بازی جدید کوجیما یک عنوان اکشن و مورد پسند طرفداران بازی‌های AAA خواهد بود

Timey Wimey

عضو تحریریه
b49b427d.png

اگر به‌ خاطر داشته باشید، دقیقا یک روز پس از ترک کونامی، کوجیما اعلام کرد که استودیو جدید خود را با نام Kojima Productions تاسیس کرده است و همچنین بر روی یک عنوان جدید با همکاری شرکت سونی کار می‌کند. اکنون در مصاحبه‌ جدید کوجیما با مجله Famitsu اطلاعات جدیدی از این عنوان بیان شده است. برای اطلاعات بیش‌تر در ادامه با ما همراه باشید.

مجله فامیتسو
: پس از ترک کردن کونامی، شما بلافاصله استودیو جدید خود را تاسیس کردید، اکنون آیا شما قصد دارید مدتی استراحت کنید؟

کوجیما: من در ابتدا می‌خواستم کمی استراحت کنم، اما استراحت کردن به این معنا است که زمان زندگی خود را از دست می‌دهم و به کندی و بدون نظم این زمان را به پایان می‌رسانم و هیچکسی مرا به این خاطر نمی‌بخشد. من حدود یک سال نیاز به آماده شدن دارم. در حال حاضر ما لگو و وب‌سایت خود را درست کرده‌ایم.

مجله فامیتسو: در خصوص لگو کمی توضیح دهید.

کوجیما: من هنوز نمی‌توانم چیزی در این خصوص بگویم ولی رازی در لگو پیدا می‌شود. نمای کلی لگو به نظر خیلی جالب می‌رسد.

مجله فامیتسو: دلیل همکاری شما در اولین پروژه با سونی چیست؟

کوجیما: من پیشنهادهای زیادی از سراسر دنیا داشته‌ام؛ اما مبنای همه‌ آن‌ها هالیوودی بود و من دوست ندارم بر روی هر چیزی کار کنم. در این زمان بود که نمی‌دانستم چه کسی می‌تواند در یک پروژه بزرگ به من اعتماد کند و در همین موقع، سونی را یافتم. آن‌ها به من آزادی زیادی می‌دهند و این فضای بسیار خوب و راحتی برای کار کردن است.

مجله فامیتسو: در خصوص عنوان جدیدتان توضیح دهید.

کوجیما: این یک بازی شگفت‌انگیز خواهد بود، به همراه طرح و داستان، شخصیت‌ها و سیستم‌های گیم‌پلی فوق‌العاده خواهد بود. من سعی کردم همه چیز را طوفانی و شگفت انگیز طراحی کنم. برخی از قسمت‌های بازی کاملاً نو هستند و به همین منظور نیاز دارم تا آن‌ها را آزمایش و تجربه کنم.
من نمی‌گویم که بازی یک عنوان Open-World است؛ اما باید بگویم افرادی که از بازی‌های AAA امروزی همچون The Division و Uncharted لذت می‌برند، می‌توانند با آن به خوبی و راحتی ارتباط برقرار کنند. وقتی بازی معرفی شد، برخی چیز‌ها ممکن است آن چیزی نباشند که انتظار دارید؛ اما مطمئن هستم آن را درک خواهید کرد، هنگامی که تجربه‌اش کنید. ژانر بازی هم اکشن است.

مجله فامیتسو: نظر شما در خصوص واقعیت مجازی چیست؟

کوجیما: من دوست دارم چیزی برای آن بسازم اما در حال حاضر چیزی برای آن نداریم. من باور دارم که واقعیت مجازی می‌تواند کلیدی برای صنعت بازی‌سازی باشد.

اکنون باید منتظر اخبار بیشتر در خصوص این بازی اکشن ماند و دید که کوجیما این بار برای طرفداران خود چه سورپرایزی دارد؟

منبع
 
1 سال میخواد استراحت کنه،
1 سال میخوان لوگوی استودیو رو بسط بدن و روی اون مانور بدن،
1 سال مقدمه چینی میکنن و هینت میدن،
1 سال قرتی بازی های معروفش رو پیاده میکنه و میره رو مُخ طرفدارا،
1 سال رو هم طولش میده تا بازی رو معرفی کنه،
1 سال هم طول میکشه تا بازی عرضه بشه،

6 سال دیگه و نسل 9 میتونین بازی کوجیما رو ببینین.
 
با شور و شوق داشتم مطلب رو میخوندم یکهو به این بخش رسیدم :D " در حال حاضر ما لگو و وب‌سایت خود را درست کرده‌ایم." اصلا نابود شدم :D
درسته تا الان همه یک طرفه کونامی رو کوبوندیم ولی به نظرم جا داشت، کوجیما حداقل تو کونامی مدیریت بحران کنه الان هم متال گیر نابود شد هم سایلنت هیلز نابود شد و هم خوده کوجیما.
باید زیره نظره خودش یک تیم دوم ادامه متال گیر رو میساختن (داستان نسخه های MGX ) حداقل سرمایه های کونامی هم سره این MGS V نابود نمیشدش و بهره برداری بیشتری میکرد. خودش هم میرفت سراغ پروژه های دلخواهش مثل سایلنت هیلز
 
1 سال میخواد استراحت کنه،
1 سال میخوان لوگوی استودیو رو بسط بدن و روی اون مانور بدن،
1 سال مقدمه چینی میکنن و هینت میدن،
1 سال قرتی بازی های معروفش رو پیاده میکنه و میره رو مُخ طرفدارا،
1 سال رو هم طولش میده تا بازی رو معرفی کنه،
1 سال هم طول میکشه تا بازی عرضه بشه،

6 سال دیگه و نسل 9 میتونین بازی کوجیما رو ببینین.
پ ن پ روال کاریشو مانند اکتیویژن و یوبیسافت تنظیم و شروع کنه به کپی پیست کردن یا بیاد چیزی شبیه fallout 4 رو با یه گرافیک نسل پیش و کلی باگ و افت فریم در حد صفر عرضه کنه.چقدر خوب میشد تو صنعت گیم یه 100 عدد قرتی دیگه مثل کوحیما داشتیم
 
پ ن پ روال کاریشو مانند اکتیویژن و یوبیسافت تنظیم و شروع کنه به کپی پیست کردن یا بیاد چیزی شبیه fallout 4 رو با یه گرافیک نسل پیش و کلی باگ و افت فریم در حد صفر عرضه کنه.چقدر خوب میشد تو صنعت گیم یه 100 عدد قرتی دیگه مثل کوحیما داشتیم
1- کی اسم اکتیویژن برد،
2- کی اسم یوبی سافت برد،
3- کی اسم Fallout 4 برد،
4- کی حرف از کپی پیست زد،
5- کی حرف از گرافیک نسل پیش زد،
6- کی حرف از باگ زد،
7- و کی حرف از افت فریم زد.

اگر تونستی همه این موارد رو توی پست من پیدا کنی و توضیح بدی چجوری و با چه معیاری تونستی اینا رو از پست من بکشی بیرون، من از همین تریبون جلوی چشم تمام یوزرهای بازیسنتر قول میدم یه فروند Uncharted 4 برات بخرم.
 
طبیعیه و حق دارید که از این روند کار کوجیما انتقاد کنید؛ اما فکر نکنم همچین بیکار هم بودند توی استودیو. همین که ژانر و ایده‌های بازی رو یکم مشخص کرده و میگه باید آزمایششون‌ کنم، یعنی یه کارهایی هم انجام داده تا حالا هر چند کم.
البته این رو هم باید در نظر گرفت که الان استودیو کوجیما یه استودیو تازه تاسیس هست و فکر نکنم آنچنان افراد زیادی هم در اون مشغول باشند. شاید همونطور که خودش توی متن هم گفته، یه سال نیاز داره تا گرم بشه و آماده کار به صورت جدی بشه. در ضمن وقتی این جمله رو میگه "من در ابتدا می‌خواستم کمی استراحت کنم، اما استراحت کردن به این معنا است که زمان زندگی خود را از دست می‌دهم و به کندی و بدون نظم این زمان را به پایان می‌رسانم و هیچکسی مرا به این خاطر نمی‌بخشد" یعنی خودش میدونه اگه یه سال بیکار بشینه طرفدارا چندان استقبال گرمی نمیکنن و میدونه که همه منتظر کارهای جدیدشن.
 
  • Like
Reactions: Dav1d
1- کی اسم اکتیویژن برد،
2- کی اسم یوبی سافت برد،
3- کی اسم Fallout 4 برد،
4- کی حرف از کپی پیست زد،
5- کی حرف از گرافیک نسل پیش زد،
6- کی حرف از باگ زد،
7- و کی حرف از افت فریم زد.

اگر تونستی همه این موارد رو توی پست من پیدا کنی و توضیح بدی چجوری و با چه معیاری تونستی اینا رو از پست من بکشی بیرون، من از همین تریبون جلوی چشم تمام یوزرهای بازیسنتر قول میدم یه فروند Uncharted 4 برات بخرم.
با تفسیر شما 3_4 سال اولش صرف استراحت / ساخت لوگو و هینتو قرتی بازی میشه پس با این وجود توی این 4 سال اول کارش اونچنان پیشرفت زیادی نخواهد داشت و وقتش رو تنها یکی دو سال بصورت کاملا جدی روی توسعه واقعی تا گلد شدن بازیش میزاره کاری که دقیقا یوبیسافت و اکتی میکنن و مطمئنا تو این 2 سال نمیتونه به نوآوریهای بنیادینی برسه(کاری که با MGSV کرد حالا مهم نیست بعضی فن های قدیمی پسندشون نبود چون منتقدین که حسابی لذت بردن) و تو این دو سال با کپی پیست کردن فرمولای قبلی و یه ریزه تغییر به اصل بازیش بپردازه.همچنین اون زمانی رو که میبایست صرف بهبود گرافیک/برطرف کردن باگها/ ثبات فریم و کلا پولیشینگ کردن محصولش بکنه بایستی بیخیال بشه یا اصلا براش مهم نیست که میشه Fallout 4

فکر کنم باید قانع شده باشی مگه اینکه بخوای بامبول در بیاری که خیلی زشته:laughing:فردا که 4 Uncharted رو خریدی بگو آدرسو برات پ.خ کنم
 
آخرین ویرایش:
با تفسیر شما 3_4 سال اولش صرف استراحت / ساخت لوگو و هینتو قرتی بازی میشه پس با این وجود توی این 4 سال اول کارش اونچنان پیشرفت زیادی نخواهد داشت و وقتش رو تنها یکی دو سال بصورت کاملا جدی روی توسعه واقعی تا گلد شدن بازیش میزاره کاری که دقیقا یوبیسافت و اکتی میکنن و مطمئنا تو این 2 سال نمیتونه به نوآوریهای بنیادینی برسه(کاری که با MGSV کرد حالا مهم نیست بعضی فن های قدیمی پسندشون نبود چون منتقدین که حسابی لذت بردن) و تو این دو سال با کپی پیست کردن فرمولای قبلی و یه ریزه تغییر به اصل بازیش بپردازه.همچنین اون زمانی رو که میبایست صرف بهبود گرافیک/برطرف کردن باگها/ ثبات فریم و کلا پولیشینگ کردن محصولش بکنه بایستی بیخیال بشه یا اصلا براش مهم نیست که میشه Fallout 4

فکر کنم باید قانع شده باشی مگه اینکه بخوای بامبول در بیاری که خیلی زشته:laughing:فردا که 4 Uncharted رو خریدی بگو آدرسو برات پ.خ کنم

چی شد بلوف بود؟ خخخخخ...........
من یکی هنوز نفهمیدم از کجا در اومد این چهار پنج خط :-?? چه اصراری به اینجور برخوردا دارین :)
------------------------
اگه مدیریت پروژه کوجیما رو بدن دست سونی در بهینه ترین زمان ممکن یه بازی خفن میده بیرون:D ولش کنن به حال خودش میره پی کوجیما بازی های خودش معلوم نمیشه کی میاد:D
با این اوضاع اگه بخواد اینجوری بره جلو بازی رو تو PS4 نمیبینیم، خوب نیست دیگه :!!
 
پ ن پ روال کاریشو مانند اکتیویژن و یوبیسافت تنظیم و شروع کنه به کپی پیست کردن یا بیاد چیزی شبیه fallout 4 رو با یه گرافیک نسل پیش و کلی باگ و افت فریم در حد صفر عرضه کنه.چقدر خوب میشد تو صنعت گیم یه 100 عدد قرتی دیگه مثل کوحیما داشتیم

چرا اسم Fallout 4 باید بیاد؟! اصلا چه ارتباطی داره به این جا ؟! نه اینکه همین بازی دو برابر MGS V که خود فن های سری ازش می نالیدن , جوایز بهترین بازی سال رو گرفت؟!
بد داغی گذاشته هاا Fallout 4. بدجور. شانس اوردیم بهترین بازی سال نشد و به همون دومی بسنده کرد و الا باید به سبک نهنگا خودکشی دست جمعی می دیدیم تو بازیسنترlol!
 
خاطره ی ناراحت کننده ای که به لطف کونامی از ساخت اولین بازی ترسناک و شاید هم آخرین بازیش داره دیگه انگیزه ساخت بازی ترسناک رو از کوجیما گرفت. تف تو روحت کونامی!!! منفور ترین کمپانی بازیسازی شدی!
 
اگه مدیریت پروژه کوجیما رو بدن دست سونی در بهینه ترین زمان ممکن یه بازی خفن میده بیرون:D
سونی خیلی کرم کنه بتونه P.Digital و یامائوچی رو مدیریت کنه.
من واقعا فکر نمی کنم اینا بتونن کوجیما رو هم به لیست اضافه کنن.جز اینکه سرنی رو بکنن مدیر برنامه های کوجیما:D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or