اطلاعات رسمی در مورد پلی استیشن 5 اعلام شد

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
2,400
نام
امین
همین الان سایت Wired مقاله داده و با مارک سرنی مصاحبه کرده در مورد نسل بعد PlayStation که اطلاعات کلیش میشه این

- CPU: 7nm Zen 2, 8 cores
- GPU: custom Navi, including raytracing support
- SSD + custom interfacing to massively increase bandwith (Spiderman freetravel demo: 15 seconds to 0.8 seconds)
- PS4 Backwards compatibility (other platforms not confirmed)
- Physical media
- PSVR '1' compatible
- on-chip 3D audio support

PlayStation’s next-generation console ticks all those boxes, starting with an AMD chip at the heart of the device. (Warning: some alphabet soup follows.) The CPU is based on the third generation of AMD’s Ryzen line and contains eight cores of the company’s new 7nm Zen 2 microarchitecture. The GPU, a custom variant of Radeon’s Navi family, will support ray tracing, a technique that models the travel of light to simulate complex interactions in 3D environments.
Exclusive: What to Expect From Sony's Next-Gen PlayStation

من دارم میرم جایی کسی تونست خلاصه اش رو ترجمه کنه.
 
آخرین ویرایش:

vivaz360

کاربر سایت
Jul 4, 2011
663
نام
حسین
منظورم اين نبود كه ٦٠ بده ٣٠ خوبه يا برعكس...من گفتم چشم شما به هر فريم عادت كنه بعد سوييچ كنين به فريم بالاتر يا پايينتر اون فريم بالا يا پايين تر به چشمتون جالب نمياد !
قطعا اگه اپشن انتخاب بين ٦٠ فريم يا ٣٠ فريم باشه اكثريت ٦٠ فريمو انتخاب ميكنن اما اگه به قيمت كاهش جزئيات گرافيكي تموم شه به جز تو يه سري سبك خاص فايده اي نداره...
نظر شما محترم ولی راجع به سوییچ به فریم ریت بالاتر شخصا هر چقدر از 30 فریم بالاتر بره گیم پلی لذت بخش تر میشه برام.
به لطف hdmi 2.1 و adaptive sync که تو اکثر تلویزیون های آتی قراره به کار برده بشه دیگه فریم ریت متغیر بین 30 تا 60 مشکلی مثل استاتر نداره.

بنظرم تو نسل اینده بیشتر سازنده ها امکان انتخاب بین دو حالت 30 فریم قفل (برای کسایی که نمایشگر بدون تکنولوژی adaptive sync دارن) یا فریم آزاد (برای کسایی که مانیتور یا تلویزیون freesync دارن) رو قرار میدن.
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
انشالله هم كه نتونه 8k اجرا كنه نه تلويزيونشو داريم نه دوس داريم منابعي كه ميتونه صرف فيزيك و جزئيات بازي شه صرف ٨ برابر شدنه رزولوشن شه...
ولي شما رو سه نكته رو در نظر نميگيري:
اول اينكه كنسول ها از معماري هاي سخت افزاري خاصي استفاده ميكنن و اينطوري نيست كه يه پي سي با مشخصات برابر با يه كنسول قدرت مشابهي داشته باشه
دوم اينكه بازيساز در بازي ساختن براي كنسول كار بشدت راحت تري داره يني فقط براي يه سيستم خاص بهينه ميشه بازي تا بهترين عملكردو روش داشته باشه...ولي رو pc سازنده با دامنه گسترده اي از انواع اقسام سخت افزار روبرو ميشه و خوب اينجاس كه خيلي از بازياي pc تو بهينه سازي اذيت ميكنه بازيسازو و نميتونن به صورت خاص برا يه سيستم بهينه كنن بازيو
سوم اين كه ري تريسينگ گفتن نرم افزاريه و دقيقا مشابه حالت pc نيست به قول خودتون كه كارت گرافيك 2000 دلاريم به سختي از پسش برمياد چ انتظاري از كنسول ٥٠٠ دلاري ميره؟
فقط یه نکته در مورد ریتریسینگ هیچ کس نگفته نرم افزاریه. این سوتفاهمیه که برای دوستمون که پست DF رو گذاشته بود پیش امده. در ویدئوشون میگن ما نمیدونیم ریتریسینگ در PS5 قراره چی باشه. هیچ کس بجز خود سونی و احتمالا شرکا نمیدونن. داشتن بحث میکردن
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
میدونم ناراحت‌کنندست ولی به نظرم امکانش هست قیمت بازیها هم برای نسل بعد از 60 دلار بیشتر بشه...نسل‌های قبل‌تر هم 50 دلار بود و بیشتر شد :-"
مخصوصا با توجه به اینکه این نسل اوجِ لوت باکس‌‌ها و سیزن پس و اسکین و روش‌های دیگه برای سود بیشتر بود و مشخص بود که شرکتا به 60 دلار راضی نیستن....با بالا رفتن هزینه‌های ساخت بازی، ممکنه قیمت بازیها هم از 60 دلار فراتر بره.
اگر هم نره، نسل بعد با روش‌های نوآورانه‌تری از خریدهای درون‌برنامه‌ای و غیره مواجه میشیم.
 

Tommy Vercetty

Remember the Name!
کاربر سایت
Nov 18, 2010
5,290
نام
ROULY
میدونم ناراحت‌کنندست ولی به نظرم امکانش هست قیمت بازیها هم برای نسل بعد از 60 دلار بیشتر بشه...نسل‌های قبل‌تر هم 50 دلار بود و بیشتر شد :-"
مخصوصا با توجه به اینکه این نسل اوجِ لوت باکس‌‌ها و سیزن پس و اسکین و روش‌های دیگه برای سود بیشتر بود و مشخص بود که شرکتا به 60 دلار راضی نیستن....با بالا رفتن هزینه‌های ساخت بازی، ممکنه قیمت بازیها هم از 60 دلار فراتر بره.
اگر هم نره، نسل بعد با روش‌های نوآورانه‌تری از خریدهای درون‌برنامه‌ای و غیره مواجه میشیم.
متاسفانه احتمالش هست به همه دلایلی که گفتی
 
  • Like
Reactions: KiDD and FUTURE

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,159
نام
∂αнмα
منظورم اين نبود كه ٦٠ بده ٣٠ خوبه يا برعكس...من گفتم چشم شما به هر فريم عادت كنه بعد سوييچ كنين به فريم بالاتر يا پايينتر اون فريم بالا يا پايين تر به چشمتون جالب نمياد !
قطعا اگه اپشن انتخاب بين ٦٠ فريم يا ٣٠ فريم باشه اكثريت ٦٠ فريمو انتخاب ميكنن اما اگه به قيمت كاهش جزئيات گرافيكي تموم شه به جز تو يه سري سبك خاص فايده اي نداره...
خوب اون که یـ چیز مسلمه ولی خوب همون هم وقتی شما تجربه زیاد کسب کنی میتونی در دو حالت مغزت عادت کنه بهش یعنی من خودم مشکلی با 30 فریم و 60 فریم (ثابت) بازی کردن در عین واحد ندارم چون دیگه عادت کردم و مغزم خود به خود اینو درک میکنه که تفاوت بین دو فریم چجوریه بحث همون عادت کردنه ولی بازم میگم 60 فریم یـ چیز دیگست من به شخصه حاضرم 1080 و 60 فریم بازی کنم تا 4K به زور چسبیده به 30 فریم که ممکنه بعضی موقع ها بیاد زیر 25 و سکته بزنه هر چقدر فریم بالاتر باشه اون سکته و لگ و استاتری که میزنه هم کمتره !
 
آخرین ویرایش:

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
میدونم ناراحت‌کنندست ولی به نظرم امکانش هست قیمت بازیها هم برای نسل بعد از 60 دلار بیشتر بشه...نسل‌های قبل‌تر هم 50 دلار بود و بیشتر شد :-"
مخصوصا با توجه به اینکه این نسل اوجِ لوت باکس‌‌ها و سیزن پس و اسکین و روش‌های دیگه برای سود بیشتر بود و مشخص بود که شرکتا به 60 دلار راضی نیستن....با بالا رفتن هزینه‌های ساخت بازی، ممکنه قیمت بازیها هم از 60 دلار فراتر بره.
اگر هم نره، نسل بعد با روش‌های نوآورانه‌تری از خریدهای درون‌برنامه‌ای و غیره مواجه میشیم.

با سرویسهایی مثل گیم پس و Ea پریمر و بازیهای F2P قدرتمند مثل اپیکس و فورتنایت کمپانی ای به جز اکتیویژن دنبال افزایش قیمت پایه بازی ها باشه مثل خودشکی به نظر میرسه

=====

ری تریسینگ 100% بازی Quake 2 روی کارت گرافیک RTX 2080ti با رزولیشن 1440p نزدیک به 60 فریم اجرا میشده! در حالت غیر ری تریسینگ فریم بازی شش هزار میرسه

شخصا فکر میکنم این ری تریسینگ نرم افزاری روی کنسول (پلی استیشن 5) بیشتر حالت تبلیغاتی داشته باشه و در عمل نهایتا به استفاده محدود ختم میشه

 

Big boss_returns

کاربر سایت
Jan 29, 2019
965
نام
ژوبین
یادمه تو یه تاپیک دیگه یه ویدیو از gt نسل یعد گزاشته بودم (8k نه یکی دیگه) که تو خود بازی بود کیفیت ویدیو پایین بود ولی ریتریسینگش ظاهرا خوب بود فکر نمیکنم همچین هم تبلیغاتی باشه اگه باشه هم مهم نیست چون تهش خوب بودن بازی مهمه نه گرافیک و قدرت سخت افزاری
 
  • Like
Reactions: KiDD

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
با سرویسهایی مثل گیم پس و Ea پریمر و بازیهای F2P قدرتمند مثل اپیکس و فورتنایت کمپانی ای به جز اکتیویژن دنبال افزایش قیمت پایه بازی ها باشه مثل خودشکی به نظر میرسه
اگه افزایش قیمتی صورت بگیره، مثل قبل بصورت همه‌گیر انجام میشه وگرنه هیچ شرکتی به تنهایی این کار رو انجام نمیده.
همینطوریشم اکثر ناشرا دارن نسخه ناقص بازیو 60 دلار بهمون میدن و کاملش رو با اسم Deluxe یا Gold یا هر چیز دیگه‌ای کنار بازی عرضه می‌کنن. تغییر نسل بهونه خوبیه تا همگی قیمت پایه رو با هم افزایش بدن و دیگه به این نسخه‌های مختلف و خریدهای درون‌برنامه‌ای و غیره متوصل نشن (البته بعضیا به هر حال بازم تو بازیاشون همچین چیزایی رو میزارن :|)
بازیای F2P و اون سرویس‌ها هم که کلا بازار خودشون رو دارن...حالا مثلا گیم‌پس یا ایپکس موفق شدن، قرار نیست روی قیمت بتلفیلد یا COD بعدی تاثیری گذاشته بشه.
 

yaser9

کاربر سایت
Nov 8, 2006
3
این دوسنان که سر 60 فریم یا 30 فریم بحث میکنن... ای کاش میدونستن با ساپورت فناوری G-SYNC کنسول های نسل بعد عملا این بحثا بی فایدس واقعا تشخیص 45 فریم با 60 فریم غیر ممکنه...فقط یه مانیتور با این قابلیت نیازه
 
  • Like
Reactions: KiDD

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,159
نام
∂αнмα
اگه افزایش قیمتی صورت بگیره، مثل قبل بصورت همه‌گیر انجام میشه وگرنه هیچ شرکتی به تنهایی این کار رو انجام نمیده.
همینطوریشم اکثر ناشرا دارن نسخه ناقص بازیو 60 دلار بهمون میدن و کاملش رو با اسم Deluxe یا Gold یا هر چیز دیگه‌ای کنار بازی عرضه می‌کنن. تغییر نسل بهونه خوبیه تا همگی قیمت پایه رو با هم افزایش بدن و دیگه به این نسخه‌های مختلف و خریدهای درون‌برنامه‌ای و غیره متوصل نشن.
بازیای F2P و اون سرویس‌ها هم که کلا بازار خودشون رو دارن...حالا مثلا گیم‌پس یا ایپکس موفق شدن، قرار نیست روی قیمت بتلفیلد یا COD بعدی تاثیری گذاشته بشه.
بهت قول میدم اگه افزایش قیمتی هم رخ بده بازم همین آش و همین کاسست شرکت هایی که این چنین بیزینس مدلی رو در پیش میگیرن دنبال سود بیشترن فک میکنی حالا که تو مغز همه جا افتاده پرداخت درون برنامه بیخیال این مسائل میشن ؟ نهایتش به نفع سازنده های کوچیک بشه ولی واسه سازنده های بزرگ عملا هیچ فرقی نیمکنه مطمعن باش اینو ! یـ چیزی رو هم بگم که شنیدی وقتی چیز معرفی میشه اول کار خیلی گرون ـه بعد کم کم با موجود شدنش قیمت میاد پایین ؟ الان خرج بازیها بالا رفته ولی به همون اندازه صنعت بازی هم چند برابر بزرگ شده نسبت به اوایل نسل 7 این اینا رو هیشکی نمیبینه کمپانی هم راحت میاد اینو به قول شما بهونه میکنه و هیچ فرقی هم به حال مشتری نمیکنه عملا
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
با سرویسهایی مثل گیم پس و Ea پریمر و بازیهای F2P قدرتمند مثل اپیکس و فورتنایت کمپانی ای به جز اکتیویژن دنبال افزایش قیمت پایه بازی ها باشه مثل خودشکی به نظر میرسه

=====

ری تریسینگ 100% بازی Quake 2 روی کارت گرافیک RTX 2080ti با رزولیشن 1440p نزدیک به 60 فریم اجرا میشده! در حالت غیر ری تریسینگ فریم بازی شش هزار میرسه

شخصا فکر میکنم این ری تریسینگ نرم افزاری روی کنسول (پلی استیشن 5) بیشتر حالت تبلیغاتی داشته باشه و در عمل نهایتا به استفاده محدود ختم میشه

علی یه نکته وجود داره. خیلی بستگی به این داره که معماری GPU تو کنسولای نسل بعدی چی باشه. طبق RoadMap شرکت AMD قراره سال 2019 معماری ناوی لانچ شه. این معماری قرار نیست HighEnd باشه ولی قراره بتونه با قیمت حدود 300 دلار پرفرمنسی معادل 2080 داشته باشه البته اینا فعلا در حد بحثه. اما نکته ی اصلی اینه که سال بعد نسل بعدی ناوی لانچ میشه که اون قراره HighEnd باشه و اتفاقا ریتریسینگ رو بصورت کامل ساپورت کنه. خب لانچ کنسولای نسل بعد دقیقا با سری دوم ناوی همزمان میشه باید دید مایکرو و سونی از کدوم قراره استفاده کنن.
نسل فعلی هم همین بود تاکید خیلی زیادی علی الخصوص سونی روی بحث Asynchronous computing داشت. GPU ی کاستوم PS4 از نظر تعداد CU ها مشابه R9 270 بود ولی تعداد ACU هاش دقیقا 8 تا معادل R9 290x.
اینه که بنظرم اگر مایکرو و سونی ریتریسینگ رو بعنوان آینده ی گیمینگ لحاظ بکنن امکانش هست که طراحیشن بگونه ای باشه که بصورت سخت افزاری و خیلی بهینه ری کنسولاشون بیارن. کما اینکه تک دموی کرایتک حتی روی Vega56 ریتریسینگ خیلی خفنی داشت که نشون میده قبل از نای هم ریتریسینگامکان پذیره
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
اگه افزایش قیمتی صورت بگیره، مثل قبل بصورت همه‌گیر انجام میشه وگرنه هیچ شرکتی به تنهایی این کار رو انجام نمیده.
همینطوریشم اکثر ناشرا دارن نسخه ناقص بازیو 60 دلار بهمون میدن و کاملش رو با اسم Deluxe یا Gold یا هر چیز دیگه‌ای کنار بازی عرضه می‌کنن. تغییر نسل بهونه خوبیه تا همگی قیمت پایه رو با هم افزایش بدن و دیگه به این نسخه‌های مختلف و خریدهای درون‌برنامه‌ای و غیره متوصل نشن (البته بعضیا به هر حال بازم تو بازیاشون همچین چیزایی رو میزارن :|)
بازیای F2P و اون سرویس‌ها هم که کلا بازار خودشون رو دارن...حالا مثلا گیم‌پس یا ایپکس موفق شدن، قرار نیست روی قیمت بتلفیلد یا COD بعدی تاثیری گذاشته بشه.

کل ماهیت وجودی Black Ops 4 و BFV تحت تاثیر فورتنایت رایگان و پابجی سی دلاری بودند، چه طور قرار نیست از لحاظ قیمت گذاری تاثیر بپذیرند؟

در کل منم این حس نگرانی رو درک میکنم که سازنده ها همش از افزایش بودجه و زمان توسعه حرف میزنند ولی گسترده تر شدن بازار (در حدی که RE2 ریمیک در یک ماه اندازه لایف تایم نسخه اصلی میفروشه) قشنگ این فاصله رو پر میکنه و به نظرم هر کمپانی بره سمت افزایش قیمت پایه بازیها به فلاکت میافته

وقتی میشه با چند دلار Day one یک عنوان بزرگ مثل Geow 5 رو تجربه کنی، سخته قبول کنی یک بازی دیگه با کیفیت مشابه (کمی بالا و یا پایین تر) رو 80 دلار پول بدی
 

mostafawarcraf

کاربر سایت
Aug 26, 2011
2,033
نام
مصطفی
بزنه سونی ناتی داگ یه رسیک خفن بکنن یه آنچارتد تو فضای آینده بزنن@@
آنچارتد در فضای سایبرپانک
 
  • Like
Reactions: KiDD
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر