ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
موضوعات عمومی
اینترنت
اعلام بازخور بهبود PingTime
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="haydouk" data-source="post: 4311259" data-attributes="member: 132341"><p>سلام و روز بخیر،</p><p>از همه دوستان به خاطر ابراز لطفشون به بنده و جناب وزیر تشکر میکنم...</p><p>اگر خیلی نخوام بحث رو فلسفی کنم، باید اشاره کنم که: انتظار معجزه و مدیریت معصومانه قطعاً خطاست، همینطور این ذهنیت که هر اقدام یک مجری یا یک مدیر منجر به جلب رضایت همگان خواهد شد هم اشتباهه. به طور طبیعی تفکر، سلایق و انتظارات افراد با هم متفاوته و از اتفاقات واحد برداشتها و بازخورهای متفاوتی دریافت میشه.</p><p></p><p>وارد حاشیه شدن که فلانی هم اومده عوام فریبی کنه یا امثالهم... و گله گذاری کمکی به بهبود اوضاع نمیکنه و جز دلسرد شدن افراد حاصلی نداره؛ ولی اگه کمک کنیم و اطلاعات بدرد بخور جمع بکنیم شانس بهبود وجود داره کما اینکه کلی از دوستان اومدن ابراز کردن که مسیرشون بهبود داشته، یا نوشته های بنده رو احتمالا به نشونه تایید بهبود لایک کردن.</p><p></p><p>منهم اسمی از خودم نبردم که بخوام با این چندتا لایک قهرمان بشم یا بعداً اعتبار کسب کنم، بنده بی نام نشان اومدم که اگه بتونم با کمترین حاشیه کمک بکنم.</p><p></p><p>الان توی این مدت 2 هفته ای تعدادی از دوستان مثل kendrick عزیز و خیلی دیگه به طور شفاف و مستند فیدبک دادن و ما هم تونستیم اقداماتی روی مسیر منتهی به بعضی از سرورهای اعلامی این دوستان بکنیم.</p><p></p><p>ولی متاسفانه هنوز خیلی از دوستان فقط میگن پینگمون بالاست، یا از فلان موقع بالارفته، از سرورهای PSN هم هنوز هیچکس یک IP اعلام نکرده ولی انتظار بهبود دارند!</p><p></p><p>بگذریم </p><p>*</p><p>*</p><p>*</p><p>*</p><p>بخاطر اینکه کمی شفاف سازی بیشتر بشه، یکبار دیگه مدل مدیریت ترافیک رو برای اوندسته از دوستانی که شاید ندونن توضیح میدم بلکه بعضی ابهامات در خصوص تفاوت شرکت با شرکت مشخص بشه:</p><p></p><p>ما در کشور یک سری اپراتور اینترنت ثابت و موبایل داریم که البته اینها یکی سری نماینده هم با نامهای متفاوت ممکنه داشته باشند که ما برای پیگیری مسائل فنی باید حتماً بدونیم اپراتور اصلی کدوم شرکته. </p><p>ثابت مثل : مخابرات استانها، آسیاتک، شاتل، پارس آنلاین، های وب، مبین نت، پیشگامان و ...</p><p>موبایل: همراه اول و ایرانسل و رایتل</p><p></p><p>این شرکتها برای اتصال به شما یک مودم یا سیم کارت میدن</p><p>در مدلهای ثابت مودم شما یا از طریق خط تلفن و یا به صورت رادیویی به شبکه Access سرویسدهنده متصل میشه.</p><p>در مدلهای موبایل هم ارتباط شما صرفاً به صورت امواج (3G یا 4G ) به شبکه RAN اپراتور برقرار میشه.</p><p>طبعاً همین مدل اتصال به شبکه سرویسدهنده میتونه با توجه به اشکالات خط تلفن، اشکلات مودم، نویز محیط، فاصله زیاد از BTS ها و غیره با مشکل مواجه باشه.</p><p>چطور میتونیم بفهمیم که در این لایه مشکل داریم یا خیر؟ </p><p>1. مطمئنترین راه اینه که آدرس روتری که Session شما روش برقرار شده داشته باشید و پینگش کنید. بعضی شرکتها ممکنه این اطلاعات رو به شما بدن. همچنین این IP معمولاً در Traceroute به سمت هر آدرسی به عنوان هاپ دوم، سوم یا چهارم وجود داره. پینگ بالای 10-15 میلی ثانیه و یا نوسان آن نشاندهنده وجود مشکل در ارتباط شما تا شرکت سرویسدهنده هست.</p><p>2. آدرس DNS سرور شرکت سرویسدهندتون رو پینگ کنید، معمولاً با توجه به اینکه DNS شرکتها از لحاظ دسترسی ترافیکی در مجاورت روترهای اصلی قرار داره، پینگ تایم DNS ها با روترها تقریباً برابره. پس اگر DNS های سرویسدهندتون رو با تایم بالای 10-15 میلی ثانیه یا با نوسان میبینید، مثل خط قبل مشکل ارتباطی دارید.</p><p>3. در Tracerout به سمت هر IP بین المللی مثل 8.8.8.8 حداقل یک هاپ با نشانی 10.10X.X مشاهده میکنید، این هاپ و شاید یکی قبل یا بعد از آن مربوط به شرکت زیرساخت هست که پینگ تایم اون نشانهنده وضعیت ارتباطی شما تا گیتووی های داخلی زیرساخت هست و بازهم نباید بیش از 10-15 میلی ثانیه باشد.</p><p></p><p>بعد از اینکه شما به شبکه سرویسدهنده خود متصل شدید، آن شرکت موظف هست ترافیکهای داخلی شما را از درون مرکز داده خود و یا از طریق ارتباط کوتاهی که با سایر مراکز داده داخلی دارد برقرار کند که معمولاً سرورهای داخلی مثل آپارات با زمان زیر 20 میلی ثانیه باید در دسترس باشند.</p><p></p><p>و در مورد ترافیک های بین الملل شما مثل همین پینگ 8.8.8.8 یا بازیهایی که انجام میدید شرکت سرویسدهنده ترافیک شما رو مستقیماً به شرکت ارتباطات زیرساخت تحویل میده.</p><p></p><p>شرکت زیرساخت هم به عنوان یک ISP بین المللی، با سایر ISP های بین المللی دیگه میتونه ارتباط داشته باشه؛ اما به چه صورت؟ قطعاً این ارتباط یک بعد فیزیکی داره و یک بعد منطقی. بعد فیزیکی اون فیبرهای نوری هست که در منطقه وجود داره و مثل خطوط هوایی بایستی از مالک فیبر ظرفیت مورد نیازشون رو اجاره کنن.</p><p>این فیبر از هر طرف به یکی از سوئیچهای بین المللی که روش ISP های منطقه ای حضور دارند منتهی میشه. پس از طریق اجاره هر فیبر بین الملل امکان اتصال به ISP های منطقه ای فراهم میشه.</p><p>بعضی از ISP ها به دلیل در اختیار داشتن خطوط فیبر زیاد و شبکه ارتباطی گسترده طیف گسترده تر و بهینه تری از مقاصد رو پوشش میدن و به همین دلیل قرارداد بستن باهاشون هزینه بر تره. بعضیا هم بخاطر کوچکتر بودن یا کیفیت پایین قراردادهای ارزونتری دارند.</p><p></p><p>با همه این اوصاف شرکت زیرساخت با استفاده از فیبرهای نوری موجود و قرارداد با شرکتهای مختلف (10-20 شرکت) تونسته ترافیک های بین الملل خودش رو ارسال و دریافت کنه.</p><p></p><p>حالا در این مرحله بحث مهندسی ترافیک مطرح میشه. طبعاً ترافیک به سمت یک مقصد از مسیرهای مختلف زمانهای مختلفی میبره. </p><p><strong><span style="font-size: 18px">به همین دلیل نیاز هست تو همین شرایط و با استفاده از فیبرها و قراردادهای موجود، مقاصدی که طولانی بودن مسیرشون معظل هست، شناسایی و از طریق مسیرهای کوتاهتر هدایت بشند.</span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 12px">(که ما با کمک شما داریم این اطلاعات رو جمع میکنیم)</span></strong></p><p>طبعاً با توجه به ظرفیت محدود هر یک از مسیرها و قراردادها، در صورتی که ترافیک به سمت فلان سرور مثلاً از مسیر C کند باشه، بواسطه شناسایی موضوع از طریق مسیر A که بهینه تر هست هدایت میشه؛ در مقابل به منظور مدیریت ظرفیت مسیرها، به همان اندازه ترافیک جدید که در مسیر A اضافه شده بخشی از ترافیکی که از این مسیر هدایت میشده به مسیر C منتقل میشه. (که بعضی دوستان ابراز میکنند از روزی که این اقدامات شروع شده ، دسترسی ما به فلان سرور خراب شده) لذا نیاز هست در هر زمان احساس کندی دارید با آدرس سرور و اطلاعات درخواست شده مراتب رو منعکس کنید.</p><p></p><p>حالا این مهندسی ترافیک چه خوب، چه بد، هر چی که باشه معمولاً شرکتهای سرویسدهنده و اپراتورها به یک اندازه ازش سهم میبرند. یعنی در بیش از 90% اوقات ترافیک به سمت یک مقصد خاص در شرکتهای مختلف یک اندازه زمان میبره مگر آنکه در شبکه ارتباطی اون شرکت و اون مشترک مشکلی باشه (چراکه همه ترافیکها به سمت اون مقصد به زیرساخت تحویل میشه و زیرساخت هم بنا به هر دلیل از یکی از مسیرهای خودش به بیرون هدایت میکنه.)</p><p></p><p>حالا علت اینکه قرارداد با ISP های بین الملی و و اجاره فیبر برای ایران خیلی هزینه بر هست چیه؟ اینه که معمولاً ما در اغلب تبادلات ترافیکی و سوئیچهای بین الملل دریافت کننده ترافیک هستیم نه تولید کننده ترافیک، بخاطر اینکه محتواهای هاست شده در داخل معمولاً در خارج از ایران مخاطب زیادی نداره. </p><p>علت اینکه سرویسهای پرمخاطب هم در ایران کمتر راغب به راه اندازی سرور هستند هم محدودتهای ترافیکی فوق الذکر و از همه مهمتر تحریمها و مسائل سیاسی هست.</p><p></p><p>با توضیحات فوق امیدوارم بیش ار پیش متوجه چرخه مهندسی ترافیک شده باشید و بدونید که اطلاعرسانی صحیح شما تا چه اندازه تاثیر گذاره...</p><p></p><p>به امید موفقیت</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="haydouk, post: 4311259, member: 132341"] سلام و روز بخیر، از همه دوستان به خاطر ابراز لطفشون به بنده و جناب وزیر تشکر میکنم... اگر خیلی نخوام بحث رو فلسفی کنم، باید اشاره کنم که: انتظار معجزه و مدیریت معصومانه قطعاً خطاست، همینطور این ذهنیت که هر اقدام یک مجری یا یک مدیر منجر به جلب رضایت همگان خواهد شد هم اشتباهه. به طور طبیعی تفکر، سلایق و انتظارات افراد با هم متفاوته و از اتفاقات واحد برداشتها و بازخورهای متفاوتی دریافت میشه. وارد حاشیه شدن که فلانی هم اومده عوام فریبی کنه یا امثالهم... و گله گذاری کمکی به بهبود اوضاع نمیکنه و جز دلسرد شدن افراد حاصلی نداره؛ ولی اگه کمک کنیم و اطلاعات بدرد بخور جمع بکنیم شانس بهبود وجود داره کما اینکه کلی از دوستان اومدن ابراز کردن که مسیرشون بهبود داشته، یا نوشته های بنده رو احتمالا به نشونه تایید بهبود لایک کردن. منهم اسمی از خودم نبردم که بخوام با این چندتا لایک قهرمان بشم یا بعداً اعتبار کسب کنم، بنده بی نام نشان اومدم که اگه بتونم با کمترین حاشیه کمک بکنم. الان توی این مدت 2 هفته ای تعدادی از دوستان مثل kendrick عزیز و خیلی دیگه به طور شفاف و مستند فیدبک دادن و ما هم تونستیم اقداماتی روی مسیر منتهی به بعضی از سرورهای اعلامی این دوستان بکنیم. ولی متاسفانه هنوز خیلی از دوستان فقط میگن پینگمون بالاست، یا از فلان موقع بالارفته، از سرورهای PSN هم هنوز هیچکس یک IP اعلام نکرده ولی انتظار بهبود دارند! بگذریم * * * * بخاطر اینکه کمی شفاف سازی بیشتر بشه، یکبار دیگه مدل مدیریت ترافیک رو برای اوندسته از دوستانی که شاید ندونن توضیح میدم بلکه بعضی ابهامات در خصوص تفاوت شرکت با شرکت مشخص بشه: ما در کشور یک سری اپراتور اینترنت ثابت و موبایل داریم که البته اینها یکی سری نماینده هم با نامهای متفاوت ممکنه داشته باشند که ما برای پیگیری مسائل فنی باید حتماً بدونیم اپراتور اصلی کدوم شرکته. ثابت مثل : مخابرات استانها، آسیاتک، شاتل، پارس آنلاین، های وب، مبین نت، پیشگامان و ... موبایل: همراه اول و ایرانسل و رایتل این شرکتها برای اتصال به شما یک مودم یا سیم کارت میدن در مدلهای ثابت مودم شما یا از طریق خط تلفن و یا به صورت رادیویی به شبکه Access سرویسدهنده متصل میشه. در مدلهای موبایل هم ارتباط شما صرفاً به صورت امواج (3G یا 4G ) به شبکه RAN اپراتور برقرار میشه. طبعاً همین مدل اتصال به شبکه سرویسدهنده میتونه با توجه به اشکالات خط تلفن، اشکلات مودم، نویز محیط، فاصله زیاد از BTS ها و غیره با مشکل مواجه باشه. چطور میتونیم بفهمیم که در این لایه مشکل داریم یا خیر؟ 1. مطمئنترین راه اینه که آدرس روتری که Session شما روش برقرار شده داشته باشید و پینگش کنید. بعضی شرکتها ممکنه این اطلاعات رو به شما بدن. همچنین این IP معمولاً در Traceroute به سمت هر آدرسی به عنوان هاپ دوم، سوم یا چهارم وجود داره. پینگ بالای 10-15 میلی ثانیه و یا نوسان آن نشاندهنده وجود مشکل در ارتباط شما تا شرکت سرویسدهنده هست. 2. آدرس DNS سرور شرکت سرویسدهندتون رو پینگ کنید، معمولاً با توجه به اینکه DNS شرکتها از لحاظ دسترسی ترافیکی در مجاورت روترهای اصلی قرار داره، پینگ تایم DNS ها با روترها تقریباً برابره. پس اگر DNS های سرویسدهندتون رو با تایم بالای 10-15 میلی ثانیه یا با نوسان میبینید، مثل خط قبل مشکل ارتباطی دارید. 3. در Tracerout به سمت هر IP بین المللی مثل 8.8.8.8 حداقل یک هاپ با نشانی 10.10X.X مشاهده میکنید، این هاپ و شاید یکی قبل یا بعد از آن مربوط به شرکت زیرساخت هست که پینگ تایم اون نشانهنده وضعیت ارتباطی شما تا گیتووی های داخلی زیرساخت هست و بازهم نباید بیش از 10-15 میلی ثانیه باشد. بعد از اینکه شما به شبکه سرویسدهنده خود متصل شدید، آن شرکت موظف هست ترافیکهای داخلی شما را از درون مرکز داده خود و یا از طریق ارتباط کوتاهی که با سایر مراکز داده داخلی دارد برقرار کند که معمولاً سرورهای داخلی مثل آپارات با زمان زیر 20 میلی ثانیه باید در دسترس باشند. و در مورد ترافیک های بین الملل شما مثل همین پینگ 8.8.8.8 یا بازیهایی که انجام میدید شرکت سرویسدهنده ترافیک شما رو مستقیماً به شرکت ارتباطات زیرساخت تحویل میده. شرکت زیرساخت هم به عنوان یک ISP بین المللی، با سایر ISP های بین المللی دیگه میتونه ارتباط داشته باشه؛ اما به چه صورت؟ قطعاً این ارتباط یک بعد فیزیکی داره و یک بعد منطقی. بعد فیزیکی اون فیبرهای نوری هست که در منطقه وجود داره و مثل خطوط هوایی بایستی از مالک فیبر ظرفیت مورد نیازشون رو اجاره کنن. این فیبر از هر طرف به یکی از سوئیچهای بین المللی که روش ISP های منطقه ای حضور دارند منتهی میشه. پس از طریق اجاره هر فیبر بین الملل امکان اتصال به ISP های منطقه ای فراهم میشه. بعضی از ISP ها به دلیل در اختیار داشتن خطوط فیبر زیاد و شبکه ارتباطی گسترده طیف گسترده تر و بهینه تری از مقاصد رو پوشش میدن و به همین دلیل قرارداد بستن باهاشون هزینه بر تره. بعضیا هم بخاطر کوچکتر بودن یا کیفیت پایین قراردادهای ارزونتری دارند. با همه این اوصاف شرکت زیرساخت با استفاده از فیبرهای نوری موجود و قرارداد با شرکتهای مختلف (10-20 شرکت) تونسته ترافیک های بین الملل خودش رو ارسال و دریافت کنه. حالا در این مرحله بحث مهندسی ترافیک مطرح میشه. طبعاً ترافیک به سمت یک مقصد از مسیرهای مختلف زمانهای مختلفی میبره. [B][SIZE=5]به همین دلیل نیاز هست تو همین شرایط و با استفاده از فیبرها و قراردادهای موجود، مقاصدی که طولانی بودن مسیرشون معظل هست، شناسایی و از طریق مسیرهای کوتاهتر هدایت بشند.[/SIZE] [SIZE=3](که ما با کمک شما داریم این اطلاعات رو جمع میکنیم)[/SIZE][/B] طبعاً با توجه به ظرفیت محدود هر یک از مسیرها و قراردادها، در صورتی که ترافیک به سمت فلان سرور مثلاً از مسیر C کند باشه، بواسطه شناسایی موضوع از طریق مسیر A که بهینه تر هست هدایت میشه؛ در مقابل به منظور مدیریت ظرفیت مسیرها، به همان اندازه ترافیک جدید که در مسیر A اضافه شده بخشی از ترافیکی که از این مسیر هدایت میشده به مسیر C منتقل میشه. (که بعضی دوستان ابراز میکنند از روزی که این اقدامات شروع شده ، دسترسی ما به فلان سرور خراب شده) لذا نیاز هست در هر زمان احساس کندی دارید با آدرس سرور و اطلاعات درخواست شده مراتب رو منعکس کنید. حالا این مهندسی ترافیک چه خوب، چه بد، هر چی که باشه معمولاً شرکتهای سرویسدهنده و اپراتورها به یک اندازه ازش سهم میبرند. یعنی در بیش از 90% اوقات ترافیک به سمت یک مقصد خاص در شرکتهای مختلف یک اندازه زمان میبره مگر آنکه در شبکه ارتباطی اون شرکت و اون مشترک مشکلی باشه (چراکه همه ترافیکها به سمت اون مقصد به زیرساخت تحویل میشه و زیرساخت هم بنا به هر دلیل از یکی از مسیرهای خودش به بیرون هدایت میکنه.) حالا علت اینکه قرارداد با ISP های بین الملی و و اجاره فیبر برای ایران خیلی هزینه بر هست چیه؟ اینه که معمولاً ما در اغلب تبادلات ترافیکی و سوئیچهای بین الملل دریافت کننده ترافیک هستیم نه تولید کننده ترافیک، بخاطر اینکه محتواهای هاست شده در داخل معمولاً در خارج از ایران مخاطب زیادی نداره. علت اینکه سرویسهای پرمخاطب هم در ایران کمتر راغب به راه اندازی سرور هستند هم محدودتهای ترافیکی فوق الذکر و از همه مهمتر تحریمها و مسائل سیاسی هست. با توضیحات فوق امیدوارم بیش ار پیش متوجه چرخه مهندسی ترافیک شده باشید و بدونید که اطلاعرسانی صحیح شما تا چه اندازه تاثیر گذاره... به امید موفقیت [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
موضوعات عمومی
اینترنت
اعلام بازخور بهبود PingTime
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft