ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
همه چیز در مورد كنسولهای بازی
PlayStation 5
اطلاعات رسمی و شایعات PlayStation 5 (قوانین بالای پست اول مطالعه شود)
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="Romell" data-source="post: 4888851" data-attributes="member: 12994"><p>مدتی بود داشتم فکر میکردم این سیاست سونی مبنی بر این که در همین اول نسل یک سری IP کاملا جدید رو نکرد واقعا بهش کمی خواستم عمیق تر و به دور از هیجان و احساسات زود گذر کمی فاصله بگیرم و زمان بگذره و بعد بتونم از دید شخصی خودم ( میدونم شاید خیلی از دوستان با نظر من ، هم نظر نباشن و طبیعی هم هست به هر حال .... ) کمی درک کنم سونی واقعا چرا اول نسل نهم از این کار فاصله گرفته !!</p><p></p><p>واقعا دلیلش این بوده سونی نخواسته هزینه الکی بکنه ؟ یا سونی در خواب خرگوشی فرو رفته و خواسته طرفدار ها براش اهمیت نداره ؟ یا این که سونی اصلا IP های جدید رو نکرده ؟ یا این که نه ! سونی درس گرفته از گذشته ؟</p><p></p><p>حال ، با هم فکر کنیم این درسی که از گذشته گرفته مربوط به چه چیزی هستش ؟</p><p></p><p>اگر اول نسل هشتم یادتون باشه سونی دو آی پی جدید رونمایی کرد . ( اگر بازی های بزرگ دیگه هم بودن و نامی نبردم ، حساب بر فراموشی و ... بذارین ) یکی بازی Drive Club بود که در سال 2014 منتشر شد و دیگری بازی The Order: 1886 که در سال 2015 منتشر شد . هر دوی این بازی ها ، بازی های تمام و کمال نسل هشتمی حداقل در بخش جلوه های بصری بودن بدون هیچ شکی . هر دوی این بازی شوکیس گرافیکی بودن بدون هیچ شکی . ولی آخر و عاقبت این دو بازی و همکاری سونی با دو استودیوی سازنده این دو بازی چی شد ؟</p><p></p><p>[ATTACH=full]178661[/ATTACH][ATTACH=full]178662[/ATTACH]</p><p></p><p>استودیوی Evolution که استودیوی انحصاری سونی بود بعد از مدتی و با توجه به شکست بازی Drive Club که وقتی منتشر شد بازی تمام و کمال به صورت نصفه نیمه منتشر شد و حتی سیستم آب و هوای بازی هم زمان انتشار در بازی نبود و مد های بازی و ... ناقص بود و سر آخر این بازی هم شکست خورد . در ادامه ، سونی تصمیم گرفت در این استودیو رو تخته کنه و یکی از با استعداد ترین استودیو های سونی برای همیشه پروندش بسته بشه حداقل در بخش استودیو های انحصاری سونی . دیگری استودیوی Ready at Dawn بود . بازی The Order: 1886 رو سال 2015 منتشر کرد برای سونی به صورت انحصاری که در بخش جلوه های بصری بی نظیر ولی در بخش طراحی گیم پلی و لول دیزاین یک فاجعه تمام عیار بود و سر آخر این بازی هم شکست خورد . چه در متا و چه در فروش . سونی رفته رفته با این استودیو هم قطع همکاری کرد و نتیجش هم که میدونیم چی شد !!</p><p></p><p>خب . نسل نهم شده و اول نسل نهم سونی تصمیم گرفته چند بازی جدید منتشر کنه . فعلا خبری از آی پی های جدید نیست ( چون صحبت سر اینه که بسیاری از طرفداران همین اول نسل منتظر آی پی های کاملا جدید و همین طور بازی های بین نسلی اصلا نبودن و انتقاداتی به سونی وارد کردن ) بازی spider man miles morales که به صورت لانچ منتشر شده . یه بازی demon souls remake منتشر میشه و به صورت لانچ هستش . یه بازی هم به نام ratchet and clank rift apart که قرار هستش سال 2021 منتشر بشه و Horizon Forbidden West قرار هستش سال 2021 منتشر بشه . مشخص هم شده Horizon Forbidden West بازی بین نسلی هستش . حتی ratchet and clank rift apart مثل این که بازی نسل هشتمی بود و وسط راه سونی تصمیم گرفت بازی رو به صورت یه بازی نسل نهمی با خصوصیات یه بازی نسل نهمی منتشر کنه و در گیم پلی هایی هم که به صورت رسمی منتشر شده توانایی SSD تو لول دیزاین و ... دیدیم و میدونیم که کنسول های نسل هشتمی اصلا توانایی اجرای چنین بازی رو با این نوع لول دیزاین ندارن و سونی به سازنده های این بازی وقت بیشتری برای ساخت داده و این آی پی ها در نظر داشته باشین آی پی های کاملا جدید نیستن و ساخت آی پی های جدید به هر حال سخت تر هستش و بیشتر طول میکشه زمان ساختش و به شدت هم ریسک پذیر هستن .</p><p></p><p>بازی God of War: Ragnarok هم فعلا دربارش صحبت نمیکنم ، چون چیز زیادی دربارش نمیدونیم .</p><p></p><p>بازی Horizon Forbidden West هم باید گیم پلی ازش باید و ببینیم واقعا نسخه نسل نهمی این بازی چه ویژگی هایی نسبت به نسخه نسل هشتمی خودش داره . </p><p></p><p>سونی حتی بازی ghost of tsushima رو میتونست به عنوان یه بازی نسل نهمی اونم زمان لانچ منتشر کنه ( یادتونه !!!؟؟ وقتی برای اولین بار بازی نمایش داده شده بود خیلی ها میگفتن این بازی با این گرافیک خیره کننده عمرا روی پلی استیشن 4 نمایش داد شده باشه و یه سری میگفتن سونی داره دروغ میگه !!!!! ) اما این رو یادتون باشه . بازی های AAA اونم بازی های که سونی میسازه به شدت هزینه بر هستش و این بازی ها باید فروش خوبی رو داشته باشن تا برگشت مالی و و سود خوبی برای سونی داشته باشه . حالا حساب کنید زمان لانچ واقعا چقدر میخواد کنسول فروش بره که این بازی ها هم تازه بخوان فروش وحشتناک بالایی داشته باشن و آی پی که جدید هست . کنسول هم که داره تازه به بازار منتشر میشه و ریسک این نوع بازی ها برای لانچ کنسول های نسل بعدی اونم برای صنعت گیم کنونی به شدت ریسک پذیر و خطرناک هستش و به همین خاطر سونی بازی ghost of tsushima برای پایان با شکوه کنسول پلی استیشن 4 در نسل هشتم برنامه ریزی کرد و نتیجه این سایست درست رو هم گرفت و بازی فروش بالایی داشت . متای خوبی کسب کرد و خبر هم رسیده که نسخه دوم این بازی مثل این که در حال توسعه هستش . یعنی ادامه ساخت بازی و داستان برد ، برد برای همه ما . و بلای بازی های Drive Club و The Order: 1886 سر این بازی ها نیومد !</p><p></p><p>حالا میرسیم با آی پی های جدید سونی ؟ که برای نسل نهم نداره ؟ یا بازم مثل نسل هشتم آی پی های جدیدی رو شاهد خواهیم بود ؟ به نظر من آی پی های کاملا جدید سونی در حال توسعه هستن و دارن ساخته میشه . زمان بهشون داده میشه تا بلایی آی پی های فاز اول نسل هشتم سرشون نیاد و ساخت آی پی های جدید واقعا سخت هستش و بسیار پر ریسک . کنسول ها فروششون رو بکنن تا این آی پی ها منتشر شدن کنسول در خونه های بسیاری از گیمر ها باشه تا بتونن این آی پی های جدید رو بازی کنن و خلاصه این که در نسل نهم هم ما شاهد آی پی های جدید و شوکه کننده ای خواهیم بود و زمانی که معرفی بشن کلمون از دیدن جلوه های بصری و گیم پلیشون دود میکنه به خصوص این که این آی پی ها از قدرت کنسول پلی استیشن 5 و معماری خاصش استفاده لازم رو میبرن .</p><p></p><p>من احتمال میدم سانتا مونیکا یکی از این استودیو ها هستش که داره روی یه آی پی کاملا جدید کار میکنه توسط بارلوگ ! من این طوری فکر میکنم . ناتی داگ افسانه ای هم که به احتمالش زیاده داره روی یه آی پی جدید کار میکنه و دیدن آی پی جدید چنین استودیوی بی نظیری هم واقعا دیدنی هستش . باقی استودیو های دیگه سونی هم باید ببینیم چی کار میکنن .</p><p></p><p>خلاصه سونی از اول نسل هشتم درس گرفته و اون اشتباهات رو تکرار نکرده . بازی های انحصاری لانچ سونی متای خوبی گرفتن و از کیفیت خوبی برخودار هستن . منتظر demon souls remake و متاش هم میمونیم و اتفاق خاصی نیفته باید متای خوبی بگیره و دیگه اون شروع بد بازی های انحصاری سونی در اول نسل هشتم اتفاق نیفتاده تا رفته رفته سر و کله آی پی های قدیم و جدید ، تمام و کمال نسل نهمی به موقعش پیدا بشه .</p><p></p><p>و در پایان . حال حساب کنید آی پی های جدیدی مثل The Order: 1886 و Drive Club دیرتر منتشر میشدن . بهشون وقت بیشتری داده میشد برای ساخت و توسعشون . و زمانی منتشر میشدن که از نظر کیفی یه بازی نسل هشتمی تمام و کمال میشدن . به نظرتون با این حساب ، آینده این دو بازی و سرنوشت استودیوهای سازنده این دو بازی تغییر نمیکرد ؟</p><p></p><p>قضاوت با خودتون !</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Romell, post: 4888851, member: 12994"] مدتی بود داشتم فکر میکردم این سیاست سونی مبنی بر این که در همین اول نسل یک سری IP کاملا جدید رو نکرد واقعا بهش کمی خواستم عمیق تر و به دور از هیجان و احساسات زود گذر کمی فاصله بگیرم و زمان بگذره و بعد بتونم از دید شخصی خودم ( میدونم شاید خیلی از دوستان با نظر من ، هم نظر نباشن و طبیعی هم هست به هر حال .... ) کمی درک کنم سونی واقعا چرا اول نسل نهم از این کار فاصله گرفته !! واقعا دلیلش این بوده سونی نخواسته هزینه الکی بکنه ؟ یا سونی در خواب خرگوشی فرو رفته و خواسته طرفدار ها براش اهمیت نداره ؟ یا این که سونی اصلا IP های جدید رو نکرده ؟ یا این که نه ! سونی درس گرفته از گذشته ؟ حال ، با هم فکر کنیم این درسی که از گذشته گرفته مربوط به چه چیزی هستش ؟ اگر اول نسل هشتم یادتون باشه سونی دو آی پی جدید رونمایی کرد . ( اگر بازی های بزرگ دیگه هم بودن و نامی نبردم ، حساب بر فراموشی و ... بذارین ) یکی بازی Drive Club بود که در سال 2014 منتشر شد و دیگری بازی The Order: 1886 که در سال 2015 منتشر شد . هر دوی این بازی ها ، بازی های تمام و کمال نسل هشتمی حداقل در بخش جلوه های بصری بودن بدون هیچ شکی . هر دوی این بازی شوکیس گرافیکی بودن بدون هیچ شکی . ولی آخر و عاقبت این دو بازی و همکاری سونی با دو استودیوی سازنده این دو بازی چی شد ؟ [ATTACH type="full"]178661[/ATTACH][ATTACH type="full"]178662[/ATTACH] استودیوی Evolution که استودیوی انحصاری سونی بود بعد از مدتی و با توجه به شکست بازی Drive Club که وقتی منتشر شد بازی تمام و کمال به صورت نصفه نیمه منتشر شد و حتی سیستم آب و هوای بازی هم زمان انتشار در بازی نبود و مد های بازی و ... ناقص بود و سر آخر این بازی هم شکست خورد . در ادامه ، سونی تصمیم گرفت در این استودیو رو تخته کنه و یکی از با استعداد ترین استودیو های سونی برای همیشه پروندش بسته بشه حداقل در بخش استودیو های انحصاری سونی . دیگری استودیوی Ready at Dawn بود . بازی The Order: 1886 رو سال 2015 منتشر کرد برای سونی به صورت انحصاری که در بخش جلوه های بصری بی نظیر ولی در بخش طراحی گیم پلی و لول دیزاین یک فاجعه تمام عیار بود و سر آخر این بازی هم شکست خورد . چه در متا و چه در فروش . سونی رفته رفته با این استودیو هم قطع همکاری کرد و نتیجش هم که میدونیم چی شد !! خب . نسل نهم شده و اول نسل نهم سونی تصمیم گرفته چند بازی جدید منتشر کنه . فعلا خبری از آی پی های جدید نیست ( چون صحبت سر اینه که بسیاری از طرفداران همین اول نسل منتظر آی پی های کاملا جدید و همین طور بازی های بین نسلی اصلا نبودن و انتقاداتی به سونی وارد کردن ) بازی spider man miles morales که به صورت لانچ منتشر شده . یه بازی demon souls remake منتشر میشه و به صورت لانچ هستش . یه بازی هم به نام ratchet and clank rift apart که قرار هستش سال 2021 منتشر بشه و Horizon Forbidden West قرار هستش سال 2021 منتشر بشه . مشخص هم شده Horizon Forbidden West بازی بین نسلی هستش . حتی ratchet and clank rift apart مثل این که بازی نسل هشتمی بود و وسط راه سونی تصمیم گرفت بازی رو به صورت یه بازی نسل نهمی با خصوصیات یه بازی نسل نهمی منتشر کنه و در گیم پلی هایی هم که به صورت رسمی منتشر شده توانایی SSD تو لول دیزاین و ... دیدیم و میدونیم که کنسول های نسل هشتمی اصلا توانایی اجرای چنین بازی رو با این نوع لول دیزاین ندارن و سونی به سازنده های این بازی وقت بیشتری برای ساخت داده و این آی پی ها در نظر داشته باشین آی پی های کاملا جدید نیستن و ساخت آی پی های جدید به هر حال سخت تر هستش و بیشتر طول میکشه زمان ساختش و به شدت هم ریسک پذیر هستن . بازی God of War: Ragnarok هم فعلا دربارش صحبت نمیکنم ، چون چیز زیادی دربارش نمیدونیم . بازی Horizon Forbidden West هم باید گیم پلی ازش باید و ببینیم واقعا نسخه نسل نهمی این بازی چه ویژگی هایی نسبت به نسخه نسل هشتمی خودش داره . سونی حتی بازی ghost of tsushima رو میتونست به عنوان یه بازی نسل نهمی اونم زمان لانچ منتشر کنه ( یادتونه !!!؟؟ وقتی برای اولین بار بازی نمایش داده شده بود خیلی ها میگفتن این بازی با این گرافیک خیره کننده عمرا روی پلی استیشن 4 نمایش داد شده باشه و یه سری میگفتن سونی داره دروغ میگه !!!!! ) اما این رو یادتون باشه . بازی های AAA اونم بازی های که سونی میسازه به شدت هزینه بر هستش و این بازی ها باید فروش خوبی رو داشته باشن تا برگشت مالی و و سود خوبی برای سونی داشته باشه . حالا حساب کنید زمان لانچ واقعا چقدر میخواد کنسول فروش بره که این بازی ها هم تازه بخوان فروش وحشتناک بالایی داشته باشن و آی پی که جدید هست . کنسول هم که داره تازه به بازار منتشر میشه و ریسک این نوع بازی ها برای لانچ کنسول های نسل بعدی اونم برای صنعت گیم کنونی به شدت ریسک پذیر و خطرناک هستش و به همین خاطر سونی بازی ghost of tsushima برای پایان با شکوه کنسول پلی استیشن 4 در نسل هشتم برنامه ریزی کرد و نتیجه این سایست درست رو هم گرفت و بازی فروش بالایی داشت . متای خوبی کسب کرد و خبر هم رسیده که نسخه دوم این بازی مثل این که در حال توسعه هستش . یعنی ادامه ساخت بازی و داستان برد ، برد برای همه ما . و بلای بازی های Drive Club و The Order: 1886 سر این بازی ها نیومد ! حالا میرسیم با آی پی های جدید سونی ؟ که برای نسل نهم نداره ؟ یا بازم مثل نسل هشتم آی پی های جدیدی رو شاهد خواهیم بود ؟ به نظر من آی پی های کاملا جدید سونی در حال توسعه هستن و دارن ساخته میشه . زمان بهشون داده میشه تا بلایی آی پی های فاز اول نسل هشتم سرشون نیاد و ساخت آی پی های جدید واقعا سخت هستش و بسیار پر ریسک . کنسول ها فروششون رو بکنن تا این آی پی ها منتشر شدن کنسول در خونه های بسیاری از گیمر ها باشه تا بتونن این آی پی های جدید رو بازی کنن و خلاصه این که در نسل نهم هم ما شاهد آی پی های جدید و شوکه کننده ای خواهیم بود و زمانی که معرفی بشن کلمون از دیدن جلوه های بصری و گیم پلیشون دود میکنه به خصوص این که این آی پی ها از قدرت کنسول پلی استیشن 5 و معماری خاصش استفاده لازم رو میبرن . من احتمال میدم سانتا مونیکا یکی از این استودیو ها هستش که داره روی یه آی پی کاملا جدید کار میکنه توسط بارلوگ ! من این طوری فکر میکنم . ناتی داگ افسانه ای هم که به احتمالش زیاده داره روی یه آی پی جدید کار میکنه و دیدن آی پی جدید چنین استودیوی بی نظیری هم واقعا دیدنی هستش . باقی استودیو های دیگه سونی هم باید ببینیم چی کار میکنن . خلاصه سونی از اول نسل هشتم درس گرفته و اون اشتباهات رو تکرار نکرده . بازی های انحصاری لانچ سونی متای خوبی گرفتن و از کیفیت خوبی برخودار هستن . منتظر demon souls remake و متاش هم میمونیم و اتفاق خاصی نیفته باید متای خوبی بگیره و دیگه اون شروع بد بازی های انحصاری سونی در اول نسل هشتم اتفاق نیفتاده تا رفته رفته سر و کله آی پی های قدیم و جدید ، تمام و کمال نسل نهمی به موقعش پیدا بشه . و در پایان . حال حساب کنید آی پی های جدیدی مثل The Order: 1886 و Drive Club دیرتر منتشر میشدن . بهشون وقت بیشتری داده میشد برای ساخت و توسعشون . و زمانی منتشر میشدن که از نظر کیفی یه بازی نسل هشتمی تمام و کمال میشدن . به نظرتون با این حساب ، آینده این دو بازی و سرنوشت استودیوهای سازنده این دو بازی تغییر نمیکرد ؟ قضاوت با خودتون ! [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
همه چیز در مورد كنسولهای بازی
PlayStation 5
اطلاعات رسمی و شایعات PlayStation 5 (قوانین بالای پست اول مطالعه شود)
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft