امتیازات Metroid Prime 4

پیش بینی نمرات بازی


  • مجموع رای دهنده‌ها
    20
  • نظرسنجی بسته شده است .
دوتا مشکل اساسی لول دیزاین داره، یکی هاب بیابونی و جمع کردن کریستال هاست ( که اگه کم جمع کرده باشی آخر بازی گیر می‌افتی! ) و ثانیا مسئله‌ی Backtracking با اضافه شدن هاب.
یعنی عملا بک ترکینگ بازی طاقت فرسا شده چون باید فاصله های طولانی بین سکشن ها رو با موتور بری و برگردی تو این برهوت خدا :D
گرافیک بازی هم بدترین وضعیتش توی همین بیابون و سوار موتور هست متاسفانه. بر خلاف یه سری صحنه‌های بارونی و شب بازی که حقیقتا فک براندازه.

واقعا داره برام سوال میشه چرا این بخش رو اضافه کردن؟ :دی
یعنی مثلا چه فعل و انفعالاتی رخ داده تو استدیو که گفتن "آره باید یه هاب بیابونی عظیم و زشت و وقت تلف کن داشته باشیم تو بازی"

چون آخه نه مثلا کار زلدا و ماریو کارت رو کردن که اوپن ورلد شه. چون اصلا اوپن ورلد نیست بازی
نه کار ماریو و دانکی کونگ رو کردن که کالکتاتون محشری بشه. چون بازی اون چنان کالکتاتون نیست
نه مثل فایرامبلم تری هاوسز عمل کردن که بگیم فعالیت جانبی های خاصش، کمک به Pacing و روایت بازی کنه
نه مثل انیمال کراسینگ کردن که آزادی عمل بازیکن تو شخصی سازی رو چندبرابر کنه

واقعا چیزی به ذهنم نمیرسه. عموما فرنچایزهای نینتندو اگه یه المان خیلی خاص و عظیم به خودشون اضافه می کنن یه برهان و دلیلی داره.
این بیابون لعنتی من نمی فهمم چه سودی به بازی می رسونه؟ :| من بیشتر ترسم اینه برای نسخه های بعدی اینا درس اشتباه بگیرن و کلا موتور رو از بازی حذف کنن. چون به نظر من داشتن یه موتور واسه حرکت تو محیط اتفاقا خیلی خوبه و اگه مثلا میانبر باشه بین لوکیشن های مختلف دور از هم که با مسیرهای موتورسواری به هم وصل می شدن جالب می شد و نقشه رو به یه نحو خفنی به هم وصل می کرد. (+ این که استفاده اش تو باس فایت ها و ست پیس ها اثرگذاره)
ولی این جا اونم حروم شده :|
 
واقعا داره برام سوال میشه چرا این بخش رو اضافه کردن؟ :دی
یعنی مثلا چه فعل و انفعالاتی رخ داده تو استدیو که گفتن "آره باید یه هاب بیابونی عظیم و زشت و وقت تلف کن داشته باشیم تو بازی"

چون آخه نه مثلا کار زلدا و ماریو کارت رو کردن که اوپن ورلد شه. چون اصلا اوپن ورلد نیست بازی
نه کار ماریو و دانکی کونگ رو کردن که کالکتاتون محشری بشه. چون بازی اون چنان کالکتاتون نیست
نه مثل فایرامبلم تری هاوسز عمل کردن که بگیم فعالیت جانبی های خاصش، کمک به Pacing و روایت بازی کنه
نه مثل انیمال کراسینگ کردن که آزادی عمل بازیکن تو شخصی سازی رو چندبرابر کنه

واقعا چیزی به ذهنم نمیرسه. عموما فرنچایزهای نینتندو اگه یه المان خیلی خاص و عظیم به خودشون اضافه می کنن یه برهان و دلیلی داره.
این بیابون لعنتی من نمی فهمم چه سودی به بازی می رسونه؟ :| من بیشتر ترسم اینه برای نسخه های بعدی اینا درس اشتباه بگیرن و کلا موتور رو از بازی حذف کنن. چون به نظر من داشتن یه موتور واسه حرکت تو محیط اتفاقا خیلی خوبه و اگه مثلا میانبر باشه بین لوکیشن های مختلف دور از هم که با مسیرهای موتورسواری به هم وصل می شدن جالب می شد و نقشه رو به یه نحو خفنی به هم وصل می کرد. (+ این که استفاده اش تو باس فایت ها و ست پیس ها اثرگذاره)
ولی این جا اونم حروم شده :|
نسخه ی بعدی پرایم فعلا خیلی دور از ذهنه :دی احتمالا Metroid Dread 2 رو ببینیم در چند سال آینده.
 
  • Like
Reactions: Z-fan
نسخه ی بعدی پرایم فعلا خیلی دور از ذهنه :دی احتمالا Metroid Dread 2 رو ببینیم در چند سال آینده.

آره، باید یه بازنگری دوباره شه رو سری پرایم گویا
باز متروید دوبعدی ها با اکشن تر شدن و اضافه کردن المان های تعقیب و گریز، تونسته بود تو Fusion و Dread یه جهش نه چندان متحول کننده ولی جذاب و خاص داشته باشه
ولی خب مسئله در مورد Matroid 6 (نگو Dread 2 مرد مومن. خو Dread متروید 5 ـه :دی) اینه که مرکوری استیم با این بازی آخرشون از لحاظ مالی با شاتگان به پای خودشون شلیک کردن. نمیدونم اصن دووم بیارن به عنوان یه استدیو واسه یه پروژه همکاری دیگه با نینتندو ولی خدا میدونه. تیم خوبین (جد از یه سری حواشی مدیریتی)
 
همه میدونن بازیهای نینتندو الکی نمره بالا میگیرن.
اینم اگه مال نینتندو نبود متاش زرد میشد.
این "همه" رو من اگه ببینم دوتا چک افسری میخوابوندم زیر گوشش تا دیگه از چوس ناله ها نکنه:دی

=======
این مشکل بک ترکینگ طولانی رو من با پرایم ریمستر هم داشتم و یکی از دلایلی بود که آخراش خیلی ازش خسته شدم و بیخیال پایانش شدم. حالا بازی ۲۵ سال پیش بود برام قابل درک بود. دیگه بعد این همه پیشرفت در لول دیزاین بازیها، پرایم ۴ نباید چنین مشکلی داشته باشه. بخصوص وقتی گیمی مثل Dread در همین فرنچایز داریم که بشدت ساختار مدرنی داره و اصلا حس خستگی و تکرار در لول دیزاین و رویه پیشروی نداره.
 
  • Like
Reactions: SMM9 and Z-fan

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or