طبق اعلام طراح انیمشنهای Infinity Ward یعنی Zach Volker انجین Call of Duty: Ghosts کاملا جدید نیست و به نوعی آپگرید شده انجین قبلی است.در مصاحبه ای با OPM وی گفت: "وقتی در مورد انجین جدید صحبت می شود منظور ما در مورد تغییرات اساسی و بهبودهایی است که در انجین قبلی ایجاد کرده ایم.این گونه نیست که تمام چیز های قبلی را دور ریخته و همه چیز را از اول شروع کنیم.به نوعی این عمل برای هر سازنده ای غیر ممکن است که در یک چرخه ی دو ساله از هیچ چیز انجین جدیدی بسازند."
"ما از خود پرسیدیم چه چیزهایی مهم است و باید تغییر کنند و به جوابهایی نظیر کیفیت بصری و فراگیری انجین رسیدیم.سپس بررسی می کنیم ببینیم آیا این موارد به صورت قابل توجهی بهبود پیدا کرده اند یا خیر؟پس از انجام همه این موارد می شود تضمین کرد که ما انجین جدیدی در دست داریم."
منبع
"ما از خود پرسیدیم چه چیزهایی مهم است و باید تغییر کنند و به جوابهایی نظیر کیفیت بصری و فراگیری انجین رسیدیم.سپس بررسی می کنیم ببینیم آیا این موارد به صورت قابل توجهی بهبود پیدا کرده اند یا خیر؟پس از انجام همه این موارد می شود تضمین کرد که ما انجین جدیدی در دست داریم."
منبع