اکنون زمان بازگشت است: چرا باید نسخه ای جدید از سری Dino Crisis ساخته شود؟

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال

Er-pLTYXUAE9G6V.jpg


تقریبا 22 سال از زمانی که Dino Crisis برای PlayStation منتشر شد می‌گذرد، ولی این فرانچایز مدتی است که خاموش بوده و زمان زیادی است که خبری از آن نیست.نسل هشتم کنسول‌ها شاهد تجدید حیات سری Resident Evil بود. Resident Evil 7 فرانچایز را به جهت جدیدی برد و بازسازی‌‌های منتشر شده از سری، دوست داران نسخه‌های کلاسیک را نیز جذب خود کرده است. با وجود اینکه Resident Evil یکی از موفق ترین IP های کپکام است، اما تنها فرانچایز این شرکت در سبک ترسناک نیست که طرفداران دوست دارند روی کنسول‌های نسل بعد ببینند.

Dino Crisis گیم‌پلی سری نمادین Resident Evil را با اتمسفر دوران ژوراسیک ترکیب کرد. بازیکنان باید بعد از گم شدن یکی از اعضای گروه راه فرارشان را برای گذر از یک مرکز تحقیقاتی مخفی در جزیره Ibis پیدا کنند. بعد از اینکه گروهی از سربازهای ویژه برای نجات به جزیره می‌آیند، متوجه می شوند قضیه آنطور که به نظر می‌رسد نیست. جزیره پر از دایناسورهای پیش ‌از تاریخ شده است که هیچ چیز را بیشتر از خوردن انسان‌ها نمی‌خواهند.



wp6751101-dino-crisis-wallpapers.jpg


گیم‌پلی Dino Crisis همانند یک شراب ناب است اما مکانیک‌های کنترل بازی برای اواخر دهه نود و بسیار قدیمی هستند، شاید بعضی از بازیکنان قدیمی از این کنترل لذت ببرند، اما بسیاری از بازیکنان این کنترل را تاریخ گذشته و مانع لذت بردن از بازی می‌دانند. یک بازسازی نسل بعدی از این عنوان می‌تواند بسیاری از مشکلات مربوط به کنترل بازی را حل کند و بازی را برای عموم قابل قبول تر سازد، حتی می‌توان کنترل قدیمی را به صورت اختیاری در بازی قرار داد تا بازیکنانی که می‌خواهند، همان تجربه قدیمی را داشته باشند.

همانند اکثر بازی‌هایی که بر روی PS1 عرضه شدند، Dino Crisis نیز از گرافیک فنی خوبی برخوردارنیست. گرافیک چند ضلعی بازی و طراحی ضعیف شخصیت‌ها مانع درخشش بازی در حد خود می‌شود. گرافیک بهبود یافته این عنوان می‌تواند Dino Crisis را به جاهایی ببرد که قابل تصور هم نیستند! جنگل شلوغ بازی می‌تواند با جزئیات‌تر و زیباتر شود و به دنبال آن، اتمسفر بازی هم بسیار بهتر شود.



wp6751185-dino-crisis-wallpapers.jpg


در دنیای بازی‌های ویدیویی کمتر عناوینی وجود دارند که یک تجربه ترسناک با دایناسورهای خون‌خوار به شما می‌دهند. احیا کردن Dino Crisis می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد به بازیکنان بدهد که کمتر بازی‌هایی می‌توانند مشابه‌ آن‌ باشند و طرفداران و بازیکنان جدید را راضی کنند. تقریبا ۱۷ سال از انتشار آخرین نسخه Dino Crisis می‌گذرد که یکی از ناامید کننده‌ترین بازی‌های دهه اول قرن بیست و یکم بود. شاید یک بازسازی بتواند دوباره حیات مجدد به سری بدهد و حتی منجر به بازسازی‌های دیگر و یا دنباله‌ای برای سری شود.

با وجود اینکه بازسازی بازی‌های ترسناک به موفقیت قابل‌توجهی دست‌یافته است، به نظر می‌رسد حالا بهترین زمان برای احیای سری Dino Crisis توسط کپکام است. سری‌ بازی موفقی که اولین عنوان آن به توصیف چگونه بودن بازی‌های ترسناک روی Play Station کمک کرد و برای بسیاری از عناوینی که امروزه بازیکنان از آن‌ها لذت می‌برند، سرمشق به حساب می‌آید. با توجه به شایعاتی که اخیرا منتشر شده است،حاکی از علاقه کپکام به سری است. بنابراین فکر کردن به یک دنباله آنقدر هم دیوانگی به نظر نمی‌رسد.


 
آخرین ویرایش:
یه زمانی اینترنت و راهنمایی های بازی ها انچنان وجود نداشت
یادمه دو ماه گیر پیدا کردن اون کارته بودم که باید توسط اون برگ و اون چاله ی توی برکه پیداش میکردیم...یعنی کل جزیره رو زیر و رو میکردم و حالیم نمیشد...بچه سال هم بودیم و انگلیسی رو اصلا تشخیص نمیدادم :))
بشدت دوس دارم دوباره بازی رو تجربه کنم...امیدوارم کپکام بفکرش بیفته
 
به جای ریمیک اویل 4 که به حد کمال رسیده بود در زمان خودش و بازی کاملی بود،باید این آی پی رو زنده میکردن یا حداقل میرفتن سراغ ریمیک کد ورونیکا.شماره 2 سال 2000 اومد و واقعا شاهکار بود با توجه به امکانات پلی استیشن 1.
 
در وضعیت فعلی صنعت گیم که اکثر بازیا بوی تکرار میدن واقعا زنده کردن این عنوان کلاسیک میتونه کار هوشمندانه‌ای از کپکام باشه. ولی خب با توجه به لیکی از برنامه‌های چند سال بعد این کمپانی منتشر شد بازم میخاد به ساخت RE ادامه بده.
 
زامبی ها دیگه همه جا رو ورداشتن!
دوره، دوره ریمیک و ریمستر هست.
سری پارک ژوراستیک فن بیس عظیمی داره اما تو دنیای گیم ضعیف بوده. دینوکرایسیس میتونه این خلع رو پر کنه.

همین دیگه. نمیدونم منتظر چی هستن! :D
 
ممنون بهزاد جان ، اجازه میخوام کمی مخالفت کنم :

جناب زاک میلساپ گرامی ( نویسنده این مقاله ) ، کپکام علاقه ای به این بازی نشون نداده بلکه ملاقه ای برای این بازی تدارک دیده تا بتونه بزنه توش نوش کنه پس بیاید امیدوار باشیم کار این دوستان از گروهای غیر رسمی ولی متعهد به سرانجام برسه تا شاید باعث بشه شرکت های رسمی ولی غیر متعهد راه درست را بیاموزند و دست از خراب کردن رویاهای ما بردارند !

محیط و حالت بازیهای داینو کرایسیس یک و دو درسته مثل شراب ناب عمل میکند ولی شما دوستاران و تجربه کنندگان این دست از بازیها خیلی خوب میدونید نمیشه توقع داشت که یک بازی را ناب بنامیم ولی نوع به عمل آمدن آن را چون قدیمی هست درست ندونیم ، من نمیگم نمیشه و نباید بازیها را بهتر کردا ولی برای بهتر کردن اون بازیها اول باید عهد بست به همون اندازه که ظاهر اون بازیها ارتقا پیدا میکنن به همون اندازه بلکه خیلی بیشتر باطنشون هم ارتقا پیدا کنن ، اگر قراره از قدرت فنی و دانش بشری برای بالا بردن کیفیت و جزییات یک بازی استفاده بشه تا مثلا کیفیت یک تصویر از اون بازی قدیمی به مقدار خیلی زیادی بهبود پیدا کنه پس باید به همون اندازه عمق و مفهوم هم به اون تصویر بخشیده بشه ، غیر از این باشه میشه یه بازی یکبار مصرف دقیقا مثل ظرف یکبار مصرف !


194008
 
ممنون بهزاد جان ، اجازه میخوام کمی مخالفت کنم :

جناب زاک میلساپ گرامی ( نویسنده این مقاله ) ، کپکام علاقه ای به این بازی نشون نداده بلکه ملاقه ای برای این بازی تدارک دیده تا بتونه بزنه توش نوش کنه پس بیاید امیدوار باشیم کار این دوستان از گروهای غیر رسمی ولی متعهد به سرانجام برسه تا شاید باعث بشه شرکت های رسمی ولی غیر متعهد راه درست را بیاموزند و دست از خراب کردن رویاهای ما بردارند !

محیط و حالت بازیهای داینو کرایسیس یک و دو درسته مثل شراب ناب عمل میکند ولی شما دوستاران و تجربه کنندگان این دست از بازیها خیلی خوب میدونید نمیشه توقع داشت که یک بازی را ناب بنامیم ولی نوع به عمل آمدن آن را چون قدیمی هست درست ندونیم ، من نمیگم نمیشه و نباید بازیها را بهتر کردا ولی برای بهتر کردن اون بازیها اول باید عهد بست به همون اندازه که ظاهر اون بازیها ارتقا پیدا میکنن به همون اندازه بلکه خیلی بیشتر باطنشون هم ارتقا پیدا کنن ، اگر قراره از قدرت فنی و دانش بشری برای بالا بردن کیفیت و جزییات یک بازی استفاده بشه تا مثلا کیفیت یک تصویر از اون بازی قدیمی به مقدار خیلی زیادی بهبود پیدا کنه پس باید به همون اندازه عمق و مفهوم هم به اون تصویر بخشیده بشه ، غیر از این باشه میشه یه بازی یکبار مصرف دقیقا مثل ظرف یکبار مصرف !


View attachment 194008
درود.حفظ اصالت و ناب بودن بازی گاهی به یه تناقض بر میخوره.اینکه بخشی از اون حس نوستالژی ناب که گیم پلی هم قسمت مهمی از اونه از قضا گره خورده به امکانات محدود در زمان ریلیز بازی.مثال:بخش مهمی از نابی Tomb Raider 1_4 مدیون گیم پلی هست.ولی خلق عینی اون گیم پلی با امکانات فعلی غیر ممکنه( غیر منطقی).حالا ممکنه شاهکاری مثل RE Evil 2 Remake خلق بشه که به صورت هنرمندانه و استثنایی،بازی رو با امکانات فعلی پیاده سازی میکنه و در عین حال با نوع دوربین روی شونه خاصی که به کار میبره و مجموعه دیزاین و اتمسفر،تقریبا همون حس 20 سال پیش رو زنده میکنه.خلاصه جذابیت RE EVIL 1 Remake و Streets of Rage 4 مدیون بخشی از محدودیتهاس و به نظر نباید همه چیز رو امروزی کرد.حس اولین تجربه یه شاهکار تقریبا تکرار نشدنیه و بخشی از جذابیت ریمیک ها به دلیل زمینه ذهنی از نسخه اصلی و عطر و بوی اون سالهاس.
 
درود.حفظ اصالت و ناب بودن بازی گاهی به یه تناقض بر میخوره.اینکه بخشی از اون حس نوستالژی ناب که گیم پلی هم قسمت مهمی از اونه از قضا گره خورده به امکانات محدود در زمان ریلیز بازی.مثال:بخش مهمی از نابی Tomb Raider 1_4 مدیون گیم پلی هست.ولی خلق عینی اون گیم پلی با امکانات فعلی غیر ممکنه( غیر منطقی).حالا ممکنه شاهکاری مثل RE Evil 2 Remake خلق بشه که به صورت هنرمندانه و استثنایی،بازی رو با امکانات فعلی پیاده سازی میکنه و در عین حال با نوع دوربین روی شونه خاصی که به کار میبره و مجموعه دیزاین و اتمسفر،تقریبا همون حس 20 سال پیش رو زنده میکنه.خلاصه جذابیت RE EVIL 1 Remake و Streets of Rage 4 مدیون بخشی از محدودیتهاس و به نظر نباید همه چیز رو امروزی کرد.حس اولین تجربه یه شاهکار تقریبا تکرار نشدنیه و بخشی از جذابیت ریمیک ها به دلیل زمینه ذهنی از نسخه اصلی و عطر و بوی اون سالهاس.
درود احمد جان ، درسته که جو و فضای خاص بازیهای اون دوران مقداریش برمیگشت به میزان امکانات ساخت و اجرای بازیها در اون دوران ولی من اعتقاد دارم این موضوع بخش کوچکی از واقعیت هست ، موضوع اصلی اینه که همونطوری که ما عادت کردیم به عذای بد هوای بد خواب بد کار بد اخلاق بد فیلم بد داستان بد به بازی بد هم داریم عادت میکنیم ، موضوع اینه که سلیقه ها عوض نشده بلکه سلیقه ها خراب شده ..

بازی تومب رایدر در قسمتهای اولیه خودش بر روی پلی استیشن یک خیلی خوب بود و بعدش با اومدن بر روی پلی استیشن دو و بروز شدن ظاهر بازی اما ما باز همون حس خوبی که قبلا تجربه کرده بودیم را دوباره کم و بیش تجربه کردیم ، کلا اون دوران به این شدت شاهد تغییرات گسترده در اصل یک بازی که سبک و مفهوم بازی را از بین ببره یا عوض کنه نبودیم ، مثال خوبش اویل چهار هست که نشون میده چقدر یه بازی با وجود تغییرات گسترده که باعث بهتر و بروز شدنش شده ولی بتونه کاملا به اصل خودش وفادار بمونه و از گذشته باشکوهش عقب نشینه بلکه به بهترین شکل ممکن ازش استفاده کنه که البته اویل چهار خودش مدیون اویل یک ریمیک بود که در نهایت توانست اوج نبوغ و بلوغ در صنعت بازیهای ویدیویی را به همه نشان دهد .

جمله آخر را قبول درام ولی زمینه ذهنی بازسازی کنندگان وقتی با بازی کنندگان اصلی فرق کنه دیگه جذابیتی باقی نمیذاره ، مثال براش زیاده
 
از دینو کراسیس ها
نسخه ۱ و ۲ رو ps1 بازی کردم

نسخه Dino Stalker با تفنگ بود رو ps2 بازی کردم

87d25b3322eb4c1840a67a0b61687bda


و 3 Dino Crisis رو xbox original بازی کردم
عالی بودن همگی ?
 
اصلا حال ندارم خاطره تعریف کنم ولی یدونه ازون داینویی هاش را میگم ، وقتی داینو استالکر را برای اولین بار در لیست بازیهای پلی استیشن دو دیدم و فهمیدم یه ارتباطاتی با داینو کرایسیس داره برای خریدش شک به دل راه ندادم البته چون اون زمان مثل حالا نبود که بری تو اینترنت و راحت هر اطلاعاتی از بازی که هست را ببینی پس فقط با دیدن اسمش در نمیدونم کتاب راهنمای باریهای پلی استیشن دو بود یا چیز دیگه باهاش آشنا شدم و بعد تهیه اش کردم ، با هزاران امید دیسکش را گذاشتم توی پلی استیشن دو و منتظر موندم تا اینکه اسم کپی ( کپ کام ) اومد و من مطمئن شدم قراره دوباره احتمالا با رجی ( رجینا ) برم ماجراجویی بین دایناسورهای گوگولی ، خلاصه که با همون ضد حالی که در قسمت سوم بعدها خوردم مواجه شدم ، البته بازم این بازی با اینکه اسمش تغییر کرده بود به نسبت قسمت سوم کمی حس داینویی داشت ولی اصلا راضیم نکرد ، آره دیگه خاطره خوشی نبود ولی به امید روزهای بهتر و خاطرات خوش ..​
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or