ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
ساخت بازی
آموزش ساخت و توسعه بازی
الفبای بازی!!
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="Mojtaba" data-source="post: 225087" data-attributes="member: 5606"><p>سلام</p><p>من درباره چندتاشون به طور مختصر واست یه چیزی میزارم:</p><p></p><p>1) Vertex Shader : برنامه ای است که عناصر سه بعدی را Deform یا Transform میکند. یعنی یا شکلهای 3بعدی مثلا یک مکعب را از گوشه های گرد تبدیل می کند و یا یه مکعب مستطیل را در خوش می پیچاند و تغییر شکل می دهد</p><p></p><p>2) Pixel Shader : این برنامه می توناد که رنگ پیکسلها را تغییر دهد. البته به اطلاعات پیچیده ورودی که انتخاب های مختلف رنگ را برای هر Pixel امکان پذیر می کند. به طور کلی برنامه ای است که که به کارت گرافیک اجازه میدهد که جلوه های خاصی مانند آب مانند امواج ( Shimemering Water ) در بازی Oblivion یا بازتاب نور بر روی سطح های جاده های NFS.Most Wanted را پردازش کند.</p><p>به طور کلی 2 نوع Shader وجود دارد: Pixel Shader , Vertex Shader . </p><p></p><p>3) بافت ( Texure ) : یک Texture یعنی تصویر 2 بعدی که بر روی سطح بعدهای مختلف یک Object سه بعدی حک شده است. </p><p></p><p>حالا نمیدونم که به دردتون خورد یا نه ؟!!!</p><p>موفق باشید</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mojtaba, post: 225087, member: 5606"] سلام من درباره چندتاشون به طور مختصر واست یه چیزی میزارم: 1) Vertex Shader : برنامه ای است که عناصر سه بعدی را Deform یا Transform میکند. یعنی یا شکلهای 3بعدی مثلا یک مکعب را از گوشه های گرد تبدیل می کند و یا یه مکعب مستطیل را در خوش می پیچاند و تغییر شکل می دهد 2) Pixel Shader : این برنامه می توناد که رنگ پیکسلها را تغییر دهد. البته به اطلاعات پیچیده ورودی که انتخاب های مختلف رنگ را برای هر Pixel امکان پذیر می کند. به طور کلی برنامه ای است که که به کارت گرافیک اجازه میدهد که جلوه های خاصی مانند آب مانند امواج ( Shimemering Water ) در بازی Oblivion یا بازتاب نور بر روی سطح های جاده های NFS.Most Wanted را پردازش کند. به طور کلی 2 نوع Shader وجود دارد: Pixel Shader , Vertex Shader . 3) بافت ( Texure ) : یک Texture یعنی تصویر 2 بعدی که بر روی سطح بعدهای مختلف یک Object سه بعدی حک شده است. حالا نمیدونم که به دردتون خورد یا نه ؟!!! موفق باشید [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
ساخت بازی
آموزش ساخت و توسعه بازی
الفبای بازی!!
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft