حاجی MGS رو بی خیال زیاد راه دور نریم!... نمیدونم چرا اسم DMC و Ninja Gaiden رو نمیارید که تو همین سبک هک اند اسلش هستن!
کاراکترهایی مثل ریو هایابوسا و ویرجیل.
این سبک HnS حقیقتا از آن خود ژاپنیاست، (همینطور که سبک FPS تو مُشت غربیاست) اما دیده میشه که بازیهایی مثل God of War و Darksiders بدلیل presentation و مارکتینگ بهتر میان و کلی از سهم بازار رو به خودشون اختصاص میدن! درحالیکه به لحاظ گیمپلی از خودشون هیچی ندارن و اسکی مستقیم از آثار ژاپنی هستن. ببین چقدر اوضاع خرابه که EA به خودش جرئت میده یه آشغالی مثل Dante's Inferno که کپی مستقیم از DMC هست رو انتشار بده و سرش سود هم کنه!!
یا همین Nier: Automata (نمیخواستم بگم ولی حالا که اینجور شد میگم
) که میاد چندتا رُبات female-نما (حتی اونا که جنسیت نر دارن شبیه دختران
) خیلی sissy و احساساتی با باسن لُخت و عور میندازه به جون چندتا ربات و ماشین اهن غراضه که هیچ تنوعی ندارن و با تم قهوه ای-خاکستری و دلگیر خیلی زود تکراری و حال بهم زن میکنن بازی رو! حالا فرض کن بازی برای دید پایان های اصلی چندین بار مجبورت کنه این پروسه رو تکرار کنه که دیگه واقعا تهوع آور میشه.
بازی صلح دوستانه تر و اوا-خواهرانه-تر از این چی هست آخه؟!
ژاپنیا اصلا جرئت اینو ندارن بازی FPS بسازن ولی ببین غربیا چندتا HnS ول دادن بیرون. این از ضعف طرف شرقی هست بنظر من. قصد مسخره ندارم. دلم میسوزه.
جا داره در آخر از میازاکی، که واقعا بهش ارادت دارم، یاد کنم که آخرین فردی هست که توی سبک HnS انقلاب به پا کرده. ولی این نکته رو نمیشه فراموش کرد که بازیهاش تم انیمه ای-مانگایی ندارن! دارک سولز که اروپای قرون وسطاس. بلادبورن اروپای قرن هفده. و سکیرو هم ژاپن فئودال.
این مسئله یه مشکله چون توی خود ژاپن بشدت جواب میده اما برای مارکتینگ جهانی مناسب نیست. پس نیاید بگید به سلیقه هم احترام بزارید و...