ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
امتیازهای سایتها و مجلهها به بازیها
امتیازات Metro Exodus
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="Mahdi444" data-source="post: 4551926" data-attributes="member: 123424"><p>ببینید اول اینکه من با تعریفی که از گیم دادین یکم مخالفم. اینکه گفتین "به همون اندازه که دست یا ذهن شما از کنترلر دور میشه..." درمورد این بخش میشه بیشتر صحبت کرد. بنظر من این بستگی به میزان جذابیت گیمپلی هم داره و اینکه گیم ها رو صرفا "گیم" درنظر بگیریم یا یک طور رسانه تعاملی یا interacting media.</p><p>مثلا بنظر من بازی نیر اتامتا بازی ای بود فراتر از استاندارد های یه گیم معمولی. یک داستان شاهکار با کلی مفاهیم فلسفی و احساسی که به بهترین شکل روایت شدن، اما گیمپلی بازی فوق العاده نبود. این بازی اونقدر خوب بود که فکر نمیکنم بازی ای در آینده بتونه منو این همه تحت تاثیر داستان خودش قرار بده. از طرف دیگه دوم رو داریم. گیمپلی، لول دیزاین و خیلی دیگه از المان های درگیر در گیمپلی فوق العاده هستن در حد یک کلاس درس کامل برای بازیساز ها، اما اینجا داستان فوق العاده نیست (نمیگم البته بده ولی خب تقریبا یک داستان معمولی داشت). طبق حرف شما شاید دیگه به نیر نشه گفت گیم که من مخالفم. یک بازی ممکنه از جهت های مختلفی شما رو جذب خودش کنه و من برای همین هم ترجیح میدم از عبارت interacting media به جای گیم استفاده کنم.</p><p>اما خب مشکل من با بازی های انلاین چیز دیگه ای هست. شما برای ساخت بخش کمپین باید مکان های مختلف طراحی کنی هوش مصنوعی لازمه المان های مختلف محیط، دشمن های متفاوت، تنوع گیمپلی، موسیقی، داستان و هنر روایت داستان، نویسندگی و خیلی موارد دیگه که شما بهتر میدونید قطعا. اما تو بازی های انلاین شما صرفا یک Arena دارین با تعدادی بازیکن. تنوع گیمپلی هم محدود شده به ارینا ها و اسلحه های متفاوت و البته المان هایی مثل داستان هم که کلا وجود ندارن. مشکل من دقیقا این بخشه، با ساخت چنین چیزی شما نمیتونید ادعا کنید که یک نوع از interacting media به نام گیم رو ساختین.</p><p>اینطوری بنظر من بخش خیلی مهمی بنام لول دیزاین کلا فراموش میشه. شما اگر دوم رو بازی کرده بشین میدونین لول دیزاین بازی چقدر هنرمندانه هست که با وجود طولانی بودن گیمپلی به هیچ عنوان نه تنها تکراری نمیشه بلگه ارزش تکرار بسیار بالایی هم داره. دیگه الان تو بحث نمیگنجه که از سیستم خیلی جالب هوش مصنوعی دشمن ها حرف بزنیم یا خیلی موارد دیگه درموردش. درنهایت من فکر میکنم گیم به عنوان نوعی از interacting media نمیتونه صرفا یک بازی بتل رویال باشه چون صرفا سرگرم کننده هست.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mahdi444, post: 4551926, member: 123424"] ببینید اول اینکه من با تعریفی که از گیم دادین یکم مخالفم. اینکه گفتین "به همون اندازه که دست یا ذهن شما از کنترلر دور میشه..." درمورد این بخش میشه بیشتر صحبت کرد. بنظر من این بستگی به میزان جذابیت گیمپلی هم داره و اینکه گیم ها رو صرفا "گیم" درنظر بگیریم یا یک طور رسانه تعاملی یا interacting media. مثلا بنظر من بازی نیر اتامتا بازی ای بود فراتر از استاندارد های یه گیم معمولی. یک داستان شاهکار با کلی مفاهیم فلسفی و احساسی که به بهترین شکل روایت شدن، اما گیمپلی بازی فوق العاده نبود. این بازی اونقدر خوب بود که فکر نمیکنم بازی ای در آینده بتونه منو این همه تحت تاثیر داستان خودش قرار بده. از طرف دیگه دوم رو داریم. گیمپلی، لول دیزاین و خیلی دیگه از المان های درگیر در گیمپلی فوق العاده هستن در حد یک کلاس درس کامل برای بازیساز ها، اما اینجا داستان فوق العاده نیست (نمیگم البته بده ولی خب تقریبا یک داستان معمولی داشت). طبق حرف شما شاید دیگه به نیر نشه گفت گیم که من مخالفم. یک بازی ممکنه از جهت های مختلفی شما رو جذب خودش کنه و من برای همین هم ترجیح میدم از عبارت interacting media به جای گیم استفاده کنم. اما خب مشکل من با بازی های انلاین چیز دیگه ای هست. شما برای ساخت بخش کمپین باید مکان های مختلف طراحی کنی هوش مصنوعی لازمه المان های مختلف محیط، دشمن های متفاوت، تنوع گیمپلی، موسیقی، داستان و هنر روایت داستان، نویسندگی و خیلی موارد دیگه که شما بهتر میدونید قطعا. اما تو بازی های انلاین شما صرفا یک Arena دارین با تعدادی بازیکن. تنوع گیمپلی هم محدود شده به ارینا ها و اسلحه های متفاوت و البته المان هایی مثل داستان هم که کلا وجود ندارن. مشکل من دقیقا این بخشه، با ساخت چنین چیزی شما نمیتونید ادعا کنید که یک نوع از interacting media به نام گیم رو ساختین. اینطوری بنظر من بخش خیلی مهمی بنام لول دیزاین کلا فراموش میشه. شما اگر دوم رو بازی کرده بشین میدونین لول دیزاین بازی چقدر هنرمندانه هست که با وجود طولانی بودن گیمپلی به هیچ عنوان نه تنها تکراری نمیشه بلگه ارزش تکرار بسیار بالایی هم داره. دیگه الان تو بحث نمیگنجه که از سیستم خیلی جالب هوش مصنوعی دشمن ها حرف بزنیم یا خیلی موارد دیگه درموردش. درنهایت من فکر میکنم گیم به عنوان نوعی از interacting media نمیتونه صرفا یک بازی بتل رویال باشه چون صرفا سرگرم کننده هست. [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
امتیازهای سایتها و مجلهها به بازیها
امتیازات Metro Exodus
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft