به نظر من واقعا فوق العادست، فقط يه مقداري دير مياد. هنوز نخوندم اينا رو ولي ظاهرا ديگه مثل Oblivion ديگر NPC هاي بازي (دشمنا) با شما Level up نميشن و از همون اول لول خودشون رو دارن.
ترتيب عكس ها از راست به چپ.
اديت:
من يه مقدار از قسمت هاي جالبش رو مي نويسم. اون هايي كه حوصله دارن حتما مطلب اصلي رو بخونن.
Todd Howard حدود يك ساعت بازي رو در استوديوي مري لند Bethesda براي GI نمايش داده. بازي از زمان تولد شما آغاز ميشه. شما مي تونيد با استفاده از DNA Scanner ابتداي بازي چهره و جنسيت و ... خودتون رو تغيير بديد. بعد از اون چهره پدرتون رو مي بينيد كه چهرش شبيه به چيزيه كه براي خودتون طراحي كرديد. شما بازي رو از همون دوران كودكي آغاز ميكنيد و در همون اوايل پدرتون كتابي به شما ميده به نام You're Special كه با استفاده از اون مي تونيد Aptitudes (استعداد) خودتون رو از بين هفت گزينه موجود انتخاب كنيد. در ده سالگي اولين اسلحه خودتون رو به نام BB Gun ميگيريد و كامپيوتري به نام Pip-Boy 3000 مي گيريد كه بوسيله اون مي تونيد منو هاي بازي رو ببينيد. در 16 سالگي بوسيله G.O.A.T يا Generalized Occupational Aptitiude Test و با جواب دادن به تعدادي سوال مي تونيد Skill ها و مهارت هاي نهايي خودتون رو تعيين كنيد. در 19 سالگي پدرتون فرار ميكنه و شما براي پيدا كردنش بايد از Vault خارج شيد، در اينجا براي آخرين بار خواهيد توانست Skill ها و بقيه خصوصيات شخصيتتون رو تغيير بديد. در بازي 14 Skill خواهيم داشت كه مي تونيد سه تاي اونها رو براي پيشرفت سريع تر در بازي انتخاب كنيد. بازي به دو صورت اول شخص و دوربين از روي شونه خواهد بود. اين حالت دوربين با دوربين سوم شخص Oblivion متفاوت خواهد بود (البته گفته شده كه شبيه به دوربين RE4 هم نيست).
انجين بازي همون انجين Oblivion خواهد بود، اما نورپردازي و انيميشن ها و ... در بازي كلا تغيير كردند. آب يكي از مواد بسيار مهم و با ارزش و همچنين يكي از اصلي ترين سورس هاي تشعشع هم هست. با هر جرعه آبي كه مصرف مي كنيد بايد دقت كنيد كه چه مقدار تشعشع به بدن شما وارد ميكنه.
اسم Combat System بازي V.A.T.S يا Vault-Tec Assisted Targeting System هست. با استفاده از اين سيستم مي تونيد زمان رو متوقف كنيد. اين سيستم به شما نقاط مختلف و آسيب پذير موجودي رو كه باهاش روبرو شديد رو بهتون نشون ميده و همچنين شانس برخورد حمله به اون قسمت هم نشون داده ميشه (بصورت درصد). اين درصد بستگي به بسياري چيزها از جمله مهارت هاي شما و موجودي كه باهاش روبرو شديد داره.
در هوش مصنوعي بازي هم نسبت به Oblivion تغييرات زيادي داده شده و سيستم Pathfinding بازي تغيير كرده تا مناسب بازي با اسلحه بشه. تا NPCها بتونن بهتر از محيط اطرافشون استفاده كنن و بتونن شما رو غافلگير كنن و پناه بگيرن.
دشمنان هم مي تونن نقاط ضعيف شما رو نشونه بگيرن (مثل همون سيستم V.A.S.T كه براي شما در نظر گرفته شده). اين مسئله ممكن باعث شكستگي يا صدمات شديد بشه. يعني ممكنه جون شما پر باشه ولي يك پاتون كامل از كار افتاده باشه و اين باعث ميشه كه سرعت راه رفتن به شدت كاهش پيدا كنه. براي معالجه چنين جراحت هايي يا بايد Surgery Skill بالايي داشته باشيد يا خودتون رو به نزديك ترين دكتري كه پيدا مي كنيد برسونيد.
Bethesda سعي داره كه بازي رو بشه به صورت هاي مختلف انجام داد. يعني علاوه بر روبرو شدن با دشمنان بتونيد از مخفي كاري هم استفاده كنيد.
در اين بازي نمي تونيد همه چيز با هم باشيد! اينطور نيست كه مثل Oblivion بتونيد هم لقب Champion of Cyrodiil رو داشته باشيد و هم در بالاترين مقام Dark Brotherhood قرار بگيريد. در Fallout 3 تصميمات شما مي تونه باعث از بين رفتن كلي تعدادي از Questها بشه.
محيط بازي كمي از Oblivion كوچك تر خواهد بود. و تعداد NPC هاي بازي هم كمتر خواهد بود. اما قابليت هاي شخصي اونها بيشتر شده و بيشتر روشون كار شده. در بازي بچه ها هم حضور خواهند داشت (چيزي كه جدا تو Oblivion كم بود). اما درباره چگونگي زندگي كردن و مردن اونها حرفي زده نشده.
عرضه بازي براي پاييز 2008 در نظر گرفته شده.
".War. War never changes"
تغييرات اين بازي نسبت به Oblivion به نظرم فوق العادست. Oblivion واقعا بازي خوبي بود و فكر مي كنم با تغيير فرمش به جهان Fallout و تصحيح قسمت هايي از گيم پلي (كه گفته شده) بايد گفت كه تبديل به يك بازي كاملا رويايي ميشه.
واقعا Bethesda با RPG هاي خودش داره RPG سازاي ديگه رو از ساخت بازي مايوس ميكنه
. مگه نه آقاي ايتاگاكي!؟
Playing with your Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, kids.