به نظر میرسد مایکروسافت و تیمهای توسعه ایکس باکس میخواهند تا قبل از عرضه کنسول ایکس باکس سری ایکس تیمی تمامستارهای برای نسل بعد تدارک ببینند. بنابر جزییات درج شده در لینکدین، مدیر واحد تبلیغات نتفلیکس به مایکروسافت پیوسته، آن هم به صورت خاص برای تقویت واحد گیمینگ مایکروسافت.
با انبوهی از تجارب مختلف در زمینه گیمینگ، تیم ایکس باکس ظاهراً میخواهد از تکرار اشتباهات تبلیغاتی و روابط عمومی که به عملکرد کنسول در این نسل آسیب زد و به برتری پلی استیشن 4 منجر شد پرهیز کند.
یک لیست در لینکدین که به ماه دسامبر تعلق دارد نشان میدهد جَرِت وست به عنوان مدیر ارشد تبلیغات به ایکس باکس پیوسته است – آن هم بعد از هفت سال تجربه کار به عنوان مدیر تبلیغات نتفلیکس. جالبتر اینکه وست به هیچ وجه با ایکس باکس و تجارت آن غریبه نیست و قبلاً طی سال ۲۰۰۳ الی ۲۰۱۱ بر برخی از مهمترین محصولات ایکس باکس نظارت داشته است.
به بیان دیگر، او کسی بود که به تیمهای ایکس باکس ۳۶۰ کمک کرد تا بازار کنسول را به تصاحب خود در بیاورند.
اما چرا این خبر باید برایمان مهم باشد؟
فیل اسپنسر، مدیر برند ایکس باکس از زمانی که سکان واحد گیمینگ مایکروسافت را برعهده گرفت مشغول به معرفی دوباره برند ایکس باکس و تمرکز مجدد بر بازار گیمینگ بوده است. و با معرفی سرویسها و ابتکاراتی نظیر گیمپس و سازگاری کنسول با بازیهای نسل قبل، در این کار موفق هم بوده است.
درحالی که برند ایکس باکس حالا فرصتی برای احیا یافته، به نظر میرسد زمان خوبی برای رفع و رجوع برخی از بنیادینترین مشکلات در معرفی ایکس باکس وان به گیمرها باشد؛ خصوصاً از نظر چگونگی معرفی کنسول جدید و فلسفه پشت تبلیغاتش.
با در نظرگیری این موضوع، احتمالاً هیچکس دیگر به اندازه یکی از کهنهکاران دوران ایکس باکس ۳۶۰ قادر به تحقق این رویکرد نباشد. جرت وست نهتنها ایکس باکس را به برندی نامآشنا برای مردم تبدیل کرد، بلکه به شکلی استراتژیک هم قادر بود سختافزار ایکس باکس را بهترین نمونه موجود در صنعت تبدیل کند.
به عبارت دیگر، با حضور جرت وست، دیگر اینطور نخواهد بود که مایکروسافت در کنفرانسهای خبری مرتبط با ایکس باکس، به صحبت درباره سفارش پیتزا با کنسول یا اجبار به خرید دستگاه کینکتی که ۱۰۰ دلار هزینه بیشتر روی دستتان میگذارد بپردازد.
تمام اخباری که در چند وقت اخیر شنیدهایم نشان میدهد فیل اسپنسر چشماندازی کاملاً متفاوتی نسبت به دان متریک برای برند ایکس باکس متصور شده. چشماندازی که گیمرها را در اولویت قرار میدهد و بار دیگر آنها را به دوران شکوه ایکس باکس ۳۶۰ بازمیگرداند
با انبوهی از تجارب مختلف در زمینه گیمینگ، تیم ایکس باکس ظاهراً میخواهد از تکرار اشتباهات تبلیغاتی و روابط عمومی که به عملکرد کنسول در این نسل آسیب زد و به برتری پلی استیشن 4 منجر شد پرهیز کند.
یک لیست در لینکدین که به ماه دسامبر تعلق دارد نشان میدهد جَرِت وست به عنوان مدیر ارشد تبلیغات به ایکس باکس پیوسته است – آن هم بعد از هفت سال تجربه کار به عنوان مدیر تبلیغات نتفلیکس. جالبتر اینکه وست به هیچ وجه با ایکس باکس و تجارت آن غریبه نیست و قبلاً طی سال ۲۰۰۳ الی ۲۰۱۱ بر برخی از مهمترین محصولات ایکس باکس نظارت داشته است.
به بیان دیگر، او کسی بود که به تیمهای ایکس باکس ۳۶۰ کمک کرد تا بازار کنسول را به تصاحب خود در بیاورند.
اما چرا این خبر باید برایمان مهم باشد؟
فیل اسپنسر، مدیر برند ایکس باکس از زمانی که سکان واحد گیمینگ مایکروسافت را برعهده گرفت مشغول به معرفی دوباره برند ایکس باکس و تمرکز مجدد بر بازار گیمینگ بوده است. و با معرفی سرویسها و ابتکاراتی نظیر گیمپس و سازگاری کنسول با بازیهای نسل قبل، در این کار موفق هم بوده است.
درحالی که برند ایکس باکس حالا فرصتی برای احیا یافته، به نظر میرسد زمان خوبی برای رفع و رجوع برخی از بنیادینترین مشکلات در معرفی ایکس باکس وان به گیمرها باشد؛ خصوصاً از نظر چگونگی معرفی کنسول جدید و فلسفه پشت تبلیغاتش.
با در نظرگیری این موضوع، احتمالاً هیچکس دیگر به اندازه یکی از کهنهکاران دوران ایکس باکس ۳۶۰ قادر به تحقق این رویکرد نباشد. جرت وست نهتنها ایکس باکس را به برندی نامآشنا برای مردم تبدیل کرد، بلکه به شکلی استراتژیک هم قادر بود سختافزار ایکس باکس را بهترین نمونه موجود در صنعت تبدیل کند.
به عبارت دیگر، با حضور جرت وست، دیگر اینطور نخواهد بود که مایکروسافت در کنفرانسهای خبری مرتبط با ایکس باکس، به صحبت درباره سفارش پیتزا با کنسول یا اجبار به خرید دستگاه کینکتی که ۱۰۰ دلار هزینه بیشتر روی دستتان میگذارد بپردازد.
تمام اخباری که در چند وقت اخیر شنیدهایم نشان میدهد فیل اسپنسر چشماندازی کاملاً متفاوتی نسبت به دان متریک برای برند ایکس باکس متصور شده. چشماندازی که گیمرها را در اولویت قرار میدهد و بار دیگر آنها را به دوران شکوه ایکس باکس ۳۶۰ بازمیگرداند