اعلام میزان فروش بازی‌های فرست پارتی پلی استیشن بر روی PC

  • Thread starter Thread starter Ludens
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
سونی در نشستی که اخیرا با سرمایه‌گذاران برگزار کرده، اولین آمار از فروش بازی‌های فرست پارتی خود بر روی پلتفرم PC را ارائه داده است. با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

بازی Horizon Zero Dawn

سونی در این جلسه اعلام کرد که در میان سه عنوان بزرگ منتشر شده توسط این کمپانی بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی، بازی Horizon Zero Dawn بهترین عملکرد را داشته است. این عنوان موفق شده تا با فروش 2.39 میلیون نسخه‌ای از آگوست سال 2020 تا پایان مارچ امسال، 60 میلیون دلار درآمد را برای سونی به همراه داشته باشد.

از طرف دیگر، بازی God of War که اوایل سال 2022 برای PC عرضه شد، بهترین شروع را داشته و خیلی زود به فروش 971 هزار نسخه‌ای دست یافته است. همچنین بازی Days Gone که یک سال پیش برای این پلتفرم عرضه شد نیز 852 هزار نسخه فروخته تا در میان این سه عنوان، جایگاه سوم را به‌خود اختصاص دهد. سونی اشاره کرده که میزان درآمد حاصل از فروش دو بازی God of War و Days Gone بر روی PC، به‌ترتیب برابر با 26.2 میلیون و 22.7 میلیون دلار بوده است.

علاوه بر این، درآمد فروش خالص بازی‌های PC سونی در سال مالی 2021، برابر با 80 میلیون دلار بوده که این عدد در سال قبل از آن، بر روی 35 میلیون دلار قرار داشت. نکته جالب‌تر اینکه سونی انتظار دارد تا این عدد در سال مالی 2022 (از مارچ 2021 تا مارچ 2022)، جهش عظیمی را به‌خود ببیند و به 300 میلیون دلار برسد.

در حال حاضر، تنها نام یک عنوان (بازی Uncharted: Legacy of Thieves Collection) در میان بازی‌های تأیید شده سونی برای PC دیده می‌شود. از این رو باید منتظر ماند و دید که کدام عناوین به دست‌یابی سونی به اهداف تعیین‌شده توسط این کمپانی در بازار PC کمک خواهند کرد.
 
سونی در گزارش سالیانه خود یه چارت تخمینی داده

2022-05-26_13-13-19.jpg

البته برا سال مالی 2019، رنگی که داده به pc شباهت نداره.
ولی با فرض pc بودن در سال مالی 2019، 10 درصد نشر برا pc و 90 درصد برا ps4 بوده.
در سال مالی 2022 که از مارس 2022 تا 2023 میباشد قراره 10 درصد نشر برا موبایل 20 درصد pc و 30 درصد ps5 و 40 درصد میان نسلی باشند که احتمال زیاد علاوه بر گاد رگناروک عناوین دیگری هم برای ps4 می آید و عناوین بیشتری به غیر از آنچارتد راهی pc در این سال میشود
در سال مالی 2025، 50 درصد نشر برای ps5 و 30 درصد pc و 20 درصد موبایل میباشد
این خبر بدرد @Taha75 میخوره که تو 2025 میتونه امیدوار باشه 60 درصد عناوین ps5 ریلیز pc میگیرن
____________
چارت تخمینی میباشد و در گزارش سونی ارائه شده است و افزایش درامد سونی به 300 میلیون دلار از pc، بخاطر افزایش عناوین است.
و چیزی هم که مشخصه و قبلا هم گفتیم،آمارهای steam spy دقت ندارن، اینو تو تاپیک خود گاد هم گفتیم کلی جبهه گرفتن، بدرد این میخوره کسی بحث غیر منطقی راه انداخت، اینو بزارید جلوش و گر نه آمارهاش اصلا ارزش نداره و تنها آمار رسمی استیم بعد از شرکتها، آمارهایی هست که استیم بصورت هفتگی ماهیانه و سالیانه براساس درآمد اعلام میکند که هیچ رقمی هم توش اعلام نمیشه
 
آخرین ویرایش:
سونی پیش بینی کرده که 300 میلیون دلار از PC سال 2022 دربیاره که نسبت به سال 2021 افزایش نزدیک به 300 درصدی داره. با توجه به اینکه با احتمال بالا فروش عناوین قبلا ریلیز شده امسال درصد کمتری از درآمد را به خودشون اختصاص بدن پس میشه تخمین زد که علاوه بر آنچارتد بازی های بیشتری را امسال معرفی و عرضه بکنن (احتمالا چند عنوان).

مثلا لیک انویدیا به عرضه فوربیدن وست و GT7 و رچت و Demon Souls اشاره کرده بود. میشه انتظار داشت یکی دوتا از اینا امسال عرضه بشن.

این چارتی هم که دادن برای تعداد عناوین روی PC تا سال 2025 مشخص میکنه که جدیت بیشتری برای ورود به بازار PC دارند.

ادیت : گویا جیم رایان گفته که این مبلغ 300 میلیون دلار شامل درآمد دستنی 2 نیست و 2 از عناوینی که قراره این درآمد را حاصل کنند هنوز معرفی نشدن. من خودم Demon Souls را خیلی مستعد میدونم که چند میلیون بفروشه و درآمد را افزایش بده.
 
آخرین ویرایش:
سونی در گزارش سالیانه خود یه چارت تخمینی داده

View attachment 256237

البته برا سال مالی 2019، رنگی که داده به pc شباهت نداره.
ولی با فرض pc بودن در سال مالی 2019، 10 درصد نشر برا pc و 90 درصد برا ps4 بوده.
در سال مالی 2022 که از مارس 2022 تا 2023 میباشد قراره 10 درصد نشر برا موبایل 20 درصد pc و 30 درصد ps5 و 40 درصد میان نسلی باشند که احتمال زیاد علاوه بر گاد رگناروک عناوین دیگری هم برای ps4 می آید و عناوین بیشتری به غیر از آنچارتد راهی pc در این سال میشود
در سال مالی 2025، 50 درصد نشر برای ps5 و 30 درصد pc و 20 درصد موبایل میباشد
این خبر بدرد @Taha75 میخوره که تو 2025 میتونه امیدوار باشه 60 درصد عناوین ps5 ریلیز pc میگیرن
____________
چارت تخمینی میباشد و در گزارش سونی ارائه شده است و افزایش درامد سونی به 300 میلیون دلار از pc، بخاطر افزایش عناوین است.
و چیزی هم که مشخصه و قبلا هم گفتیم،آمارهای steam spy دقت ندارن، اینو تو تاپیک خود گاد هم گفتیم کلی جبهه گرفتن، بدرد این میخوره کسی بحث غیر منطقی راه انداخت، اینو بزارید جلوش و گر نه آمارهاش اصلا ارزش نداره و تنها آمار رسمی استیم بعد از شرکتها، آمارهایی هست که استیم بصورت هفتگی ماهیانه و سالیانه براساس درآمد اعلام میکند که هیچ رقمی هم توش اعلام نمیشه

خب خدا رو شکر همون جور که گفتی، مشخص شد آمارهای Steam Spy چقدر تو در و دیوارن

بگذریم

اون چند درصد محتوای فرست پارتی پلی استیشن روی موبایل دقیقا چیه؟؟
(بازی های Sony Music رو نمیگم. Fate GO حساب نیست :D... همون قدر که Pokemon GO هم برای نینتندو حساب نیست :D)
 
آخرش کل آرشیو پلی استیشن رو می‌فرستن روی پی‌سی، به جز Dreams که مناسب‌ترین گزینه برای این کار هست! :|
یعنی واقعاً یه جوری با این Dreams رفتار می‌کنن که آدم دلش می‌سوزه! :دی حتی توی این سرویس جدید Plus هم نذاشتنش، در حالی که کلی بازی معروف و بزرگ اونجا هست، از قدیمی‌ترها تا حتی چیزهایی مثل Demon's Souls و Returnal که برای پلی استیشن 5 اومدن. ولی این وسط Dreams که کل ساختار و ماهیتش وابسته به بیشتر شدن مخاطب‌هاش هست، انگار نه انگار.
 
خب خدا رو شکر همون جور که گفتی، مشخص شد آمارهای Steam Spy چقدر تو در و دیوارن

بگذریم

اون چند درصد محتوای فرست پارتی پلی استیشن روی موبایل دقیقا چیه؟؟
(بازی های Sony Music رو نمیگم. Fate GO حساب نیست :D... همون قدر که Pokemon GO هم برای نینتندو حساب نیست :D)
احتمالا اونا حساب نیست و میخواد عناوین خودشو، به یه شکلی وارد بازار کنه.
As far as Live games are concerned, Sony has big plans and the goal is to have 45% of the PlayStation business represented by traditional games and 55% by GaaS by 2025 while at the moment the percentage it is equal to 51% of traditional games and 49% of live games. For the current fiscal year, Sony will publish “two live franchisesexcluding Bungie and MLB The Show 22 games (game that the publisher includes in the category “Live Services“), the plan expects to launch a total of twelve live experiences in continuous support by the end of fiscal year 2025.
سونی میخواد بازیای گس بیشتری وارد بازار کنه و قراره 55 به 45 به نفع گس بشه
احتمالا از بین اینا عناوینی برا موبایل هم خواهد بود+ ممکنه یکسری بازی موبایلی هم بزنه، سونی برنامش به سمت بخش مولتی هم میخواد بره و نیاز به بازار جانبی هم گاها لازمه، مگه میشه سود بازار موبایلو دید و واردش نشد.
سونی 2 عنوان لایو یا همون گس خودمونو تو سال مالی عرضه کنه، بجز عنوان بانجی و mlb.
سیاست سونی تغییر کرده، حالا کی نینتندو هم دیواری که دور خودش کشیده هم بشکنه برا سود بیشتر تر، معلوم نیست. فکر میکنم، ممکنه نینتندو هم چند سال دیگه آروم آروم یه حرکتایی بکنه.
 
شما در حالی از اومدن بازی ولو روی ps خوشحال میشی که از اومدن بازی های سونی روی pc ناراحت
بی نهایت جالبه :D
نه جالب میدونی چیه
اینکه بدونی ولو تاحالا چندتا بازی روی پلی استیشن منتشر کرده بزن تو گوگل بزن تا لیست بلندبالا برات بیاد که ولو خیلی بازیاش مولتی پلتفرمه..
جالب تر اینکه چرا فن مایکروسافت براش این قضایا انقدر مهمه :D
جالب تر اینکه نسخه vr هف لایف رو گراب و امثالهم هینت دادن
کاش همه چیز را انقدر سیاه و سفید نبینی من هرچی هم گفتم از روی سیاست های فعلی سونی میگم داداش
برام هم مهم نیست رگناروک روز عرضه روی پی سی بیاد ولی برام مهم که سیاست اشتباه یعنی نابودی پلی استیشن
جنس پلی استیشن با اکسباکس خیلی متفاوته و عرضه همزمان بازیهای بزرگ همزمان روی پی سی یعنی پایرت وحشتناک و نابودی برند نمی‌دونم چرا برخی انقدر دوست دارن بگن سونی دقیقا باید راه مایکرو رو بره تو سرویس ها و پی سی گیمینگ
 
آخرین ویرایش:
نکته ی خیلی جالب که god of war رو از بقیه بازیا متمایز کرده اینه که این میزان فروش در حالی اتفاق افتاده که هنوز بازی حتی تخفیف 15% تو استیم نداشته ! و الا تا الان فروشش خیلی خیلی بیشتر از اینا میتونست باشه . از طرفی فروش 2.4 ملیونیه Horizon هم با حواشی و اتفاقات عجیبی همراه شد . شاید اگه اون باگ مسخره تو استیم موقع پیش فروشش پیش نمیومد و امکان خرید با قیمت مضحک و خنده دار 7 دلار برای کاربرا فراهم نمیشد ( که منم از این قاعده مستثنا نبودم :D ) الان شاید فروشش بزور به 1.5 ملیون نسخه میرسید .باگ پرایس Horizon و حاشیه های بعدش بقدری زیاد بود که چرخه ی استیم کلا کن فیکون شد :D Horizon در استیم انقلابی کرد که باعث شد ریجن های بعضا ارزون و خوش قیمت دستخوش تغییرات زیادی بشن و خیلیاشون با ویرایش های متعدد نزدیک به قیمتهای جهانی و Fullprice همراه شد . عده ای معتقدند کاری که Horizon با استیم و کاربراش کرد ' روسیه با اکراین نکرد :>:>

وقتی تجربه عرضه بازی رو یه پلتفرم دیگه رو ندارید ' نکنید آقا :D میدادید همون 505 games انجام میداد که تجربه اینکارو قبلا داشته :D انصافا death stranding بد شد ؟ :D والا ... ;;);;)

و بی صبرانه منتظر U4 :>:>
 
یادش بخیر سالای ۲۰۰۵ داستان اینکه پایرت pc صنعت رو نابود میکنه باب شد اما به جاش بازیهای خوبی مثل دارکنس با فقط روی کنسول اومدن حیف و میل شدن و دیگه در دسترس نیستن.
 
سونی در گزارش سالیانه خود یه چارت تخمینی داده

View attachment 256237

البته برا سال مالی 2019، رنگی که داده به pc شباهت نداره.
ولی با فرض pc بودن در سال مالی 2019، 10 درصد نشر برا pc و 90 درصد برا ps4 بوده.
در سال مالی 2022 که از مارس 2022 تا 2023 میباشد قراره 10 درصد نشر برا موبایل 20 درصد pc و 30 درصد ps5 و 40 درصد میان نسلی باشند که احتمال زیاد علاوه بر گاد رگناروک عناوین دیگری هم برای ps4 می آید و عناوین بیشتری به غیر از آنچارتد راهی pc در این سال میشود
در سال مالی 2025، 50 درصد نشر برای ps5 و 30 درصد pc و 20 درصد موبایل میباشد
این خبر بدرد @Taha75 میخوره که تو 2025 میتونه امیدوار باشه 60 درصد عناوین ps5 ریلیز pc میگیرن
____________
چارت تخمینی میباشد و در گزارش سونی ارائه شده است و افزایش درامد سونی به 300 میلیون دلار از pc، بخاطر افزایش عناوین است.
و چیزی هم که مشخصه و قبلا هم گفتیم،آمارهای steam spy دقت ندارن، اینو تو تاپیک خود گاد هم گفتیم کلی جبهه گرفتن، بدرد این میخوره کسی بحث غیر منطقی راه انداخت، اینو بزارید جلوش و گر نه آمارهاش اصلا ارزش نداره و تنها آمار رسمی استیم بعد از شرکتها، آمارهایی هست که استیم بصورت هفتگی ماهیانه و سالیانه براساس درآمد اعلام میکند که هیچ رقمی هم توش اعلام نمیشه
در سال مالی 2025، 50 درصد نشر برای ps5 و 30 درصد pc و 20 درصد موبایل میباشد :))
اشتباه دیدی
تا سال مالی 2025
100 درصد بازی ها روی ps5 می شه ,بیش تر از 50 درصد اش انحصاری
بازی های pc همزمان روی PS5 عرضه می شه , اما بازار هدف اش PC / بازی ها MMO RPG و شوتر انلاین
بازی های موبایل هم روی ps5/pc عرضه می شه , اما بازار هدف اش موبایل

سونی پیش بینی کرده که 300 میلیون دلار از PC سال 2022 دربیاره که نسبت به سال 2021 افزایش نزدیک به 300 درصدی داره. با توجه به اینکه با احتمال بالا فروش عناوین قبلا ریلیز شده امسال درصد کمتری از درآمد را به خودشون اختصاص بدن پس میشه تخمین زد که علاوه بر آنچارتد بازی های بیشتری را امسال معرفی و عرضه بکنن (احتمالا چند عنوان).

مثلا لیک انویدیا به عرضه فوربیدن وست و GT7 و رچت و Demon Souls اشاره کرده بود. میشه انتظار داشت یکی دوتا از اینا امسال عرضه بشن.

این چارتی هم که دادن برای تعداد عناوین روی PC تا سال 2025 مشخص میکنه که جدیت بیشتری برای ورود به بازار PC دارند.

ادیت : گویا جیم رایان گفته که این مبلغ 300 میلیون دلار شامل درآمد دستنی 2 نیست و 2 از عناوینی که قراره این درآمد را حاصل کنند هنوز معرفی نشدن. من خودم Demon Souls را خیلی مستعد میدونم که چند میلیون بفروشه و درآمد را افزایش بده.
این افزایش درامد به خاطر عرضه TLOU ONLINE و شوتر firewalk
PlayStation to Exclusively Publish Multiplayer Game From Firewalk Studios - IGN

احتمالا اونا حساب نیست و میخواد عناوین خودشو، به یه شکلی وارد بازار کنه.

سونی میخواد بازیای گس بیشتری وارد بازار کنه و قراره 55 به 45 به نفع گس بشه
احتمالا از بین اینا عناوینی برا موبایل هم خواهد بود+ ممکنه یکسری بازی موبایلی هم بزنه، سونی برنامش به سمت بخش مولتی هم میخواد بره و نیاز به بازار جانبی هم گاها لازمه، مگه میشه سود بازار موبایلو دید و واردش نشد.
سونی 2 عنوان لایو یا همون گس خودمونو تو سال مالی عرضه کنه، بجز عنوان بانجی و mlb.
سیاست سونی تغییر کرده، حالا کی نینتندو هم دیواری که دور خودش کشیده هم بشکنه برا سود بیشتر تر، معلوم نیست. فکر میکنم، ممکنه نینتندو هم چند سال دیگه آروم آروم یه حرکتایی بکنه.
سونی میخواد بازیای گس بیشتری وارد بازار کنه و قراره 55 به 45 به نفع گس بشه :))
میزان سرمای گذاری , ارتباطی به تعداد بازی های عرضه شده نداره
سال مالی 2022 هم 49 درصد سرمایه گذاری سونی برای ساخت بازی های سرویس محور
1653562722686.png
در حالی که کلا 2 تا بازی سرویس محور در سال مالی 2022 عرضه می شه
تا 2025 هم 55 درصد سرمایه گذاری سونی روی 12 بازی سرویس محور و 45 درصد بازی تک نفره
-------
البته به این معنا نیست که سونی سرمایه گذاری روی بازی های تک نفره رو کاهش می ده
سال مالی 2025 سونی 40 درصد بیشتر نسبت به 2021 روی بازی های تک نفره سرمایه گذاری می کنه
 
آخرین ویرایش:
یه نکته ای که قبلا هم در مورد بازار pc گفته بودیم، اینه که فروش تو بازار pc ادامه داره و همونطور که تو آمارهای استیمم میزاریم، بعضا عناوین 10 سال پیش هم به لیست پر فروشهای هفته میان

2022-05-26_15-29-09.jpg

درآمد دو عنوان سال 2021، رو هم میشه 48 میلیون یعنی 32 میلیون ماله هورایزنهو یعنی درآمد 2020 اون 28 میلیونه و درآمد سال 2021 اون از 2020 اش بیشتر بوده.
پس فروش هیچ عنوانی در pc تموم نمیشه
____________
احتمالا و با توججه به اینکه سونی اخیرا یه سرپرست ارشد برا برنامه ریزی pc گرفته بود
https://www.thegamer.com/playstation-senior-director-pc-planning-strategy/
احتمالا عناوین آینده تو ایونتها معرفی میشن حالا یا ایونتهایی مثل سامر گیم فست و گیمز کام و ...
با خود state of play
احتمالا آنچارتد هم تو همین ایونتهای ژوئن تاریخ میخوره و بازیهای دیگه هم یکیشون ghost of tsushima به احتمال 99 درصد که لیست شده بود تو instant
یکیش شاید sack boy باشه که لیک steam db اومده بود
ممکنه بالاخره راضی به عرضه دمون سولز هم شده باشن.
___________________
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or