داستانهای اساطیر یونان نداشته ولی ما زدقهرمانمون (کریتوس) دوست داشتیم چون برامون مهم نبود که چرا امده از کجا امده ؛یا بابا نه نه اش کیه ان.
اتفاقا کریتوس قشنگ پیشینه داشت که کیه و چیکار کرده و... شما صد در صد داستان GoW1 یادتون رفته.
 
آخرین ویرایش:
@Skull Knight

توی شماره دوم و حتی سوم هم کریتوس جاهای برفی رفت ولی لباس تنش نبود:-" تازه الان خیلی نسبت به قبلا پوشیده تر شده! و به اندازه اون محیط های قبلی هم سرد به نظر نمیاد:-" (اگر میخوای بگی اون فقط یه مرحله بود، اینجا هم گفتن به دنیاهای دیگه ی اسکاندیناوی سر میزنند! :D )

در مورد آدم شدن یا بودن کریتوس، کریتوس هنوزم خشنه، همینطور که قبلا بود! هنوزم آدمه ، همینطور که قبلا بود:D
توی خاطراتش (CoO ) یا توهماتش توی GOW:A و یا کمیک که مربوط به داستان زمان تولد بچش هست! ما میبینیم آدم بودنش رو!:D و همون زمان هم جلو دشمن ها خشن بوده!!!
حتی بعد از کشتن زن و بچش هم بازم رگه هایی ازش دیده میشد، GoS (رابطه با مادر و برادر و مردم اسپارتا) ، باز هم GoW:A و قضیه ی Oath Keeper و یا حتی CoO که برای نجات دنیا به سختی از دخترش گذشت:-"

جدای از اینا، آخر GOW III گناهاش بخشیده شدن! وقتی با اون فانوس راه میرفتی، خون زیرپاش محو میشد!:-" ، که آخراش هم با خانواده ش دیدار کرد و بخشیده شد:D

از نظر داستانی کریتوس مشکلی نداره از نظرشخصیتی!:D
اما برای دلیل و هدف زندگی، و اینکه چجوری از اونجا سر در اورده تا اطلاعات بیشتر...یا فکر کنم تا انتشار بازی باید صبر کنیم:-"(چون اسم مادر بچه رو نمیگن، و فکر هم نکنم تا انتشار بازی بگن، فعلا جوابی نمیگیریم:-" )
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or